Liderin Kendini İfade Etme Becerisi. Grup Lideri; Kabul edici olmalı Kendi ihtiyaç ve duygularının farkında olmalı ve diğerlerinin ihtiyaçlarından ayırt.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Advertisements

SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
ÜMMÜHAN YAPAR ÖZEL GÜVENTAŞ LİSESİ P.D.R.
Küçük Grup eğitimi.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
Öğrencilerin birbirlerini tanımasına, görüşlerini, çözümlerini birebirleriyle paylaşmalarına el verişli yeni bir öğrenme tekniğidir.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Klinik Yetiştiricilik
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
Aykut MANDUZ Onur ARABACIOĞLU UZAKTAN EĞİTİM İlteriş KOCAEFE.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
Psi.Danışman Uğur DENİZ
-İLETİŞİM- SUNUSU.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
ROL OYNAMA ve DRAMA.
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
KONUŞMA HALKASI.
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
Kişilerarası iletişim çatışmaları
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
DİĞER TUTUMLAR.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
Kişisel Rehberlik.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Koşullar ve Beceriler Grup Dinamiğini ve Süreci Anlama.
ERGENLER İÇİN YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ PROGRAMI
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
TERAPİSTİN ROLÜ Prof Dr Süheyla ÜNAL.
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Hedefler ve Değerler Prof. Dr. Hasan Bacanlı.
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
Programdan Sorular.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SATIŞTA İLETİŞİMİN ROLÜ.
İKNA SÜRECİ.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
ARGÜMANTASYON.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

Liderin Kendini İfade Etme Becerisi

Grup Lideri; Kabul edici olmalı Kendi ihtiyaç ve duygularının farkında olmalı ve diğerlerinin ihtiyaçlarından ayırt edebilmeli Grup üzerinde etkisinin farkında olmalı Söyledikleri kadar yaptıklarına dikkat etmeli Grubun önyargılarıyla başa çıkabilmeli

Grup Liderinin Görevleri; Grubu ilgi çekici hale getirmek Katılımcıların güvenini kazanmak İstikrarlı ve kararlı olmak Mesajları açık ve net vermek Yeri geldiğinde neşeli ve esprili olmak Uyumu artırmak Pasif olmamak Grubu rahatsız eden bir üyenin o davranışlarını sergilemesine izin vermemek

EĞİTİM SÜRECİNDE KULLANILANILACAK YÖNTEM VE TEKNİKLER

Anlatım Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Rol Oynama

ANLATIM YÖNTEMİNİN AVANTAJLARI Kalabalık grupların eğitiminde Teorik bilgilerin derli toplu verilmesinde Zamanın etkin kullanımında etkilidir.

ANLATIM YÖNTEMİNİN DEZAVANTAJLARI İlginin dağılması Katılımın sınırlı olması ya da hiç olmaması Öğrenme düzeyi konusunda bilgi vermemesi Anlatanın kişisel özelliklerinin etkili olması

SORU CEVAP YÖNTEMİ AVANTAJLARI Katılımın sağlanması Öğrenme düzeyinin anlaşılması, Cevapların öğrenenler tarafından keşfedilmesi Eğitimci ile katılımcı arasındaki iletişimin gelişmesi

SORU CEVAP YÖNTEMİ DEZAVANTAJLARI Konunun dağılması Ezbere yönlendirmesi Zor durumda bırakabilmesi Zaman kaybına yol açması Çatışmalara yol açabilmesi

ROL OYNAMA YÖNTEMİNİN AVANTAJLARI Öğrenilenlerin kalıcı olmasını Katılımcılar arasındaki iletişimi geliştirmesini Aktif katılımı ve keyif alınmasını Yaratıcı düşüncelerin ortaya çıkmasını sağlar.

ROL OYNAMA YÖNTEMİNİN DEZAVANTAJLARI Konunun dağılması Sadece “eğlence” olarak algılanabilmesi Katılımda zorluk yaşanabilmesi “İyi” yapamama kaygısını oluşturabilmesi

İYİ BİR AKRAN EĞİTİMCİSİNDE BULUNMASI GEREKEN ÖZELLİKLER Etkili iletişim ve dinleme becerisine sahip olmalı Yargılayıcı olmayan tutum sergileyebilmeli Sabırlı olmalı Toplumsal cinsiyet ve çocuk hakları konularında duyarlı olmalı Kendine güvenen ama kibirli ve baskın olmamalı Güler yüzlü Gruba verdiği sözleri tutmalı İyi bir gözlemci Empati yapabilen Zamanı etkili kullanabilen Çevresine iyi örnek Grup üyelerine eşit davranabilen Başkalarının görüşlerine saygı göstermeli,kendi fikirlerini dayatmamalı

FESİH AVLANMIŞ Psikolojik Danışman