Sanatın gücü 1.Resim 2. Yontu 3.Mimarlık 4.Müzik Ivan Dec.07 Çeviren : Onur Ayangil.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hazırlayan:Zeynep Nur Kurtpınar
Advertisements

BETİMLEYİCİ ANLATIM Bu tekniği uygulayan yazarın amacı, okuyucunun görmediği bir görüntüyü, olayı, yeri, okuyucunun kafasında canlandırmaktır. Yazar.
Başkalarını affettiğimizde
“Resimde İç Mekan” nedir?
General Mac. Arthur’un Manila’daki karargah odasında kendisine hediye edilmiş çerçeveli bir yazı vardı. Bu yazı; “ Nasıl Genç Kalmalı” başlığını taşıyordu.
SANAT KURAMLARI.
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Görme keskinliği Hacimli görme Renkli görme İllüzyonlar
ETKİNLİĞİ HAZIRLAYANLAR
Felsefe Nedir? Aristoteles'in ünlü yapıtı Metafizik
SAĞLIĞIN TANIMI: KİŞİLERİN, SADECE HASTA OLMAMASI HALİ DEĞİL, BEDENEN, RUHEN VE SOSYAL YÖNDEN TAM BİR İYİLİK HALİDİR. Sağlık Otoriteleri tarafından kabul.
Drama Lİderİnİn Yetİştİrİlmesİnde Çağdaş Sanat Akımlarının Yerİ
Biraz moral bulalım.
Hazırlayan: Ömürcan Aydın
SANAT TARİHİ.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
B Ü Y Ü L E Y İ C İ S O N Tıklayarak ilerleyiniz ve sesi açınız.
ALGI NEDİR ? Duyusal uyarımların anlamlı deneyimlere çevrilme süreci. Bu deneyim, yani algı, uyarım ile sürecin ortak ürünüdür.
CÜMLEDE ANLAM.
ATATÜRK VE MÜZİK Atatürk insan hayatında müziğin çok önemli bir yeri olduğuna inanıyordu. 14 Ekim 1925'te İzmir Kız Öğretmen Okulu'nu ziyaretlerinde öğrencilerin.
SOYUT SANAT Kandisky,Mondrian ve Maleviç gibi sanatçıların doğadan yola çıkarak, görsel anlatıma varmaları çağın sanat değerleri üzerinde etkileyici olmuştur.
MICHELANGELO Beril Eremsoy.
SANAT TARİHİ.
Çağdaş Dünya Sanatı.
Aşağıdakilerden hangisinde mecaz anlamlı sözcük kullanılmamıştır?
Barok Dönemi Etkileyen Müzik Özellikleri
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Estetik ZKÜ Estetik Ders Notları Mustafa Eyriboyun.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
RESİMLERİYLE ÇOCUKLARI TANIMA.
GÜNEŞLİ BİR GÜN (İZLENİMCİLİK)
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
İHLAS HABER AJANSI FOTOĞRAF EĞİTİMİ
IŞIK GÖLGE Mehmet KURTBOĞAN 2014.
SANAT(ESTETİK)FELSEFESİ
İslam’da Bilginin Kaynakları
*Bu insanlar, yaşamın her yönünü severler, şikâyet etmekle ya da olayların daha değişik olmasını istemekle vakit kaybetmezler. *Bağımsızlıklarına çok.
SANAT FELSEFESİ Sercan KALKAN Felsefe Öğretmeni.
ÇOCUK EDEBİYATI ÖĞRETİMİ
SANATTA GÜZELLİK ANLAYIŞI
BİR YAŞAM TARZI OLARAK SPOR Doç.Dr.Sebahattin DEVECİOĞLU
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
SANAT AKIMLARI.
GÜZEL SANATLAR İÇERİSİNDE EDEBİYATIN YERİ  YE Şİ M ÖZDEM İ R  BA Ş AK Ş EH İ R ANADOLU L İ SES İ.
DEĞERLER EĞİTİMİ Okulumuzda Öğrencilerimize ve Velilerimize 2016 Yılı Mart ve Nisan Aylarında, Değerler Eğitiminin Önemli ve Vazgeçilmez Bir Parçası.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
SANAT FELSEFESİ.
SANAT TARİHİ Barok Dönem.
TASARIM ÖĞELERİ.
PERSPEKTİF NEDİR ? Perspektif, doğadaki iki boyutlu ya da üç boyutlu cisimlerin bizden uzaklaştıkça küçülmüş ve renklerinin solmuş gibi görünmesine denir.
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
RENK BİLGİSİ.
Soyut sanat ve wasllay kandinsky
BAROK RESİM SANATI.
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
P ABLO PICASSO Pablo Picasso, çalışmalarıyla resim sanatına ve anlayışına apayrı bir boyut kazandırmıştır. Onu ve sanatını anlamayan insanlar, resimlerini,
PERSPEKTİFPERSPEKTİF. PERPEKTİF (İZDÜŞÜM) 1)Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek.
PERSPEKTİFPERSPEKTİF. PERPEKTİF (İZDÜŞÜM) 1)Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek.
ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI EMPRESYONİZM, FOVİZM, KÜBİZM
AÇIK-KOYU / IŞIK GÖLGE.
- Coğrafi konum (yeryüzü şekli, iklim…) Dinsel inanışlar
Sanatın gücü Resim Yontu Mimarlık Müzik
Rönesans. Rönesans "yeniden doğuş" anlamına gelen bir süreçtir. 15. yüzyılda başlayan bu süreç, aynı yüzyıl içinde bütün Avrupa'ya yayıldı. Bu yenilikte,
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
Sunum transkripti:

Sanatın gücü 1.Resim 2. Yontu 3.Mimarlık 4.Müzik Ivan Dec.07 Çeviren : Onur Ayangil

Sanat ve aşk insana verilen en büyük armağanlardır. Sanat, diğer iletişim biçimlerinde olduğu gibi, hem varılmak istenen ereği, hem de, önsezi ya da yaratanın dehasını yansıtır.

Leonardo Da Vinci Sanat, insanın benliğini geliştirir, duygularını yüceltir ve yaşamda karşılaştığı incelikleri sezinleyebilmesi için onu eğitir. Sanat, insanın benliğini ve ruhunu esenliğe ve diriliğe kavuşturur. Çocuklar onları doğuran analarına göre neyse, sanat da onu yaratan sanatsal dehaya göre aynı konumdadır. Sanat birinin benliğini yüceltiyorsa, bu onun hayvansal düzeyden kurtulduğunu gösterir; bu ise, insan ruhunun özgürlüğüne kavuşması demektir ve gerçek yaşam keyfi budur.

Salvador Dalí Bir şeyi güzel bir sanat yapıtı ya da kötü bir sanat yapıtı yapan nedir ? Bir şeyi basılı bir sayfa ya da güzel bir müzik parçası yapan nedir ? Sanat felsefesinin esas sorusu sanatın ne olduğu değil, niyetinin, işlevinin ve yaşamımızdaki öneminin ne olduğudur.

Tolstoy’un sanat üzerine görüşleri: Biri bir şeyi üretirken çok etkileniyor ve ruhunda kıpırdanmalar oluşuyorsa, aynı türden etkilenmeleri üretilen o şeyi izleyenler de duyumsuyorsa, onları etkileyen bu şey sanattır. Etkilemenin derecesi, sanatın mükemmelliğinin ölçüsüdür. Etkileme ne denli güçlüyse, yapıt sanatsal açıdan o denli sanattır. Doğaldır ki, yapıtın izleyenlere aktardığı duyguların niteliği gibi öznel konuları dikkate almıyoruz. Sanatın etkileme gücü üç koşula bağlıdır : 1. Aktarılan duyguların özgünlüğü 2.Duyguların aktarılmasındaki açıklık 3.Sanatçının içtenliği Boticcelli

Goya Sanat, sadece risk almayı bilenlerin keşfedebileceği, bilinmezler dünyasında bir serüvendir.

Renoir Entelektüel, basit bir şeyi karmaşık biçimde anlatan kişi, sanatçı ise karmaşık bir şeyi basit biçimde anlatan kişidir.

Pablo Picasso Sanat bir çok biçimde karşımıza çıkar: Resim, Yontu, Mimarlık, Fotoğraf, Müzik, vs.

Van Gogh 1. Resim : Büyük sanatın gücü, bizi düşlere sürükleyen, doğal bakış açımızdan bizi söküp alan güçtür. Bu güçle bir karşılaştık mı, artık ne yüze, ne renge, ne göğe, ne de gövdeye aynı gözle bakarız. Yeni bir görüşe sahibizdir artık : duyumsadığımızca. Güzelliği görme ya da yoğun zevk alma, hatta şokla, acıyla, acımayla bazen de iğrenmeyle karşılaşma da bu gidişin bir parçasıdır. Sanki duygularımız ters dönmüş gibidir.. Dünyayı kavramamız değişmiştir tümüyle.

Rembrant Güzellik duyguların tanrısallaşması ve ulvi gerçeğe ulaşmasıdır. Güzellik sayesinde yaşam düzeyi gelişir. Güzellik yüzeyseldir, ancak, ruh ve bedenin bütünleşmesiyle, tam anlamda güzellik elde edilir. Güzellik aynı zamanda karşı konulamaz bir silahtır, aldatıcı ve ayartıcı olabilir.Kurumları gücünden ettiği gibi, cemaatlerini de baştan çıkarır..

Michelangelo Merisi da Caravaggio Kötülüğe karşı erdemin zaferini anlatan bu yapıtta zafer kazanan Davud, Caravaggio’nun gençliğidir. Elinde tuttuğu Goliath’ın kafası da gene kendinin yaşlılık halidir. Ama siz, hiç zafer kazanan birinin coşkudan bu denli uzak olduğunu hiç gördünüz mü? Bu Caravaggio’nun kendi içindeki savaşın bir resmidir aslında. Sanatçı kendine nefretle bakmaktadır.

Klimt Yaratıcılık, içine doğduğu gibiyle türlü kısıtlamalar arasındaki sürtüşmeden doğar. Kısıtlamalar aynı nehir kıyısındaki setler gibi), içine doğduğu gibiyi değişik biçimlere doğru iteler. Sanatın oluşması için de bu sürtüşme gereklidir.

Van Dyck Perspektif Perspektif, sanatçının iki boyutlu düzlemde derinlik yanılsamasını verdiği yöntemin adıdır. Yüzyıllar boyu sanatçılar üç boyutlu doğada gördüklerini tam olarak iki boyutlu düzleme geçirmenin yollarını aradılar. Buldukları yollardan biri, izlemciye göre, uzaktaki nesneleri yakındaki nesnelere göre daha küçük çizmek oldu. Perspektif, sanatçının iki boyutlu düzlemde derinlik yanılsamasını verdiği yöntemin adıdır. Yüzyıllar boyu sanatçılar üç boyutlu doğada gördüklerini tam olarak iki boyutlu düzleme geçirmenin yollarını aradılar. Buldukları yollardan biri, izlemciye göre, uzaktaki nesneleri yakındaki nesnelere göre daha küçük çizmek oldu.

Monet Sahne ışıkçısı nasıl bir aktöre spot ışıık yönlendiriyors, ressam da önemli bulduğu nesne ya da figürü daha aydınlık betimler.

Gaugin Çeşitli renkler kullanmakla önemi, heyecanı vs. vurgulayabiliriz. Resmin bir bölümünü vurgulamak istersek orada farklı renk kullanırız.

Işık ve gölgeyle sanatçı yapıtına derinlik katar. Figüre üçüncü boyut kazandırmak için bazen o figür ışık saçıyormuşçasına betimlenir. Bu ışık, çevreleyen gölgeyle birlikte resme boyut kazandırır.

Rubens Aradığım gerçek ya da gerçek olmayan değil, daha çok, bilinçdışı olan, insan türüne özgü bu içgüdüsel gizemdir.

Diego Rivera Büyük sanat yapıtlarının iki yüzü vardır, birincisi kendi çağı karşısındaki yüzü, diğeri gelecek ve sonsuzluk karşısındaki yüzü.

“Görsel sanatların üç biçimi vardır: Resim izlemek içindir, Yontunun çevresinde dolaşabilirsiniz, Mimarlığın ise, içinde dolaşabilirsiniz” 2. Yontu

Rodin Yontu bir pozdan diğerine geçişi gösterir. Biçimin birinci pozdan ikinciye nasıl süzülüp geçtiğini ortaya koyar. Çalışmasında ne olduğunun bir bölümünü ve ne olması gerektiğinin de bir bölümünü görmekteyiz.

Rodin

Resim renklendirmeyi öğretir, yontu ise biçimlendirmeyi ve anatomiyi.

Pieta Michelangelo

David Michelangelo

Musa Michelangelo

Bernini Resim şiirseldir, oysa yontu, daha mantıksal ve bilimsel olup, sizi yerçekimi konusunda kuşkuya düşürür.

Chihuli Sanata bakış Işık Işık Perspektif Perspektif Devinim Devinim Renk Renk Biçim Biçim Oran Oran Sembolizma Sembolizma Çizgiler Çizgiler

3. Mimarlık Mimarlık donmuş bir müziktir.

St. Catherine Sarayı St. Petersburg Tüm sanatlar içinde mimarlık en elle tutulur olan ve insan yaşamıyla en içiçe olanıdır. Yapıların içinde alış-veriş yapar, çalışır ya da eğleniriz. Bu nedenle yapının tasarımı tümüyle kullanım amacına bağlıdır.

Gaudi Soylu yaşam, kişinin soylu kullanımı için soylu mimarlık gerektirir. Kültür yoksunluğunun sonu hep aynıdır : sefil bir uygarlık ve elikulağında bir çöküş.

Gaudi

Büyük katedrallerden edindiğimiz deneyim korkuyla karışık hayranlık olmuştur. Deneyimimiz bir çok sanat dalını aynı anda kapsar: Müzik, yontu, resim hatta uzaysal tasarım.

Park Guëll Eski kültürler hep güzellik nitelemesiyle tanımlanırlar. Bunun nedeni güzellikten uzak olsalardı çoktan yok olmaları gerektiği savında yatar.

Moscow

Paris

Santorini

Sidney

Washington

Russia

Vienna

Coloseum- Roma

Johann Straus Müzik sanatlar içinde en zarifidir, çünkü sol beynin mantıksallığını sollayıp geçmiştir. Müzik kolaycacık gözyaşlarımızın akmasına neden olabilir. 4. Müzik

Ludwig Van Beethoven Beethoven’in en güzel ezgilerini yarattığı dönemler, en karanlık, en kederli, en sıkıntıda olduğu dönemlerdi. Müzik insanın yüreğinde kıvılcımlar çaktırır, kadınların göz pınarlarında yaşlar belirmesine neden olur.

Antonín DVOŘÁK Johan Amadeus Mozart Anlatılamazı anlatmaya, sessizlikten sonra en yakın olan müziktir.

Johann Sebastian Bach Peter Ilyitch Tchaikovsky The energy to classical music has a very positive impact on learning capacities and increases level of consciousness

Chopin Puccini The exposure to classical music in childhood results in attraction to peace, truth and beauty,and aversion to violence.

Müziksiz yaşam bir yanılgıdır.

Müzik ruhu günlük kirinden arındırır.

Bale sanatı Müzik dinleyip, bale izlemek varken niye psikoterapiye para vereceksiniz ki?

Güzelliğin özü değişmez, değişen sadece biçimidir. SON