Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sanatın gücü Resim Yontu Mimarlık Müzik

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Sanatın gücü Resim Yontu Mimarlık Müzik"— Sunum transkripti:

1 Sanatın gücü Resim Yontu Mimarlık Müzik
Ivan Dec.07 Çeviren : Onur Ayangil

2 Sanat ve aşk insana verilen en büyük armağanlardır.
Sanat, diğer iletişim biçimlerinde olduğu gibi, hem varılmak istenen ereği, hem de, önsezi ya da yaratanın dehasını yansıtır.

3 Sanat, insanın benliğini geliştirir, duygularını yüceltir ve yaşamda karşılaştığı incelikleri sezinleyebilmesi için onu eğitir. Sanat, insanın benliğini ve ruhunu esenliğe ve diriliğe kavuşturur. Çocuklar onları doğuran analarına göre neyse, sanat da onu yaratan sanatsal dehaya göre aynı konumdadır. Sanat birinin benliğini yüceltiyorsa, bu onun hayvansal düzeyden kurtulduğunu gösterir; bu ise, insan ruhunun özgürlüğüne kavuşması demektir ve gerçek yaşam keyfi budur. Leonardo Da Vinci

4 Salvador Dalí Bir şeyi güzel bir sanat yapıtı ya da kötü bir sanat yapıtı yapan nedir ? Bir şeyi basılı bir sayfa ya da güzel bir müzik parçası yapan nedir ? Sanat felsefesinin esas sorusu sanatın ne olduğu değil, niyetinin, işlevinin ve yaşamımızdaki öneminin ne olduğudur.

5 Boticcelli Tolstoy’un sanat üzerine görüşleri:
Biri bir şeyi üretirken çok etkileniyor ve ruhunda kıpırdanmalar oluşuyorsa, aynı türden etkilenmeleri üretilen o şeyi izleyenler de duyumsuyorsa, onları etkileyen bu şey sanattır. Etkilemenin derecesi, sanatın mükemmelliğinin ölçüsüdür. Etkileme ne denli güçlüyse, yapıt sanatsal açıdan o denli sanattır. Doğaldır ki, yapıtın izleyenlere aktardığı duyguların niteliği gibi öznel konuları dikkate almıyoruz. Sanatın etkileme gücü üç koşula bağlıdır : 1. Aktarılan duyguların özgünlüğü 2. Duyguların aktarılmasındaki açıklık 3. Sanatçının içtenliği Boticcelli

6 Sanat, sadece risk almayı bilenlerin keşfedebileceği, bilinmezler dünyasında bir serüvendir.
Goya

7 Renoir Entelektüel, basit bir şeyi karmaşık biçimde anlatan kişi, sanatçı ise karmaşık bir şeyi basit biçimde anlatan kişidir.

8 Pablo Picasso Sanat bir çok biçimde karşımıza çıkar: Resim, Yontu, Mimarlık, Fotoğraf, Müzik, vs.

9 Van Gogh 1. Resim : Büyük sanatın gücü, bizi düşlere sürükleyen, doğal bakış açımızdan bizi söküp alan güçtür. Bu güçle bir karşılaştık mı, artık ne yüze, ne renge, ne göğe, ne de gövdeye aynı gözle bakarız. Yeni bir görüşe sahibizdir artık : duyumsadığımızca. Güzelliği görme ya da yoğun zevk alma, hatta şokla, acıyla, acımayla bazen de iğrenmeyle karşılaşma da bu gidişin bir parçasıdır. Sanki duygularımız ters dönmüş gibidir.. Dünyayı kavramamız değişmiştir tümüyle.

10 Rembrant Güzellik duyguların tanrısallaşması ve ulvi gerçeğe ulaşmasıdır. Güzellik sayesinde yaşam düzeyi gelişir. Güzellik yüzeyseldir, ancak, ruh ve bedenin bütünleşmesiyle, tam anlamda güzellik elde edilir. Güzellik aynı zamanda karşı konulamaz bir silahtır, aldatıcı ve ayartıcı olabilir.Kurumları gücünden ettiği gibi, cemaatlerini de baştan çıkarır..

11 Michelangelo Merisi da Caravaggio
Kötülüğe karşı erdemin zaferini anlatan bu yapıtta zafer kazanan Davud, Caravaggio’nun gençliğidir. Elinde tuttuğu Goliath’ın kafası da gene kendinin yaşlılık halidir. Ama siz, hiç zafer kazanan birinin coşkudan bu denli uzak olduğunu hiç gördünüz mü? Bu Caravaggio’nun kendi içindeki savaşın bir resmidir aslında. Sanatçı kendine nefretle bakmaktadır.

12 Klimt Yaratıcılık, içine doğduğu gibiyle türlü kısıtlamalar arasındaki sürtüşmeden doğar. Kısıtlamalar aynı nehir kıyısındaki setler gibi), içine doğduğu gibiyi değişik biçimlere doğru iteler. Sanatın oluşması için de bu sürtüşme gereklidir.

13 Van Dyck Perspektif Perspektif, sanatçının iki boyutlu düzlemde derinlik yanılsamasını verdiği yöntemin adıdır. Yüzyıllar boyu sanatçılar üç boyutlu doğada gördüklerini tam olarak iki boyutlu düzleme geçirmenin yollarını aradılar. Buldukları yollardan biri, izlemciye göre, uzaktaki nesneleri yakındaki nesnelere göre daha küçük çizmek oldu.

14 Sahne ışıkçısı nasıl bir aktöre spot ışıık yönlendiriyors, ressam
Monet Sahne ışıkçısı nasıl bir aktöre spot ışıık yönlendiriyors, ressam da önemli bulduğu nesne ya da figürü daha aydınlık betimler.

15 Gaugin Çeşitli renkler kullanmakla önemi, heyecanı vs. vurgulayabiliriz. Resmin bir bölümünü vurgulamak istersek orada farklı renk kullanırız.

16 Işık ve gölgeyle sanatçı yapıtına derinlik katar.
Figüre üçüncü boyut kazandırmak için bazen o figür ışık saçıyormuşçasına betimlenir. Bu ışık, çevreleyen gölgeyle birlikte resme boyut kazandırır.

17 Rubens Aradığım gerçek ya da gerçek olmayan değil, daha çok, bilinçdışı olan, insan türüne özgü bu içgüdüsel gizemdir.

18 Diego Rivera Büyük sanat yapıtlarının iki yüzü vardır, birincisi kendi çağı karşısındaki yüzü, diğeri gelecek ve sonsuzluk karşısındaki yüzü.

19 2. Yontu “Görsel sanatların üç biçimi vardır: Resim izlemek içindir,
Yontunun çevresinde dolaşabilirsiniz, Mimarlığın ise, içinde dolaşabilirsiniz”

20 Rodin Yontu bir pozdan diğerine geçişi gösterir. Biçimin birinci pozdan ikinciye nasıl süzülüp geçtiğini ortaya koyar. Çalışmasında ne olduğunun bir bölümünü ve ne olması gerektiğinin de bir bölümünü görmekteyiz.

21 Rodin

22 Rodin Resim renklendirmeyi öğretir, yontu ise biçimlendirmeyi ve anatomiyi.

23 Pieta Michelangelo

24 David Michelangelo

25 Musa Michelangelo

26 Bernini Resim şiirseldir, oysa yontu, daha mantıksal ve bilimsel olup, sizi yerçekimi konusunda kuşkuya düşürür.

27 Chihuli Sanata bakış Işık Perspektif Devinim Renk Biçim Oran
Sembolizma Çizgiler

28 3. Mimarlık Mimarlık donmuş bir müziktir.

29 Tüm sanatlar içinde mimarlık en elle tutulur olan ve insan yaşamıyla en içiçe olanıdır. Yapıların içinde alış-veriş yapar, çalışır ya da eğleniriz. Bu nedenle yapının tasarımı tümüyle kullanım amacına bağlıdır. St. Catherine Sarayı St. Petersburg

30 Soylu yaşam, kişinin soylu kullanımı için soylu mimarlık gerektirir
Soylu yaşam, kişinin soylu kullanımı için soylu mimarlık gerektirir. Kültür yoksunluğunun sonu hep aynıdır : sefil bir uygarlık ve elikulağında bir çöküş. Gaudi

31 Gaudi

32 Büyük katedrallerden edindiğimiz deneyim korkuyla karışık hayranlık olmuştur. Deneyimimiz bir çok sanat dalını aynı anda kapsar: Müzik, yontu, resim hatta uzaysal tasarım.

33 Park Guëll Eski kültürler hep güzellik nitelemesiyle tanımlanırlar. Bunun nedeni güzellikten uzak olsalardı çoktan yok olmaları gerektiği savında yatar.

34 Moscow

35 Paris

36 Santorini

37 Sidney

38 Washington

39 Russia

40 Vienna

41 Coloseum- Roma

42 Müzik sanatlar içinde en zarifidir, çünkü sol beynin mantıksallığını sollayıp geçmiştir. Müzik kolaycacık gözyaşlarımızın akmasına neden olabilir. 4. Müzik Johann Straus

43 Ludwig Van Beethoven Beethoven’in en güzel ezgilerini yarattığı dönemler, en karanlık, en kederli, en sıkıntıda olduğu dönemlerdi. Müzik insanın yüreğinde kıvılcımlar çaktırır, kadınların göz pınarlarında yaşlar belirmesine neden olur.

44 Johan Amadeus Mozart Antonín DVOŘÁK Anlatılamazı anlatmaya, sessizlikten sonra en yakın olan müziktir.

45 Peter Ilyitch Tchaikovsky Johann Sebastian Bach
The energy to classical music has a very positive impact on learning capacities and increases level of consciousness

46 Puccini Chopin The exposure to classical music in childhood results in attraction to peace, truth and beauty,and aversion to violence.

47 Müziksiz yaşam bir yanılgıdır.

48 Müzik ruhu günlük kirinden arındırır. 

49 Bale sanatı Müzik dinleyip, bale izlemek varken niye psikoterapiye para vereceksiniz ki?

50 Güzelliğin özü değişmez, değişen sadece biçimidir.
SON


"Sanatın gücü Resim Yontu Mimarlık Müzik" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları