(TODUP Grup C-1) GRUP KAZASIZ BELASIZ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
Advertisements

BTO 310 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
DİKKAT RADYASYON VAR! GRUP MUTANT.
A2 LİLA SINIF ÖĞRETMENLER Gülay TURHAN-Nilgün ÖNCÜ BARAK
TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJELERİ
Grup O AN.
GRUP ELMA ŞEKERİ ASLIHAN KARAKEÇİLİ AYDAN YAŞAR BAŞAK ÖZGE
ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
EN İYİ MESLEKLER YARIŞI
 Thinkquest; öğretmenlerin kendi eğitim müfredatına, planına,thinkquest eğitim projesini ekleyip,gelişen ve değişen 21 yüzyıla ayak uydurmasında yetenek.
Grubal Enfeksiyon Gururla Sunar…….
Okulda Yönetime Ve Karara Katılım TUNCAY TAŞBAŞ , ALPER ALEMDAR , Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve.
Grup Ultraviyole (TODUP Grup C-4)
SİBEL KURNAZ SERAP ARIMAN YAKUP ARSLAN
OBEZİTE PİŞMANLIKTIR Dönem I TODUP çalışması
Toplumsal Duyarlılık Projesi “Eşik Altına Mesaj Gönderimi”
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BİR ORGAN BİR HAYAT.
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU
Abra-Kadavra A4 Grubu Toplumsal Duyarlılık Projesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Toplumsal Duyarlılık Projesi
GRUP SEMPTOM Konu : Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Hizmetleri Hakkındaki Bilgi ve Yararlanma.
Kütüphane Oryantasyonu
Gökhan Alaca Necip ihsan Arıkan Süleyman Işık Seçkin Aytaş Recep Tuna
BTO-304 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri & Uygulamaları
BTÖ 302-İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
Çocukların Spora ve Sağlıklı Beslenmeye Yönlendirilmesi
GRUP HAŞ… TOPLUMDA İLK YARDIM BİLİNCİ. Bakanlık aşamasında tıkandı… Huzur evinde kalan yaşlı bireylerde depresif semptomlar ve yaşam kalitesinin değerlendirilmesi.
UYGULAMALI ÇEVRE EĞİTİMİ PROJESİ
1 / 12 BTÖ 302 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMASI Hakan TÜZÜN.
GRUP LABORANT PROJE SUNUMU
DEĞERLER EĞİTİMİ.
Castilla Vieja Hotel -Otelde Hoşgeldin Yemeği-Palencia
BESLENME DOSTU OKUL OLMAK İÇİN
KOÜ TIP FAK. Dönem 1 TODUP Grup Palpasyon (F1)
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Kocaeli Üniversitesi E3 Grubu Toplumsal Duyarlılık Projesi
Uygulayan ve Değerlendiren
ŞİMDİDE KENDİMİZİ TANIMA ZAMANI…: LİDERİMİZ: 1-Sena BULUT VE BİZZZ: 1-Hilal KARAMANOĞLU 2-Şerife İNAN 3-Merve PİRE 4-Yağmur TAŞDEMİR 5-Sakine ÜNALDI 6-Melike.
Kendiniz İçin Küçük Çocuğunuz İçin Büyük Bir Adım Atın Projesi 2.Dönem Faaliyet Raporu.
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Aile Atölyeleri Projesi
EĞİTİMDE KALİTEYİ İYİLEŞTİRME PROJESİ
3-BULGULAR 1-GİRİŞ 2-YÖNTEM2-YÖNTEM Araştırma kesitsel olarak yapılmıştır. Çalışma Eylül ayı 2012’de Erzurum merkezde yapılmıştır. Çalışmanın evreni Erzurum’un.
Ve sosyal faaliyetlerimiz… Perşembe günleri Lala İlkokulu Sinema Günleri düzenledik…
BİLECİK CUMHURİYET MAHALLESİ
DEĞERLER EĞİTİMİ Okulumuzda Öğrencilerimize ve Velilerimize 2015 Yılı Kasım ve Aralık Aylarında, Değerler Eğitiminin Önemli ve Vazgeçilmez Bir Parçası.
3.GRUP SEVİLLA/İSPANYA GRUBU. Soru 1: Projedeki amaçlarınıza ulaşabildiniz mi? Proje amaçlarınıza hangi faaliyetleri yaparak ulaştınız? Proje amaçlarınızda.
YARDIM EDELİM (İlk yardım) Hikmet SIRMA. Resme dikkatlice bakınız. Burası sizce neresi olabilir? Acaba ne olmuştur?
Outcomes Among Patients Discharged From the Emergency Department With a Diagnosis of Peripheral Vertigo Clare L. Atzema, MD, MSc,1,2,4,5 Keerat Grewal,
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
Dr. Altuğ AYSUN, Dr. Vecihi Murat KUTLAY, Dr. Ahmet Haki TÜRKDEMİR
GÜNGÖRMEZ İLKOKULU SU KAŞİFİ PROJESİ
Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi Acil Servisine İş Kazası Nedeniyle Başvuran Kazazedelerin Sosyodemografik Özellikleri, İş Kazası Nedenleri, Oluşum.
Sosyal medya aracılığı ile toplumda bazı hastalıklar hakkındaki farkındalığı arttırma BİR DE HEKİME SOR.
OKUL ÖNCESİ UYUM PROGRAMI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF UYUM PROGRAMI
Hatice Şimşek Keskin***
Okullarda okul dergisi, halk oyunları, mezuniyet, panel, tartışma, bilgi yarışması, turnuva, yılsonu sergisi, tiyatro ve sene sonu açılış ve kapanış törenleri.
Değerler eğitimi komisyon üyeleri sorumluluk değeri ve genel değerler ile ilgili yapılacak çalışmalar ve planlamalar ele alındı.
AÇIKLAMALAR Su Festivali Raporlama Şablonu’na hoşgeldiniz. Ülkenizde Su Kaşifi finalisti olabilmeniz için öncelikle bu dokümanı doldurarak başvurunuzu.
Grup ‘kan kardeşİm’ TODUP E1
BİTİRME PROJESİ SUNUMU ANA BAŞLIK Danışman: Yapan Kişi(ler)in İsmi
Sunum transkripti:

(TODUP Grup C-1) GRUP KAZASIZ BELASIZ

ÖNLENEBİLİR ÇOCUK KAZALARI İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME PROJESİ ‘Küçük Önlemlerle Önlenebilen Çocuk Kazaları’

GRUP ÜYELERİ DANIŞMAN HOCAMIZ HATİCE EKİNCİ HİCAZİ OKUMUŞ TUĞÇE AKŞİT GİZEM KURU SEÇKİN SANCAK PERİHAN DEMİRCAN KÜBRA ŞİRİN ZEKİ TAŞDEMİR DÜRDANE MERVE YILMAZ TUĞBA KAVRUK SARE KAYA DANIŞMAN HOCAMIZ DOÇ. DR. YUSUFHAN YAZIR

ÖNCELİKLE Belirlediğimiz 20 konu içerisinden “ Çocuk Kazaları ” konusunu oy birliği ile seçtik. Grup adının “Grup Kazasız Belasız” olmasına oy birliğiyle karar verdik.

Türkiye’de her yıl birçok çocuk basit, önlenebilir ev kazaları yüzünden sağlık sorunlarıyla karşı karşıya kalmaktadır.

AMAÇ Çeşitli çocuk kazalarına dikkat çekerek alınabilecek önlemleri göstermek.

HEDEF KİTLE Hedef kitlemizin ilkokul öğrencileri mi yoksa öğrencilerin velileri mi olacağını uzun tartışmalar sonucu belirledik. Hedef kitlemizi veliler seçtik.Çünkü bu konuda velileri bilgilendirmemizin daha doğru ve etkili olacağına karar verdik.

YÖNTEM Velileri bilgilendirmek için: Sağlık Bakanlığı verileri ile acil servisimizin verilerini karşılaştırarak bilgiler elde ettik. Anket uygulayarak velilerin bilgilerini belirledik. Bu bilgiler ışığında bir sunum hazırladık.

Çocukları bilinçlendirmek ve farkındalık yaratmak için: bir resim yarışması yaptık.

HAZIRLADIĞIMIZ BROŞÜR

Her bir ankette 21 soru vardı. ANKET FORMUMUZ Anketi 3. ve 4. sınıflar olmak üzere toplam 6 sınıfın velisine uyguladık ve sonuçları değerlendirdik. Her bir ankette 21 soru vardı.

ÖĞRENCİLERİN YAPTIĞI RESİMLER

BULGULAR

KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ACİL SERVİSİNE BAŞVURAN ÇOCUK HASTALARIN ARAŞTIRMA SONUÇLARI Hastane acil servisine son bir yılda gelen 0-12 yaş grubu çocukların başına gelen kazaları araştırdık. Araştırmalarımızın sonucunda şu verileri elde ettik:

ACİL SERVİS ARAŞTIRMA SONUÇLARI Hastane acil servisine son 1 yılda gelen 0-12 yaş grubu çocukların kazalarının mevsimlere göre dağılımı.

ANKET SONUÇLARI Evinizi kazaları önleyecek şekilde düzenlediğinizi düşünüyor musunuz?

Çocuğunuzu ev kazaları hakkında bilgilendiriyor musunuz?

Çocuğunuz ev kazası geçirdi mi, geçirdiyse ne tür bir kazaydı?

Kaza anında aramanız gereken numaralardan hangilerini biliyorsunuz?

TARTIŞMA Anket ile velilerin bilinç düzeyini, yaşadıkları çocuk kazalarını tespit ettik. Ayrıca bu verilere destek olması amacıyla acil serviste çok karşılaştığımız çocuk kazalarını belirledik. Bu verileri birleştirerek sunumumuza yön verdik. Sunumda kazaların nasıl önlenebileceğini, ilkyardım uygulamalarını velilere aktardık. Sağlık Bakanlığı verileriyle hastanemizden elde ettiğimiz veriler çocuk kazalarının ne kadar önemli ve ciddi olduğunu velilere göstermemize yardımcı oldu.

Doğru bilinen yanlışları ve sunduğumuz bilgilerin bir kısmını özellikle ilkyardım kısmını kalıcı olması amacıyla velilere broşür olarak dağıttık. Öğretmenlerinden velilerin yaptığı sağlıkla ilgili bazı yanlışları da öğrenerek doğruları sunumuza ekledik. Örneğin yanıklara karşı diş macunu sürdüklerini belirledik ve bunun gibi yanlışların devamlılığını önlemek amacıyla bilgi aktarımı yaptık.

SONUÇ Anket aracılığıyla velilerin sunum öncesinde çocuk kazaları hakkında neler bildiğini tespit ettik ve bu konudaki bazı küçük noktaları velilere gösterdik. Yaptığımız sunum sayesinde velilerde çocuk kazaları konusunda farkındalık yarattık. Hazırladığımız broşür sayesinde sunumda aktardığımız bilgilerin sürekliliğini sağladık.

SUNUMDAN KARELER

Kartepe İstasyon İlkokulu toplum hizmeti danışman öğretmeni Yasemin Yazır’a ve 3. sınıfların öğretmeni Şerife Keçe’ye teşekkür ederiz.

Bizi dinlediğiniz için teşekkürler…