E.Ü. PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MEMURLAR VE DİĞER KAMU GÖREVLİLERİNİN YARGILANMASI HAKKINDA KANUN
Advertisements

CEZA SORUŞTURMASI.
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
İDARİ-ASKERİ-AKADEMİK-ADLİ PERSONEL İpek Özkal Sayan, Türkiye’de Kamu Personel Sisteminin Gelişimi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, SBF 2005.
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
SENDİKALAR MEVZUATININ İNCELENMESİ
TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI
T.C İÇİŞLERİ BAKANLIĞI HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ
İŞ KANUNUNDA ÜÇLÜ DANIŞMA KURULU VE EKONOMİK SOSYAL KONSEY AYŞE KÜÇÜK ZİYA AK MEHMET ÜSTBAŞ
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA YAPILAN SİGORTALI VE İŞYERİ BİLDİRİMLERİNİN BAZI KURUMLARA YAPILMASI GEREKEN.
GENEL OLARAK ÜNİVERSİTE TEŞKİLATI
E-sendİka üyelİĞİ.
DERNEK KURMAK Yasal Prosedür.
Devlet Teşkilatı Devletin Ortaya Çıkışı Konusunda Teoriler
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
DEVLETİN GENEL TANIMI Devlet bir ulusun sahip olduğu ve coğrafi sınırları belirli ülke toprakları üzerinde, yasama, yürütme ve yargı işlevlerini yerine.
Tevfik BAYHAN Bakanlık
Örgütlenme Toplam sayfa : 30 İpek Özkal Sayan, Kamu Personel Yönetimi,
İmar ve Belediye Mevzuatı PLANLI YAPILAŞMA
Ankara, 25 Mart 2011 Mehmet KAYA Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Genel Sekreteri HSYK’ nın Anayasal Değişiklik Doğrultusunda Yeniden Yapılandırılması.
1  İç Denetinin Faaliyetinin Yürütülmesinde Karşılaşılan Sorunlar- Çözüm Önerileri T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
ERK İSG&İK – –
GAP BÖLGESİ SEL PROJESİ YÖNLENDİRME KOMİTESİ TOPLANTISI
MERKEZDEN YÖNETİM TEŞKİLATI
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Kurulun İnceleme ve Araştırması
İCRA TEŞKİLATI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER Çukurova Üniversitesi
Konu : Kurullar – Kuruluşlar – Komisyonlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
İş Hukuku Yrd. Doç. Dr. Alptekin AKTALAY
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Takdirname ve Ödüllendirme
Türk Kamu Personel Rejiminin Özellikleri ve İstihdam Biçimleri
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DİSİPLİN KURULLARI VE DİSİPLİN AMİRLERİ
2709 sayılı TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI Anayasanın bağlayıcılığı ve üstünlüğü MADDE 11 – Anayasa hükümleri;  Yasama,  Yürütme ve  Yargı organlarını,
YEREL YÖNETİM BELEDİYE VE GÖREVLERİ.
KAMU GÖREVLİLERİ SENDİKALARI KANUNU Kanun No: 4688 Kabul Tarihi : G.Ü. PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
2. Ders Sendika Kavramı, Kuruluş, Organlar Yönetici Güvencesi
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 1-Üniversitelere Akademik Kadro Tahsis Edilmesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
4. Ders Sendika Organları Yönetici Güvencesi Toplu İş Hukuku.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI sayılı Kanunun 35 inci Maddesi Uyarınca Geçici Kadro Tahsisi ile Mecburi Hizmet Yükümlülü.
TOPLU İŞ HUKUKU SENDİKA İŞYERİ TEMSİLCİĞİ
Ahi Evran İlkokulu/Ortaokulu
Sendika Kavramı, Kaynaklar, Kuruluş, Organlar, Yönetici Güvencesi
MAL BİLDİRİMİNDE BULUNMASI HAKKINDA YÖNETMELİK
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
Temel HUKUK DERS NOTLARI SON HAFTA
TEŞKİLAT VE YÖNETİMİ GELİŞTİRME
SAYILI KANUNUN 40/B MADDESİ KAPSAMINDA GÖREVLENDİRME
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
Kamu Emeğinin Örgütlenmesi
1. En Dar Anlamda 2. Dar Anlamda 3. En Geniş Anlamda 4. Geniş Anlamda
MAL BİLDİRİMİNDE BULUNULMASI HAKKINDA YÖNETMELİK BİRİNCİ BÖLÜM Genel Hükümler Amaç: Madde 1- Bu Yönetmeliğin amacı; 3628 sayılı Kanun gereğince verilecek.
Görev ve Sorumluluklar
Sendikaların Faaliyetleri
FİKRİ VE SINAİ HAKLAR MAHKEMELERİ
İŞ MAHKEMELERİ.
KURULMASI YASAK OLAN DERNEKLER VE YASAK FAALİYETLER
4483 MEMURLAR VE DİĞER KAMU GÖREVLİLERİNİN YARGILANMASI HAKKINDA KANUN.
I. Anayasa Mahkemesi’nin Yapısı
SEÇİMLERDE ADAY OLAN KAMU GÖREVLİLERİYLE İLGİLİ REHBER
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi
Sunum transkripti:

E.Ü. PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI KAMU GÖREVLİLERİ SENDİKALARI KANUNU)   Kanun No: 4688  Kabul Tarihi : 25.6.2001 E.Ü. PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI

Amaç MADDE 1: Bu Kanunun amacı, kamu görevlilerinin ortak ekonomik, sosyal ve meslekî hak ve menfaatlerinin korunması ve geliştirilmesi için oluşturdukları sendika ve konfederasyonların kuruluşu, organları, yetkileri ve faaliyetleri ile sendika ve konfederasyonlarda görev alacak kamu görevlilerinin hak ve sorumluluklarını belirlemek ve her hizmet kolunda yetkili kamu görevlileri sendikaları ve bunların bağlı bulundukları konfederasyonlar ile Kamu İşveren Kurulu arasında yürütülecek toplu görüşmelere ilişkin esasları düzenlemektir.

Kapsam MADDE 2: Bu Kanun, Devletin veya diğer kamu tüzel kişilerinin yürütmekle görevli oldukları kamu hizmetlerinin görüldüğü genel, katma ve özel bütçeli idareler, il özel idareleri ve belediyeler ile bunlara bağlı kuruluşlarda kamu iktisadî teşebbüslerinde, özel kanunlarla veya özel kanunların verdiği yetkiye dayanarak kurulan banka ve teşekküller ile bunlara bağlı kuruluşlarda ve diğer kamu kurum veya kuruluşlarında işçi statüsü dışında çalışan kamu görevlileri hakkında uygulanır.

Kuruluş MADDE 4: Sendikalar hizmet kolu esasına göre, Türkiye çapında faaliyette bulunmak amacıyla bir hizmet kolundaki kamu işyerlerinde çalışan kamu görevlileri tarafından kurulur. Bir hizmet kolunda birden fazla sendika kurulabilir. Meslek veya işyeri esasına göre sendika kurulamaz.

Hizmet kolları MADDE 5: Sendikaların kurulabilecekleri hizmet kolları aşağıda belirtilmiştir : Büro, bankacılık ve sigortacılık hizmetleri. Eğitim, öğretim ve bilim hizmetleri. Sağlık ve sosyal hizmetler. Yerel yönetim hizmetleri. Basın, yayın ve iletişim hizmetleri. Kültür ve sanat hizmetleri. Bayındırlık, inşaat ve köy hizmetleri. Ulaştırma hizmetleri. Tarım ve ormancılık hizmetleri. Enerji, sanayi ve madencilik hizmetleri. Diyanet ve vakıf hizmetleri.

Üyelik ve Güvenceler Sendika üyeliğinin kazanılması Madde 14: Sendikalara üye olmak serbesttir. Kamu görevlileri çalıştıkları işyerinin girdiği hizmet kolunda kurulu bir sendikaya üye olabilirler. Sendikaya üyelik, kamu görevlisinin üç nüsha olarak doldurup imzaladığı üye formu ile sendikaya başvurması ve başvurunun sendika yetkili organınca kabulü ile kazanılır. Üyelik başvurusu, sendika tarafından en çok otuz gün içinde reddedilmediği takdirde üyelik istemi kabul edilmiş sayılır. Haklı bir sebep gösterilmeden üyeliği kabul edilmeyen kamu görevlisinin, bu kararın kendisine tebliğinden itibaren otuz gün içinde iş davalarına bakmakla görevli mahallî mahkemede dava açma hakkı vardır. Sendika, üyeliği kesinleşen kamu görevlisinin başvuru belgesinin bir örneğini üyenin kendisine verir, bir örneği sendikada kalır, bir örneğini üyelik ödentisine esas olmak ve dosyasında saklanmak üzere onbeş gün içinde işverene gönderir. Birden çok sendikaya üye olunamaz. Birden çok sendikaya üyelik halinde sonraki üyelikler geçersizdir. Aynı tarihli birden fazla üyeliğe ilişkin bildirimler dikkate alınmaz ve bu husus kamu işvereni tarafından ilgiliye ve sendikalara yazılı olarak bildirilir.

Sendika üyesi olamayacaklar MADDE 15: Bu Kanuna göre kurulan sendikalara; Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Sekreterliği, Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği ile Millî Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliğinde çalışan kamu görevlileri, Yüksek yargı organlarının başkan ve üyeleri, hâkimler, savcılar ve bu meslekten sayılanlar, Bu Kanun kapsamında bulunan kurum ve kuruluşların müsteşarları, başkanları, genel müdürleri, daire başkanları ve bunların yardımcıları, yönetim kurulu üyeleri, merkez teşkilâtlarının denetim birimleri yöneticileri ve kurul başkanları, hukuk müşavirleri, bölge, il ve ilçe teşkilâtlarının en üst amirleri ile bunlara eşit veya daha üst düzeyde olan kamu görevlileri, 100 ve daha fazla kamu görevlisinin çalıştığı işyerlerinin en üst amirleri ile yardımcıları, belediye başkanları ve yardımcıları, Yükseköğretim Kurulu Başkan ve üyeleri ile Yükseköğretim Denetleme Kurulu Başkan ve üyeleri, üniversite ve yüksek teknoloji enstitüsü rektörleri, fakülte dekanları, enstitü ve yüksek okulların müdürleri ile bunların yardımcıları, Mülkî idare amirleri, Silahlı Kuvvetler mensupları, Millî Savunma Bakanlığı ile Türk Silahlı Kuvvetleri kadrolarında (Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı dahil) çalışan sivil memurlar ve kamu görevlileri, Millî İstihbarat Teşkilâtı mensupları, Bu Kanun kapsamında bulunan kurum ve kuruluşların merkezi denetim elemanları, Emniyet hizmetleri sınıfı ve emniyet teşkilâtında çalışan diğer hizmet sınıflarına dahil personel ile kamu kurum ve kuruluşlarının özel güvenlik personeli, Ceza infaz kurumlarında çalışan kamu görevlileri,

Üyeliğin sona ermesi Madde 16: Her üye üyelikten serbestçe çekilebilir Üyeliğin sona ermesi Madde 16: Her üye üyelikten serbestçe çekilebilir. Üyelikten çekilme, çekilmek isteyen kamu görevlisi tarafından, üç nüsha olarak doldurulup imzalanan üyelikten çekilme bildiriminin kurumuna verilmesi ile gerçekleşir. Kurum görevlisi, kayıt numarası ile tarih verilen çekilme bildiriminin bir suretini derhal üyeye vermek zorundadır. Kamu işvereni, bildirimin bir örneğini onbeş gün içinde sendikaya gönderir. Çekilme, kamu işverenine başvurma tarihinden başlayarak otuz gün sonra geçerli olur. Çekilenin bu süre içinde başka bir sendikaya üye olması halinde yeni sendikaya üyeliği, bu sürenin bitim tarihinde kazanılır.

Hazırlayan : Süleyman GÜRGAN E.Ü. Personel Dairesi Başkanlığı