BASILI MATERYALLER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Resimlerin Kullanımı.
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Duran Uygur
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
Eğitim Öğretimde Planlama
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
Ders Etkinlikleri Hazırlama
MERHABA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar 10.Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar.
Bilgisayar Destekli Öğretim
Öğretim Durumlarını Planlama
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
Araçları Sınıflandırma İşlemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
BÖLÜM 6.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Ders Kitabında Görsel Düzen
Öğrenme Öğretme Süreci
ÖĞRETİMİN MATERYALLERLE DESTEKLENMESİ
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Öğretimde Materyal Kullanımı
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

BASILI MATERYALLER

YARARLARI Temini kolaydır Taşınması kolaydır Uygun tasarlanmış olanların kullanımı kolaydır Üretimi ve satın alımı ucuzdur

SINIRLILIKLARI Okur-yazarlık gerektirir Konu ile ön koşul bilgisi olmayanlara bilgi aktaramaz Ezberlenmenin desteklenmesine neden olabilir Bazı metinlerde az bir yerde çok sayıda sözcük ve kavram sunması öğrencilerde bilişsel yükün artmasına yol açar Gelişi güzel materyal seçimi, amaçlara yeterince ulaştırmayabilir

DERS KİTAPLARININ YARARLILIKLARI Kolay taşınabilir Öğrencilere istedikleri her yerde kullanma olanağı sağlar Öğrenci yada öğretmen kolaylıkla ders kitabını inceleyebilir, ileride başvurmak amacı ile saklayabilir Değerli bir yapıt yada fotoğraf kolaylıkla ders kitaplarına basılabilir Ders kitapları ekonomik bir şekilde basılabilir, çoğaltılabilir ve güncelleştirilebilir Öğrenciye bireyselleştirilmiş eğitim olanağı sağlar Öğrenciler ders çalışırken kendi hızlarına ve düzeylerine göre ilerleyebilir ve öğrenebilir

DERS KİTAPLARININ SINIRLILIKLARI Renkli fotoğrafların basımı yüksektir Tek bir kitapta sunulan yoğun dersler öğrenciyi sıkar Dikkat edilmediğinde kitap zarar görebilir, kaybolabilir

EL KİTAPLARI ÇALIŞMA KİTAPLARI ÇALIŞMA KILAVUZLARI HİKAYE VE ROMANLAR

GÖSTERİM YÜZEYLERİ 2

TAHTALAR Sınıflarda kullanılan en yaygın gösterim yüzeyleridir. Tüm okullarda tahta bulunmaktadır. Temini kolaydır. Siyah beyaz yeşil renkleri mevcuttur

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR Tahtayı temiz tutmak gerekir Tahtanın nasıl kullanılacağını önceden planlamak gerekir Yazı ve çizimler temiz ve anlaşılır olmalı Yazı ve çizimleri her öğrenci kolaylıkla görebilmeli Yazı yazarken sol üst köşeden başlanmalı Konu bitiminde tahta yeniden temizlenmeli Tahta gereksiz yazı ve çizimlerden arındırılmalı

TAHTANIN YARARLARI Konunun ana hatlarını sunmada, sözcük yada kavramları sunmada soru ve yanıtları yazmada soyut veya somut sembolleri iletişim ve öğretim aracı olarak sunmada kullanılır Ucuz bir öğretim aracıdır.

SINIRLILIKLARI Etkili bir biçimde kullanımı her zaman kolay değildir Yazı ve çizim için kullanılan tebeşirler sağlığa zarar verebilir Tahtayı her öğrenci rahatça göremeyebilir

TAHTA ÇEŞİTLERİ PAZEN TAHTA ÇOK AMAÇLI TAHTA DOSYA TAHTA BÜLTEN TAHTA ELEKTRONİK TAHTA ETKİLEŞİMLİ TAHTA

RESİMLER SOYUT GÖRÜŞLERİ DAHA GERÇEKÇİ ANLATIR

DÜZ RESİMLER İnsanları, yerleri, nesneleri gösteren resimlerdir

ÇİZİMLER Kişileri yerleri kavramları ve nesneleri göstermede kullanılır EDA - CAN SEMA – CEM ÖĞRETMEN MASASI AYŞE - ALİ FATMA

ŞEMALAR SOYUT İLİŞKİLERİN GÖRSEL OLARAK GÖSTERİMİDİR

GRAFİKLER Sayısal verilere ilişkin görsel sunum sağlar

ÇİZGİ RESİMLER Çizgi resimlere karikatür de denir,

POSTERLER Resim çizgi renk ve sözcükten oluşan sözel bileşimlerdir.

GERÇEK NESNELER Bazı konuların sunumunda gerçek eşya ve nesnelerden yararlanmak öğrenilecek konuyu somutlaştırır ve daha etkili hale getirir. Ayrıca gözlem yapma olanağı bulamadığımız konuları da somutlaştırır.

Gerçek Nesnelerin YARARLARI Yaparak ve yaşayarak öğrenme söz konusu olduğundan somut izli ve kalıcı öğrenme sağlar Yaratıcılığı özendirir ve geliştirir Her öğrencinin kendi hızına göre öğrenmesini sağlar

Gerçek Nesnelerin SINIRLILIKLARI Derslerin kapsam ve zaman yönünden planlanmasını ve yürütülmesini güçleştirir Zaman bazen de yüksek miktarda para gerektirebilir Öğrencilerin aynı öğretim düzeyinde tutulmasını güçleştirir

MODELLER Modeller gerçek bir nesnenin üç boyutlu gösterimidir.

Modellerin YARARLARI Karmaşık yapıları kolay ve anlaşılır hale getirir Duyu organlarının algı sınırını aşan araç ve cisimlerin algılanabilmesini sağlar Yanına yaklaşılamayan yada zaman ve uzaklık yönünden ulaşılamayan araç cisim olgu ve olayların incelenebilmesini sağlar Gerçek olmayan soyut düşünce tasarı ve kavramların açıklanmasına yardımcı olur

Modellerin SINIRLILIKLARI Bazı modeller dayanıksız olabilir Bazı modeller pahalı ve bakım maliyeti gerektirebilir Yanlış büyüklük renk yapı ve yapı maddesi kavramı veremeyebilir

ÇOKLU ORTAM SETLERİ Birden fazla araç içeren ve bir konu etrafında organize edilen öğretim, öğrenme materyallerinin fonksiyonudur. Bu setlerin temel amacı öğrenciye ilk kaynaktan öğrenme şansı vermesidir.

Çoklu Ortam Setlerinin YARARLARI İlgi çekicidir Küçük gurupların proje çalışmalarında ortaklaşa çalışmalarını sağlar. Paketlenebilir nitelikte olduğundan kolay taşınabilirler

Çoktan Ortam Setlerinin SINIRLILIKLARI Geleneksel teknoloji ve materyallere göre pahalıdır. Üretim ve onarımı zaman alıcıdır Kaybolan bölümler setlerin kullanılmasını önler

ALAN GEZİLERİ Bu tür geziler daha çok gerçek süreçlerin, insanların ve nesnelerin çalışması amacıyla sınıf dışında yapılır Öğrencilerin ilk elden deneyim kazanmaları amacı ile yapılır Öğrencilerin sınıfa getirilemeyen konuları görmesini sağlar

Alan GezilerininYARARLARI Öğrencilerin zengin ve anlamlı yaşantılar kazanmalarına yardım eder Öğrencilerde dikkat ve gözlem yapma becerisini geliştirir Okul ile çevre arasında ilişkiler kurmaya ve geliştirmeye yardım eder İyi hazırlanan bir gezi kalıcı izli olur Gurupla çalışmanın kural ve ilkelerimin öğrenilmesine yardım eder

GÖSTERİLER Bir olgu, bir düşünce veya bir olayın çeşitli duyu organlarını etkileyecek biçimde gösterilerek anlatılmasıdır. Gösteri içinde bir çok öğretim teknoloji materyalinin kullanıldığı bir iletişim biçimi ve öğretim etkinliğidir

GösterilerinYARARLILIKLARI İşlem becerilerinin izlenilerek öğrenilmesini sağlar Öğrencileri daha etkin hale getirir İzleyicilerin sayısı ve düzeyine göre uygun öğretim teknoloji materyallerinin ayrı ayrı yada birlikte kullanılmasına olanak verir ve öğrenmenin daha kalıcı ve daha izli olasını sağlar

Gösterilerin SINIRLILIKLARI Hazırlanması zaman alıcıdır Genellikle maliyetlidir Her öğrenci aynı oranda izleyemeyebilir Bilgi ve beceri gerektirir

SERGİLER Öğretim amacıyla çeşitli nesne ve görsellerin gösterimidir

Sergilerin YARARLILIKLARI Belli bir konuya yada alana karşı ilgi ve merak uyandırır Öğrencilerin düzenlediği sergiler, onların iletişim ve sanat yeteneklerini geliştirir. Derse güdülenmelerini sağlar Belli bir konu yada alana karşı olumlu yada olumsuz tutum geliştirmesine veya var olan tutumunu değiştirmeye yardımcı olur İlgileri belirli bir konu yada alandaki program proje çalışma yada araştırmaların sonuçlarından haberdar eder

Sergilerin SINIRLILIKLARI Hazırlanışı pahalı ve zaman alıcıdır İçeriği ve düzeyi her zaman öğrenci düzeyine uygun olmayabilir

UCUZ VE ÜCRETSİZ MATERYALLER Posterler Oyunlar Broşürler Kitaplar Haritalar Filmler Video kasetleri Çoklu ortam setleri Bunlardan bazılarıdır.

Ucuz ve Ücretsiz Materyallerin YARARLILIKLARI Genelde ders kitaplarında yer almayan güncel bilgiler verir Konuların ayrıntılı ele alınmasını sağlar Öğrencilerin etkin olmasına katkı sağlar Öğretmenin ve öğrencilerin sınıftaki sunumlarını zenginleştirerek öğrencileri güdüler

Ucuz ve Ücretsiz Materyallerin SINIRLILIKLARI Ücretsiz ve ucuz olduğundan önyargı ve reklama neden olabilir Sınıftaki her öğrenciye yetecek kadar temin edilemeyebilir