İZCİLİĞİN AMACI NEDİR ?.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

ULUSLARARASI GENÇLİK ÖDÜLÜNÜN 10 TEMEL PRENSİBİ. Uluslararası Gençlik Ödülünün dayandığı 10 temel prensip vardır.
ORİJİNAL YOGA SİSTEMİ İLE BAŞARIYA GİDEN YOL
İZCİLİĞİN AMAÇLARI ve TEMEL PRENSİPLERİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Eğitim İçeriğinin Sunumu
KAZANIMLAR 5. İçinde bulunduğu eğitsel ve sosyal faaliyetlerde işleyen süreçleri demokrasinin ilkeleri açısından analiz eder.
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
HACETTEPE İZCİLİK TOPLULUĞU (HÜİZK) 2013
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
 Bir sistemin amaçlarına yönelik olarak çalışma durumunun değerlendirilmesi, sistemin bütünlüğü ve sistemden çıkan ürün için önem taşır.  Sistemlerin.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
İZCİ ANDI İzcilik Teşkilatına giren herkes aşağıdaki İzci Andını içer : “Tanrıya - Vatanıma karşı vazifelerimi yerine getireceğime, İzcilik Türesine uyacağıma,
Rol; bir işte veya ortamda bir kimsenin üzerine düşen görevdir.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
TÜRKİYE İZCİLİK TEŞKİLATI
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
HÜMANİSTİK ÖĞRENME Hümanistik yaklaşımlar bireyin öznel algıları üzerinde yoğunlaşırlar. Buna göre bireyin kendine dünyayı ve olayları yorumlama biçimi.
Yaş Basamaklarına Göre Eğitim Gereksinimleri. Yaş Basamakları  8-11 Yavrukurt  İzci  Ergin İzci.
ROL OYNAMA.
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
ÜNİTE TOPLANTILARI. Kaynaklar Baden Powell diyor ki; 16 yaş için iyi olan 15 yaş için çok iyi olmayabilir, hatta 13 yada 14 için kötü olabilir. Karakter,
İZCİLİK VE TOPLUMA HİZMET. Bilindiği gibi, İzcilik hareketi izciliğin kurucusu Baden Powell tarafından oluşturulmuş ve onun tarafından belirlenen amaç.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
TÜRKİYE İZCİLİK TEŞKİLATI
REHBERLİK.
NİÇİN İZCİLİK.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ANT İÇME TÖRENİ Aday olarak alınan izci; üç aylık eğitimi tamamladıktan sonra Yönetim Kurulunca çalışmaları yeterli görülürse ant içerek izci olmaya hak.
KİŞİSEL GELİŞİM.
Çocuk Psikolojisi Hazırlayanlar TATKAVAKLI İLKÖĞRETİM
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON PROGRAMI – 2 GENÇLERDE YAŞ GRUPLARINA GÖRE TAKTİK ANTRENMANLAR “GENÇ MÜSABAKALARININ GELİŞİMİ” 01 Nisan 2013 – İZMİR Prof.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
TERCAN M.KUTSİ BEĞDEŞ İLKOKULU
İZCİLİK.
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI SUNUMU. *Atatürk İlke ve İnkılaplarını Hayata Geçirebilen, *Bilgi Toplumunun İnsanını Yetiştirmeyi Amaçlayan, *Farklılıkları.
ROBERT STEPHENSON SMYTH BADEN POWELL
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
GELECEĞİ PLANLAMAK MESLEK SEÇİMİ.
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
Ruhsal özelliklerimiz dini inanç ve davranışlarımızda önemli bir rol oynar. Din insan ve doğanın uyumunu korumak için insana inanç ve ibadet olarak bazı.
Mesleki Rehberlik.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
1922 SALİHLİ GENÇLİK ve SPOR KULÜBÜ
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİNDE KAZANDIRILMAYA ÇALIŞILAN AHLAKİ DEĞERLER
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
Kişisel Rehberlik.
Son Çocukluk Dönemi Çocuklarında Gelişim ve Kitap Seçimi
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
TÜRK Eğitim Sistemi.
Sizce beden eğitimi ve sporun amaçları nelerdir?
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
Din,Ahlak, Değer İlişkisi Ve Eğitimi
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
Sunum transkripti:

İZCİLİĞİN AMACI NEDİR ?

İZCİLİĞİN AMACI İzciliğin amacı; İzcilik çalışmalarıyla çocuk ve gencin bir bütün olarak (bedensel,ruhsal sosyal ve zihinsel yönden) gelişmesini sağlamaktır. İzcilik, çocuk ve gencin karakter ve zekasını,pratik yeteneklerini, sağlık ve kuvvetini, başkalarına hizmet duygularını geliştirmeyi amaçlar.

İzciliğin Kurucusu Baden POWELL izciliğin amacını; İyi Karakterli, Sağlıklı, Becerikli insan olarak görmüştür.

İzcilik faaliyetlerinin amacı,bu faaliyetlere katılan çocuk veya genci : Yurduna, milletine ve Atatürk İlkelerine bağlı, bütün insanlara karşı dürüst ve iyi duygulu, İyi karakterli ve toplum içinde yapıcı ruha sahip, Kanun, nizam, talimat ve emirlere uyan, saygılı, disiplinli, Özveri sahibi, toplum ve çevre kalkınmasına hizmet eden, Kendisi için gerekli el becerilerine sahip, Kendine güvenen, sorumluluk almaya hazır, sağlıklı ve olumlu düşünen, Doğa ve kültür eserlerini seven ve koruyan bir YURTTAŞ olarak yetişmektedir.

Özet olarak 1-Sağlam bir kişilik eğitimi vermek 2-Yurttaşlık-vatandaşlık eğitimi 3-Sağlıklı bir beden eğitimi vermek.

İZCİLİĞİN PRENSİPLERİ TANRIYA KARŞI GÖREVLER: Bu ilk prensiptir, manevi bağlılık kendilerinin ne olduğunu ifade eden dine sadakat ve bunlardan doğan görevlerin kabul edilmesi şeklinde tanımlanabilir.

BAŞKALARINA KARŞI GÖREVLER: İnsan Hakları Bildirisinde ifadesini bulan insana karşı saygı duyulması prensibidir. Toplumun kalkınması için topluma hizmet edilmesi prensibidir. Doğanın bütünlüğü kavramı. İzcilikte doğayı korumayı ifade eder.

KENDİNE KARŞI GÖREVLER: Kendini geliştirme sorumluluğu. İzcilik,çocuk ve gençleri sağlık,beden ve bilgi yönünden açık hava etkinlikleri ile olgunlaştıran bir harekettir.

türkiye izcilik federasyonu

Hedefe Ulaşmak İçin Kullanılan Yol

İzciliği diğer eğitim şekillerinden ayıran en önemli özelliği; amacına ulaşmak için kullandığı değişik metotlardır. İzciliğin doğuşuna kadar hiçbir eğitim sistemi çocukları bina ve sınıfların dışına çıkaramamış, sadece teorik bilgiler vererek yetiştirme yolunu seçmiştir.

Ancak izcilik kurulduğu günden itibaren okul eğitiminin veremediği eğitimi vermiş, çocuk ve gençleri zor bir yaşam kavgasına alıştırabilmek için kendine özgü metotlarını büyük bir başarı ile kullanmayı günümüze kadar devam ettirmiştir.

a) And ve türe, b) Oba sistemi, c) Aşama sistemi (Bireye yönelik kişisel gelişim programı), d) Açık hava, e) Yaparak, yaşayarak öğrenme, f) Sembolik çerçeve, g) Yetişkin desteğidir.

İZCİ AND VE TÜRESİ İzcilik hareketinin temelini oluşturur. Eğitsel bir metottur Çocuk veya gençler için “elimden geleni yapacağım” ifadesi eğitimde en güçlü araçtır. Gençler İzci Türesine kendi istekleri ile kendi davranışlarını uydururlar

İZCİ ANDI NEDİR ?

İZCİ ANDI “Tanrıya ve Vatanıma karşı vazifelerimi yerine getireceğime, izcilik türesine uyacağıma, başkalarına her zaman yardımda bulunacağıma, kendimi bedence sağlam, fikirce uyanık ve ahlakça dürüst tutmak için elimden geleni yapacağıma şerefim üzerine and içerim.”

İZCİ TÜRESİ NEDİR ?

İZCİLİK TÜRESİ 1- İzci, sözünün eridir. Şeref ve haysiyetini her şeyin üzerinde tutar.

2- İzci, yurduna, milletine, ailesine ve izci liderlerine sadıktır. İZCİLİK TÜRESİ 2- İzci, yurduna, milletine, ailesine ve izci liderlerine sadıktır.

3- İzci, başkalarına yardımcı ve yararlı olur. İZCİLİK TÜRESİ 3- İzci, başkalarına yardımcı ve yararlı olur.

4- İzci, herkesin arkadaşı ve izcilerin kardeşidir. İZCİLİK TÜRESİ 4- İzci, herkesin arkadaşı ve izcilerin kardeşidir.

5- İzci, herkese karşı naziktir. İZCİLİK TÜRESİ 5- İzci, herkese karşı naziktir.

6- İzci, bitki ve hayvanları sever ve korur. İZCİLİK TÜRESİ 6- İzci, bitki ve hayvanları sever ve korur.

İZCİLİK TÜRESİ 7- İzci, büyüklerini sayar ve sözünü dinler, küçüklerini sever ve korur.

8- İzci, cesurdur, neşeli ve güler yüzlüdür. İZCİLİK TÜRESİ 8- İzci, cesurdur, neşeli ve güler yüzlüdür.

İZCİLİK TÜRESİ 9- İzci, tutumludur.

10- İzci, fikir, söz ve hareketlerinde açık ve dürüsttür. İZCİLİK TÜRESİ 10- İzci, fikir, söz ve hareketlerinde açık ve dürüsttür.

Öncelikle çocuk ve gencin sağlam karakterli, iyi insan iyi yurttaş olması için; onun maceracı ruhunu etkileyecek, takım oyunlarıyla ona bir şeyler vermeyi amaçlayan ve bunun için de esas olarak ;

Çocuklar, izcilikte ilk demokratik ve en küçük birim olan ; OBA SİSTEMİ içinde bir grubun üyesi olmanın tadına varır. Demokrasiyi gerçek anlamı ile hayata geçirmeyi öğrenirler. Grup içinde sorumluluk alma ve sorumluluğunun gereklerini yerine getirmeyi öğrenirler.

İZCİLİKTE OBA NEDİR ?

OBA SİSTEMİ İZCİLİKTE OBA NEDİR İzci obası dünyadaki en küçük çocuk yada gençlik kulübüdür. Oba izciliğin düzenli yürümesini sağlayan bir birimdir. Oba aynı şeyleri yapmaktan hoşlandıkları için bir arada bulunan ve 6 – 8 kişiden oluşan bir guruptur. Oba bir takımdır. Obanın tüm üyeleri izcilik oyunu oynarlar Obada bütün izciler aynı hedefler için çalışır harika vakit geçirir.

İLERİYE GÖTÜRÜCÜ PROĞRAM (Aşama Ödül Sistemi) İzcilik metodunun bir bütünü oluşturan elemanlarından biri olan ileriye götürücü, istek uyandırıcı bir programa terfi sistemi, işaret sistemi, yada SINIF ÇALIŞMALARI ve UZMANLIKLAR adı da verilir. Sınıf çalışmalarının ve uzmanlıkların özelliği katılımcıların özellik ihtiyaç ve ilgilerine göre düzenlenmiş olması bireyin kendi hızında ilerlemesine olanak sağlaması, bilgi, beceri ve davranış kazandırması ve genci aşama aşama ileriye götürmesidir.

Bir üst aşamaya geçebilmesi için kendi durumuna uygun aşamada bulunan ve isteğe bağlı çalışmaların belli bir oranını başarması gerekir. Bir üst aşamaya geçmek isteyen genç uğraşı alanlarını kendisi seçer. Başarı ile tamamlanan çalışmalardan sonra genç ödüllendirilir ve işaretini takarak bir üst aşamaya geçer.

İzcilik Basamağı Aşama Ödül Sistemine Örnekler Kendine Hizmet Başkalarına Yardım Arazi Bilgisi Kampçılık Bilgisi Özel Bilgiler

Yapılan her faaliyette; YAPARAK YAŞAYARAK öğrenme esastır. İzci, ant ve türesi faaliyetlerin temel hareket noktalarını teşkil eder. İzci bu değerlere bağlı kalarak ve bu idealleri gerçekleştirmek için elinden geleni yapmaya devam eder.

YAPARAK YAŞAYARAK ÖĞRENME İzcilik programının temelini oluşturur Aktif bir eğitim kavramıdır Yaparak yaşayarak öğrenme çağdaş eğitimin temel taşlarındandır İzcilikte yaparak yaşayarak eğlenme, gözlem, deney vb. etkinlikler gençlerde daha çok istek uyandırır

İzciler oba içinde en iyi arkadaşları ile heyecanlı şeyler planlamanın, yürüyüşe çıkmanın, birlikte kamp yapmanın, uzun bir yürüyüşten sonra eve dönerken yada kamp ateşinin oynaşan alevlerini seyrederken birlikte şarkı söyleyip, gülmenin, izcilikte bir üst basamağa geçmesini sağlayacak testleri başarmak için birlikte çalışmanın ne kadar eğlenceli olduğunu öğrenir.

SEMBOLİK ÇERÇEVE TÖRENLER ÜNİFORMA ARMA TEÇHİZAT AİDİYET

OYUN- AÇIK HAVA çalışmalarına yönelik bir teşkilat yada “Erkek Çocuklar için İzcilik” kitabının giriş bölümünde belirtildiği gibi çocuğa doğa içinde yetiştiren bir okul olan izciliğin metotları bu tanımda da görüleceği gibi başlıca oyun ve açık hava çalışmalarıdır.

AÇIK HAVA ETKİNLİKLERİ İzciliğin başlangıcından bu güne kadar izcilik faaliyetleri doğal çevre ile iç içe düşünülmüştür. Açık hava etkinlikleri kamplarda yaşam kadar gençlerin bedensel gelişimleri içinde çok önemlidir. Gençlerin yaratıcı yeteneklerini ve kendilerine güvenlerini geliştirir

YETİŞKİN DESTEĞİ 7-11 yaş Yavrukurt 11-15 yaş İzci 15-18 yaş Ergin İzci