BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECİ ÖZCAN PALAVAN
Birleştirilmiş sınıflarda öğretme- öğrenme sürecinde başarılı olmak için öncelikle, öğrenci özelliklerini ve öğrenme ortamının koşullarını dikkate almak gerekmektedir
ÖĞRENCİ NİTELİĞİ Öğrenci niteliklerini, bilişsel giriş davranışları ile duyuşsal giriş özellikleri oluşturur.
Bilişsel Giriş Davranışları Ö̈ğrencinin sahip olduğu genel yetenek, okuduğunu anlama gücü, temel matematik becerileri ve temel öğrenme becerileridir.
Duyuşsal giriş özellikleri Öğrencinin okula, derse ve üniteye ilişkin ilgi, tutum ve özgüvenini içermektedir. Bu özelliklerden ilki, bireyi öğrenme amacıyla harekete geçiren ve onun öğrenmeye dönük isteğini, dikkatini ve çabasını yönlendiren gücü ifade eden öğrenme güdüsüdür.
ayrıca Ö̈ğrenciyle ilgili bu iç koşulların yanı sıra, bireyin çevresinden kaynaklanan anne-baba, öğretmen, öğrenme ortamı gibi dış koşullar da bireyin öğrenmesini etkiler.
Öğretim Hizmetinin Niteliği Öğretmen, öğretim sırasında, öğrencilerin istenilen davranışları kazanması için gerekli öğrenme yaşantılarını düzenleyerek öğretim hizmetinin niteliğini artırır. Öğretim hizmetinin etkililiği ve verimliliği ise dört temel değişkene bağlıdır. Bunlar, ipucu, katılma, pekiştirme ve dönüt-düzeltmedir.
Bunların dışında Köyün ulaşım, okul binası vb. eğitim-öğretime uygunluk koşullarının yanı sıra, köy halkının eğitim-öğretime bakışı ve yaklaşımı, öğretme-öğrenme sürecinin niteliğini ciddi biçimde etkilemektedir
Birleştirilmiş sınıflarda öğretme-öğrenme sürecine bu etmenlerin yanı sıra köy halkının eğitim ve öğretime ilişkin ilgi ve istekliliği öğretme-öğrenme sürecini olumlu yönde etkilemektedir.
Öte yandan, köy halkının ekonomik durumu da önemli bir etmendir. Köy halkının maddi olarak iyi durumda olmaması öğretme-öğrenme sürecini olumsuz yönde etkilemektedir. Çünkü, gerek öğrencilerin gerek okulun gereksinimleri karşılanamamaktadır.
FIRSAT EŞİTLİĞİ Çağdaş eğitim anlayıfşının önemli bir ilkesi olan “eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması”, yalnızca sosyo-ekonomik düzeyi düşük ailelerin çocuklarının desteklenmesi değil, her öğrenciye kendi ilgi ve yeteneklerini geliştirme fırsatı verilmesi olarak da algılanmaktadır.
1968 PROGRAMINA GÖRE Sınıf Çalışmaları BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA UYGULANACAK STRATEJİLER Sınıf Çalışmaları Kendi kendine çalışmalar Küme çalışmaları - Düzey kümeleri - ilgi kümeleri