BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
TAM ÖĞRENME MODELİ.
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Benjamin BLOOM ( ).
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
EĞİTİMDE DRAMA ÖZCAN PALAVAN.
BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLAR. Kuşkusuz, ülkeler sosyal devlet olmanın bir gereği olarak koşullar ne olursa olsun tüm yurttaşlarına ilköğretim sağlamak zorundadır.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Problem Çözme Süreci.
ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİ Nezahat Leblebiciler.
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
REHBERLİK.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
Problem Çözme Becerileri
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Öğrenme -Öğretme Modelleri
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
KUBAŞIK ÖĞRENME Sınıf ortamında; küçük karma kümeler oluşturarak
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Hazırlayan Halil ÖZBAŞ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Genetik
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
ARCS Modeli.
AKRAN İLİŞKİLERİ.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
SINIF YÖNETİMİ.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
1 BİLGİSAYAR-2 Eğitim Teknolojisi Dr. Hüseyin Arak.
İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE AİLE ETKİSİ
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
TAM ÖĞRENME MODELİ.
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECİ ÖZCAN PALAVAN

Birleştirilmiş sınıflarda öğretme- öğrenme sürecinde başarılı olmak için öncelikle, öğrenci özelliklerini ve öğrenme ortamının koşullarını dikkate almak gerekmektedir

ÖĞRENCİ NİTELİĞİ Öğrenci niteliklerini, bilişsel giriş davranışları ile duyuşsal giriş özellikleri oluşturur.

Bilişsel Giriş Davranışları Ö̈ğrencinin sahip olduğu genel yetenek, okuduğunu anlama gücü, temel matematik becerileri ve temel öğrenme becerileridir.

Duyuşsal giriş özellikleri Öğrencinin okula, derse ve üniteye ilişkin ilgi, tutum ve özgüvenini içermektedir. Bu özelliklerden ilki, bireyi öğrenme amacıyla harekete geçiren ve onun öğrenmeye dönük isteğini, dikkatini ve çabasını yönlendiren gücü ifade eden öğrenme güdüsüdür.

ayrıca Ö̈ğrenciyle ilgili bu iç koşulların yanı sıra, bireyin çevresinden kaynaklanan anne-baba, öğretmen, öğrenme ortamı gibi dış koşullar da bireyin öğrenmesini etkiler.

Öğretim Hizmetinin Niteliği Öğretmen, öğretim sırasında, öğrencilerin istenilen davranışları kazanması için gerekli öğrenme yaşantılarını düzenleyerek öğretim hizmetinin niteliğini artırır. Öğretim hizmetinin etkililiği ve verimliliği ise dört temel değişkene bağlıdır. Bunlar, ipucu, katılma, pekiştirme ve dönüt-düzeltmedir.

Bunların dışında Köyün ulaşım, okul binası vb. eğitim-öğretime uygunluk koşullarının yanı sıra, köy halkının eğitim-öğretime bakışı ve yaklaşımı, öğretme-öğrenme sürecinin niteliğini ciddi biçimde etkilemektedir

Birleştirilmiş sınıflarda öğretme-öğrenme sürecine bu etmenlerin yanı sıra köy halkının eğitim ve öğretime ilişkin ilgi ve istekliliği öğretme-öğrenme sürecini olumlu yönde etkilemektedir.

Öte yandan, köy halkının ekonomik durumu da önemli bir etmendir. Köy halkının maddi olarak iyi durumda olmaması öğretme-öğrenme sürecini olumsuz yönde etkilemektedir. Çünkü, gerek öğrencilerin gerek okulun gereksinimleri karşılanamamaktadır.

FIRSAT EŞİTLİĞİ Çağdaş eğitim anlayıfşının önemli bir ilkesi olan “eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması”, yalnızca sosyo-ekonomik düzeyi düşük ailelerin çocuklarının desteklenmesi değil, her öğrenciye kendi ilgi ve yeteneklerini geliştirme fırsatı verilmesi olarak da algılanmaktadır.

1968 PROGRAMINA GÖRE Sınıf Çalışmaları BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA UYGULANACAK STRATEJİLER Sınıf Çalışmaları Kendi kendine çalışmalar Küme çalışmaları - Düzey kümeleri - ilgi kümeleri