EŞKULEMATİK
2013-2014 BU BENİM ESERİM PROJE YARIŞMASI VERİLERİ Bakanlığımız ile TÜBİTAK arasında imzalanan protokol gereğince bu sene 9. su düzenlenen ‘Bu Benim Eserim’ proje yarışmasında, toplam 42.494 adet proje ile katılmışlardır. İlimizden katılan 308 projenin 148 inin bölge çalışma grubuna gitmesi uygun görülmüştür. İlimizden 9 proje Van bölgesinde sergilenmiş olup, Van bölgesinden Ankara finallerine gönderilen 7 projeden 2 tanesi ilimiz projeleridir. .
Bu 7 projeden biri Muş Merkez Milli Eğitim Vakfı Fatih Ortaokulunun “Metro Güvenlik Bariyeri”, diğeri ise Malazgirt Alparslan Ortaokulunun “Eşkulematik” adlı projeleri idi. 5-9 Mayıs 2014 tarihleri arasında Ankara’da yapılan final sergisinde, Malazgirt Ortaokulunun projesi Türkiye 1.si, Milli Eğitim Vakfı Fatih Ortaokulu Türkiye 2.si olmuştur. Derece alan öğrencilere tablet bilgisayar öğretmenlere ise plaket ve katılım belgesi takdim edilmiştir.
ANKARA DA BİZİ YALNIZ BIRAKMAYAN İL KOORDİNATÖRÜMÜZLE BİRLİKTEYİZ..
Proje yolculuğumuz: Öncelikle öğrencilerimize bu proje hakkında bilgi verildi. Daha sonra geçmiş yıllarda yapılmış projeler birlikte incelenerek bilimsel çalışma yöntemleri hakkında araştırma yapıldı.
Proje yolculuğumuz: Okul imkanlarımız dahilinde proje araştırmalarımıza devam ettik. Öğrencilere bu projenin orijinal, bilimsel,yararlı ve ders materyali olmayan bir çalışma olması gerektiği anlatıldı.
Proje yolculuğumuz: Öğrencilerimiz bu çalışmalar neticesinde test kitabındaki bir sorudan yola çıkarak konumuz olan çokgenler üzerinde çalışmaya karar verdiler. Bu konuyla ilgili daha önce hazırlanmış proje olmadığını görünce öğrencilerimiz konuyla ilgili formül bulmak için denemelerde bulundular. Buldukları formülün tutarlılığını test etmek için çeşitli soru kalıplarında denemeler yaptık ve böylelikle formülümüz oluşmuş oldu. Projemizi özet olarak anlatan mini afiş hazırlayarak proje yarışmasına başvurduk.
Proje yolculuğumuz: Öğrencilerimiz çalışmalarını yaparken çoğu kez zorlandılar. Elbette bilimsel çalışma yapmak 6.sınıf öğrencileri için zor bir işti. Ancak istekli olmaları ve gayret göstermeleri bizim bu yolculuğumuzda en önemli adımlardı.
Proje yolculuğumuz: Projeye internet ortamında başvurduk Proje yolculuğumuz: Projeye internet ortamında başvurduk.Burda dikkat edilmesi gereken ise başvuru yaparken matematiksel simgelerin tamamı kabul edilmediğinden projenizin özetinde simgesel ifadenin çok olmamasıdır. Projemiz sırasıyla belirli tarihlerde; Muş il çalışma grubundan, Van bölge çalışma grubundan, Van bölge bilim kurulundan seçilirek Van bölge final sergisine katılmıştır.
VAN BÖLGE SERGİSİNDEN KARELER ÖĞRENCİLERİMİZ STANDLARINDA
VAN BÖLGE SERGİSİNDEN KARELER ÖĞRENCİLERİMİZ PROJELERİNİ ANLATIRKEN
VAN BÖLGE SERGİSİNDEN KARELER
VAN BÖLGE SERGİSİNDEN KARELER ÖĞRENCİLERİMİZ HASKÖYDEKİ ARKADAŞLARIYLA SİNEMADALAR
VAN BÖLGE SERGİSİNDEN KARELER BÖLGE FİNALİ ÖDÜL TÖRENİ
VAN BÖLGE SERGİSİNDEN KARELER ÖĞRENCİLERİMİZ RÖPORTAJ VERİYORLAR
VAN BÖLGE FİNALİNDE TOPLAM 7 PROJE ANKARA ‘YA GİTMEYE HAK KAZANMIŞTIR. MATEMATİK DALINDA İSE ŞIRNAK /ULUDERE BALLI ORTAOKULU VE MUŞ /MALAZGİRT ALPARSLAN ORTAOKULU SEÇİLMİŞTİR.
VE ANKARA SERGİSİNDEYİZ
ANITKABİR GEZİMİZ
ANITKABİR GEZİMİZ
ALTINPARK GEZİSİ
ANKARA FİNAL SERGİSİ ÖDÜL TÖRENİ BAKANIMIZ NABİ AVCI KONUŞMASINI YAPIYOR
ANKARA FİNAL SERGİSİ ÖDÜL TÖRENİ
GEÇENLERE TEŞEKKÜRLER… DANIŞMAN ÖĞRETMEN:ESRA ÇAPRAZ PROJEMİZDE EMEĞİ GEÇENLERE TEŞEKKÜRLER… DANIŞMAN ÖĞRETMEN:ESRA ÇAPRAZ