Sözlü sınavlar Pınar Tunçer Afyon Kocatepe Üniversitesi Doktora Programı Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Mayıs 2007.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Advertisements

Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Test Geliştirme ve Madde Analizi
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
OGES.
SBS VEDAT METİN ÇEŞMEKOLU PEDAGOG – PSİKOLOJİK DANIŞMAN BİL DERSHANELERİ REHBERLİK KOORDİNATÖRLÜĞÜ
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -6-
ÖZEL KAŞGARLI MAHMUT İLKÖĞRETİM OKULU
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretmenlik Uygulaması
Anket Tekniği.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Sözlü Sınavlar Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Durumlarını Planlama
MEHMET EMİN YURDAKUL ORTAOKULU
SEVİYE BELİRLEME SINAVI (SBS) 2013
Ölçüm Geçerliği Murat Coşar Afyon Kocatepe Üniversitesi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yeni Sınav Sistemi  Genel Amaçlar:  Adayların Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri gibi ders grupları başarısı yerine Tarih, Coğrafya, Fizik, Kimya,..gibi.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
ÖSS Portalınız - # Gelecek Rehberiniz, 20 Şubat 2009 Yeni Sınav Sistemi  Genel Amaçlar:  Adayların Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri.
Görüşme, uzman bir kişi veya araştırmanın denekleriyle genellikle karşılıklı konuşma yoluyla (yüz yüze, telefonla veya video konferansla görüşerek)
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
3 - SÖZLÜ SINAVLAR. 3 - SÖZLÜ SINAVLAR GİRİŞ Bu bölümde öğretmenlerin, öğrencilerin başarılarını değerlendirmede kullandıkları sınav türlerinden.
İ NG İ L İ ZCE Ö Ğ RETMENL İĞİ DERSLER İ N İ N SWOT ANAL İ Z İ Grup: Fireflies.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE Kısa Cevaplı Testler Yazılı Yoklamalar
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
HALİL FAHRİ ORMAN İLKÖĞRETİM OKULU Hazırlayan SİRAÇ AKSAN.
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ
ALAN SEÇİMİ ÇALIŞMALARI Öğretmen görüşlerinin alınması Öğrenci sınav notlarının değerlendirilmesi Öğrencinin ilgilerinin göz önünde bulundurulması 10.Sınıf.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
AOÖ406 OKUL ÖNCESİNDE KAYNAŞTIRMA PROGRAMLARI
TEST PLANI MADDE ANALİZİ.
YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
Adı ve Soyadı : Şubesi : No :
Oğuzhan AĞGÜL - İzzet TAN – Ömer Faruk DOĞAN – Enes YILDIZ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Öğretimin Planlanması
YGS ve LYS.
Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunusu
ÖLÇME ARAÇLARI Yazılı Yoklama Sözlü Yoklama Kısa Cevaplı Test
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Sözlü sınavlar Pınar Tunçer Afyon Kocatepe Üniversitesi Doktora Programı Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Mayıs 2007

Tanım Sözlü sınavlar, öğretmen tarafından öğrencilere verilecek notun belirlenmesinde kendisine dayanılacak ve belli bir konu alanındaki öğrenci başarısının ölçüsü olarak kullanılacak veriler elde etmek için yapılır (1).

Sözlü sınavların kullanılabileceği durumlar Sözlü anlatım becerileri ölçüleceğinde(1,2), Henüz yazma becerisinin gelişmediği okul öncesi dönemde kullanılabilir (2), Yabancı dilde iletişim becerisini ölçmek amacıyla (2).

Öğretmen ders anlatmaya başlamadan önce bir önceki ders ile ilgili olarak soru sorması sözlü sınavın yapılış şekillerinden biridir. Bu sayede eksik kalan alanlar kapatılır ve öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi sağlanır (1). Sınıf önünde yapılan, bir ders saatinde birkaç öğrenci ile kısıtlı kalan sözlü sınavlarda öğrencinin değerlendirilmesi değerlendirmenin sübjektifliği sebebiyle sakıncalı olabilmektedir (2).

Sözlü sınavların özellikleri Konuşma yeteneği ve sözlü anlatım gücü öğrencinin giyimi, dış görünüşü yanıltıcı olabilir (1,2), Sınavı yapan kişinin tepkileri (2), Her öğrenci için farklı soru hazırlama (sınıfın önünde yapılan sözlü sınavlarda) (1), Cevaplarını öğrenci tekrar kontrol edemez (2), Zaman alıcı (2), Değerlendirme subjektif. Kuzuyu yeme kararını çoktan vermiş, fakat buna bir gerekçe hazırlama girişiminde olan bir kurt! (1)

Sınavda göz önünde bulundurulması gerekenler Bir sınav planı yapılmalı. Sınavın amacı, yoklanmak istene davranışlar ve konuları gösteren bir tablonun hazırlanması. Sınavda sorulacak sorular bu tablodan elde edilmelidir (1). Çok sayıda öğrenci değerlendirilecekse kısa cevaplı sorular sorulmalıdır (1). Öğrencinin çabuk ve mantıklı düşünebilme, düşünce ve duygularını etkilice anlatabilme gücü ölçülmek isteniyorsa uzun cevap gerektiren sorular yöneltilmelidir (1). Sınavda sorulması kararlaştırılan sorular, sınavdan önce yazılmış olmalıdır (1). Benzer olarak verilmesi beklenen cevaplar da yazılmalı ve kaç puan verileceği önceden belirlenmelidir (1).

Öğrenci, kendisini sorguya çekilmek üzere savcı önüne çıkarılan bir sanık durumunda görmemelidir. Bunun sağlanması için öğrenciyi rahatlatacak bir ortam sağlanmalıdır (1). Öğretmen soruları yavaş ve seslice okumalıdır. Öğrencinin soruyu tam olarak anladığından emin olunmalıdır (1). Tek bir sınav yerine bazen ikinci sınav hakkı verilmesi yoluna gidilebilmelidir (1).

Kaynaklar 1.Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Doç. Dr. Halil Tekin, Yargı Yayınevi, 17.Basım, Öğretmen adayları için KPSS eğitim bilimleri. Pegem A yayıncılık, ISBN , Ankara 2007.