2014-2015 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI KAYIT YENİLEME VE DERS KAYITLARI ÖNCESİ HAZIRLIK TOPLANTISI 27/01/2015 Sunum: Bilgi İşlem Dairesi ve Öğrenci.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI DERS SEÇİM İŞLEMİ VE KAYIT YENİLEME HAKKINDA AÇIKLAYICI BİLGİLER ISPARTA-2011.
Advertisements

Öğrenci Kayit Yenileme •Normal Öğrenci Kayıt – bu öğrenciler finans sözleşmesini ödemeleri gereken miktarı ödediklerinde onaylayabileceklerdir. Sözleşmesini.
Madde 44 – (Değişik: 13/2/ /171 md.) Diploma alma, ders kredilerinin hesaplanması, öğrencilik haklarından yararlanma ve sınavlar: (1) a. Yükseköğretim.
Öğretim Elemanı Akademik Dönem İşlemleri Umut Gündoğdu.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ DERS SEÇME (İNTERAKTİF KAYIT YENİLEME) DÖKÜMANI
ÖĞRETİM ÜYESİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
YÜBİS SİSTEMİNİ TANIYALIM
Ankara Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
YÜKSEK LİSANS PROGRAMI AKIŞ ŞEMASI
Şekil–1: Öğrenci numaranızla sisteme giriş yaptıktan sonra açılacak sayfada sol tarafta bulunan menüden ders kayıt işlemleri tıklanarak ders kaydına başlayabilirsiniz.
Nevşehİr Ünİversİtesİ
SBMYO Bahar Dönemi – Tarihleri Arasında Yapılacaktır. Süresinde Okulunu Bitiremeyen (2 Yıl içerisinde) Öğrenci Katkı Payı(harç)
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER M.Y.O
e-Fatura İşlemleri e-Fatura İşlemleri İçin Gerekli Adımlar
Taşınır Mal Yönetmeliği Modülü
Konu Başlıkları Müfredat Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Çalışmalardaki Olumsuz Örnekler ve İstatistiksel Bilgiler Anket Çalışmaları Teknik.
Bilgi Paketi Çalışmaları
Bilkent Üniversitesi Bölüm Müfredatları Yerine Ders Alma Kuralları -
PMYO Bahar Dönemi – Tarihleri Arasında Yapılacaktır. Süresinde Okulunu Bitiremeyen Öğrenci Katkı Payı(harç) Ödemeleri Ziraat Bankasına.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
Arzu İKİNCİ – BIM Bölüm Bşk.Yrd.
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Farabi Değişim Programı
EGE ÜNİVERSİTESİ ÇİFT ANADAL / YANDAL PROGRAMI YÖNERGESİ
Ardahan ÜNİVERSİTESİ Yaz Okulu YÖNETMELİĞİ
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI YAZ DÖNEMİ DERS SEÇİMİ HAKKINDA AÇIKLAYICI BİLGİLER.
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
ANKARA ÜNİVERSİTESİ DERS SEÇME (İNTERAKTİF KAYIT YENİLEME) DÖKÜMANI
Meslek Yüksekokulu Akademik Genel Kurul Toplantısı 11 Haziran 2013 Çankırı.
SBMYO Bahar Dönemi – Tarihleri Arasında Yapılacaktır KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ.
ERASMUS ÖĞRENİM&STAJ HAREKETLİLİĞİ “TANINMA” DEĞERLENDİRME TOPLANTISI Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi Tuba Alkanat Akman 9 Haziran 2010.
ÖĞRETİM ÜYESİ DERS KAYITLANMA BİLGİLENDİRME SUNUMU.
Ders Kayıtları başarılan krediye göre sınıf bazında günlere ayrılmış olarak yapılacaktır. Buna göre akademik takvimde de belirtilen ekli yol izlenecektir.
YENİ DERS PROGRAMI ÖĞRETİM YILINDAN İTİBAREN UYGULANACAK DERS PROGRAMI İNTİBAKLARI.
DERS AÇMA İŞLEMLERİ Akademik birimlere; yıl, dönem ve eğitim türü seçilerek ders açma ve açılan dersleri düzenleme ekranıdır. Bu ekran içerinde 3 bölüm.
Öğrencinin aldığı tüm derslerin dönem bazında görülebildiği ve dersler üzerinde tüm değişikliklerin yapılabildiği ekrandır. İlk yapılması gereken Hızlı.
ÖĞRENCİ İŞLERİ ÖĞRENCİ OTOMASYON SİSTEMİ BİLGİ SUNUMU
Derslere grup öğrenci tanımlaması yapılabilen ve ders öğrenci sınıf listelerinin raporlarının alınabildiği ekrandır. Ekran 3 sekmeden oluşmaktadır. Bu.
Eğitim Hizmetleri Yönetim Sistemi (EHYS) Ramazan ÖZKAN Bilgisayar Mühendisi (23-26 Mart 2015) Manavgat.
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
H.Ü. EDEBİYAT FAKÜLTESİ BOLOGNA TOPLANTISI 21 NİSAN 2015.
ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ’NDE Ders Açma İşlemi Öğrenci ve Bilişim Koordinatörlüğü Haziran 2015 Ankara.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ DERS SEÇME (İNTERAKTİF KAYIT YENİLEME) DÖKÜMANI
Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi İnternetten Danışman Kayıt Yenileme Onayları.
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI DERS SEÇİM İŞLEMİ VE KAYIT YENİLEME HAKKINDA AÇIKLAYICI BİLGİLER ISPARTA-2015.
EINSTEIN ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMLERİ. EıNSTEıN RAKAMLAR ( BAHAR DÖNEMI) 101 Farklı Ülke Uyruğuna Sahip Öğrenci Kayıtlı Öğrenci Aktif.
ÖĞRENCİ YEMEK BURSU İŞLEMLERİ İŞ AKIŞ SÜRECİ
 BAHAR YARIYILI KAYIT YENİLEME  (ÖĞRENİM HARCI YATIRMA ) VE OTOMASYONDA DERS SEÇME İŞLEMLERİ  08 Şubat 2016 – 12 Şubat 2016 TARİHLERİ ARASINDA ÖĞRENCİNİN.
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI FARABİ GİDEN - GELEN ÖĞRENCİ VE ANLAŞMA SORUMLUSU BİL. İŞL. GÖKHAN ÖZDEMİR.
MESLEKİ AÇIK ÖĞRETİM LİSESİNİN AMACI Lise'nin amacı, gelişmiş kitle iletişim araçları ve yeni teknolojileri kullanarak; İlköğrenimini tamamlayan, ancak.
Sunum : Uzm. Hanifi POLAT. Öğrenciler aşağıdaki belgeleri hazırlar : Öğrenci Başvuru Formu (2 Adet) Öğrenci Başvuru Formu Öğrenim Protokolü (3 Adet) Öğrenim.
Kayıt Yenileme Tarihleri Öğretim yılı güz Dönemi ders kayıtları (ders seçimi) süreleri Üniversitemiz Senatosunca Eylül olarak belirlenmiştir.
DERS: MESLEKİ BİLGİSAYAR
Eğitim Hizmetleri Yönetim Sistemi (EHYS) Yaz Kur’an Kursu İşlemleri
Muğla Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI 28 Nisan 2010 Muğla.
667 Karar Sayılı KHK Uyarınca Kapatılan Üniversitelerden ÖSYM Tarafından Yerleştirilen Ö ğ renciler 30/09/2016 Sunum: Ö ğ renci İ şleri Dairesi Başkanlı.
Boğaziçi Üniversitesi Bütçe Uygulaması Kullanım Kılavuzu
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
ANKARA ÜNİVERSİTESİ DERS SEÇME (İNTERAKTİF KAYIT YENİLEME) DÖKÜMANI
BANDIRMA ONYEDİ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
Kurumlararası Yatay Geçiş
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
Oryantasyon Eğitimi Prof. Dr. Mete TAYANÇ
Prof. Dr. Peyami BATTAL Rektör
AKADEMİK YILI FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ PROLİZDE SIK YAPILAN KULLANICI HATALARI
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
Sunum transkripti:

EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI KAYIT YENİLEME VE DERS KAYITLARI ÖNCESİ HAZIRLIK TOPLANTISI 27/01/2015 Sunum: Bilgi İşlem Dairesi ve Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlıkları tarafından hazırlanmıştır.

Uzaktan Kayıt Yenileme ve Ders Kayıtları……………:09-13 Şubat 2015 Ders Değiştirme ve Bırakma:16-20 Şubat 2015

DERS KAYIT SÜREÇLERİ:

1-Yeni dönemin tanımlanması: Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından Akademik İşlemler ≈ Akademik Dönem Tanımları menüsünden tanımlanır.

2-Akademik Takvimin oluşturulması: Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından Akademik İşlemler ≈ Akademik Takvim menüsünden tanımlanır

3- Müfredatların oluşturulması: Bölümler tarafından Ders İşlemleri ≈ Müfredat İşlemleri ≈ Ekle Menüsünden oluşturulur. Not: Geçmiş dönem müfredatlarında değişiklik gerçekleşmiş ise yeni bir müfredat oluşturulur. Herhangi bir değişiklik söz konusu değilse önceki müfredat aktif olarak kullanılır.

4- Müfredat derslerinin oluşturulması: Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından oluşturulan müfredata dersler tek tek eklenebileceği gibi geçmiş dönem müfredatlarından da dersler eklenebilir.

a) Derslerin oluşturulup müfredata eklenmesi: Ders İşlemleri ≈Müfredat İşlemleri≈ Müfredat Dersleri menüsü kullanılarak Ekle, Değiştir, İncele, Ön Koşul Tanım vb. butonlarla açılan pencerelerdeki bilgiler doldurularak dersler oluşturulup müfredata eklenir. b) Geçmiş dönem dersleri referans alınarak müfredata ders eklenmesi: Ders İşlemleri ≈Müfredat İşlemleri≈ Müfredat Dersleri menüsü kullanılarak geçmiş dönem müfredatındaki dersler seçilerek « Seçilenleri Ekle» butonu kullanılarak oluşturulan yeni müfredat ders eklenir.

Müfredat oluşturmada dikkat edilecek hususlar: a) Sınıf ve Dönemlerine göre derslerin kontrol edilmesi. b) Ders kodlarının, adlarının, zorunlu/seçmeli durumlarının ve AKTS’lerinin kontrol edilmesi. c) Varsa Önkoşul tanımlarının yapılması. d) Pasif Müfredatlar için (eski öğrenciler) son aktif ders kodlarının kontrolü ve düzenlenmesi.

5- Öğrencilerin Sınıflarının Atlatılması: Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından, Öğrenci İşlemleri ≈ Sınıf Atlatma İşlemleri menüsünden yapılır. Not: Sınıf atlatma işleminden önce müfredat sınıf dönem tanımları sorunlu olan öğrenciler düzeltilmelidir.

6- Müfredat Sınıf Dönem Tanımları: Bölümler tarafından, Ders İşlemleri ≈ Müfredat Sınıf Dönem Tanımları menüsünden yapılır. Sınıf ve dönem tanımları oluşturularak öğrencilerin bağlı olduğu müfredata ders kayıt kuralları tanımlanır. Bu kurallar tanımlanmadan öğrencilerin ders kaydı yapamayacağı için bu kuralların tanımlanması önemlidir.

Müfredat Sınıf – Dönem Tanımlarında dikkat edilecek hususlar: a) Ders Kayıt İşlem Türü seçimi. b) Sınıf ve Dönem eklenmesi. c) Müfredat dönem bilgilerinin girilmesi. Not: Müfredat dönem bilgileri öğrencilerin ders kayıtları sırasında alabilecekleri dersleri ve %10 harç hesaplamalarını doğrudan etkilemektedir.

7- Ders açma işlemleri: Bölümler tarafından, a) Ders İşlemleri ≈ Ders Aç (Müfredat) menüsünden yapılır. Oluşturulan derslerin öğrenci tarafından görülüp ders kayıtlarının yapılabilmesi için derslerin sistemde açılması gereklidir. Bir fakültedeki ders diğer fakültelerde de verilecekse Ders Aç (Müfredat) ekranındaki T.Bölümler butonu ile toplu olarak istenilen fakültelere de açılabilir. Açılan dersler için bölüm içi ve bölüm dışı öğrenci kontenjanları mutlaka tanımlanmalıdır.

b) Ders İşlemleri ≈ Ders Aç (Hareket) menüsü kullanılarak yapılır. Dersler müfredattan açılabileceği gibi önceki dönemlerde açılan dersler referans alınarak da açılabilir. Bunun için hangi dönemdeki ders açılmak isteniyor ise o dönem seçilip listelenen derslerden istenilen ders seçilerek « Seçilenleri Ekle» butonu ile yeni dönemde açılmış olur. c) Ders İşlemleri ≈ Ders Aç (Hareket) menüsü kullanılarak ortak zorunlu, özel ilgi alanı dersleri Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından açılır.

8- Şubelendirme işlemleri: Bölümler tarafından, Ders İşlemleri ≈ Şubelendirme İşlemleri menüsünden yapılır.

Şubelendirme işlemlerinde: a) Her şubeye ayrı öğretim elemanı tanımlanabilir. b) Bir şubeye normal ve ikinci öğretim bölüm/program atanabildiği gibi, tek bir bölüm/program için birden çok şube de tanımlanabilir. c) Aynı şubeye farklı Bölüm/Programlar için farklı Ders Kodu ve AKTS ataması yapılabilir. d) Şubeler arası öğrenci transferi yapılabilir. e) Her şubenin farklı kontenjanı olabilir.

9- Ders Görevlendirmesi: Açılan derslere bölümler tarafından dersi verecek öğretim elemanın isimleri Ders Açma İşlemleri menüsünden ders seçilerek atanır.

10- Danışman atama: Bölümler tarafından, Öğrenci Rehber ≈ Toplu Danışman Atama Bölüm İşlemleri ≈ Toplu Danışman Atama menüleri kullanılarak yapılabilir.

D ERS KAYDI YAPILAMAYACAK DURUMLAR Öğrencinin bulunduğu bölüme ve yarıyıla derslerin açılmaması. Açılan derslerin doğru tanımlanmaması veya kotasının dolması. Varsa ders saydırmalarının (İntibaklarının) müfredattan yapılmamış olması. Öğrenciye danışman atanmaması. Rektörlüğe bağlı bölüm derslerinin veya ortak derslerin bölümler butonu ile ilgili bölümler için seçilmemiş olması. Dersin yarıyılının ve yılının yanlış tanımlanmış olması.

Öğrencinin yarıyılının atlatılmamış olması. Öğrencinin hazırlık sınıfı öğrencisi olması. Dersin kapatılmış veya pasif olması. Yeni açılan dersin önceden açılmış farklı bir dersin kodu ile açılması. Dersin kodunun hatalı açılmış olması.

K ATKI P AYI VE Ö ĞRENIM Ü CRETLERI a)Normal öğrenim süreleri içinde: Birinci Öğretim öğrencisi: Katkı Payı devlet tarafından karşılanır. Öğrenci ücret ödemez. İkinci Öğretim Öğrencisi: Kayıtlı olduğu bölüm program için tanımlanmış İkinci Öğretim Ücretini öder. Uzaktan Eğitim öğrencisi: Kayıtlı olduğu bölüm program için tanımlanmış Uzaktan Eğitim Ücretini ve materyal ücretini öder.

a)Normal öğrenim süreleri sonunda: Birinci Öğretim öğrencisi: Öğrenci Katkı Payını, İkinci Öğretim Öğrencisi: İkinci Öğretim Ücretini, Uzaktan Eğitim öğrencisi: Uzaktan Eğitim ve Materyal Ücretini öder. Öğrenciler, bu ücretlere ilaveten kayıt yaptıracakları dersler için kredi başına belirlenen katkı payı veya öğrenim ücretinin %50 fazlası ile ders ücreti öder.

D ERS ÜCRETI HESAPLAMA Bahar yarıyılında 12 kredilik ders kaydı yaptıracak İİBF İktisat NÖ Bölümü 5. sınıf öğrencisinin ödeyeceği öğrenci katkı payı ve ders ücreti. Dönemlik Katkı Payı:156,50TL. Kredi başına ödenecek Katkı Payı: (156,50:30)x1,50=7,83 TL. Öğrencinin ödeyeceği ders ücreti: 7,83x12=93,96 ≈ 94,00 TL. Toplam Ödenecek ücret: 156,50+94,00=250,50TL

Ü CRETLERIN T AHSILI VE DERS KAYITLARI a) Normal öğrenim süresi içinde * Birinci Öğretim öğrencileri, hiçbir ücret ödemeden akademik takvimde belirtilen ders kayıt süreleri içinde uzaktan ders kayıtlarını yapıp ders kayıt sürelerinin son gününe kadar danışman onaylarını yaptırabilirler. *İkinci öğretim ve uzaktan eğitim öğrencileri ikinci öğretim ücretini, uzaktan eğitim ve materyal ücretlerini ders kayıt süreleri içinde ödeyerek uzaktan ders kayıtlarını yapıp ders kayıt sürelerinin son gününe kadar danışman onaylarını yaptırabilirler.

b) Normal öğrenim süresi sonunda Birinci öğretim, ikinci öğretim ve uzaktan eğitim öğrencileri, öğrenci katkı payı, ikinci öğretim ücretini, uzaktan eğitim ve materyal ücretlerini öderler. Uzaktan ders kayıtlarını yapıp onaylayan öğrenciler oluşan ders ücretlerini bankaya yatırırlar. Ders ücretlerini de bankaya yatıran öğrenciler ders kayıtlarının son gününe kadar danışman onaylarını yaptırabilirler. Ders ücretlerini bankaya yatırmayan ve danışman onayı almayan öğrencilerin ders kayıtları iptal edilir. Ders kayıtlarını tamamlayan öğrenciler ders alma bırakma süreleri içinde ücretini ödediği derslerin yerine eşit kredili ya da daha düşük kredili ders alabilirler. Daha yüksek kredili ders almak isteyen öğrenciler ilave ders ücreti yatırmaları halinde ancak ders değişikliği yapabilirler.

Dinlediğiniz ve katkılarınız için TEŞEKKÜR ederiz. BİLGİ İŞLEM DAİRE BAŞKANLIĞI ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI