Simülasyonların Kullanımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gösterip Yaptırma Yöntemi
Advertisements

Eğitimde Video ve Animasyon Kullanımı
Resimlerin Kullanımı.
KARMAŞIK SAYILAR.
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
Duran Uygur
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
1. Genel materyal kullanım ilkeleri 2. Materyal kullanım kılavuzu
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
Ders Etkinlikleri Hazırlama
MERHABA.
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğretim Durumlarını Planlama
Çiğdem ÖZTÜRK Semra SEVİNÇ Esra SEVİNDİK
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ FORMATÖR ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞ AÇISI İLE OKULLARDAKİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ SINIFLARI.
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
MODÜL 3 – Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
DERS-1 SİMÜLASYON (BENZETİM) Prof. Dr. Hüseyin BAŞLIGİL
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İNTERNET TABANLI UZAKTAN EĞİTİMDE MOBİL ÖĞRENMENİN ROLÜ
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU
Makine Öğrenmesinde Yeni Problemler
Öğrenme Öğretme Süreci
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
SİMÜLASYON.
Çalışma Yaprağı.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Öğretimde Materyal Kullanımı
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
Makine Öğrenmesinde Yeni Problemler YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
YAZILIM DEĞERLENDİRME
Programlı Öğretim.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Yapılandırmacı Öğrenme
ZAMAN YÖNETİMİ.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Makine Öğrenmesinde Yeni Problemler
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
KOMUT YÖNTEMİ.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Simülasyonların Kullanımı

Kapsam Simülasyonların Genel Özellikleri Simülasyonların Ders İçinde Kullanımı Simülasyon Kullanım Kılavuzu Kullanım Öncesinde Kullanım Sırasında Kullanım Sonrasında Özet

Simülasyonların Genel Özellikleri Simülasyonlar gerçek bir durumu ya da bir kurguyu bilgisayar ortamında modelleyen yazılımlardır. Kullanıcıya gerçeğe yakın deneyimler yaşatmayı amaçlar.

Simülasyonların Genel Özellikleri - Avantajları Gerçekte yaşanması riskli olan deneyimleri kazandırır. Normalde müdahale edilemeyecek durumlar üzerinde değişiklik yapabilme imkanı sunar. Gerçek hayattaki karmaşık olay ve süreçleri belli parametrelerle kontrol altına alma imkanı sunar. Ucuz ve pratik bir şekilde tekrar tekrar deneme imkanı sağlar. Öğrencilere süreci yönetme imkanı vererek aktif hale getirir. Öğrencilere seçim yapma ve karar verme özgürlüğü sağlar.

Simülasyonların Ders İçinde Kullanımı Simülasyonlar ders içinde iki farklı şekilde kullanılabilir. Dersin simülasyondan anlatılması Dersin anlatımından sonra simülasyon kullanılması Simülasyonların hem sunum amaçlı hem de alıştırma amaçlı kullanımlarında öğretmenlerin öğrencilere rehberlik etmeleri önerilir.

Simülasyon Kullanım Kılavuzu Kullanım Öncesinde Simülasyonlar öğrenci seviyesine ve konunun amacına uygun olarak belirlenmelidir. Simülasyonlar derste kullanılmadan önce mutlaka denenmelidir. Simülasyonların ders öncesinde nasıl kullanılacağı tasarlanmalıdır. Simülasyonlarda kullanılacak değerler, kararlar ve senaryolar test edilmelidir. Uygulamanın ne kadar süreceği planlanmalıdır.

Simülasyon Kullanım Kılavuzu Kullanım Sırasında - I Simülasyonların neden kullanıldığı öğrencilere açıklanmalıdır. Simülasyon ortamı öğrencilere tanıtılmalıdır. Simülasyonda gerçek durumu yansıtan noktalar vurgulanmalıdır. Öğrencilerin simülasyonları bireysel olarak kullandıkları durumlarda öğrencilerden belirlenen değer veya adımları izlemeleri istenmelidir.

Simülasyon Kullanım Kılavuzu Kullanım Sırasında - II Simülasyonları sadece öğretmen kullanacaksa öğrencilerin sonuçları tahmin etmeleri veya simülasyon üzerindeki seçimlere katılmaları sağlanmalıdır. Kullanılan simülasyonda tercih ya da olay sonuçlar üzerinden öğrencilerin tahminlerde bulunmaları veya yorum yapmaları istenmelidir.

Simülasyon Kullanım Kılavuzu Kullanım Sonrasında Simülasyonların öğrenenlerin istekleri doğrultusunda ders sonrasında farklı değerlerle tekrar tekrar kullanmaları faydalı olabilir. Ders sonunda öğrenenlerin öğrenmelerinin pekiştirilmesi ve yanlış öğrenmelerin tespit edilmesi için tartışma ve soru-cevap etkinliklerine yer verilebilir. Mümkünse öğrencilerin ders dışında simülasyonu bireysel kullanımları sağlanabilmesi için ders dışı aktivitelere yer verilebilir.

Özet Bu bölümde eğitimde simülasyonların kullanımı sunulmuştur. Simülasyonların ders içerisinde nasıl kullanılması gerektiği ve kullanım öncesinde, kullanım sırasında ve kullanım sonrasında nelere dikkat edilmesi gerektiği vurgulanmıştır.