MİLLİ EĞİTİM ŞURALARINDAKİ TEKNOLOJİ POLİTİKALARININ İNCELENMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Ankara Örneğinde Medya Okuryazarlığı Dersi Süreci ve Yaygınlaştırılması Çalışmaları İçin Öneriler 1.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Sistem Analizi ve Planlama
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Türkiye’deki e-Devlet Uygulamalarının Değerlendirilmesi
“IP Universities” Istanbul, April 14 to 15, 2011 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Institutional logoTürkiye’de FM Eğitimi Salih BEKTAŞ.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
eAvrupa, eAvrupa+ ve Türkiye
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
OKUL YÖNETİCİLERİNİN TEKNOLOJİK LİDERLİK ÖZ YETERLİLİKLERİ
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
1930’lar Türkiye’si Prof. Dr. Turgut Göksu.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Yükseköğretimde Çevrim-içi Öğrenme: Sistemde Yaşanan Sorunlar ve Bu Sorunları Çözmeye Yönelik Öneriler Fatma Kübra ÇELEN Aygül ÇELİK Doç. Dr. Süleyman.
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Çocukların İnternet Kullanımları ve Onları Bekleyen Çevrim-İçi Riskler
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ FORMATÖR ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞ AÇISI İLE OKULLARDAKİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ SINIFLARI.
Diferansiyel Denklemler
REHBERLİK DERSİ III.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
Prof. Dr. Mübeccel GÖNEN Merkez Müdürü
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Hatice Gökçe Bilgiç, Duygu Duman, S. Sadi Seferoğlu
Arş.Gör. Ahmet AKINCI Doç.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Karşılaştırmalı Eğitim
Fatma GÖLPEK SARI Fırat KIZILTEPE Gülhan DÖNMEZ
Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları
REHBERLİK DERSİ III.
Sunum transkripti:

MİLLİ EĞİTİM ŞURALARINDAKİ TEKNOLOJİ POLİTİKALARININ İNCELENMESİ Gökhan DAĞHAN – Esin KALAYCI – S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

Giriş: Toplumsal Yapıdaki Değişiklikler XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya

Bilgi Çağı ve Küreselleşme Teknolojideki hızlı değişim ve gelişim sonucunda, öğrenilebilecek bilgi miktarında da hızlı bir artış olmuştur. Bu süreçte yaşanan gelişmeler de, günümüz dünyasını bilgi ve iletişim teknolojileri çağı haline getirmiş, toplumları da bilgi toplumu haline dönüştürmüştür. Dünyada ekonomik ve toplumsal işbirliği ile bilgi paylaşımını gerçekleştirmek amacıyla sınırların ortadan kalkması da küreselleşme olarak tanımlanmıştır. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya

Teknoloji ve Politikalar Teknoloji kullanımının günlük yaşamdaki önemini gören ülkeler, kendi iç politikalarının bir gereği olarak, teknolojiyi yaşamlarına daha yoğun bütünleştirmekte, bu kavramı düşünsel bir politika bağlamında ele almaktadırlar. Ülkelerin gelişmişlikleri, ekonomik, siyasi ve toplumsal hedefleri göz önüne alındığında, teknoloji politikalarının belirlenmesi de kaçınılmaz bir hale gelmiştir. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya

Teknoloji Politikaları ve Eğitim Teknolojinin politika olarak öngörüldüğü bir ülkede, teknoloji kavramının ilk etkileyeceği alan, kuşkusuz ki eğitim sektörüdür. Bilgi toplumunun var olduğu bir çağda bulunulduğu göz önüne alındığında, bilgi toplumunun gerektirdiği insan gücünün yetiştirilmesinin de, ancak eğitim sayesinde gerçekleşebileceği anlaşılacaktır. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya

Teknoloji Politikaları ve Şuralar Ülkeler, kendi teknoloji politikalarını belirlerken eğitimden bağımsız düşünmemekte, teknoloji – eğitim işbirliğini bilgi çağının bir gereği olarak göz önüne almaktadır. Türkiye’de eğitim sistemine yön veren bir dizi unsur bulunmaktadır. Sisteme yön veren en temel politikaların belirlendiği yapılanmalardan birisi de Milli Eğitim Şuralarıdır. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya

Milli Eğitim Şuralarının Tarihçesi Heyet-i İlmiyeler (1921 - 1926) I. Milli Eğitim Şurası (1939) II. Milli Eğitim Şurası (1943) III. Milli Eğitim Şurası (1946) ........ XVII. Milli Eğitim Şurası (2006) XVIII. Milli Eğitim Şurası (Kasım 2010) XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya

Milli Eğitim Şuralarının Tarihçesi (2) 1921–1926 yılları arasını kapsayacak şekilde, Telif ve Tercüme Heyeti (bugünkü adıyla Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı) tarafından yapılan Heyeti İlmiye toplantıları, bugünkü Milli Eğitim Şuralarının temelini oluşturmuştur. 1926 yılında yapılan üçüncü Heyeti İlmiye toplantısında, Telif ve Tercüme Heyeti kaldırılmış, yerine Dil Heyeti ve Milli Talim ve Terbiye Dairesi kurulmuştur. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya

Milli Eğitim Şuralarının İşlevleri İlki 1939 yılında, dönemin Milli Eğitim Bakanı Hasan Ali Yücel tarafından toplanan Milli Eğitim Şuraları, zaman içinde Türk Milli Eğitim sisteminin en yüksek danışma organı olmuştur. Sonraki yıllarda Milli Eğitim Şuraları daha düzenli bir hale gelmiş, belirli aralıklarla toplanmış ve ülkenin eğitim sorunlarının masaya yatırıldığı temel bir organ halini almıştır. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya

Milli Eğitim Şuralarının İşlevleri (2) Milli Eğitim Şuralarında, çeşitli dönemlerde o dönemin eğitim sorunları tartışılmış, belli noktalarda çözüm önerileri geliştirilmiş ve pek çok önemli atılım hayata geçirilmiştir. 2010 yılında on sekizincisi toplanan Milli Eğitim Şuraları, alınan kararları bakımından sadece eğitim sistemine yön verebilecek tavsiyeler niteliğindedir. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya

Amaç - Önem Milli Eğitim Sisteminin en büyük danışma organı olan Milli Eğitim Şuralarında, teknoloji kavramına ve yeni teknolojilerin eğitimle bütünleştirilmesine ilk kez, 1974 yılında yapılan 9. Milli Eğitim şurasında değinilmiştir. 10. Milli Eğitim Şurasında da, Milli Eğitim Sisteminin bilim ve teknolojiyi esas alan bir temele oturtulması gerektiği vurgulanmıştır. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya

Amaç – Önem (2) 11. Milli Eğitim Şurasında ise ilk kez “eğitim teknolojisi” kavramına yer verilmiştir. 1988 tarihli 12. Milli Eğitim Şurasında da, eğitimde yeni teknolojiler ilk kez şura gündemine girmiş, teknoloji kavramı daha da önemsenmeye başlanmıştır. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya

Amaç – Önem (3) Bu araştırmanın amacı, 1990 ve sonrasında yapılan (13. şura ve sonrası) Milli Eğitim Şuralarını incelemek ve şuralarda bahsi geçen teknoloji politikalarını belirlemektir. Şuralarda genel olarak teknoloji politikalarına yeterince yer verilmediği kanaati bulunmaktadır. Bu araştırma, 1990 ve sonrasında yapılan Milli Eğitim Şuralarındaki teknoloji politikaları açısından var olan durumu ortaya koyması bakımından önemli görülmektedir. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya

Milli Eğitim Şuraları ve Teknoloji Politikaları: XIII Milli Eğitim Şuraları ve Teknoloji Politikaları: XIII. Milli Eğitim Şurası 15 Ocak 1990 yılında gerçekleştirilen şurada değişme, gelişme ve yenileşme hızının giderek artmakta olduğu bu çağda, toplumların çağın özelliklerini anlamalarının ve hızlı değişmelere ayak uydurmalarının daha da önemli bir zorunluluk hâline geldiği belirtilmektedir. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya

XIV. Milli Eğitim Şurası Aradan geçen üç yıla yakın zaman içerisinde bilim ve teknolojide hızlı ve önemli gelişmeler ve değişmeler olmuştur. Milli Eğitim sisteminin, Milli Eğitimin genel amaç ve temel ilkeleri ışığında, 21. yüzyılın çağdaş eğitimine uygun olan toplumun ihtiyaçları ve çağın teknolojik gelişmeleri göz önüne alınarak düzenlenmesi gerektiği savunulmuştur. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya

XIV. Milli Eğitim Şurası (2) Okul Öncesi Eğitim Öğretmen Yetiştirmede İyileştirme Çalışmaları MEB – YÖK işbirliği Mesleki Yönlendirme Hazırlanan rapor içerisinde eğitim sistemi için belirlenmiş, kesin ve net teknoloji politikalarının yer almadığı görülmektedir. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya

XV. Milli Eğitim Şurası 1996 yılında hazırlanan şura raporunda ilk defa eğitim teknolojisi alanındaki yeni gelişmelerin sürekli izlenmesi şuranın hedefleri arasında yer almaktadır. İlköğretim, ortaöğretim, yükseköğretime geçiş ve toplumun eğitim ihtiyacı başlıkları altında çeşitli kararlar belirlenmiştir. (Yaygın Eğitim) XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya

XVI. Milli Eğitim Şurası 13 Kasım 1999 yılında toplanan şuranın genel gündemi mesleki ve teknik eğitim ile ilgilidir. Genel eğitimi, teknolojik çevreden soyutlayan program anlayışının terk edilmesinin yanlış olacağı, bireyin içinde yaşadığı teknolojik ortamı, teknolojinin boyut ve olanaklarını tanıyıp anlamasını sağlama yoluyla, bunlardan yararlanma güç ve yeterliğinin yükseltilmesinin temel alınması hedeflenmektedir. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya

XVI. Milli Eğitim Şurası (2) Alınan kararlar arasında ayrıca uzaktan eğitim kavramına da yer verilmiş, hizmet içi eğitim uygulamalarının, yüz yüze eğitimin yanı sıra, çağdaş iletişim teknolojilerine dayalı etkinlikler yoluyla da gerçekleştirilmesi öngörülmüştür. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya

XVII. Milli Eğitim Şurası 13–17 Kasım 2006 tarihlerinde düzenlenen 17. Milli Eğitim Şûrasında eğitim sistemimiz, kademeler arası geçişler, yönlendirme ve sınav sistemi ile küreselleşme ve AB sürecinde Türk eğitim sistemi boyutlarıyla değerlendirilmiştir. Yaşam boyu öğrenme, eğitimde hareketlilik ve eğitimde nitelik yönünden kararlar alınmıştır. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya

XVII. Milli Eğitim Şurası (2) İnternet erişiminin ve e-öğrenmenin yaygınlaştırılması internet üzerinden öğretim materyallerinin geliştirilmesi ve kullanılması eğitimin tüm paydaşları için özendirilmesi teknik hizmet verecek elemanların yetiştirilip okullarda istihdam edilmesi kararlaştırılmıştır. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya

XVIII. Milli Eğitim Şurası Kasım 2010’da yapılan Milli Eğitim Şurasının ana gündem maddeleri; öğretmenlerin yetiştirilmesi, istihdamı ve mesleki gelişimi eğitim ortamları, kurum kültürü ve okul liderliği, ilköğretim ve ortaöğretimin güçlendirilmesi ortaöğretime erişimin sağlanması spor, sanat, beceri ve değerler eğitimi psikolojik danışma, rehberlik ve yönlendirme olarak belirlenmiştir. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya

XVIII. Milli Eğitim Şurası (2) Eğitimde 2023 Vizyonu’nu belirleyebilmek için toplanan şurada, teknoloji politikalarına ilişkin somut kararlara yine yer verilmediği görülmüştür. Fakat öğretmenlerin mesleki gelişimlerinin sağlanması için, bilgi ve iletişim teknolojilerini takip edebilmelerinin önemi vurgulanmış, bu anlamda tedbirler alınması gerektiği belirtilmiştir. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya

Tartışma, Sonuç ve Öneriler 1990 ve sonrasındaki alınan şura kararları incelendiğinde, genelde olması gereken durum ve var olan durumun iyi tespit edildiği fakat var olan durumdaki eksiklikleri gidermeye ya da yanlışları düzeltmeye yönelik önerilere yeterince yer verilmediği görülmektedir. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya

Tartışma, Sonuç ve Öneriler (2) Şuralarda alınan kararların uygulamaya aktarılması için gereken adımların atılması hususunda sorunlar yaşandığından, alınan kararların önemli bölümü, ya hiç uygulanmamış, ya alınan kararın uygulamaya aktarılması zaman almış ya da kısa bir süre uygulamaya konulduktan sonra uygulamadan vazgeçilmiştir. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya

Tartışma, Sonuç ve Öneriler (3) Türk Eğitim Sistemine ilişkin olarak alınacak kararların topyekûn toplumsal bir uzlaşı ile alınması ve uygulanması gerekmektedir. Bu anlamda veli, öğrenci ve öğretmen görüşlerine daha çok yer verilmelidir. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya

Tartışma, Sonuç ve Öneriler (4) Ayrıca eğitimde teknoloji politikaları, teknolojinin yayılımı ve okullarda kullanımı, öğrenme – öğretme süreçleriyle bütünleştirilmesi gibi konular, başlı başına bir şurada görüşülebilir. Böylece çağın gereği haline gelen teknoloji okuryazarı olabilme yolunda, somut adımlar atılmış olacaktır. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya

Tartışma, Sonuç ve Öneriler (5) Milli Eğitim Şuralarında alınan kararların uygulanmasında, yalnızca dönemin bakanlarının ve hükümetlerinin eğitime bakışı değil, bilim adamlarının, alan uzmanlarının ve eğitimin birinci derece temsilcisi olan öğretmenlerin kararları göz önüne alınmalıdır. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya

Tartışma, Sonuç ve Öneriler (6) Şuralarda alınacak kararların da, sadece genel ifadelerden oluşmamasına dikkat edilmeli, hedefe yönelik, problem durumunu ortaya net koyan, gerekçelendirilmiş ve somut öneriler içeren kararlar olmasına özen gösterilmelidir. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya

Teşekkürler…  Dağhan, G., Kalaycı, E. ve Seferoğlu, S. S. (2011). Milli eğitim şuralarındaki teknoloji politikalarının incelenmesi. XIII. Akademik Bilişim Konferansı (AB11), 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya. Dağhan, G., Kalaycı, E., & Seferoğlu, S. S. (2011). The examination of technology policies in national education councils (in Turkish). XIII. Academic Informatics Conference (AB11), February 2-4 2011, Inonu University, Malatya. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya