GIDA DENETİMİNDE DENETÇİ DAVRANIŞLARI Prof Dr. Recep AKDUR
GIDA DENETÇİSİNİN UYMASI GEREKEN KURAL KÜMELERİ ERDEMLİLİK KURALLARI İNSANLARARASI İLŞKİ KURALLARI İLETİŞİME İLİŞKİN KURALLAR YETİŞKİN EĞİTİMİNE İLİŞKİN KURALLAR DENETİME ÖZGÜ KURALLAR Recep Akdur 2004
ERDEMLİLİK KURALLARI Dürüstlük Özerklik Eşitlik Yararlılık Saygı Recep Akdur 2004
İnsanlar Arası İlişkilerde Diğer Bazı Kurallar İçtenlik Tutarlılık Kendine güven Önyargısızlık nesnellik Hoşgörü ve kabullenme Recep Akdur 2004
Denetici, İyi Bir İletişimci Olmalıdır İLETİŞİMDE ETKİLİLİĞİ ARTTIRICI BİR DAVRANIŞ İÇİNDE OLMALIDIR Gözlem İlgi ve odaklaşma Dinlemeyi bilme Empati Tekrarlama, netleştirme Özetleme, pekiştirme Geri bildirim Recep Akdur 2004
Denetici, İyi Bir iletişimci Olmalıdır DENETİCİ İLETİŞİMİ KOPARAN DAVRANIŞLAR İÇİNDE OLMAMALIDIR Anlatım yetersizliği Güvensizlik Öğüt verme Reddetme küçük görme Savunma Sempati Recep Akdur 2004
Gıda deneticisi, iletişim alanlarının farkında ve bilincinde olmalıdır İLETİŞİM ALANLARI A(-) B(-) A(+) B(-) A(-) B(+) A(+) B(+) Recep Akdur 2004
Denetici İyi Bir Öğretmen Olmalıdır MUHATABININ YETİŞKİN OLDUĞUNU ASLA UNUTMAMALIDIR Öğrenme süreci daha yavaştır Benlik ve sorumluluk duygusu gelişmiştir Bilgi birikimi ve deneyimi olan insanlardır Pratik düşünür, gereksindiği konuları öğrenir Recep Akdur 2004
DENETİME ÖZGÜ KURALLAR Süreklilik düzenlilik Kendini tanıtma Amacın anlatılması Amaca uygun yöntem, araç gereç kullanma Kılık kıyafet ve tavırlar Tarafsızlık düşüncesi yaratma Önderlik, inisiyatif Sonuçları bildirme Ödüllendirme özendirme Ceza Recep Akdur 2004