Hesap verebilirlik kavramı Visa Paajanen Finlaniya Ulusal denetim Ofisi 3.10.2011.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Uluslararası örnekler; İsveç Visa Paajanen,
Advertisements

T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
MALİ İSTATİSTİK DEĞERLENDİRME RAPORU
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
Denetim (mali/iç) Ismael el Barzouhi, Denetim Müdürü
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
Bakanlık Seviyesinde Hesap Verebilirlik
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
Kolluğun Parlamenter Gözetimi
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL STANDARTLARI
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
TÜRKİYE’DE KAMU KESİMİ REFORMLARI
MALİYE SGB.NET Maliye Bakanlığı- SGB-Bilgi Paylaştıkça Çoğalır-2009.
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
T.C. ORDU ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
5. GÜN Değerlendirme ve İzleme Süreci Örnekleri  1)Sağlık ve Sosyal İşler Bakanlığı sektöründe yapılan değerlendirmeler ve hesap verebilirlik arasındaki.
KAMU YÖNETİMİNDE BAŞARININ TEMELLERİ AHMET ERTÜRK TMSF BAŞKANI.
SUNUŞ KAPSAMI KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞINDAKİ DEĞİŞİM KAMU MALİ YÖNETİMİ GELİŞMELERİ STRATEJİK YÖNETİM ANLAYIŞI DIŞ DENETİMİN ROLÜ.
Vergi Teşvikleri – Hesap Verebilirliğin Sağlanması Visa Paajanen/NAOF
Performans yönetiminin durumu Visa Paajanen/UDK
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
Finlandiya yönetiminde hesap verebilirliğe giriş Visa Paajanen,
GÜN 2 Bakanlık bünyesinde hesap verebilirlik  1) Etik hesap verebilirlik  2) Planlama ve izleme yöntemleri – günlük aktiviteler  3) İç kontrol & denetim.
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
1 Mali Politika Denetimi Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu (UDK) Visa Paajanen
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI 27 Ekim 2009 Mehmet BÜLBÜL Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
Politika programları Visa Paajanen, Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
YOLSUZLUKLA MÜCADELEDE SON GELİŞMELER BAŞBAKANLIK TEFTİŞ KURULU 2009.
Sonuçlar (hesap verebilirliğin sonuçları) Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu
Verimlilik Programı Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Uluslararası deneyimler, Fransa Visa Paajanen,
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
ETİK KOMİSYONLARI/ ETİK KÜLTÜRÜ
2. Gün  Kurumların Bakanlığa hesap verebilirliği nasıldır : –Performans yönetiminin mihenk taşları –Kurumlar ve hesap verebilirlik –Anlaşma –Raporlama.
10 ŞUBAT 2011 KAMU MALİYESİNDE KARAR ALMA VE PERFORMANS YÖNETİMİ PROJESİ ORGANİZASYON VE SÜREÇ PERFORMANS YÖNETİMİ 5. HAFTA GRUP ÇALIŞMASI.
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
ETİK KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİ VE ŞEFFAFLIK
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
Finlandiya’da raporlama sistemi ve denetim Visa Paajanen.
1 MALİ HİZMET BİRİMLERİ ORGANİZASYON ŞEMASI. Mali Hizmetler Teşkilat Şeması Mali Hizmetler İç kontrol alt birimiStratejik planlama alt birimi Bütçe ve.
(Performans) Değerlendirme Yöntemleri
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
SOSYAL BİLGİLER 5. SINIF DERS KİTABI 7
Performans Denetimi – Sosyal etkililiğe ilişkin bilgiler Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
KALİTE GÜVENCE VE GELİŞTİRME PROGRAMI
ETİK SÖZLEŞME.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Yöneti ş im(governance),küresel le ş menin etkisi ile ortaya çıkmı ş ve birçok ülkede son yılların moda kavramı haline gelmi ş tir.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
KAMU YÖNETİMİNİN DENETLENMESİ
Kamu Yönetiminin Yapısal Görünümü ve Sorunları. Organizasyon Sorunları Sistem coğrafi ve örgütsel olarak merkeziyetçi bir yapıya sahiptir. Bunu aşmak.
MERKEZİ BÜTÇELEME SÜRECİNDEKİ DENETİM (İÇ DENETİM)
Kamu Yönetiminin Denetlenmesi
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
Hukukun TEMEL kavamları
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
Hesap Verebilirlik ile İlgili Düzenlemeler
TEST 1.
Sunum transkripti:

Hesap verebilirlik kavramı Visa Paajanen Finlaniya Ulusal denetim Ofisi

2 Hesap verebilirlik kavramı Tartışma ödevi: Hesap verme sorumluluğu kime aittir (ve kime hesap verilir)? Para, eylem ya da sonuçlar konusunda hesap verebilir olmak? Hesap verebilirliği pratiğe dökmenin olası yolları ? İki örnek

3 1. Örnek: diktatörlük, otokrasi YÖNETİM HALK İMPARATOR

4 2. Örnek: demokrasi HÜKÜMET HALK MECLİS

5 Hesap verebilirlik kavramı ve kademeleri Hesap verebilirlik hiyerarşi veya iktidar ilişkileri kurumların ya da kişilerin sorumluluğu bir görevi belirli bir şekilde yerine getirmek için ve/ veya bir şeyi başarmak için sorumlulukları ve bu eylemlerin sonuçları ile ilgilidir.

6 Hesap verebilirlik kavramı ve kademeleri Hesap verme sorumluluğu kimdedir?  Kamu yönetimindeki hesap verebilirliğin farklı kademeleri: (Meclis?) Hükümet Bakanlık (ya da Bakanlığın idari kolu) Kurum Birim (bir kurum içerisinde) Personel / kamu çalışanı

7 Hesap verebilirlik türleri Bir kişi/kurumun sorumlu tutulacağı alanlar nelerdir? Hangi farklı türlerde hesap verebilirlik vardır?  Siyasi  Yasal  Mali  Performans  (Etik)  Diğer?

8 Hesap verebilirlik süreci Hesap verebilirlik nasıl işler? Hesap verebilirliğin ön koşullar nelerdir? Gerekli unsurlar: 1) Talepler / standartlar  Yönetimden talep edilen ya da beklenen nedir? 2) Bilgi üretimi ve raporlama  Bilgiyi üreten ve taleplerin karşılanıp karşılanmadığına ilişkin rapor sunan kimdir? 3) Bilginin işlenmesi  Taleplerin karşılanıp karşılanmadığına ilişkin bilgileri ele alan kimdir? 4) Sonuçlar  Talepler karşılandığı/ karşılanmadığı takdirde doğacak sonuçlar nelerdir?

9 Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi hesap verebilirlik sürecine nasıl katkıda bulunmaktadır? Hesap verebilirlik süreci Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu’nun katkıları … Talepler … talepleri mali yönetim kanunlarına göre açıklar … Meclisin performans hedeflerine yönelik isteklerini yorumlar Bilgi edinme & raporlama … mali bilginin doğruluğunu denetler (mali hesap verebilirlik) … performans bilgisinin doğruluğunu denetler (performans hesap verebilirliği) … mali yönetimin yasallığına ilişkin yeni bilgiler üretir (yasal ve mali hesap verebilirlik) … performansa ilişkin yeni bilgiler üretir (performans hesap verebilirliği) Bilginin ele alınması … denetim bulgularını (meclise, denetlenen kuruma ve basına) sunar, müzakere eder ve savunur Sonuçlar … denetlenen kurumu izler ve alınan düzeltici tedbirlere ilişkin rapor sunmasını talep eder