Sudan - Hartum /yeeorgtr /yeeorgtr /yeeorgtr /yeeorgtr.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

Ankara Yenilikçi Kütüphane Girişimleri Grubu
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
HACETTEPE MALİYE TOPLULUĞU
2011 MİLANO ULUSLAR ARASI MOBİLYA FUAR RAPORU 2011 Salone Internazionale del Mobile.
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Yapı ve Genel Prensipler Kültür Bilgi-Günü 2011.
YAŞAR ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULU.
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ. KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ ETKİNLİKLERİ Sosyal, sanatsal ve kültürel bir eğitim-öğretim merkezi olan Kültür Müdürlüğümüz, Öğrenci kulüpleri ve.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
Açıköğretim Fakültesi “Yapısı ve İşleyişi”
MUĞLA ÜNİVERSİTESİ VE BOSAV İŞBİRLİĞİ OLANAKLARI.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
UNCCD COP HAZIRLIK TOPLANTISI 8 Eylül New York Toplantısı 20 Eylül 2011 Salı günü New York’ta Birleşmiş Milletler Genel Kurulu’nda “Sürdürülebilir.
GAZİANTEP KÜLTÜRÜ VE TIP EĞİTİMİ
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
İLAHİYAT FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ AKADEMİK GENEL KURUL.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BARIŞ ÇALIŞMALARI ve UYGULAMALI ETİK ENSTİTÜSÜ KURULUŞ ÖNERİSİ Doç. Dr. Havva Kök Arslan.
Topluluk amblemimiz, tarihteki ilk Türkologlardan biri olarak görülen Kaşgarlı Mahmud’un Divan-ı Lügâti’t Türk adlı ölümsüz eserinin son kısımlarında yer.
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Kardeşliğe Çağrı Topluluğu Celal Akbaş Topluluk Başkanı.
MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
T-TTO İstanbul ticaret üniversitesi ve TTO yapılanması
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
SORULARLA MERAK ETTİKLERİMİZ
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
7. Uluslararası İstanbul Mutfak Günleri 21 – 24 Mart 2009 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi Büyükçekmece, İstanbul.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI DEVLET DESTEKLERİ.
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
Madde-2) Kurumların merkez, taşra ve yurtdışı teşkilatlarında yer alan tüm birimlere ait kodların güncellenmesi işlemlerinde kurumların strateji geliştirme.
Yeni ve Temiz Enerji Araştırma ve Uygulama Merkezi (YETAM) tarihleri arasında gerçekleştirilen faaliyetler.
Bilgi Topluluğu Tanıtımı:
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. "Sofra bir kazanç ve öğrenme kuruluşudur." Hüseyin Özer.
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
Hacettepe Üniversitesi Uzakdoğu Dilleri ve Kültürleri Topluluğu HUDOT
T.C Hacettepe Üniversitesi DEĞİŞİM ÖĞRENCİLERİ TOPLULUĞU
Prof.Dr.Tufan Gündüz.
ÇEKOİST IŞIL ÖZBAYIR NİLAY SEVİL ATICI
TİKA: Türkiye’nin Küresel Dış Politika Enstrümanı
İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
Türk-İslam Arkeolojisi
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
1 ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ TÜRK ÜNİVERSİTELERİNDE SPOR YÖNETİMİ.
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
ULUSLARARASI İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ. MÜDÜRLÜĞÜMÜZ FAALİYETLERİ  Danışmanlık Niteliğindeki Hizmetler  Operasyonel Hizmetler  Maddi Destekler  Yurt Dışı.
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
SUDAN’DA TÜRKÇE E Ğİ T İ M İ Prof. Dr. Şeref ATEŞ Yunus Emre Enstitüsü Başkanı.
Çocuk Hakları Konusunda Türkiye'de Yapılan Çalışmalar.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ TARİH BÖLÜMÜ
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
BÖLÜM HAKKINDA 2004 yılında kurulan bölümümüzde; dilin bir araç olarak kullanıldığı sözel anlatımlar, geleneksel gösteri sanatları, toplumsal uygulamalar, festivaller.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
GAZİANTEP KÜLTÜRÜ VE TIP EĞİTİMİ
Sunum transkripti:

Sudan - Hartum /yeeorgtr /yeeorgtr /yeeorgtr /yeeorgtr

Yunus Emre Enstitüsü Yunus Emre Enstitüsü 5653 sayılı kanun ile Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından 2007’de kurulmuş bir vakıftır.

Vakfın görevleri iki başlık altında toplanabilir; - Türkiye’yi, Türk dilini, tarihini, kültürünü ve sanatını tanıtmak; bununla ilgili bilgi ve belgeleri dünyanın istifadesine sunmak; Türk dili, kültürü ve sanatı alanlarında eğitim almak isteyenlere yurt dışında hizmet vermek. - Asıl amaç yukarıda sayılanlar doğrultusunda gerçekleştirilen faaliyetlerle Türkiye’nin diğer ülkeler ile kültürel alışverişini artırıp dostluğunu geliştirmektir.

- İkinci amacımız bizi kültürel diplomasi çerçevesinde hareket etmeye ve bütün faaliyetlerimizi bu kapsama uygun şekilde yapmaya yöneltmektedir. - Özellikle Soğuk Savaşın sona ermesiyle ve dünyanın bu süreç içerisinde büyük bir yıkım tehdidi ile karşılaşması üzerine, barış ve refahın dünyamızda hüküm sürmesi ve savaşların sona erdirilmesi adına YUMUŞAK GÜÇ kavramı ön plana çıkmıştır. Kültürel Diplomasi, Yumuşak Gücün bir öğesi olarak ön plana çıkmıştır.

Nedir Kültürel diplomasi: Kültürel diplomasi; fikirlerin, değerlerin, geleneklerin, kültürün ve kimliğin diğer yönlerinin karşılıklı olarak paylaşımı üzerine kurulu olan ve kültürler arası etkileşimi harekete geçirerek ülkeler arasında siyasi, ekonomi ilişkileri ve anlayışı kuvvetlendiren hareketler bütünü olarak tanımlanır. Tanımın bu kadar geniş tutulmasının sebebi bu faaliyetleri gerçekleştirmenin bir kurum ya da bir sektöre bağlı olmamasıdır. Herkes kültürel bir elçi olabilir ya da anılan çerçevede yapılan her türlü faaliyet kültürel diplomasi içerisine dahil edilebilir.

Faaliyetlerimizin genel amacı ülkemizin dünyada kültürel diplomasi yoluyla ilişkilerini geliştirmesine katkı sunmak ve Sudan gibi kardeş ülkelerimizi ülkemizde tanıtarak ilişkilerimizin tarihi derinliğine katkı sunmaktır.

Yeniden Enstitüye dönersek biraz da teşkilat yapımızla ilgili bilgi vermek faydalı olacaktır. - Yunus Emre Enstitüsü her şeyden önce Yunus Emre Vakfına bağlı bir kuruluştur. Vakıf kavramı özellikle İslam Dünyasında çok derin bir kültüre sahiptir. Vakıf olmamız gereği bir mütevelli heyet, yönetim kurulu ve danışma organı mevcuttur. - Yunus Emre Vakfının Mütevelli Heyeti 5 bakanımız ve Türk dili, tarihi ve sanatı üzerine uzman hocalarımızdan müteşekkildir. Heyet Başkanımız Dışişleri Bakanı Sayın Mevlüt Çavuşoğlu’dur. Bununla birlikte, Kültür ve Turizm Bakanımız, Milli Eğitim Bakanımız, Maliye Bakanımız, TİKA, Diyanet İşleri ve Yurtdışı Türkler ve Akraba Toplulukları Başkanlıklarımızdan sorumlu olan Başbakan Yardımcımız, Vakfımızın işleyişinden direk sorumludurlar.

Bu çerçevede ele alındığında, Türkiye Devleti için Yunus Emre Enstitüsü büyük önemi haizdir. Enstitümüz 2009 yılından beri aktiftir. Şu anda dünyanın 30 ülkesinde 38 merkezle faaliyet göstermekte, Türkiye’yi ve Türk Kültürünü dünyaya tanıtmaktadır.

Yunus Emre Enstitüsü Türk Kültür Merkezleri 2009 2010 2011 2012 2013 2014 Saraybosna Astana Bükreş Paris Bakü Roma Tiran Brüksel Foynitsa Amman İskenderiye Podgoritsa   Kahire Köstence Amsterdam Johannesburg Mostar Londra Priştine Beyrut Kabil Varşova Üsküp Prizren İpek Kudüs Cezayir Tokyo İşkodra Budapeşte Köln Berlin Tahran Rabat Viyana Tiflis Lefkoşa Kazan 30 Ülkede 38 Merkez

Bu sayıya 2015 yılında kardeş ülke Sudan’da eklenecektir Bu sayıya 2015 yılında kardeş ülke Sudan’da eklenecektir. Hartum’da bir merkez açma çalışmalarımız devam etmektedir.

2015 Yılında Açılması Planlanan Kültür Merkezleri: Sırbistan / Belgrad Rusya / Moskova Sudan / Hartum ABD / New York Katar / Doha Çin / Pekin Malezya / Kuala Lumpur

Türkçe Öğretim Ana faaliyet alanlarımızdan birisi Türkçe öğretmektir. Bu kapsamda 38 merkezimizde Türkçe öğretmekteyiz. Şu ana kadar; - 117 okutmanımızla, 25.000 öğrenci mezun ettik. - 2014 yılında 9.200 öğrencimize Türkçe öğrettik. - Ayrıca, “Türkçenin Seçmeli/Zorunlu Yabancı Dil Olarak Öğretilmesi” kapsamında; Bosna-Hersek, Gürcistan, Ürdün, Karadağ, Tunus, Romanya ve Polonya’da orta öğretim kurumlarında toplam 7.600 öğrenci seçmeli yabancı dil olarak Türkçe öğrenmektedir.

Türkçe Öğretim - Türkçe öğretirken (6 seviye/a-1,a-2,b-1,b-2,c-1,c-2) uzman hocalarımız tarafından hazırlanan, “Diller İçin Avrupa Ortak Çerçevesi” ile uyumlu ve interaktif içeriğe sahip eğitim setlerini kullanıyoruz. - Önümüzdeki dönemde “İnternet Tabanlı Türkçe” öğretimimizle kültür merkezimizin olmadığı noktalara da ulaşacağız.

Türkçe Öğretim - Türkçe öğretmek haricinde, Türkçe öğrenenlerin okuma, yazma, anlama, dinleme çerçevesinde yeterliğini gösterecek ve “Avrupa Dil Ölçüm Birliği” tarafından onaylanma aşamasında olan “Türkçe Yeterlik Sınavını” gerçekleştirmekteyiz. - Bu sınavı geçen yabancı bir öğrenci; Türkiye’de hazırlık okumadan üniversiteye başlayabilecek, Türk firmalarında tercih edilen yabancı eleman olarak ön plana çıkabilecek, yeterli bir tercüman olduğunu gösterebilecektir. - Bugüne kadar, 17 ülkede 5 kez sınav gerçekleştirilmiştir. Toplamda 1.000 kişi bu sınavlara katılmış ve öğrencilerimizin %70’i yeterliğini kanıtlamıştır.

Kültür Sanat Türk Kültürünü-Sanatını anlatmak ve tanıtmak kapsamında hem dünyanın farklı ülkelerinde hem de merkezlerimizde faaliyetler yapmaktayız. Bugüne kadar; - 2014 yılında 465 faaliyet gerçekleştirdik. Bunlar içerisinde; sempozyumlar, sergiler, festivaller, el sanatları kursları, konserler, edebiyat ve tercüme etkinlikleri, fuar, anma ve saygı etkinlikleri gibi geniş yelpazede ele alınan faaliyetler mevcuttur. GRAFİK - 5 senede gerçekleştirdiğimiz toplam faaliyet sayımız ise 2.500’e ulaştı. - Bu faaliyetlerle 500.000’nin üzerinde insana ulaştık ve onların Türk kültüründen haberdar olmalarını sağladık.

Türkoloji TİKA’dan devralınan bir proje kapsamında faaliyetlerimize devam etmekteyiz. Türkoloji; Türk tarihi, dili, edebiyatı, kültürel antropolojisini v.b ele alan ve dünyada saygın bir yere sahip olan bilim dalıdır. Bu kapsamda, Enstitümüz ağırlıklı olarak dil ve edebiyat alanında çalışmakla birlikte önümüzdeki dönemlerde Türkoloji projesinin kapsamını genişletecektir.

Bugüne kadar; - 5.000 öğrenci öğrencinin Türkoloji alanında yetişmesine ciddi desteklerde bulunduk. - 38 ülkede, 59 Türkoloji bölümüne materyal, kitap, maddi imkanlar ve öğrencilere burs kapsamında destek verdik. Ayrıca, yeni bölümlerin kurulması ve var olan bölümlerin yenilenmesi kapsamında da ciddi desteklerde bulunduk.

Bugüne kadar; - 2014-2015 öğretim yılı kapsamında 1.651 öğrencimiz bulunmaktadır. Bununla birlikte, 44 öğretim görevlisini Türkiye’den 7 öğretim görevlisini de yabancı ülkelerde görevlendirmiş bulunmaktayız. - Kardeş ülkemiz olan Sudan’da da Kurân-ı Kerim ve İslami Bilimler Üniversitesi Diller Fakültesi Türkçe Bölümü ile işbirliğimiz devam etmektedir. 85 öğrencimiz bu bölümde eğitim görmektedir.

Projeler Proje genel olarak bir dönüşümü ya da tanıtımı içeren uzun soluklu ve bir defadan fazla tekrarlanabilen faaliyetler bütünüdür. Enstitümüz bu kapsamda kendi alanında çeşitli projeler yürütmekte, farklı projelere doğrudan ve dolaylı destekler vermekte ve Türkiye’nin farklı kurumlarından destekler almaktadır. Projeler işini yürütmek için kurulan birimimiz 2014’ten beri 29 projeyi gerçekleştirmiştir.

Bugüne kadar; - Bütçesi 4.500.000 TL’yi bulan ve kültürel miras çalışmalarını içeren iki büyük proje ile Balkanlarda 10 şehirde 2.000 kişiye istihdam yaratılarak meslek sahibi olmaları sağlandı. - Osmanlı tarihini ve dolayısıyla İslam tarihini ilgilendiren 8.300 yazma eser ve 4.360 matbu eser ve 425 arşiv belgesi onarılıp dijital ortama aktarılarak tarihe kazandırıldı ve araştırmacılara sunuldu. - Her biri Türk dili, edebiyatı, tarihi ve Türkiye’yi anlatan 2.000 ciddi kaynaktan oluşan 100 kütüphane kurmaktayız. İki yılda 52 tanesinin kurulumu tamamlanmıştır.

Yaz Okulu 2010 yılında başlamıştır. Türkçe öğrenenler yaz okulu sayesinde Türkiye’yi, Türkçeyi ve Türk Kültürünü yerinde tanımaktadır. 2014 yılında 72 ülkeden 315 öğrencimiz ülkemizde misafir edilmiştir.