MURAT YAĞMUR ZİRAAT MÜHENDİSİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
Advertisements

HAK TÜRLERİ Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
HAK KAVRAMI VE GENEL ESASLAR
KARAYOLU TAŞIMA YÖNETMELİĞİNDE YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER
TAŞINIR TAŞINMAZ MAL YÖNETMELİĞİ
YABANCILAR VE YABANCI SERMAYELİ ŞİRKETLERİN TAŞINMAZ TASARRUFLARI
M, 30 ha’lık tarlasının 20 ha’ını ölüme bağlı tasarrufla bırakmak istemektedir. M’nin eşi (E) ve iki çocuğu (A ve B) vardır. Bu tasarrufu yapabilir mi?
HAZIRLAYAN TK. UZM. YRD. MEHMET ALİ MATRAK DANIŞMAN
Hayvan Sağlığı Şube Müdürü Giresun Tarım İl Müdürlüğü
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA YAPILAN SİGORTALI VE İŞYERİ BİLDİRİMLERİNİN BAZI KURUMLARA YAPILMASI GEREKEN.
Müh. Alparslan YILMAZ TAPU VE KADASTRO VI. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TAPU DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Kamu İhale Mevzuatı YAPIM İŞLERİNDE İŞ DENEYİM BELGELERİ.
Tevfik BAYHAN Bakanlık
4734 Sayılı Kanun Madde 10’da Yer Alan “İhale Dışı Bırakılma Durumları”  İle İlgili Sunulacak Belgeler ve Temin Yerleri.
1- KİRALAMA İŞLEMLERİ 1.
YABANCI İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
İCRA İŞLEMLERİ Osman DEĞERMENCİ Ankara İcra Müdürü
1 AQAP-110 Bakanlıklararası Harita İşlerini Koordinasyon ve Plânlama Kurulu’nun Olağan Toplantısı (27 MART 2003) Bakanlıklararası Harita İşlerini Koordinasyon.
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI YATIRIM VE İŞLETMELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ARAZİ TAHSİS DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ARAZİ EDİNDİRME ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
Yeni Bir Finansman Kaynağı “Sat ve Geri Kirala”
Kurulun İnceleme ve Araştırması
ARAZİ TOPLULAŞTIRMADA ÖN ETÜD RAPORLARININ HAZIRLANMASI VE ÖNEMİ
LİMİTED ŞİRKETLER (KURULUŞU)
Ödeme Talep Formu hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar
EMLAK İSTİMLAK MÜDÜRLÜĞÜ
GÜMRÜK KIYMETİNİN TESPİTİ
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2009 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 30 Ocak 2009 – İSTANBUL T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Miras ortaklığı Mirasın geçmesiyle birlikte mirasçılar arasında terekedeki bütün hak ve borçları kapsayan bir ortaklık meydana gelir. Soru: Miras ortaklığı.
KENTSEL DÖNÜŞÜM & UYGULAMALARI
İCRA TAKİBİ TARAFLARI VE TAKİP YOLU DEĞİŞİKLİĞİ
Temsil eden(temsilci)
6537 SAYILI KANUNLA DEĞİŞİK 5403 SAYILI KANUNA İLİŞKİN
İL GIDA TARIM VE HAYVANCILIK MÜDÜRLÜĞÜ ARAZİ EDİNDİRME ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
Kentsel Dönüşüm (6306 sayılı Kanun Uygulamaları) Hazırlayan
Recep Alperen KAVAK Tapu ve Kadastro Uzmanı
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
DEVRE TATİL SÖZLEŞMESİ Bir yıldan uzun süre için kurulan ve tüketiciye bu süre zarfında birden fazla dönem için bir veya daha fazla sayıda Gecelik konaklama.
TAŞINMAZ MÜLKİYETİ ve KAT MÜLKİYETİ KANUNU
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TAPU DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Satış Vaadi Sözleşmeleri Satış Vaadi Sözleşmeleri.
KADASTRO
PROF. DR. MURAT DOĞAN ERCİYES ÜNİVERSİTESİ HUKUK FAKÜLTESİ
YATIRIM FONLARI - Menkul Kıymet Yatırım FonlarıMenkul Kıymet Yatırım Fonları - Borsa Yatırım FonlarıBorsa Yatırım Fonları - Serbest Yatırım FonlarıSerbest.
KİRALAMA-İRTİFAK HAKKI VE KULLANIM İZNİ(İNTİFA HAKKI)
TARIM ARAZİLERİNİN KAMULAŞTIRMA BEDELLERİNİN TESPİTİ
Ekim 2015 KİRALAMA DOSYALARININ KOMİSYONA SUNULMASI.
TAPU SİCİLİ Mehmet TETİK Tapu Sicili Taşınmaz mal ve üzerindeki hakların durumlarını göstermek üzere, devletin sorumluluğu altında, tescili açıklık.
Burhan ERAY SMMM. VI – Ticari işletme ile ilgili birleşme ve tür değiştirme MADDE 194- (1) Bir ticari işletme, bir ticaret şirketiyle, onun tarafından.
Aynı kanun daha önce 5578 sayılı kanun ile değişikliğe uğramıştı.
Yrd. Doç. Dr. Burçak Yıldız
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MİRAS HUKUKU I Adnan Hadzimusiç Mart 2017.
ARAZİ TOPLULAŞTIRMASININ TEMEL YASAL DAYANAKLARI
6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun ve Uygulamaları Kentsel Dönüşüm Tapu Dairesi Başkanlığı Hazırlayan Sabahattin.
KENTSEL DÖNÜŞÜM (6306 Sayılı Kanun Uygulamaları) Mustafa BAŞER Tapu Sicil Müdür Yrd. Uşak Tapu Müdürlüğü.
SERVET VERGİLERİ Servet; -Gerçek veya tüzel kişi
Ekonomik Bütünlük, Asgari Tarımsal Arazi Büyüklüğü, Yeter Gelirli Tarımsal Arazi Büyüklüğü Arazi Edindirme Şube Müdürlüğü - MUĞLA2  Talimat.
EMLAK TERİMLERİ ADA: Çevresi kamuya ait cadde, yol, dere vb. çevrili parseller topluluğuna denir. HACİZ: İhtilaflı işlerden doğan pürüzün çözümü için konulan.
Sözleşmelerde şekil: Borçlar hukukunda şekil serbestisi vardır
FİKRİ VE SINAİ HAKLAR MAHKEMELERİ
İŞ MAHKEMELERİ.
Başlangıç Hükümleri -5. Hafta
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
LAW 201 INTRODUCTION TO LAW
PARAYA ÇEVİRME. KESİN HACİZ KESİNLEŞME PARAYA ÇEVİRME İstinabe (m. 360) (1)İcra Giderleri (2)Alacak Tutarı GEÇİCİ HACİZ İHTİYATİ HACİZ TALEP (m. 106 ve.
Sunum transkripti:

MURAT YAĞMUR ZİRAAT MÜHENDİSİ

TARIM ARAZİLERİNİN MÜLKİYETİNİN DEVRİNE İLİŞKİN UYGULAMALAR

1-EKONOMİK BÜYÜKLÜK Aynı kişiye ait tarımsal araziler arasındaki ekonomik bütünlük olup olmadığının tespiti aşağıdaki kriterlere göre belirlenir;

a)Örtü altı tarım arazilerinde bir dekar, dikili tarım arazilerinde beş dekar, sulu ve kuru tarım arazilerinde on dekarın altında olan tarım arazileri ekonomik bütünlük arz etmez. Bu büyüklüklerin altında olan sınırdaş olmayan tarımsal parsellerin veya parsellerdeki payların aynen devrine izin verilir. Bu araziler ekonomik bütünlüğe haiz tarım arazilerinin satış taleplerinin değerlendirilmesinde dikkate alınmaz.

BAĞ/BAHÇE 4 dekar SULU TARIM 12 dekar SULU TARIM 7 dekar KURU TARIM 8 dekar

b)Aynı ilçe sınırları içindeki tarım arazilerinin aralarındaki mesafe kuş uçuşu on km’den az ve örtü altı tarım arazilerinde bir dekar, dikili tarım arazilerinde beş dekar, sulu ve kuru tarım arazilerinde on dekar ve üzerinde ise bu araziler arasında ekonomik bütünlük bulunduğu kabul edilir. Mesafe ölçümü talep konusu arazi ile belirlenen büyüklüklerin Tarımsal Arazilerin Mülkiyetinin üzerindeki diğer araziler arasında yapılır.

10 km BAĞ/BAHÇE 5 dekar SULU TARIM 11 dekar SULU TARIM 12 dekar KURU TARIM 10 dekar

10 km BAĞ/BAHÇE 5 dekar SULU TARIM 11 dekar SULU TARIM 12 dekar KURU TARIM 10 dekar

c)Mülkiyeti aynı kişiye ait, sınırdaş olan tarımsal arazilerin ekonomik bütünlük teşkil ettiği kabul edilir. Ancak, sınırdaş arazilerin toplam miktarları, (a) bendinde belirtilen büyüklüklerin altında olması halinde ekonomik bütünlük teşkil etmez. Paylı tarım arazileri sınırdaş olarak değerlendirilemez

5,5 DEKAR 8,4 DEKAR

4 DEKAR 5,4 DEKAR

ç)Paylı tarım arazilerinde kişinin tarım arazisi içindeki pay miktarı dikkate alınarak ekonomik bütünlük değerlendirmesi yapılır. Kadastro Parseli

d)Kamu yatırımlarında ve tarım arazilerinin tarım dışı amaçla kullanım taleplerinde, ekonomik bütünlük, asgari tarımsal arazi büyüklüğü ve yeter gelirli tarımsal arazi büyüklüğü kriterleri dikkate alınmaz. e)Ekonomik bütünlük, yeter gelirli tarımsal arazi büyüklükleri, satış ve miras yolu mülkiyeti devir işlemleri ilçe bazında yapılır.

2-TARIM ARAZİLERİNDE MÜLKİYETİN DEVRİ

a)Tüzel kişiliklerin sahip oldukları tarım arazilerinin mülkiyeti devir işlemlerinde gerçek kişilerde olduğu gibi genel esaslar uygulanır. b)Taşınmaz malikinin aynı ilçe sınırları içinde tarımsal nitelikli tek arazisi olması durumunda bu taşınmazın devri tapu müdürlükleri tarafından soru konusu edilmeksizin gerçekleştirilir.

c)Taşınmaz malikinin aynı ilçe sınırları içinde birden fazla tarımsal arazisinin bulunması durumunda, bu arazilerin tamamının mülkiyeti devir işlemine konu olması halinde, bu taşınmazların devri tapu müdürlükleri tarafından soru konusu edilmeksizin gerçekleştirilir. Ancak malikin; dava ve satışı kısıtlayan şerhler nedeniyle satış iradesi dışında kalan tarım arazileri olması halinde, bu araziler dışındaki diğer tüm arazilerinin devrine izin verilir.

ç) Aynı kişiye ait birden fazla tarımsal arazi olması halinde, ekonomik bütünlük değerlendirmesi sonrasında tarımsal arazilerin ekonomik bütünlüğe haiz olmayan kısımlarının devrine izin verilir

BAĞ/BAHÇE 5 dekar SULU TARIM 22 dekar SULU TARIM 12 dekar KURU TARIM 10 dekar

10 km BAĞ/BAHÇE 5 dekar SULU TARIM 11 dekar SULU TARIM 9 dekar KURU TARIM 10 dekar

d)Tarımsal arazilerde yeter gelirli tarımsal arazi büyüklüklerinin altında ifraz işlemi yapılamaz. Gerçek veya tüzel kişilere ait yeter gelirli tarımsal arazi büyüklüklerinin üzerinde olan ve yeter gelirli tarımsal arazi büyüklüklerinin altında ifraz gerektirmeyen arazilerin devrine izin verilir.

TÜRKİYE İL/İLÇE BAZINDA YETER GELİRLİ TARIMSAL ARAZİ BÜYÜKLÜKLERİ (1) SAYILI LİSTE TÜRKİYE İL/İLÇE BAZINDA YETER GELİRLİ TARIMSAL ARAZİ BÜYÜKLÜKLERİ   İl/İlçe Sulu Arazi (Da) Kuru Arazi (Da) Dikili Arazi (Da) Örtüaltı Arazi (Da) Felahiye 95 170 10 3 Hacılar 65 200 İncesu Kocasinan Melikgazi Özvatan 100 175 Pınarbaşı 75 Sarıoğlan Sarız 80 155 Talas Tomarza Yahyalı 60 140 Yeşilhisar 180

e)Gerçek veya tüzel kişilerin sahip olduğu tarımsal arazi miktarının yeter gelirli tarımsal arazi büyüklüklerinin altında olması halinde, bu arazilerde ifraz ve hisselendirme işlemleri yapılamaz.

f)Gerçek veya tüzel kişilerin sahip olduğu tarımsal arazi miktarının yeter gelirli tarımsal arazi büyüklüklerinin üzerinde olması halinde, sahip olunan arazi miktarının yeter gelirli tarımsal büyüklüklerin altına düşmemesi şartı ile asgari tarımsal arazi büyüklüklerin üzerinde hisselendirme yapılabilir.

10 km Karacabey: 65 da (YGT/Sulu BAĞ/BAHÇE 25 dekar SULU TARIM KURU TARIM 18 dekar Karacabey: 65 da (YGT/Sulu

g)Ekonomik bütünlük ve yeter gelirli tarımsal arazi büyüklüklerinin hesaplanmasında mülkiyeti ihtilaflı olan veya kişinin tasarruf iradesi dışında olan tarım arazileri dikkate alınmaz. ğ)Paylı tarım arazilerinde, payın tamamının bir veya birden fazla paydaşa devri halinde, ekonomik bütünlük ve yeter gelirli tarımsal arazi büyüklükleri ile ilgili değerlendirme yapılmaksızın bu arazilerin devrine izin verilir.

h)Paylı tarım arazilerinde, ekonomik bütünlüğün altında olan veya yeter gelirli tarımsal arazi büyüklüklerinin üzerinde olan paylar hissedarlara veya üçüncü kişilere devredilebilir. i)Tarımsal arazilerde, yeter gelirli tarımsal arazi büyüklüklerinin altında ifraz yapılmaksızın, rehin, ipotek ve haciz gibi nedenlerle cebri satış yapılabilir.

i)Tarımsal arazilerde, yeter gelirli tarımsal arazi büyüklüklerinin altında ifraz yapılmaksızın ölünceye kadar bakma (ökba) işlemi tesis edilebilir j)Tarımsal araziler arasında trampa ile mülkiyet devri konu olması halinde, araziler arasındaki fark asgari tarımsal arazi büyüklüklerinden fazla olamaz. Farklı sınıftaki arazilerde dönüşüm katsayıları kullanılır.

k)Tarımsal arazilerinin tamamı için alıcı bulamayan arazi sahipleri bu durumu Bakanlık il veya ilçe müdürlüğüne yazılı olarak bildirir. Bakanlık, bu kişilere ait ekonomik bütünlüğe haiz arazilerin en az % 50 sinin yeter gelirli tarımsal arazi büyüklüklerinin altında tanm arazisine sahip olan kişilere aynı anda satışına izin verebilir. Bakanlık bu kişileri satıcılar listesine alır, kişinin beyanda bulunduğu tarihteki arazi varlığına yeniden ulaşması ve talepte bulunması halinde satıcılar listesinden çıkarılır. Bakanlık, kalan diğer araziler için 5403 sayılı Kanunun 8/K maddesi hükümlerini uygulayabilir.

l)Elbirliği (iştirak) halinde mülkiyetli tarım arazilerinde, yeter gelirli tarımsal arazi büyüklüğü hesaplanmasında ilgili araziye ait veraset ilamındaki yasal hisse oranları dikkate alınabilir. m)Tapu Müdürlükleri ile yazışma yapılarak devir işlemleri için görüş istenen devir talepleri ile birlikte, malikin aynı ilçe içerisinde bulunan tüm tarımsal arazilerinin mülkiyet kayıtlarının gönderilmesi istenebilir. n)Tarım arazisi üzerinde kurulmuş bir irtifak hakkı bulunuyor ise irtifak hakkı arazi miktarı hesaplamalarda değerlendirmeye alınmaz.

o)Tarımsal arazinin vasfı ile ilgili olarak itiraz, şikayet veya belirsizlik olması halinde, bu arazilerle ilgili mahallinde yapılacak inceleme neticesinde arazinin fiili kullanımını belirten tespit tutanağına göre değerlendirme yapılır. ö)Mülkiyeti şahıslara ait ve tapu kayıtlarında cinsi çayır, mera, ham toprak, harman yeri olan araziler tarım arazisi (tarla) olarak değerlendirilecektir. Kavak dikili araziler, koruluklar ve zeytinlikler dikili tarım arazisi olarak kabul edilir.

p)Tarım reformu uygulama alanlarındaki satış, hibe ve trampa yolu ile mülkiyet devir işlemleri, 3083 sayılı Kanun hükümlerine göre yapılır. Tarım reformu uygulama alanlarındaki miras yolu mülkiyet devir işlemlerinde; 3083 sayılı Kanunun 12 nci maddesi kapsamında olan arazilerde 3083 sayılı Kanun hükümleri, diğer tarım arazilerinde ise 5403 sayılı Kanun hükümleri uygulanır. (Dağıtılan ve sahibine bırakılan topraklarda mirasçıların tasarrufu)

r)Yeter gelirli tarımsal arazi büyüklüklerinin hesaplanmasında, aynı kişiye ait tarımsal arazilerin farklı sınıflarda olması halinde, her ilçe için Kanun ile farklı sınıftaki araziler için belirlenmiş yeter gelirli tarımsal arazi büyüklüklerinin birbirlerine oranlaması ile elde edilen sınıflar arası dönüştürme katsayıları dikkate alınır.

3-MİRAS YOLU İLE MÜLKİYETİN DEVRİ

a)6537 sayılı Kanun’un yürürlüğünden önce gerçekleşen ölümlerde, intikal işlemleri bu Kanun hükümlerine tabi değildir. Kanunun yayımı tarihinden önce vefat eden mirasçıların yaptırmış oldukları elbirliği mülkiyeti, mirasçıların talebi halinde veraset ilamı veya rızai taksim sözleşmesi çerçevesinde paylı mülkiyete çevrilebilir.

b)Mirasçılar, mirasın açılmasından itibaren bir yıl içinde Kanun’da belirtilen şartlarda anlaşma sağlayabilir. Tarımsal arazilerde mülkiyetin devir işlemleri mirasın açılmasından itibaren bir yıl içinde tamamlanır. Devir işlemlerinin bir yıl içinde tamamlanmaması ve Kanun’un 8/C maddesinin ikinci fıkrasına göre dava açılmaması hâlinde, aynı Kanunun 8/Ç maddesi hükümleri uygulanır.

c)Mirasçılar arasında anlaşma yolu ile mülkiyet devri talebinde bulunulması halinde, tapu müdürlüğü talebi Bakanlık il/ilçe müdürlüğüne bildirir. Bakanlık il/ilçe müdürlüğü; asgari tarımsal arazi büyüklüğü, yeter gelirli tarımsal arazi büyüklüğü, ekonomik bütünlük ve arazi sınıfları arasındaki dönüştürme katsayılarını da dikkate alarak, devir yapılabilecek mirasçı sayısını ve paylaşım, şekillerini tapu müdürlüğüne bildirir.

ç)Kanunun yürürlük tarihinden sonra gerçekleşen ölümlerde, mirasçılar veraset ilamına göre elbirliği mülkiyeti (verasete iştirak) işlemi tesis edebilirler. Tesis edilen elbirliği mülkiyeti işlemi ile Kanun hükümleri çerçevesinde mülkiyetin devri tamamlanmış olmaz.

d)Mirasa konu tarım arazileri ile ilgili gelen taleplerde, murisin sahip olduğu arazi büyüklükleri dikkate alınarak işlem tesis edilir. Mirasçılar, mirasın açılmasından sonra bir yıl içinde ekonomik bütünlüğe haiz olmayan tarım arazilerinin mirasçılara veya üçüncü kişilere aynen mülkiyet devrini gerçekleştirebilirler.

e)Mirasçılar mirasın açılmasından sonra bir yıl içinde ekonomik bütünlüğe haiz olan tarım arazilerinin üçüncü kişilere aynen mülkiyet devrini gerçekleştirebilir. Bu mülkiyet devri, bir yıl içinde ve aynı anda gerçekleştirilir. f) Mirasçılar Kanunun 8/C maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi hükümlerine uygun olarak rızai taksim sözleşmesi düzenleyebilir

g)Mirasçılar tarafından tarımsal arazilere ilişkin mülkiyet devirlerinin bir yıl içinde tamamlanmaması ve yetkili sulh hukuk mahkemesi nezdinde dava açılmaması durumunda, Bakanlık tarafından mirasçılara Kanun hükümlerinin uygulanması için üç aylık süre verilir. Bu süre sonunda da devir işlemlerinin tamamlanmaması durumunda, Bakanlık resen veya bildirim üzerine bu yerlerin istemde bulunan ehil mirasçıya, ehil mirasçı olmaması durumunda en fazla teklifi veren istekli mirasçıya devri, aksi hâlde üçüncü kişilere satılması için ilgili sulh hukuk mahkemesi nezdinde dava açabilir.

ğ)Mirasçılar arasında anlaşma sağlanamaması ve anlaşmazlığının Mahkeme kararı ile çözülmesi halinde, tapu müdürlüğü mahkeme kararında belirtilen mirasçı veya mirasçılara intikal işlemlerini gerçekleştirir ve sonucu Bakanlık il/ilçe müdürlüğüne bildirir.

h)Kanunun yürürlük tarihinden sonra ölen kişinin, elbirliği halinde mülkiyet veya tapu sicilinin kök muris adına olması nedeniyle paylaşımı yapılmamış tarımsal arazilerinin bulunması halinde, bu araziler yeter gelirli tarımsal arazi büyüklüğü ile ilgili yapılacak değerlendirme kapsamına alınmaz.