TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ’NİN YAPISI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi
Advertisements

ORHAN YÜCEL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
CANİK ANADOLU TEKNİK LİSE BÖLÜMÜ BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİLERİ ALANI
KAZAN EFES TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ
GELECE Ğİ M İ Z İ N SINAVI SEV İ YE BEL İ RLEME SINAVI Ş ÜKRAN ÖZTÜRK REHBER Ö Ğ RETMEN ET İ HOLD İ NG İ LKÖ Ğ RET İ M OKULU KASIM 2007.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ.
Araştırma Görevlilerinin Öğrenci Laboratuvarlarına Katılımı
Kurulu ş Misyon Vizyon Amaçlar ve Hedefler E ğ itim-ö ğ retim alt yapısı Fakülte Bina Proje Süreci Akademik Kadro Da ğ ılımı Eylem Planı Stratejik Plan.
Mali İstatistik Kullanım Alanları
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Uzaktan Eğitim Kuramları
OMUZLARINDA YÜKLERLE YA Ş IYORLAR ÇOCUKLUKLARINI.
DERS SEÇİMİ Ne Zaman Nasıl.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
GAZİ ORTAOKULU REHBERLİK BİRİMİ
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
Erzurum Teknik Üniversitesi Erzurum Teknik Üniversitesi’nin Misyonu Prof. Dr. Muammer YAYLALI Erzurum Teknik Üniversitei Rektörü.
ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
Ekinözü Çok Programlı Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin etkinlikleri, önleyici ve gelişimsel rehberlik hizmeti anlayışı çerçevesinde;
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin TILFARLIG İ L.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
 Yakın bir geçmişe kadar Avrupa’da okulların üç hatlı dikey kurulmuş sistemi, “kabiliyetlerin trinite psikolojisi” görüşüne dayandırılmaktaydı. Eski.
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
STRATEJ İ GEL İ ŞT İ RME BAŞKANLI Ğ I E Ğİ T İ M Ö Ğ RET İ M YILI İ STAT İ ST İ K B İ LG İ LER İ.
TEOG SINAVI VE TERCİH İŞLEMLERİ
PERŞEMBE MESLEKİ VE TEKNİK
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
TÜRKİYE EĞİTİM SİSTEMİ
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
Türk Milli Eğitiminin Genel Yapısı
1 BRİFİNG “” Mustafa Kemal Atatürk “En büyük sava ş, cahilli ğ e kar ş ı yapılan sava ş tır.” Mustafa Kemal Atatürk Dursunbey İlçe Milli Eğitim.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ  Sosyal Bilimler Liseleri 2003 yılında, Edebiyat ve Sosyal Bilimler alanlarında ihtiyaç duyulan üstün nitelikli bilim insanlarının.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ ALANI
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
ANKARA ETIMESGUT ILÇE MILLI E Ğ ITIM MÜDÜRLÜ Ğ Ü MESLEKI VE TEKNIK E Ğ ITIM KOMISYONU ORTAOKUL 8. INCI SıNıF Ö Ğ RENCILERI İ ÇIN MESLEKI VE TEKNIK.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
ORTAÖ Ğ RET İ M KURUMLARI BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN.
AKKUŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI 2016.
Haliliye İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
PROF. DR. SAİME İNAL SAVİ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
OKULUMUZ HAKKINDA BİLGİLER Öğretmen Sayısı : 19 Öğrenci Sayısı : 212 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 9 Fen Laboratuarı Sayısı :0 BT(Bilgisayar) Sınıfı.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
ILGAZ ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
DÜZİÇİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BEYŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
YAYGIN EĞİTİM.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Karşılaştırmalı Eğitim
Hazırlayan : Atahan Aybars ERDEM Fatih ALBAYRAK yılında Bursa’da kurulan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, yıllık 360 bin otomobil ve 450 bin motor.
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sunum transkripti:

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ’NİN YAPISI MERVE İPEK 20843814 FATMA SEDANUR TORNUOĞLU 20844131 SEVGİ KAHRAMAN 20843833

Milli Eğitim Temel Yasasına göre Türkiye Eğitim Sistemi, örgün eğitim ve yaygın eğitim olmak üzere iki ana bölümden meydana gelmektedir.

ÖRGÜN EĞİTİM YAYGIN EĞİTİM

Örgün Eğitim Belirli yaş gruplarındaki bireylere belirlenmiş amaç ve programlara bağlı olarak belirli sürelerde,okul adı verilen mekanlarda yürütülen düzenli eğitimi ifade etmektedir.

Belirli yaş gruplarına yönelik örgün eğitim programları ; Okul öncesi eğitimi İlköğretim Orta öğretim Yükseköğretim

Belirli yaş gruplarına yönelik eğitim programları Genel eğitim programları Mesleki ve Teknik eğitim programları

Okul Öncesi Eğitim 0-6 yaş arası çocuklar için 6 yaşa kadar isteğe bağlı Bağımsız ana okulları veya ilköğretim okullarına bağlı anaokulları veya diğer öğretim kurumlarına bağlı uygulama sınıfları (MEB Yönetmeliği kurallarına gör.)

Okul öncesi eğitime neden gereksinim var? 20yy sanayi ve teknoloji alanı gelişmeleri ile birlikte ailede ekonomik ve sosyal değişmeler gereği Kadının iş yaşamına katılması zorunluluğu Ana-babaların çocuk gelişimi alanındaki bilgi ve deneyim eksikleri

Okul öncesi eğitim neden önemli? Bu eğitimi alan ve almayan çocuklara yönelik Araştırma sonuçlarındaki farklar Zihin, psiko-motor ve sosyal farklar Bu yaşlarda edinilen bilgi ve becerilerin, tavır/tutumların tüm yaşamı etkilemesi Beden sağlığı, kişilik, inanç ve değerler

Okul öncesi eğitiminin T.C.’deki geçmişi 1915 – Ana Mektepleri Nizamnamesi 1960 – Kız Teknik Yüksek Öğretmen Okulu “Çocuk Gelişimi ve Eğitimi” Bölümü 1962 – Anaokulu ve Anasınıfları Yönetmeliği 1973- Milli Eğitim Temel Kanunu’nda okul öncesi eğitim “örgün eğitim” sistemine dahil ediliyor. 1992-Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlük

Okul Öncesi Eğitim Kurumları Kreşler Çocuk Yuvaları Bağımsız anaokulları İlköğretim okullarındakş ana sınıfları Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğüne bağlı çocuk yuvaları ve gündüz bakımevleri Kamu ve özel sektörce MEB denetiminde açılan kreş, yuva, çocuk bakım evleri vb

Okul Öncesi Eğitimin Amaçları (1) Çocukların bedensel, zihin,duyugu gelişimini ve iyi alışkanlıklar sağlamak (2) Çocukları ilköğretime hazırlamak (3) Olumlu/olumsuz koşul ve çevreden gelenler için de ortak bir gelişme zemini yaratmak. (4) Çocukların düzgün Türkçe konuşabilmelerini sağlamak

Okul Öncesi Eğitimin Sorunları ve Çözüm önerileri Okul öncesi için altyapısal yetersizlikler ve önemsemezlik (Çözüm:?) Özel anaokullarının pek çok aile için pahalı oluşu (Çözüm:?) Okul öncesi eğitiminin daha çok anaokulları ve anasınıfları olarak yürütülmesi (diğer gruplar ile uyum?)

İlköğretim 7-14 yaş grubu Kız/erkek zorunlu Devlet okullarında parasız TC’de (resmi, özel ve pansiyonlu/yatılı ilköğretim okullarını kapsar) AMAÇ: ortak vatandaş tipini yetiştirmek

İlköğretimin sorunları ve çözüm önerileri 1. Finansman sorunu 2. Fiziki mekan sorunu 3. İlköğretimdeki rehberlik hizmetlerinin gerektiği gibi yapılamaması 4. Özel eğitime gerek duyan öğrencilere düzenlenen özel programlar yetersiz

Ortaöğretim İlköğretime dayalı, en az 3 yıllık öğrenim veren genel, mesleki ve teknik öğretim kurumlarının tümü (2006’dan beri 9.,10., 11. ve 12. sınıflar). İlköğretimi tamamlayan her öğrenci devam hakkına sahip.

Ortaöğretimin Amaçları Asgari ortak genel kültür, toplum sorunlarını tanımak, çözüm yolları aramak, yurdun iktisadi-sosyal-kültürel kalkınmasına katkı bilinci ve gücü kazandırmak. Öğrencileri ilgi ve kabiliyetleri, toplum ihtiyaçları doğrultusunda çeşitli programlara, yüksek öğrenime veya mesleki iş hayatına yöneltmek.

Genel Ortaöğretim Kurumları Genel Liseler Anadolu Liseleri Fen Liseleri Sosyal Bilimler Liseleri Anadolu Öğretmen Liseleri Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Spor Liseleri Açık Öğretim Lisesi

Genel Ortaöğretimin Sorunları ve çözüm önerileri Çok çeşitli genel ortaöğretim okulunun olması(çözüm?) Ders programlarının çağın gereklerine göre sürekli güncellenmemesi (çözüm?) Genel liselere devam eden öğrencilerin bir bölümünün yüksek öğrenime devam etmeye yeterli olmaması (çözüm?)

Mesleki-Teknik Ortaöğretim Erkek Teknik Öğretim Okulları Kız Teknik Öğretim Okulları Ticaret ve Turizm Öğretimi Okulları Din Eğitimi Okulları Sağlık Öğretimi Okulları Çok Programlı Okullar

Mesleki-Teknik Ortaöğretimin Sorunları ve çözüm önerileri Meslek Liselerinden kaçış Çok çeşitli mesleki-teknik okulu Mezunların iş bulma sorunu Yükseköğretime geçiş sorunu

Özel Eğitim  Özel eğitimin amacı; özel eğitim gerektiren bireylerin eğitim ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayarak onları toplumla bütünleştirmek ve meslek sahibi yapmaktır. Özel eğitim okulları Türk millî eğitim sistemindeki kademelendirmeye göre yapılandırılmıştır. Ancak, diğer okullardan farklı olarak, ilköğretim öncesinde hazırlık sınıfı bulunmaktadır. İlköğretime devam edecek durumda olan engelli öğrenciler hazırlık sınıfına alınmadan ilköğretime başlamaktadır.

Özel eğitim okullarında; Görme Engellilerin Eğitimi, İşitme Engellilerin Eğitimi, Ortopedik Engellilerin Eğitimi,  Zihinsel Engellilerin Eğitimi, Süreğen Hastalığı Olanların Eğitimi, Otistik Çocukların Eğitimi, Üstün veya Özel Yeteneklilerin Eğitimi ve Kaynaştırma ve Özel Sınıflarda Eğitim kategorilerinde eğitim verilmektedir. 2005-2006 eğitim-öğretim yılında 495 özel eğitim okulunda, 25.238 öğrenci eğitim görmekte ve bu kurumlarda 4.904 öğretmen görev yapmaktadır.

Özel Öğretim Özel öğretim kurumları 625 sayılı kanun doğrultusunda açılmış, her kademe ve türdeki özel okullar, özel dershaneler, özel mesleki ve teknik kurslar, özel motorlu taşıt sürücüleri kursları ile özel öğrenci etüt eğitim merkezlerini  kapsamaktadır.  Özel öğretim kurumları faaliyetlerini, Milli Eğitim Bakanlığı'nın gözetim ve denetiminde sürdürmektedir.  2005-2006 eğitim-öğretim yılında 10.766 özel öğretim kurumunda, 2.429.893 öğrenci eğitim görmekte bu kurumlarda 95.609 öğretmen görev yapmaktadır.

Yükseköğretimin geçmişi Sistemin Değişmesi (İTÜ, İÜ,...vb) Bölge Üniversitelerinin kurulması (Ege Üni., KTÜ, Erzurum Atatürk Üni., Diyarbakır Dicle Üni.,Adana Çukurova Üni., Eskişehir Anadolu Üni.) Belli İşlevi Yerine Getirmek Üzere Üniversitelerin kurulması 1956 ODTÜ (kaynak gel.ve ekonomik sorun çöz., ulusal ve uluslararası yarar,uyg.araştırma,ingilizce dilinde) 1967 Ankara Hacettepe Üni.(geniş kültürlü, pratik ağırlıklı, sosyal sorunları bilen doktorlar yetiştirmek AB Eğitim Programlarından Erasmus’a Katılım

Yükseköğretim Kurumları Üniversiteler Fakülteler Enstitüler Yüksek Okullar Konsenvartuarlar Meslek Yüksek Okulları Uygulama ve Araştırma Merkezleri

Yükseköğretimin amaçları Öğrencileri ilgi ve yetenekleri (ülkenin bilim politikası, toplumun çeşitli kademedeki insan gücü ihtiyaçları) doğrultusunda yetiştirmek Bilimsel araştırmalar yapmak Araştırma sonuçlarını gösteren ve bilime katkı yapan yayınlar yapmak Hükümetler tarafından istenen konularda inceleme-araştırmalar yapmak ve düşünce bildirmek Türk toplumunun genel seviyesini yükseltici, aydınlatıcı yayın ve eğitim hizmeti sunmak

Yükseköğretimin sorunları ve çözüm önerileri Yükseköğretim kurumları, yükseköğretim istemini karşılayamıyor. Çeşitli bilim dallarında Türkçe makale yok Üniversiteler akademik, yönetsel ve mali açıdan tam özerk değiller. Öğretim yöntemlerinde yenileşme sınırlı Ar-Ge ‘de yetersizlik Mezunlardan yeterli dönüt alınmıyor. İstihdam sorunu

Yaygın Eğitim; Yaygın eğitim, örgün eğitim ile birlikte veya örgün eğitimin dışında düzenlenen eğitim faaliyetlerinin tümünü kapsar.Örgün eğitim kademesinde öğrenim gören örgün eğitime hiç katılmamış ya da örgün eğitim kademelerini bitirmiş bütün vatandaşlar yaygın eğitim kurumlarından faydalanabilirler.

Yaygın Eğitimin nedenleri Bilinçli vatandaş yetiştirmek Demokrasiyi benimsetmek ve yaşatmak Toplumsal değişime ve gelişime uyum Meslek sahibi yapmak, mesleki gelişmeleri izlemek Kuşak çatışmalarını minimize etmek Hızlı nüfus artışını önlemek Kırsal’dan kent’e göçte uyum sorununu minimize etmek Dünyayla bütünleşmek

Yaygın Eğitimin Amacı Okuma-yazma öğretmek, eksikleri sürekli gidermek. Çağın gelişmelerine uyum sağlayacak eğitim imkanları Milli kültür değerlerimizi korumak, geliştirmek, tanıtmak, benimsetmek Toplu yaşama, dayanışma, birlikte çalışma, örgütlenme alışkanlığı kazandırmak Ekonomik gücün artırılması için beslenme ve sağlıklı yaşam şekillerini benimsemek Boş zamanları kullanmak ve değerlendirmek Kısa süreli eğitimlerle uygun meslekler kazanılmasına imkan vermek Çeşitli mesleklerde çalışanlar için HİE

Yaygın Eğitimin Sorunları Örgün eğitimden “kopuk” ayrı bir sistem özelliği gösterir. (çözüm?) Kişilerin yaşam boyu eğitimini tam olarak sağlayamıyor.(çözüm?) Yaygın eğitim çalışmalarının kapsamı çok dar.(çözüm?)

EĞİTİMİ ETKİLEYEN DIŞ ETMENLER Ekonomi Sosyal Bilim Kültür Politik Etkenler

EĞİTİMİ ETKİLEYEN İÇ ETMENLER Eğitimin Alt Sistemlerindeki Aksaklıklar Aşırı Bürokrasinin Uygulanması Örgütsel Yapı Bozukluğunun Bulunması Çağdaş Yöntemlerin Kullanılmaması

Bizi dinlediğiniz için teşekkür ederiz