ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ANNEM-BABAM OKULA BAŞLIYOR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

A TEMASI OKUL HEYECANIM
Özel Güvenlik Görevlisi ve Hasta İlişkisini Düzenleyen Temel Kurallar
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
SINIFTA KUSURLU DAVRANIŞLARIN D Ü ZELTİLMESİ Ö ncelikle sınıf i ç i kuralları belirleyiniz 1-Arkadaşlarına karşı nazik ol arkadaşlarını eşyalarına.
EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
ÖZEL AKDENİZ YÜKSELİŞ KOLEJİ ÖĞRENCİLERİNİN UYMASI GEREKEN KURALLAR.
OKULDA VE EVDE DAYANIŞMA
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
HİJYEN VE SAĞLIKLI YAŞAM
YENİ ÖĞRETİM SİSTEMİ.
SOSYAL BİLGİLER 5 ÜNİTE NO:1 HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
MERSİN HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
TOPLUM SAĞLIĞI HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
KİŞİSEL HİJYEN.
TASARRUF NE GÜZELDİR.
Değerli Velilerim HOŞ GELDİNİZ….
İSİM TAMLAMALARI.
Sınıf etkinliklerine katılım ve görev paylaşımı
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
SINIF KURALLARIMIZ.
NELER YAPMALIYIZ ?.
Kazanım 3. Katıldığı gruplarda aldığı roller ile rollerin gerektirdiği hak ve sorumlulukları ilişkilendirir.
BU 2 RESİMDEN HANGİSİ OLMAK İSTERDİNİZ??? ÖĞRETMENLERİM VE ARKADAŞLARIM ARASINDA OKULDA ÖĞRETMENLERİM VE ARKADAŞLARIM ARASINDA EN ÇOK SEVİLEN ÖĞRENCİ.
IHLAMURLAR ÇİÇEK AÇTIĞINDA GEL...
EĞLENCELİ HAYAT BİLGİSİ
Örnek: Sizlere konu hakkında bilgi vereceğim.
HATALARIMIZ ve SONUÇLARI
ALTIN ÖĞRENCİ KRİTERLERİ
Okul KurallarI.
1.DÖNEM 2. VELİ TOPLANTISI Güven CILIZ HOŞ GELDİNİZ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
SORUN YOKTUR BAKIŞ AÇILARI VARDIR.
GAZİOSMANPAŞA İLKOKULU SAĞLIK VE TEMİZLİK
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİYLE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
MERSİN HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
OKULLARDA ÖĞRENCİLERİN UYMASI GEREKEN KURALLAR
TOPLUM SAĞLIĞI HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
ADASOKAĞI İLOKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
İLK OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
TRAFİK İŞARETLERİNİN ANLAMI
Zamanında uyumalı, zamanında uyanmalı, okula geç kalmamalıyız.
Karışık olarak verilen kelimeleri anlamlı cümle olarak yazalım …
Okul Kuralları Niçin Var? √ İnsan sosyal bir varlıktır.Kalabalık gruplar içinde yaşar. √ Toplumda düzenin sağlanması için.
SINIF KURALLARIMIZ.
KOLLARI SIVAYALIM ZÜLAL ŞENLİK 2D 1344.
KASIM AYI DEĞERİ SORUMLULUK
HAYIR DİYEBİLİRİM.
1_Açılış. 2-Tutanak. 3-Okul kıyafetleri,temizlik,tertip düzen. 4-Öğrencilerin çantalarında yedek kıyafet bulundurma. 5-İkinci kitapların evlerde olması.
İNSAN VE SORUMLULUK YAPAN= HATİCE SEYYAR
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
OKULDA,SINIFTA VE SOSYAL ÇEVREDE UYULMASI GEREKEN GÖRGÜ KURALLARI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Sağlık Bilimleri Fakültesi
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
5. SINIF SOSYAL BİLGİLER.
Sunum transkripti:

ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ANNEM-BABAM OKULA BAŞLIYOR 2 ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ANNEM-BABAM OKULA BAŞLIYOR AR-GE Birimi

PROJENİN AMACI Velilerimizin eğitim-öğretim ortamına katılımını artırmak ve okulla ilgili kaygılarını gidermek , çocuğu okuma yazma öğrenirken nasıl yardımcı olabileceği ile ilgili bilgi sahibi olabilmek.

EĞİTİME KATILAN VELİLERİN KAZANIMLARI Sınıfta-okulda öğretmen ,veli ve öğrenci yakınlaşmasını , dayanışmasını ve yardımlaşmayı en üst seviyeye çıkararak tüm öğrencilerimizin başarı seviyelerini arttırmak.

Projenin başlatılma gerekçeleri: Bu projenin başlatılmasının gereği: Velilerimizin el yazısı öğrenme konusunda sıkıntılı ve kaygılı olmaları ,harfleri öğrenen çocuklarına yardımcı olurken kendilerini yetersiz hissetmemeleri amacıyla bu projeye gerek duyuldu.

5.Projenin hedefleri: 1. Projemizin ana hedefi velilerimizin tümünü eğitim öğretimin parçası oldukları duygusunu geliştirmek. 2. Aidiyet duygu ve sorumluluğunu geliştirmek. 3. Bu sayede okulunu seven koruyan ve başarı için özveri ile çalışan bireyler yetiştirmek

YAPILACAK ÇALIŞMALAR

Okuldaki kurallar okuldaki yaşamımızı kolaylaştırır

OKUL ÇOCUKLARIN GÜNÜNÜN YARISININ GEÇTİĞİ YERDİR. RİSK: BİLİNMEYEN

OKULDAKİ KURALLAR ÖĞRENCİLERİN YAŞAMINI KOLAYLAŞTIRIR OKULDAKİ KURALLAR ÖĞRENCİLERİN YAŞAMINI KOLAYLAŞTIRIR. ÖĞRENCİLER OKULDAKİ KURALLARA UYDUKLARINDA SAĞLIKLI EĞİTİM ALIRLAR.

OKUL KURALLARI DIŞINDA SINIF İÇERİSİNDE DE KURALLAR VARDIR VE ÖĞRENCİLERİN BU KURALLARA UYMALARI GEREKMEKTEDİR.

Bir öğrenci olarak

Okul içinde koşmamalıyım.

Okulda bütün çalışanlara saygılı olmalıyım.

Herhangi bir olay olduğunda hemen öğretmenime haber vermeliyim.

Yüksek sesle konuşmamalıyım. Merdivenlerden inerken ve çıkarken sağdan yürümeliyim. Yüksek sesle konuşmamalıyım.

Okula zamanında gitmeliyim.

Okul ve sınıf eşyalarını temiz ve dikkatli kullanmalıyım.

Arkadaşlarımla olan sorunlarımı konuşarak çözmeliyim .

Lavabo ve tuvaletleri temiz kullanmalıyım. Zihniyet değişikliği

Muslukları ve elektrik lambalarını açık bırakmamalıyım.

SINIF İÇİ KURALLARI

DERSE ZAMANINDA GELMELİ

Öğretmenin derse girmeden önce ders araç-gereçlerini eksiksiz hazırlayıp, öğretmeni sessizce beklemeli.

Derste söz alarak konuşmalı Derste söz alarak konuşmalı. Öğretmen ve arkadaşlarının sözünü kesmemeli.

Öğretmenini ve arkadaşlarını iyi dinlemeli.

Ders bitiminde araç-gereçlerini toplamalı.

Derste dikkat dağıtacak davranışlardan kaçınmalı,

Çevreye çöp atmamalı.

Sınıf içi ve dışında temizliğe dikkat etmeli.

Okul ve sınıf araçlarına,başkalarının araçlarına zarar vermemeli.

Okuldan ayrılırken araç gereçlerini okulda unutmamalı.

Öğretmenin anlattıklarını ilgiyle dinlemeli ve izlemeli.

Kurallara uymayan arkadaşlarını, kırıcı olmadan uyarmalı.

Sınıf içinde, sınıfa zarar verecek oyunlar oynanmamalı.

TEMİZLİK VE HİJYEN Temizlik; çeşitli temizlik maddelerini ve temizlik araçlarını kullanarak uygun yöntemlerle, kirleri bulundukları yerlerden uzaklaştırmak amacı ile yapılan faaliyetlerdir. Yıkama, durulama, ağartma, ovma, silme vb. olarak bilinen bu faaliyetlerin bazen biri, bazen birkaçı birlikte kullanılarak gerekli temizlik yapılmış olur.

TEMİZLİK VE HİJYEN

TEMİZLİK VE HİJYEN

ÇOCUKLARINIZA TEMİZLİK EĞİTİMİ VERİRKEN YEMEKLERDEN ÖNCE VE SONRA ELLERİN YIKANMASI GEREKTİĞİ BELİRTİLMELİDİR. OYUNLARDAN SONRA EVE GELDİKLERİNDE ELLERİN VE AYAKLARIN YIKANMASI GEREKTİĞİ BELİRTİLMELİDİR. TEMİZLİK YAŞANDIĞI SÜRECE HASTALIKLARDAN KORUNULACAĞI İFADE EDİLMELİDİR.

Tuvalet Eğitimi

Evet, şimdi düşününüz! Sizin çocuğunuz ne Bir eğitimci diyor ki: ÇOCUK NE YAŞIYORSA ONU ÖĞRENİR. Evet, şimdi düşününüz! Sizin çocuğunuz ne öğreniyor?

ÇOCUKLARINIZA TEMİZLİK EĞİTİMİ VERİRKEN TUVALETTEN ÇIKTIKTAN SONRE ELLERİN TEMİZLENMESİNİN GEREKTİĞİ ÖĞRETİLMELİDİR. ELLER TEMİZLENİRSE BAKTERİLERDEN KORUNULDUĞU VE HASTALIKLARA YAKALANILMAYACAĞI BELİRTİLMELİDİR.

Biz iyi arkadaşız ama farklı farklı oyunlar oynarız. Biz çok iyi arkadaşız. Biz iyi arkadaşız ama farklı farklı oyunlar oynarız. Bizim fiziksel özeliliklerimiz farklıdır. Hoşlandığımız şeyler farklı olsa da biz iyi anlaşıyoruz.

Arkadaşlarımızı anlayalım.onlara yardım edelim.Paylaşımcı olalım. Arkadaşlarımızla olan sorunlarımızı kavga etmeden,konuşarak, tartışarak çözelim.

İletişim Bazen arkadaşlarıma istemeden bağırıyorum. Hatalı olduğumu anlıyorum hemen özür diliyorum. Ben konuşurken arkadaşım beni dinlemezse üzülüyorum. Güler yüzlü olmayı çok seviyorum.Sizde güler yüzlü olmaya çalışın.

Biz arkadaşlarımızda hangi özellikleri ararız? Çalışmayı sevmeli. Herkesin yardımına koşmalı. Herkesle uyumlu olmalı. Ona güvenmeliyiz. Hoşgörülü olmalı. Saygılı olmalı. Anlayışlı olmalı. DÜRÜST OLMALI.

Arkadaşlık ne güzel… Arkadaşlarımızı sevelim. Arkadaşlarımızla oyun oynarız. Onlarla duygularımızı paylaşırız. Arkadaşlarımıza karşı saygılı olalım.Birbirimize karşı anlayışlı olalım.

BESLENME-KAHVALTI SAĞLIKLI BESLENME İÇİN BESİN ÖĞELERİNİ YETERLİ MİKTARDA HERGÜN DÜZENLİ OLARAK TÜKETMELİYİZ.

Yemeklerimizi güzel yemeliyiz. Sağlığımıza dikkat etmeliyiz.

VELİNİN OKULA GELİŞ-GİDİŞ SAATLERİ

Oyun oynayıp rahatlamalıyız. Ama bütün zamanımızı oyunla geçirmemeliyiz..

Zamanımızın çoğunluğunu televizyonla geçirmek yerine,izleme saatleri belirlemeliyiz.

ARAÇ-GEREÇ KULLANIMI

Bu ayı ne yapıyor? Evet.Doğru bildiniz. Balık tutuyor. Peki balık tutması için nelere ihtiyacı var? Balık tutabilmesi için, oltaya,balık yemine, misinaya ihtiyacı vardır.

bizde okula gelmek için okul eşyalarımızı hazırlayıp öyle gelmeliyiz Nasıl ayı, balık tutmak için eşyalarını getirip hazırlık yapıyorsa bizde okula gelmek için okul eşyalarımızı hazırlayıp öyle gelmeliyiz

SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİ SESLERİN VERİLİŞİ SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİ

Ses Temelli Cümle Yöntemi : Ses temelli cümle yönteminde, ilk okuma-yazma öğretimine seslerle başlanmaktadır. Anlamlı bütün oluşturacak birkaç ses verildikten sonra seslerden hecelere, kelimelere ve cümlelere ulaşılmaktadır. İlk okuma-yazma öğretimi, kısa sürede cümlelere ulaşılacak şekilde düzenlenmektedir.

İlk okuma-yazma öğretimi boyunca okuma ve yazma birlikte sürdürülmektedir. Yazı öğretiminde, öğrencilerin gelişimine uygun olan bitişik eğik yazı harfleri kullanılmaktadır.

SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİNİN AŞAMALARI 1 SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİNİN AŞAMALARI 1.İlk okuma-yazmaya hazırlık( çizgi çalışmaları) 2.İlk okuma-yazmaya başlama ve ilerleme Sesi hissetme ve tanıma Sesi okuma ve yazma Sesten heceler, hecelerden kelimeler, kelimelerden cümleler oluşturma Metin oluşturma 3.Okur yazarlığa ulaşma

SES GRUPLARI 1. GRUP : e, l, a, t 2. GRUP : i, n, o, r, m 3 SES GRUPLARI 1.GRUP : e, l, a, t 2.GRUP : i, n, o, r, m 3.GRUP : u, k, ı, y, s, d 4.GRUP : ö, b, ü, ş, z, ç 5.GRUP : g, c, p, h 6.GRUP : ğ, v, f, j

Artvin Milli Eğitim Müdürlüğü Strateji Geliştirme Hizmetleri TEŞEKKÜR EDERİM  Artvin Milli Eğitim Müdürlüğü Strateji Geliştirme Hizmetleri AR-GE birimi stratejigelistirme08@meb.gov.tr