MEDİKAL SEKTÖRÜ ÜRETİM YAPMAK İÇİN NE BEKLİYOR?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRK SAVUNMA ENDÜSTRİLERİ
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Tosyöv Bursa Destekleme Derneği
Oğuz Bal Adularya Enerji Gen.Müd. Yardımcısı
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TÜRKİYE TIBBİ CİHAZ TEDARİKÇİ PROBLEMLERİ
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Amerika I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
SI MESLEK KOMİTELERİ ORTAK TOPLANTISI 31. Grup Elektrik, Elektronik ve Bilişim Sanayii 32. Grup Enerji ve Elektrik Ekipmanları Sanayii 33. Grup Aydınlatma.
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Islahçı Kuruluş Olmanın Bedeli
E-İhale, Elektronik İhale veya Online İhale sistemi B2B (şirketler arası ticaret) alanında kullanılan bir satınalma yöntemidir. Bir Alıcı şirketin ve.
Türkiye Yazılım Sektörü Sorunları ve Çözüm Önerileri
Ekonomi Komisyonu Abant Müşterek Meslek Komitesi Toplantısı 22 Kasım 2014.
Müşteri-Sektör-Rekabet
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
TOBB İŞGELİŞTİRME VE YATIRIM DANIŞMANLIĞI MÜDÜRÜ
Tarım Arazilerinin Sürdürülebilir Kullanımı
Ana faaliyet alanı elektrik-elektronik, mekanik sistem tasarımı ve üretimi olan YILDIRIM ELEKTRONİK 1986 yılında Ankara’da kurulmuştur yılından.
SÜRDÜRÜLEBİLİR REKABET GÜCÜ PİYASA KALİTESİ- ŞİRKET STRATEJİLERİ KASIM, 2007 Prof.Dr.Çelik Kurtoğlu “iyişirket” Danışmanlık A.Ş.
5’nolu Kamu Alımları Faslı Avrupa Birliği Genel Sekreterliği.
ÖZEL SEKTÖR GÖZÜYLE SAĞLIK ALANINDA ÜRETİM VE GELECEĞE İLİŞKİN ÖNGÖRÜLER SEİS Yönetim Kurulu Başkanı Metin DEMİR.
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Uzakdoğu Pasifik I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan Nisan.
ORGANİZE ECZANELER YARATABİLMEK
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
Döner Sermayelerin Yeniden Yapılandırılması Prof. Dr. Davut AYDIN ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ Mart 2010 Asya Thermal Resort Otel.
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Afrika I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
Bölüm 10 KOBİ’LERİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARI
STOK MALİYETİ.
İşletmeyi neden kurarız ?
NANOMAM® a.ş MUSTAFA ÖZMETE.
Uzm.Öğr.Muzaffer GARİP Dünya atmosferinin dışında güneş enerjisinin şiddeti, aşağı yukarı sabit ve 1370 W/m² değerindedir, ancak yeryüzünde.
YURTDIŞI MÜTEAHHİTLİK VE TEKNİK MÜŞAVİRLİK HİZMETLERİ
Nurettin AYDIN Patentlidir.  Bina sokak numaraları görülmüyor,  Adres bulmak zorlaşıyor,  Şık değil,  Bir standart yok  ABD, Kanada, Avustralya,
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
İşletmeye Giriş Konu 2: İşletme Kurulması ve Türleri
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Hizmet İşlemleri Yönetimi Dersi Dönem Projesi Güz Dönemi.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Atık mı , değil mi? Yumurtacı Kümes Atıkları
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
KÜRESELLEŞMENİN BEYİN GÖÇÜNE ETKİSİ VE TÜRKİYE
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Durum Analizi Sorun Analizi
Mahmut BİLEN. Ders Değerlendirme Biçimi Vize %70 Ödev%10Dönem içi %50 Quizler%20 Final%50Dönem Sonu%50.
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
Doç. Dr. Mahmut BİLEN ENDÜSTRİEL EKONOMİ. ENDÜSTRİDE GİRİŞ VE ÇIKIŞLAR 2 Bu konuyu çalıştıktan sonra :
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY IV: İç Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları Kimileri yıldızlara bakarken çukura düşerler…
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
TATA MOTORS HAZIRLAYAN HALİDİN SÖNMEZ
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
Şirket Adı İş planı sunusu.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
Prof. Dr. Ahmet Çamsarı Mersin Üniversitesi
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
ULUSLARARASI TİCARET.
SÖKE TARIM ve ORMAN MÜDÜRLÜĞÜ SWOT ANALİZİ(GZFT).
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi
Şirket Adı İş Planı.
Sunum transkripti:

MEDİKAL SEKTÖRÜ ÜRETİM YAPMAK İÇİN NE BEKLİYOR? DR. M. HİLMİ AKŞAMOĞLU ÇUKUROVA MEDİKALCİLER DERNEĞİ YÖNETİM KURULU BAŞKANI

ÜRETİME NE ZAMAN İHTİYAÇ DUYULUR? PAZAR BÜYÜYOR, ÜRETİCİ MAL YETİŞTİREMİYORSA ÜRETİM PROSEDÜRÜ BİLİNİYORSA ALIŞ YÜKSEK, KAR AZ İSE ÜRETİM MALİYETİ DÜŞÜK İSE GEREKLİ SERMAYE VARSA ORTADA BİR İCAT VEYA PATENT VARSA ÜRETİME NE ZAMAN İHTİYAÇ DUYULUR?

SWOT ANALİZİ GÜÇLÜ YÖNLER ZAYIF YÖNLER FIRSATLAR TEHDİTLER AYRINTILI ANALİZ EDİLMELİDİR. SWOT ANALİZİ

CİDDİ DEVLET TEŞVİKLERİ VAR. FIRSATLAR

GÜÇLÜ YÖNLER STRATEJİK BİR SEKTÖR. TÜRK MALININ TERCİH EDİLDİĞİ DIŞ PAZARLAR VAR. YERLİ ÜRETİMDE MALİYET GENELDE DÜŞÜK KALIYOR. BÜYÜK BİR İÇ TALEP VAR. GÜÇLÜ YÖNLER

İÇ PAZARDA CİDDİ TAHSİLAT SORUNU VAR. ÖZ SERMAYE YETERSİZ. HAMMADDE BİZDE YOK. ÜST SEGMENT ÜRÜNLER İÇİN GEREKEN TEKNOLOJİ ÇOK AZ. AR-GE YATIRIMI KOMİK DÜZEYDE. BİLGİ BİRİKİMİ ÇOK AZ, KALİFİYE PERSONEL BULMAK ÇOK ZOR. YABANCI DİL BİLEN DANIŞMAN, HUKUK MÜŞAVİRİ, MALİ MÜŞAVİR YOK. ZAYIF YÖNLER

TEHDİTLER-1 MEVZUAT SÜREKLİ VE KÖKTEN DEĞİŞİYOR. ÇOĞU MALIN KAÇA SATILABİLECEĞİ BELLİ DEĞİL, BELLİ OLANLARIN DA GARANTİSİ YOK. DEVLETİN TOPLU ALIM STRATEJİSİNİ FİRMALARI YOK ETMEK İÇİN KULLANMASI AN MESELESİ. DIŞ PAZARDA ÇİN VE HİNDİSTAN İLE MALİYETTE REKABET ETMEK ÇOK ZOR. TEHDİTLER-1

TEŞVİK VE DESTEKLERDE AŞIRI BÜROKRASİ VAR, ÇOK UZUN İSTİSNA LİSTELERİ BULUNUYOR. DESTEKLERDE ÇOK DAĞINIK YAPI VAR. PROJENİN DOĞRU KURUMA ULAŞMASI ŞANSA KALMIŞ. PROJE İÇERİĞİNİN ÇALINMASINI ÖNLEYECEK TEDBİR YOK. PATENT VARLIĞI İÇ PAZARDA HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR, HATTA BAZEN SATIŞI ZORLAŞTIRIYOR. TEHDİTLER-2

BEKLENTİLER-1 MEVZUATTA STABİLİTE SAĞLANMALIDIR. TOPLU ALIM KABUSUNDAN VAZ GEÇİLMELİDİR. TEŞVİK VE DESTEKLER TEK MERKEZDE TOPLANMALI, İSTİSNALAR AZALTILIP KAPSAM GENİŞLETİLMELİDİR. YERLİ PATENTE KAMU ALIMLARINDA AYRICALIK TANINMALIDIR. YERLİ ÜRÜN KULLANIMI “GERÇEKTEN” TEŞVİK EDİLMELİDİR. BEKLENTİLER-1

BEKLENTİLER-2 TAHSİLAT SORUNU ORTADAN KALDIRILMALIDIR. AR-GE DESTEKLERİNİN İÇİ DOLDURULMALIDIR. BAŞARISIZ ARGE YATIRIMI KAVRAMI KABÜLLENİLMELİDİR. EŞ FİNANSMANSIZ, ÖNDEN VERİLEN AMA GERİ ÖDEMELİ DESTEK SİSTEMİ DÜŞÜNÜLMELİDİR. HAMMADDE VE ARA MADDE ÜRETİMİNE DESTEK VERİLMELİDİR. BEKLENTİLER-2

TEŞEKKÜRLER DR M. HİLMİ AKŞAMOĞLU