Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Kalite güvencesi: Yüksek kaliteli MTE'nin desteklenmesi - AB perspektifi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Erasmus+ Eğitim,öğretim, gençlik ve spor konularında neler sağlıyor?
Advertisements

ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Kalite İlkelerinin Geliştirilmesi ve Uygulanmasında ve Uygulamaların Niteliğinin Garanti Edilmesinde «Adım Adım Derneği’nin» (ISSA) Deneyimi Mihaela Ionescu,
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMI
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI (LLP) (ÇEŞİTLİ SUNULARDAN DERLENEREK HAZIRLANMIŞTIR.)
31 Ekim Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır.
HAYATBOYU ÖĞRENME AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİKLER SİSTEMİ HAYATBOYU ÖĞRENME ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARININ ROLÜ Prof. Dr. Mustafa.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
«QUALITY ASSURANCE IN ECVET MOBILITY»
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
AVRUPA BİRLİĞİNDE MESLEKÎ REHBERLİK ve MEB ÇALIŞMALARI
EC Delegation to Turkey 1 Türkiye’de Mesleki Yeterlik Sistemi Mesleki Rehberlik ve Danışmanlık Hizmetlerinden Yeni Beklentiler Dr. Mustafa BALCI Avrupa.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
Comenius Programı Onur AYDEMİR
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Avrupa Yeterlikler Çerçevesi yolunda AYÇ & ECVET BERLIN – European Commission, DG EAC – Unit A3.
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
Erasmus+ Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi İçin İşbirliği
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
MESLEKİ EĞİTİMDE AVRUPA BİRLİĞİ FIRSATLARI
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Hayat Boyu Öğrenme ve Kalite Güvencesi Evi Thomas Gruber Almanya Mesleki.
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Hacettepe Üniversitesi Avrupa Birliği Ofisi
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
Eğitime Erişimin Geliştirilmesi Agnes Roman Eğitim Politikası Koordinatörü ETUCE.
STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMINA HOŞGELTİNİZ Erdoğan ERDOĞAN AR-GE Uluslararası Projeler Sorumlusu Ocak 2014.
T.C ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GENEL BİLGİLENDİRME SUNUMU.
Bilgilendirme Toplantısı
Avrupa Birliği Eğitim Programları
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Dr. İsmail DEMİR Eğitim Politikaları Daire Başkanı.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
Türkiye Ulusal Ajansı Erasmus+ Nedir? Eğitim Gençlik Spor alanlarını kapsayan Avrupa Birliği programıdır. Erasmus+ Nedir? Erasmus +; yılları.
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Kalite güvencesi: Yüksek kaliteli MTE'nin desteklenmesi - AB perspektifi Sean Feerick Müdür EQAVET Sekreterliği

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Özellikle hassas ya da dezavantajlı gruplardan gelen gençler, eğitimlerini veya çalışmayı bırakıp, uzun süreli işsizlik ve hareketsizliğe neden oluyorlar. Okuldan işe geçiş sürecinde zorlanıyorlar. Yüksek işsizlik oranları, becerilerin geliştirilmesi ve coğrafi uyumsuzluklar Bağlam

2008 ve 2012 yılları arasında:  AB'de genç işsizlik oranı, yetişkin işsizlik oranının (2012'de %22.7) iki katından daha yüksektir.  Gençler arasındaki uzun süreli işsizlik oranı yetişkinlerle kıyaslandığında daha yüksektir. (Bu oran yetişkinlerde %1.8'lik artış ile %4.3'e çıkarken, gençlerde %3.7'lik artış göstermiş ve genç iş gücünün %7.3‘ne denk gelmiştir).  İşsiz bir gencin iş bulma şansı azdır. (15-24 yaş arası gençlerin yalnızca %29.7'si iş bulurken, 2010 yılında işsiz olan gençler 2011 yılında iş bulmuş ve bu yıllarda yaklaşık %10'luk bir düşüş yaşanmıştır.) AB'de genç işsizliği

 1- Avrupalıların dörtte biri, BİT (Bilgi ve İletişim Teknolojileri) kullanmak üzere gerekli olan dijital becerilerden yoksundur.  İspanya, İtalya, Kıbrıs, Polonya ve Slovakya'da her beş kişiden birinin bilgisayar deneyiminden ve ankete katılanların %25'inin temel BİT becerilerinden yoksun olduğu görülmüştür.  Beceriler anlamında kuşak farkı öne çıkmakta ve bu da ilerleyen zamana karşın becerilerin korunması için HBÖ (Hayat Boyu Öğrenme) politikalarının kabul edilmesi gerektiğini göstermektedir.  Aynı alanda edinilen yüksek öğrenim diploması, farklı ülkelerde aynı beceri düzeyinin sağlanacağının garantisi değildir.  Hollanda ve Finlandiya'da üst orta öğretimdeki mevcut okuryazar sayısının, İrlanda, İspanya, İtalya, Kıbrıs ve Birleşik Krallık'ın yüksek öğrenim mezunlarının sayısına yakın veya bundan daha fazla olduğu belirlenmiştir. AB'de Yetişkinlerin Becerileri - PIAAC (Uluslararası Yetişkin Becerileri Değerlendirme Programı) raporu

 Teminat, Üye Devletlerin 25 yaşına kadar olan bütün gençlere kaliteli iş, sürekli eğitim, örgün eğitimi bıraktıktan veya işsiz kaldıktan sonraki 4 ay içerisinde çıraklık eğitimi veya staj imkanı sunmasını hedefler.  Üye Devletlerin acilen gerçekleştirmesi gereken en önemli yapısal reformlardan biri genç işsizliğini ele almak ve okuldan işe geçiş sürecini iyileştirmektir.  Eğitimden işe geçişi kolaylaştırmak için Avrupa Çıraklık Birliği ve Staj Kalite Çerçevesi: öğrencilerin büyük bölümünün kaliteli stajlar yaptığı veya IVET'in (İstihdam öncesi Mesleki ve Teknik Eğitim) bir parçası olarak işe yerleştiği ülkelerde veya iyi yapılandırılmış çıraklık sistemlerine sahip ülkelerde genç işsizlik oranı düşüktür. AB düzeyinde, politikalara alınan yanıtlar - AB 2020 Gençliğe yatırım: Gençlik Teminatı & AB Çıraklık Birliği

- Gündem, 101 eylem ve 7 aşamadan oluşur. - AB ekonomisinin yeniden başlatılmasına yardımcı olmak - Avrupa vatandaşları ve işletmelerinin dijital teknolojilerden en iyi şekilde yararlanmasını sağlamayı hedefler. Dijital gündem

 Cazip ve kapsayıcı MTE  Yüksek kaliteli istihdam öncesi MTE  İstihdam öncesi MTE‘nin tamamında iş tabanlı eğitim  Erişilebilir ve kariyer odaklı sürekli MTE  Gelişmiş geçirgenlik  Avrupa eğitim ve öğretim alanı  Artan hareketlilik  Daha iyi rehberlik ve danışmanlık hizmeti Eğitimin Gözden Geçirilmesi

Zorluklar: Öğretmenlerin sayısal becerileri; Eğitim kurumlarının altyapısı - yetersiz BİT gelişimi; Genellikle Avrupa dışında geliştirilen sayısal içerik Fırsatlar: Eğitime erişimin artırılması; Öğrenciler ve kurumlar için düşük maliyetler; Yeniliklerin artırılması Erasmus+ ve Horizon 2020: Araçların, ortakların ve öğretmenlerin hazırlanmasına yönelik mali destek Eğitim ve Erasmus+'un Başlatılması

Kopenhag Süreci, 2002 AB şeffaflık araçları EQFEuropass EQAVETECVET

Hedefler Şeffaflık ve hareketliliği arttırmak HBÖ bağlamında geçirgenliği teşvik etmek MTE’yi daha cazip hale getirmek Sosyal ve ekonomik ihtiyaçlara cevap veren yüksek kaliteli MTE’nin geliştirilmesine destek olmak

Brüj Tebliği, Kopenhag sürecininin izlenmesi MTE’nin sürdürülebilirliğ ini ve üstünlüğünü sağlamak (yüksek kaliteli istihdam öncesi MTE ve erişilebilir ve kariyer odaklı sürekli MTE) Öğrenme Çıktıları’na odaklanma, yaygın/informal eğitimin geçerliliğinin desteklenmesi Öğretmenlerin, eğitimcilerin ve diğer MEÖ personelinin kalitesine odaklanma AB MTE alanı

 Mesleki Eğitimde Avrupa Kalite Güvencesi Referans Çerçevesi‘nin oluşturulmasına ilişkin Avrupa Parlamentosu ve Konsey Tavsiye Kararı - Haziran 2009 EQAVET (Mesleki Eğitim ve Öğretimde Avrupa Kalite Güvencesi)

 Kapsayıcılık ve okul bırakma oranlarının düşürülmesi  Risk altındaki gruplara odaklanma  Kaliteli iş tabanlı öğrenme  İyi hazırlanmış öğretmenler  Çalışmaya ve yüksek öğrenime etkin geçiş  Ulusal ve yerel ihtiyaçları yansıtan yeterlilikler  Yetişkinlere yönelik esnek seçenekler  Ön öğrenimin tanınması  Yeterli temel akademik beceriler  İşgücü piyasası çıktılarına ilişkin veriler  Projeye bağlı sosyal ortaklar ve şirketler - MEÖ'nin uygunluğunu sağlamak Kalite Güvencenin MTE'deki rolü ve EQAVET Tavsiye Kararı

 Daha iyi bir MTE’yi teşvik etmek için hazırlanmıştır.  Üye Ülke yetkililerine yardım etmek ve MTEsistemlerini teşvik etmek ve bunların gelişimini izlemek için bir referans araçtır.  Kalite Güvenceyi, özellikle eğitimin etkinliğini geliştirerek, eğitim sistemlerini modernleştirmeye yönelik sistematik bir yaklaşım olarak kullanır.  Üye Ülkelere, bu aracı gönüllü olarak geliştirmeleri/kullanmaları çağrısı yapılır.  Çerçevenin ana kullanıcıları, ulusal/bölgesel yetkililer, MTE sağlayıcıları, MTE kalitesinin sağlanmasından ve geliştirilmesinden sorumlu olan kamu kurumları/özel kuruluşlardır.  EQF (Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi) ve ECVET (Mesleki Eğitim ve Öğretimde Kredi Transfer Sistemi) çalışmasını tamamlar niteliktedir. EQAVET Çerçevesi

Referans Çerçevesi kalite güvence kültürünün geliştirilmesi, kalite güvence yaklaşımlarının oluşturulması ve iyileştirilmesi Temel unsurlar PLANLAMA: açık, uygun ve ölçülebilir amaçlar ve hedefler belirlemek UYGULAMA: amaçlara ve hedeflere ulaşılmasını sağlamak için prosedürler oluşturmak ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME: ölçme amacıyla veriler toplayıp, bunları işleyerek, kazanımların değerlendirilmesi için mekanizmalar tasarlamak GERİ BİLDİRİM ve DEĞİŞİM PROSEDÜRLERİ: kilit paydaşlarla görüştükten sonra hedefe ulaşmak için faaliyetler geliştirmek Kalite göstergeleri 1.Kalite güvence sistemlerinin MTE sağlayıcılarına uygunluğu 2.Öğretmen ve eğitimcilerin eğitimlerine yönelik yatırım 3.MTE programlarına katılım oranı 4.MTE programlarını tamamlama oranı 5.MTE programlarına yerleştirme oranı 6.İşyerinde edinilen becerilerin kullanımı 7.İşsizlik oranı 8.Hassas grupların yaygınlığı 9.İşgücü piyasasındaki eğitim ihtiyaçlarını belirleyecek mekanizma 10.MTE'ye daha iyi erişim sağlanmasını teşvik etmek için kullanılan planlar

Kalite döngüsünün her aşaması için sistem ve sağlayıcı düzeyinde gösterge tanımlayıcılar Gösterge tanımlayıcılara ilişkin bilgileri EQAVET internet sitesinde bulabilirsiniz ( EQAVET gösterge tanımlayıcılar, kalite güvence kültürünün geliştirilmesi si

Kalite Döngüsünün 4 aşaması; KG yaklaşımınızı oluşturma ve izleme

KG yaklaşımınızı oluşturma - EQAVET gösterge tanımlayıcıları & temel yapı taşları

KG yaklaşımınızı izleme - EQAVET gösterge tanımlayıcıları; değerlendirme & inceleme