1 4+4+4 KADEMELİ KESİNTİLİ EĞİTİM KADEMELİ KESİNTİLİ EĞİTİM NE GETİRİYOR?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Advertisements

T.C. DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
TRABZON ÇALIŞMA VE İŞ KURUMU İL MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
Prof. Dr. Gülçimen YURTSEVER Yaşar Üniversitesi İşletme Bölümü
SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Şikayet Sistemine Etkileri Nisan 2009 ANTALYA.
İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
İLKÖĞRETİM DÖNEMİ ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
4. Grup Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları. 4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir.
Büyüme, İşsizlik ve İşgücü Piyasası Reformları
İLKE VE İNKILAPLARIN EŞLEŞTİRİLMESİ
UNICEF Türkiye Ülke Programı
Proje Hakkında  Proje T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Intel Türkiye ve KAGİDER tarafından hayata geçirilmektedir.
LİSE 1. SINIF (9. SINIF) ORTAK ALAN.
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
4+4+4 EĞİTİM SİSTEMİ İLE İLGİLİ MERAK EDİLENLER
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)-2014 Eylül ayında duyurulan ve kısaca TEOG olarak adlandırılan Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi bu.
ÇAĞDAŞ UYGARLIĞA DOĞRU
NİÇİN İZCİLİK.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük CUMHURİYETÇİLİK
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
Sosyalbilgiler Öğreniyorum
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
TÜRK KADININA SAĞLANAN HAKLAR
Sosyal Bilgiler EĞİTİM VE ÇALIŞMA HAKKI
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. O eğitim öğretim yılında sadece 8. sınıf öğrencileri uygulanacak olan merkezi ortak sınavlara gireceklerdir. O 8.
MEB tarafından açıklanan YENİ SINAV SİSTEMİ Eğitim-öğretim yılında,  8.Sınıf öğrencilerine Kasım ve Nisan ayının sonunda, 6 dersten Merkezi.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
ORTAOKULA GEÇİŞ.
8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER.
2014 ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. Milli Eğitim Bakanı Nabi AVCI, yeni sınav sistemi modeli adının 'Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli'(TEOG) olduğunu.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) YEŞİLGİRESUN İLKÖĞRETİM OKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ Psikolojik Danışman FİDAN YILDIZ.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Aykut Yiğit Ortaokulu Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi KASIM 2014 ? ? ?
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıf öğrencileri, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
KUMLUCA RAM’DA TANILANAN ENGEL TÜRLERİ VE YÖNLENDİRME
Saliha SERDAR ---Cüneyt KILIÇ Rehberlik Öğretmeni ve Psi.Danışman
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Eğitimin ve Toplum.
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Egemen Olan İlkeler: 2
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
1 İŞ GÜVENCEMİZE VE GELECEĞİMİZE SAHİP ÇIKIYORUZ!.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ SEMİNERİ. EĞİTİM HAKKI Özel gereksinimi ve/veya engeli olan ya da olmayan tüm çocuklar eğitim hakkından yararlanma özgürlüğüne.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SONUNDA EĞİTİMİN DURUMU.
SUNUMUN AKIŞI Çocuk Nedir? Çocuk Hakları Neden Önemlidir?
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
Temel Bilgi Teknolojileri
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
ATATÜRK’ÜN İLKELERİ.
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Eğitim ve Çalışma Hakkı
KANUNLARDA OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
Karşılaştırmalı Eğitim
YEŞİLHİSAR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Atatürk ‘ÜN İlke İnkIlaplarI
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
2018/’19 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAŞINDA EĞİTİM SEN GENEL MERKEZİ
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
1 ATATÜRK’ÜN İLKELERİ 2 1. Cumhuriyetçilik Cumhuriyet bir devlet biçimidir. Geniş manası ile halkın kendi kendisini yönelmesidir. Cumhuriyet, devlet.
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
Sunum transkripti:

KADEMELİ KESİNTİLİ EĞİTİM KADEMELİ KESİNTİLİ EĞİTİM NE GETİRİYOR?

= 12 Yıl Kademeli Kesintili Eğitim (?)

3  Zorunlu eğitim, bir yurttaşın belirtilen bir çağa girince, eğitim kurumlarında belli bir süre öğrenim görmesini zorunlu kılan yasal bir deyimdir…  Zorunlu eğitim, devletin her vatandaşını devamla yükümlü kıldığı eğitim süresini ifade eder…  Zorunlu eğitim kimi ülkelerde yalnızca ilköğretimi içine alırken, kimi ülkelerde ortaöğretim sürecini tümüyle içine aldığı bilinmektedir…  İlköğretim örgün eğitimin ilk evresidir. Daha ileri eğitim kademelerinin tabanını oluşturması ve özellikle çocuğun ortaöğretimde izleyeceği programı seçmesinde oynadığı rol ve bireylerin kendilerini gerçekleştirmeleri açısından önemlidir… Zorunlu Eğitim Nedir?

4  kademeli zorunlu eğitim, Başbakanın “Dindar nesil yetiştirmek istiyoruz” söylemlerinden hemen sonra gündeme getirildi…  AKP hükümeti, düzenleme ile gerçekte zorunlu eğitimin süresini arttırmaktan çok, eğitim sistemini kendi siyasal ve ideolojik amaçlarına paralel olarak şekillendirmek istiyor…  Düzenlemeye yönelik itirazların büyük bölümünde eğitimin dinselleştirilmesi vurguları ön plana çıkıyor. Ancak aynı düzenleme ile temel eğitimin günümüz piyasa ilişkilerine uygun hale getirilmesi öncelikli hedefler arasında…  Eğitimde piyasalaştırma ve dinselleştirme uygulamalarının iç içe geçtiği bir ortamda modeli ile eğitimi dinselleştirmenin yanı sıra, “piyasa” değerlerini, “rekabeti” ve “girişimciliği” yücelten, okul-piyasa ilişkilerini ilköğretimden itibaren kuracak adımlar atılmak isteniyor… ile Ne Amaçlanıyor?

Kademeli Zorunlu Eğitim Ne Getiriyor?  “İlköğretim devlet okullarında parasızdır” ifadesi çıkarılarak, ilköğretimin tamamen paralı hale getirilmesinin ilk adımları atılıyor…  Zorunlu ilköğretim iki kademeye ayrılıyor. 4 yıllık birinci kademede herkes aynı eğitimi alıp, temel derslere girecek. İkinci kademede ise “mesleğe yönlendirme” adı altında seçmeli dersler başlayacak…  Değişiklik yürürlüğe girdikten sonra 5. sınıf okutan bütün öğretmenler “norm fazlası” haline gelecek ve bakanlık tarafından başka görevlerde görevlendirilebilecek…  Daha önce 4. sınıf sonrası için öngörülen “açık öğretim” sistemi tepkiler üzerine 8. sınıf sonrası için getirildi. Çocuk gelinlerin ağırlıklı olarak 13, 14, 15 yaşında olduğu düşünüldüğünde, mevcut düzenleme ile “çocuk gelinler” uygulamasına resmen onay veriliyor…

6 Çocuk Gelinlerin Sayısı Artacak! 31,7  TBMM Kadın-erkek eşitliği komisyonunun tespitine göre Türkiye’de çocuk gelinlerin oranı yüzde 31,7…  Evlenen kızların yüzde 33'ü “çocuk gelin” tanımının içine giriyor. Her üç evlilikten biri erken yaş evliliği.  Türkiye’de okur-yazar olmayanların yüzde 47'si 18 yaş altında evlilik yapıyor.  Okur-yazar olup hiç okula gitmeyenlerin yüzde 32'si 18 yaş altında evlenmiş.

7 Okula Başlama Yaşı 5’e İndiriliyor!  Mevcut sistemde eğitime başlama yaşında alt limit 72 iken, yeni düzenlemeyle eğitim yaşı, 1 yıl öne alınarak 5 yaşa indirildi…  Eğitime başlama alt sınırı 60 aya çekilirken, üst sınır 72 ay oldu...  Sosyal ve duygusal olarak bu yaş aralığındaki çocuklar ilköğretim kurallarını yerine getirmekte zorlanırlar.  5 yaşındaki çocukların dikkat süreleri bir ders süresi boyunca dersi takip etme ve oturma gibi gereklilikleri yerine getirmek için uygun değil...  Bu yaş grubu çocuklar duygusal olarak ebeveynlerinin yakından ilgisine ihtiyaç duyarlar ve sosyal kural ve normları oyunları içerisinde deneyimleri ile içselleştirmeye çalışırlar…  5 yaş çocuğu hayal ve gerçeği ayırmakta sıkıntı çekebilir. Bu nedenle “somut işlemler” yapmayı gerektiren birinci sınıf çalışmalarında sorunlar yaşayabilir…

8  Eğitim sistemi ve çocukların gelişimi açısından son derece önemli olan okulöncesi eğitimin zorunlu eğitimin kapsamı içine alınmaması büyük bir eksiklik olarak dikkat çekmektedir…  Çocukların zihinsel gelişimi en etkili şekilde 0-6 yaş grubu arasında gerçekleşmektedir. Yapılan araştırmalar okulöncesi eğitimi alan ve almayan çocukların gelişimlerinde belirgin farklılıklar olduğunu kanıtlamaktadır…  İlköğretim sürecinin daha sağlıklı bir şekilde yaşanabilmesi için okulöncesi eğitimin önemi ortadadır…  Yıllardır okulöncesi eğitimi yaygınlaştırmak için çalışmalar yapılmasına rağmen, yasa teklifinde okulöncesi eğitimin zorunlu eğitimin kapsamı dışında bırakılmış olması düşündürücüdür… Okulöncesi Eğitim Neden Kapsam Dışında?

9

10  8. sınıftan sonra hedeflenen “açık öğretim” sistemi ile zorunlu eğitimin “esnekleştirilmesi” arasında doğrudan bağ kuruluyor. Bu şekilde eğitim sisteminin piyasa ile ilişkilendirilmesi ve özellikle mesleki eğitim ile sermayeye ucuz işgücü sağlanmak isteniyor…  Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ve Danıştay’ın Zorunlu din dersinin kaldırılması yönündeki kararlarına rağmen düzenleme yapmayanlar, zorunlu din dersleri yanında seçmeli din dersleri getirerek, “dindar gençlik” projelerini güçlendirmek istiyorlar…  Bütün okulların ikinci kademesine seçmeli Arapça, Fıkıh ve Kur’an dersleri konularak temel eğitimde fiilen imam hatip modeline geçilmek isteniyor…  düzenlemesi ile bir taraftan uzun vadede seçme sınavlarının kaldırılacağı iddia edilirken, diğer taraftan kademeli eğitim uygulaması ile çocuklarımızın daha erken yaşlarda dershaneye gitmeleri teşvik ediliyor…

11 Mesleki Eğitim ve “Ucuz İşgücü”  Mesleki eğitim bahanesiyle patronlar tarafından açılacak meslek okulları aracılığıyla sermayeye “ucuz işgücü” sağlanacak…  Meslek okulu açan patronlara kamu kaynaklarından öğrenci başına para ödenecek ve devlet mesleki eğitimden kademeli olarak çekilecek…

12 Mesleğe Yönlendirme Nasıl Olmalıdır?  sisteminde ilk 4 yıldan sonra gelen 4 yılın (10-14 yaş dilimi) “Yönlendirme ve ortaöğretime hazırlık” olarak planlanmaktadır…  Öğrencilerin ergenlik çağının başında, henüz her alanda gelişimlerinin sürdüğü, ilgi ve yeteneklerinin belirgin ve tutarlı hale gelmediği bir dönemde mesleki eğitime yöneltilmeleri bilimsel ilkelere uygun ve gerçekçi değildir…  Bu konuda yurtiçi ve yurtdışında yapılan yüzlerce araştırma sonuçları, gencin ilgi ve yeteneklerinin belirgin ve tutarlı hale gelerek kariyer kararları için gerekli olgunluğa tam anlamıyla olmasa da kısmen ulaştığı dönemin yaşları olduğunu ortaya koymaktadır…  Dünya ülkeleri mesleğe yöneltme yaşını ortaöğretim (lise) başlangıcına doğru yönlendirirken, pedagojik olarak hiçbir faydası olmayan erken yaşta mesleğe yönlendirme uygulaması öğrencilerimize yapılacak en büyük kötülüktür…

13 Sınav Odaklı Eğitim Sürecek!  düzenlemesi ile bir taraftan uzun vadede seçme sınavlarının kaldırılacağı iddia edilirken, diğer taraftan çocukların daha erken yaşlarda dershaneye gitmeleri teşvik ediliyor.  Yıllardır eğitimin bütün kademelerini “sınav odaklı” hale getirenler, dershaneye gitme yaşını 8’e indirerek öğrencilere en büyük kötülüğü yapıyorlar.

14 Zorunlu Din Dersi Uygulamasına Devam  Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ve Danıştay’ın zorunlu din dersinin kaldırılması yönündeki kararlarına rağmen düzenleme yapmayanlar, zorunlu din dersleri yanında seçmeli din dersleri getirerek, “dindar gençlik” projelerini güçlendirmek istiyorlar…  Bütün okulların ikinci kademesine seçmeli Arapça, Fıkıh ve Kur’an dersleri konularak eğitimde fiilen imam hatip modeline geçilmek isteniyor…

15

16 NE İSTİYORUZ?  Eğitim bir insan hakkıdır. Eğitim hakkından herkesin eşit, parasız ve kendi anadilinde yararlanması sağlanmalıdır…  Eğitim politikaları iktidarı siyasal hedefleri ve piyasa ihtiyaçlarına göre değil, bilimsel veriler, toplumsal ihtiyaçlar ve halkın talepleri gözetilerek sunulmalıdır…  Eğitimde ‘müşteri’ bilinci değil, yurttaşlık bilinci geliştirilmelidir...  Eğitim hizmetlerinin sunumunda proje temelli, piyasacı ve stratejik planlama değil, demokratik planlama yapılmalıdır…  Zorunlu din dersi uygulamasına son verilmeli, farklı dil, din ve kültürlere yönelik ayrımcı uygulamalara son verilmelidir.  Demokratik, laik ve bilimsel eğitimin önündeki bütün engeller kaldırılmalıdır…