Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Uluslararası örnekler; İsveç Visa Paajanen,
Advertisements

BÜTÇE REFORMU YOLUYLA SİSTEMLİ HÜKÜMET REFORMUNA ULAŞMA Fransa Örneği
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
Tek Pazar Çoklu faaliyet rekabeti
Denetim (mali/iç) Ismael el Barzouhi, Denetim Müdürü
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
MALİYE SGB.NET Maliye Bakanlığı- SGB-Bilgi Paylaştıkça Çoğalır-2009.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Strateji Geliştirme Başkanlığı
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
GELENEKSEL KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞI
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
Strateji Geliştirme Başkanlığı SGB.net Sistemi Genel Tanıtımı
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Türkiye’de Yolsuzlukla Mücadele Güven SAK Ankara, 7 Temmuz 2005.
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
SUNUŞ KAPSAMI KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞINDAKİ DEĞİŞİM KAMU MALİ YÖNETİMİ GELİŞMELERİ STRATEJİK YÖNETİM ANLAYIŞI DIŞ DENETİMİN ROLÜ.
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
Vergi Teşvikleri – Hesap Verebilirliğin Sağlanması Visa Paajanen/NAOF
Performans yönetiminin durumu Visa Paajanen/UDK
Hazırlayanlar: Ömer Faruk GÜLSOY Adile TUNÇER Nisa KARAKUM
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
Finlandiya yönetiminde hesap verebilirliğe giriş Visa Paajanen,
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ ORTA ÖĞRETİM PROJESİ.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Benoît Lebrun Başkan, Muhasebe Çalışma Grubu FEE 7 Haziran 2005 Muhasebe ve denetim düzenlemesinde gelişmiş program Muhasebe Direktifleri.
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
BÜTÇE AÇIKLARI.
EKONOMİK KALKINMA İÇİN MUHASEBE DENETİMİ MESLEĞİ
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
PLANLAMA VE STRATEJİK PLANLAMA S.Nazik Işık Nisan 2008.
Karşılaştırmalı bir perspektifle yeni kamu yönetimi
YAYIMLANAN MALİ VERİLER .
Nakit Yönetimi Dairesi
Frédéric Gielen Mali Yönetim Baş Uzmanı Avrupa ve Orta Asya Bölgesi THE WORLD BANK B ölgede Beklelen Güçlükler : Dünya Bankası ROSC Programından Alınan.
Verimlilik Programı Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Uluslararası deneyimler, Fransa Visa Paajanen,
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu.
İZLEME & DEĞERLENDİRME Maliye Bakanlığı Grup Çalışması
İsveç Yerel Yönetiminden Stratejik Planlama ve Performans Bütçeleme Örnekleri Per Molander Ankara, 11 Ocak 2005.
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
1 MALİYE BAKANLIĞI Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME Abdülkadir GÖKTAŞ Daire Başkanı 23 Mayıs 2006.
Stratejik Yönetim.
Finlandiya’da raporlama sistemi ve denetim Visa Paajanen.
7 Eylül 2005, Çarşamba Litvanya Cumhuriyeti Muhasebe Enstitüsü Avrupa Birliği’nde Ulusal Bir Muhasebe Standartları Belirleyicisinin Rolü.
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Bağımsız Denetime (ve TMS’ye) geçişte Tecrübe Paylaşımları
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
MALİYE BAKANLIĞI BÜTÜNLEŞİK PORTAL PROJESİ T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
Sermaye Piyasası ve Meslek İlişkisi DOÇ. DR. SERHAT YANıK İSTANBUL ÜNIVERSITESI SIYASAL BILGILER FAKÜLTESI.
Devlet Muhasebe Standartları
Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi Projesi
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Sunum transkripti:

Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005

Mapsec İsveç hükümet yapısının özellikleri  ( % 50 yeniden dağıtım  Yerel yönetim devlet tüketiminde ağır basıyor % 28’de 20  Küçük Bakanlıklar – çok sayıda bağımsız kurum Tüm devlet görevlilerinin sadece % 2’si bakanlık dairelerinde  Bireysel olarak tüketilen hizmetler  Vergi harici gelir önemli

Mapsec Başlıca güçlü yanı  Yetki + hesap verme sorumluluğu verimlilik

Mapsec Kurumlara yetki devri  Blok tahsisatlar  Tahsisatın devretmesi  Kredi imkanları  Ödemeler üzerinde yetki  Personel  Tesisler  Kendi geliri  Muhasebe

Mapsec Kurumlar arası yetki devri  İsveç İstatistik Kurumu: Vaka Çalışması (Yarın 9:15)

Mapsec Hesap verme ve sorumluluk Hükümete karşı  Kurum tüzüğü (genel)  Kuruma özgü yönergeler  Tahsisat yazısı Hedefler ve sonuç göstergeleri Konuya özgü raporlama gerekleri Finansman  Hesap bildirimleri ve yıllık rapor  Sorumlu bakanla izleme toplantısı  Dış denetimler  Mali yönetimin değerlendirilmesi

Mapsec Hesap verme ve sorumluluk Kamuya karşı  Tüketici tercihi  Performansla ilgili tahsisatlar  Parlamenter Ombudsman  Memnuniyet anketleri  Medya

Mapsec Hesap verme ve sorumluluk Seçilmiş kurumlara karşı  Kurum hesap bildirimleri ve yıllık rapor  Yıllık konsolide devlet hesapları

Mapsec İzleme  Verimlilik = Çıktı/maliyet  Gerekler: Performans ölçüleri Tahakkuk muhasebesi

Mapsec Performans ölçüleri (olması gereken!)  Amaçlar  Göstergeler  Hedefler  Dış etkenler  Stratejiler  Hiyerarşiler  Kesişen konular

Mapsec Göstergeler (norm)  Spesifik  Ölçülebilir  Kabul edilen  Gerçekçi  Zamana bağlı

Mapsec Programatik yapı (kısmen var) Hedef Bütçe Sonuç Maliyet Politika alanı Bakanlık ABakanlık B Program Alt program Strateji Hedef Bütçe Sonuç Maliyet Hedef Bütçe Sonuç Maliyet Hedef Bütçe Çıktı Maliyet Hedef Bütçe Çıktı Maliyet Hedef Bütçe Çıktı Maliyet

Mapsec PM kamu muhasebesi  Tahakkuk esaslı muhasebe+ bütçe muhasebesi

Mapsec Bütçe muhasebesi  Bütçe kısıtlarının takibi Tahsisatlar  Maliyet, nakit harcama veya nakit sağlama Blok veya geniş ekonomik kategoriler İç borçlanma  Yatırım ve kısa vadeli likidite için borçlanma Taahhütler  Geniş çok yılllı

Mapsec Tahakkuk esaslı muhasebe  Şirketler sektöründe yeknesak  Artan sayıda merkezi yönetimler  Yerel yönetimde daha da yaygın  IFAC Kamu Sektörü Komitesi tarafından belirlenen normlar

Mapsec Kamu FMIS (kısmen mevcut)  Entegre yönetim sistemleri Çok boyutlu muhasebe  Ekonomik, kurumsal, programatik, işlevsel, vb. Kaynak yönetimi  Aktifler (fiziki ve mali) ve Pasifler Süreç yönetimi  Planlama, bütçelendirme, hesap konsolidasyonu, satın alma, faturalama, nakit yönetimi, vb.

Mapsec Performans bütçelendirme (olması gereken!)

Mapsec Etkililik arayışı  Üç yıllık öneriler  Komiteler  Kabine Ofisi çalışma grupları  Araştırma enstitüleri  Performans değerlendirmeleri

Mapsec İsveç’te reform süreci  Tasarlanmış, parçalı süreç  Değişikliğin farklı savunucuları  Tabandan doğru inisiyatifler  Atalet  Direnç

Mapsec Reform sonuçları  Daha fazla verimlilik – evet!  Daha fazla etkililik – ?

Mapsec Güçlükler ve sorunlar  Harcama önceliklerini yeniden değerlendirme isteği ve kapasitesi  Program yapısı  Hedefler ve göstergelerin tanımlanması ve mutabakat sağlanması  Finansal raporlar ve sonuç raporlarının ilişkilendirilmesi  Bütçe ≠ hesaplar  İzleme ve değerlendirme kapasitesi  Kurumlar arası koordinasyon ve karar alma  Siyasal süreçle entegrasyon

Mapsec Tamamlanmamış gündem  Kapsamlı tahakkuk esaslı bütçe  Tahakkukla uyumlu bütçe kısıtları  Bütçelendirme ve izleme için tek ve tutarlı yapı  Performans hakkında Parlamentoya kaliteli raporlama