© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Martin Oder, LL.M. OECD/SIGMA “İmtiyazlar ve Kamu Özel Sektör.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İmtiyazlar / Kamu Özel Ortaklıklarının Eşgüdümü ve Desteklenmesi.
Advertisements

Kıyılardan yararlanma
Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Kanun Tasarısı Çalıştayı
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Avrupa Adalet Divanı Prof. Dr. Martin Trybus Birmingham Hukuk.
EFET GENEL ANLAŞMASI (ELEKTRİK) ÜZERİNDE TARTIŞMALAR
PHARE TWINNING PROJECT TR 04-IB-EN- 04 TRAINING NATURAL MINERAL WATER 11 TO 15 JUNE Endüstriye yönelik eğitim Şişelenmiş sulara uygulanan gıda güvenliğinin.
Avrupa Birliği.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Rekabetçi Diyalog Usulünün Uygulaması Glenn Fletcher Achilles.
Kamu-Özel Sektör Ortaklıkları (PPP): PPP’lerin Finansman Boyutu
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU e–licitatie.ro Romanya eİhale deneyimi e–licitatie.ro Romanya.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Vaka Çalışması Su ve Atık Su Altyapısı Kuzey İrlanda Martin.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Kamu-Özel Sektör Ortaklığı Proje/İmtiyazlarında Özel Sektör.
AB Müktesebatı dahilinde Şirketler Kesimi Muhasebe ve Denetimi
Ayhan TOZER Telekomünikasyon Uzmanı Telekomünikasyon Sektöründe Hizmet Seviyesi Taahhütleri; AB ve Türkiye Uygulamaları Habtekus 2008, Yıldız Teknik Üniversitesi,
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
AB HUKUKU DOÇ. DR. MUSTAFA ÇEKER.
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKUNDA VATANDAŞLIK VE BİREYSEL HAKLAR
AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKUNUN İLKELERİ
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Bağlam Avrupa Komisyonu, AB’nin Ekim 2011’de çıkardığı “ Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Yeni bir AB stratejisi” isimli KSS stratejisinde,
İleri Denetim ve Muhasebe Düzenleme Programı Modül 12 – Bir Finansal Düzenleyici Perspektifinden Yasal Denetimin Kalitesinin Geliştirilmesi Sunan: Geraldine.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU AB’ye Giriş Süreci - ROMANYA PERSPEKTİFİ – Gheorghe Cazan.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Kaliteli PPP Projeleri Yapmak Martin Darcy "İmtiyazlar ve.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İmtiyaz / PPP Projelerinin seçimi ve tasarlanması Martin Darcy.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Mevcut İhtilaf Direktifleri: Tarih ve Başlıca Hükümler Peter.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU « Yeni Kamu İhale Prosedürleri ve Araçları” Ankara 5-6 Şubat.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Değişiklik Yapılan İhtilaf Direktifinin Yeni Hükümleri Peter.
TÜRKİYE'DE TRANSFER FİYATLANDIRMASI UYGULAMALARI Ersin NAZALI, LL.M., MSc Avukat, E.Hesap Uzmanı Vergi Bölümü Yöneticisi 12 HAZIİRAN 2013.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Mag. Martin Oder, LL.M. OECD/SIGMA "İmtiyazlar ve Kamu Özel.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İMTİYAZ / KÖO İHALELERİNDE UYGULANAN USULLER l İMTİYAZLARIN.
Prof. Dr. Sedat ALTIN Erzincan Üniversitesi Tıp Fakültesi
IFRS’nin Sigorta Sektöründe Uygulanması Avusturya Çalışması Hakim Karin Harreither, CPA REPARIS Viyana Bakanlar Konferansı 2006, Mart 2006.
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
Türkiye ile Avrupa Birliği Arasında Hizmet Sunumu Serbestisi
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKUNUN KAYNAKLARI
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İsveç İhale Sisteminde Yeşil İhale Uygulaması Linda Dahlström.
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı
DÜZENLENMEMİŞ ALANDA KARŞILIKLI TANIMA YÖNETMELİĞİ 16 Ağustos 2012 ÜRÜN GÜVENLİĞİ VE DENETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
5’nolu Kamu Alımları Faslı Avrupa Birliği Genel Sekreterliği.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
Member of Consortium This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey Düşük Sıcaklık Güç Üretimi Section 14.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Danimarka İnceleme ve İhtilafların Çözümü Sistemi Jens Fejoe.
PPP ÜLKE RAPORU DANİMARKA
AVRUPA BİRLİĞİNDE ÜYELİK
TOBB AB ÇALIŞMALARI : NASIL HAZIRLANIYORUZ? FAALİYETLERİMİZ 23 Şubat 2007.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜRKİYE
Harcama Yetkilileri.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Avrupa Adalet Divanında görülen başlıca içtihat davaları Jens.
KAMU SERMAYELİ ŞİRKETLERDE KURUMSAL YÖNETİM İLKELERİNİN UYGULANMASI PROJESİ
Slide 1 Yasal Denetim ile İlgili 8. Şirketler Hukuku Direktifi : Denetim mesleğine giriş, karşılıklı tanıma ve firmaların serbest dolaşımı ile ilgili.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
Avrupa Birliği Ekonomisi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
ÜRÜN GÜVENLİĞİ VE DENETİMİ
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Bilgilendirici Not: AB’de Kamu İhale Düzenlemeleri ve Uygulamaları.
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
Eğitim ve Hukuk.
Avrupa Birliği Türkiye İlişkileri
Türk İşçilerin Serbest Dolaşım Hakkı Engellenebilir mi?
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin Muhasebesi REPARIS Çalıştayı Annette Davis Mart 2006.
AB Avrupa’nın siyasi ve ekonomik bütünleşmesini insan hakları ile hukukun üstünlüğü ilkeleri çerçevesinde sağlamak amacındaki demokratik Avrupa ülkelerinden.
1 İhale Usulleri Arasından Çıkarılan Doğrudan Temin Yönteminin Usulsüzlük ve Yolsuzluk Riskine Etkisi Danışman : Başbakanlık Başmüfettişi R. Bülent TARHAN.
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
AB’DEVERGİ HUKUKUNUN KAYNAKLARI
İkili Sosyal Güvenlik Sözleşmeleri: Genel Bakış
OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
OTP kapsamında Üye Devletlerin asli yükümlülükleri
Sunum transkripti:

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Martin Oder, LL.M. OECD/SIGMA “İmtiyazlar ve Kamu Özel Sektör Ortaklıkları" Ankara, Mart 2008 İmtiyazlar ve PPP’lerin Düzenlenmesiyle ilgili Yasamaya ilişkin Seçenekler

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU PPP ve İmtiyazların düzenlenmesine ihtiyaç var mı? (I) l AB -Üye Devletler arasında iç piyasa (şirket kurma özgürlüğü, hizmet sunma özgürlüğü) -Yasadışı devlet yardımının olmaması -Kamu ihalelerinin ve imtiyazlarının verilmesinde etkin rekabet ve yasal netlik (AT kamu ihale direktifleri) -Özel sektör ortaklarının; eşitlik, şeffaflık, orantısallık ve karşılıklı tanıma ilkelerine uygun bir şekilde seçilmesi l Üye Devletler -AT hukukuna uyma zorunluluğu (özellikle AT ihale direktiflerine) -PPP projelerine yönelik, işleyen bir çerçevenin oluşturulması -Maastricht kriterlerine / bütçe kısıtlamalarına uyum -Genel çıkarın söz konusu olduğu altyapı hizmetlerinde iyileşme 2

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU PPP ve İmtiyazların düzenlenmesine ihtiyaç var mı? (II) l Kamu sektörü -Hizmet / yapım işlerinin sağlanması (altyapı projeleri) -Bütçe kısıtlamalarından dolayı özel finansmana ihtiyaç duyulması -Özel sektörün teknik bilgisinden yararlanma isteği -Paranın karşılığının daha yüksek olması (etkinlik) l Özel sektör -Hizmetlerin / yapım işlerinin sağlanması -Çalışma / işletme yöntemlerinin iyileştirilmesi (“keskin rekabet”) -Uygun oranda Yatırımın Geri Dönüşü -Net bir yasal ve kurumsal çerçeve 3

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU PPP ve İmtiyazlara ilişkin AB Mevzuatı l AT Antlaşmasında ihale, PPP’ler ve/veya imtiyazlarla ilgili özel bir hüküm yoktur => ancak Antlaşmanın genel ilkeleri geçerlidir l Kamu İhale Direktifleri -Dir 2004/18/EG („Klasik Direktif“) -Dir 2004/17/EC (“Utilities Direktifi”) l Avrupa Adalet Divanı (AAD) içtihat hukuku -ön kararlar ve ihlaleye ilişkin işlemler 4

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Komisyonun Rehberliği („Yumuşak Hukuk“) l PPP Yeşil Kitabı ve Kamu İhaleleri ve İmtiyazlarına ilişkin Topluluk Hukuku (COM (2004) 327 final) l PPP Bildirisi ve Kamu İhaleleri ve İmtiyazlarına ilişkin Topluluk Hukuku (COM (2005) 569 final) l Rekabetçi Diyalog prosedürüne ilişkin açıklayıcı not l Topluluk Hukuku kapsamında İmtiyazlara ilişkin Yorumlayıcı Bildiri (OJ 2000/C 121/2) 5

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU PPP Sözleşmelerinin İhalesi l PPP sözleşmesi -Yasal tanımı yoktur -Net bir yasal kavramı yoktur -Kamu sektörü ile özel sektör arasındaki sözleşmeye dayalı her türlü işbirliği için kullanılan „çerçeve bir terimdir“ -Kamu ihaleleri bakış açısından: kamu (yapım işleri veya hizmet) sözleşmesi ya da (yapım işleri veya hizmet) imtiyazları ya da kapsam dışındaki sözleşmedir 6

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Kamu Yapım İmtiyazları l Yapım imtiyazı -Kamu yapım işleri sözleşmesidir ancak -Ödenecek bedel, imtiyaz hakkı sahibinin yapım işlerinden faydalanma hakkından oluşur (idareden yapılan ödeme ile birlikte) -Yapım işlerinden faydalanmayla ilişkili olarak (esas) risklerin aktarılmasını gerektirir -Utilities Direktifinin (2004/17/EC) kapsamının dışındadır ancak AT Antlaşmasının temel ilkeleri geçerlidir -Klasik Direktifte (2004/18/EC) yer alan özel hükümlere tabidir 7

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Kamu Hizmetleri İmtiyazları l Hizmet İmtiyazı -Kamu hizmetleri sözleşmesidir ancak -Ödenecek bedel, hizmetlerden faydalanma hakkından oluşur (idareden yapılan ödeme ile birlikte) -Hizmetlerin işletilmesine ilişkin (esas) risklerin aktarılmasını gerektirir -Hem Klasik Direktif (2004/18/EC) hem de Utilities Direktifinin (2004/17/EC) kapsamının dışındadır ancak AT Antlaşmasının temel ilkelerine tabidir 8

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU PPP’ler için Özel Prosedür: Rekabetçi Diyalog l Klasik Direktifte 2004/18/EC yeni, ek bir prosedür l “özellikle karmaşık ihalelerin” verilmesinde uygulanır; yani idarenin “nesnel bir şekilde” - ihtiyaçlarına cevap verecek … teknik araçları … ve/veya - bir projenin yasal ve/veya finansal düzenlemesini belirleyemediği durumlarda 9

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Üye Devletler için Yasamaya İlişkin Seçenekler (I) l AT Antlaşması, Üye Devletlerin birincil ve ikincil AT hukukuna uymalarını zorunlu kılar -AT Antlaşması hükümleri ve AT yönetmelikleri: doğrudan Üye Devletlerde geçerlidir (örn; sözleşme eşik değerleri), ulusal mevzuatta uygulamaya geçirilmesine gerek yoktur -AT ihale direktifinin iç hukukta uygulamaya konulması zorunluluğu vardır (idari uygulamalar uygun değildir (ECJ, Comm/A, C-212/02)) l AAD (Comm/G, C-433/93): özel mevzuata dahil edilmesi yönünde zorunlu bir gereklilik yoktur, aşağıdaki koşullar sağlandığı sürece, uygulama için genel yasal çerçeve yeterli olabilir; -Yeteri kadar açık ve net bir şekilde Direktifin tam olarak uygulanmasını garanti etmesi -Bireylerin Direktifle kendilerine verilen hakları sonuna kadar kullanabilmeleri ve ulusal mahkemelerde söz konusu hakları esas alabilmeleri  Ulusal düzeyde spesifik bir kamu ihale mevzuatının olması şiddetle tavsiye edilir 10

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Üye Devletler için Yasamaya İlişkin Seçenekler (II) l (Makedoniko Metro, C-57/01): Üye Devletler, AT Antlaşmasının ilkelerine uydukları sürece, ihale Direktiflerinde değinilmeyen durumlar için kurallar getirmede serbesttirler l Ulusal düzeyde spesifik bir PPP mevzuatına gerek yoktur -Ancak Üye Devletler, AT hukukuna (özellikle de AT Antlaşmasının ilkeleri ile kamu ihale kurallarına) uygun olduğu müddetçe, spesifik bir PPP mevzuatını yürürlüğe koymakta serbesttirler -Üye Devletler ayrıca yeni bir prosedür olan “rekabetçi diyalog” yöntemini uygulamayı da seçebilirler l Hizmet imtiyazlarının (ve Kamu Altyapı Hizmetleri Sektöründe yapım imtiyazlarının) verilmesinde ulusal düzeyde spesifik bir mevzuata gerek yoktur -Üye Devletler, AT Antlaşmasının temel ilkeleri ile çatışmadığı sürece, özel kurallar getirmekte serbesttirler -Mevzuatın kapsamı, idarenin ve kapsam dahilindeki ihalelerin tanımları ve yükümlülüklerine ilişkin açık ve net hükümler olmalıdır 11

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Üye Devletler için Yasamaya İlişkin Seçenekler (III) l Üye Devletin spesifik bir PPP ve/veya imtiyaz hukukunu yürürlüğe koymayı seçmesi halinde, bunun işleyen bir PPP sürecinin uygulanmasına yardımcı olması gerekir -net bir yasal ve kurumsal çerçeve -PPP projelerinin önündeki engellerin kaldırılması (vergi gibi) -“aşırı düzenlemenin” olmaması: işleyen PPP sürecinin gelişmesinde tehdit oluşturur -uluslararası yatırımcılar ile finansal kuruluşlar için banka tarafından kabul gören bir model -sektöre özgü düzenlemeler faydalı / gerekli olabilir 12

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Ulusal PPP Mevzuatına Örnekler (I) Spesifik PPP mevzuatı olan Üye Devletlere örnekler -Fransa Ortaklık Sözleşmesi (L’Ordonance n° of ), imtiyaz sözleşmeleri (sapin law) -Polonya Kamu-Özel Sektör Ortaklıklarına ilişkin tarihli Kanun -Almanya 2005 tarihli PPP-Hızlandırma Kanunu (örn; gayrimenkul devri vergisinin kaldırılması) -Romanya PPP Kanunu (GEO No. 34/2006) 13

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Ulusal PPP Mevzuatına Örnekler (II) -Yunanistan PPP Kanunu (3389/2005 sayılı, Eylül 2005 tarihli ) -İtalya DBF schema (Codice dei Contratti Pubblici di Lavori, Servizi e Forniture, 2006) -Portekiz PPP sözleşmeleri (86/2003 sayılı Kanun Hükmünde Kararname) Spesifik bir PPP mevzuatı olmayan Üye Devletler -Avusturya, İrlanda, Birleşik Krallık, Macaristan 14

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Dinlediğiniz İçin Teşekkürler! Martin Oder HASLINGER / NAGELE & PARTNERS Am Hof 13, A-1010 Vienna Phone +43/1/ Fax +43/1/