GÜN 2 Bakanlık bünyesinde hesap verebilirlik  1) Etik hesap verebilirlik  2) Planlama ve izleme yöntemleri – günlük aktiviteler  3) İç kontrol & denetim.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
İÇ KONTROL STANDARTLARI
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
Toplumsal Cinsiyet Etki Değerlendirmesi
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
Denetim (mali/iç) Ismael el Barzouhi, Denetim Müdürü
Bakanlık Seviyesinde Hesap Verebilirlik
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL STANDARTLARI
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
Finlandiya’da Sosyal Güvenlik Politikası Oluşturma
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
SUNUM PLANI İç Kontrol Nedir? İç Kontrolün Amaçları ve Temel İlkeleri
İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
Bağlam Avrupa Komisyonu, AB’nin Ekim 2011’de çıkardığı “ Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Yeni bir AB stratejisi” isimli KSS stratejisinde,
5. GÜN Değerlendirme ve İzleme Süreci Örnekleri  1)Sağlık ve Sosyal İşler Bakanlığı sektöründe yapılan değerlendirmeler ve hesap verebilirlik arasındaki.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Ankara, 25 Mart 2011 Mehmet KAYA Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Genel Sekreteri HSYK’ nın Anayasal Değişiklik Doğrultusunda Yeniden Yapılandırılması.
Performans yönetiminin durumu Visa Paajanen/UDK
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
Finlandiya yönetiminde hesap verebilirliğe giriş Visa Paajanen,
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
T.C. MALİYE BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Hesap verebilirlik kavramı Visa Paajanen Finlaniya Ulusal denetim Ofisi
Kurumsal Performansın Değerlendirilmesi
MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.
1 Mali Politika Denetimi Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu (UDK) Visa Paajanen
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
Politika programları Visa Paajanen, Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Sonuçlar (hesap verebilirliğin sonuçları) Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
2. Gün  Kurumların Bakanlığa hesap verebilirliği nasıldır : –Performans yönetiminin mihenk taşları –Kurumlar ve hesap verebilirlik –Anlaşma –Raporlama.
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
11 Kamu Mali Yönetimi Eğitimi Ekonomi ve Maliye Müdürlükleri İle Strateji Geliştirme Başkanlıklarının Konumu 1. Gün, 1. Bölüm Ankara, Şubat - Mart 2007.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
ETİK KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİ VE ŞEFFAFLIK
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Finlandiya’da raporlama sistemi ve denetim Visa Paajanen.
1 MALİ HİZMET BİRİMLERİ ORGANİZASYON ŞEMASI. Mali Hizmetler Teşkilat Şeması Mali Hizmetler İç kontrol alt birimiStratejik planlama alt birimi Bütçe ve.
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
MALİYE BAKANLIĞI BÜTÜNLEŞİK PORTAL PROJESİ T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME VE FAALİYET RAPORU
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Sunum transkripti:

GÜN 2 Bakanlık bünyesinde hesap verebilirlik  1) Etik hesap verebilirlik  2) Planlama ve izleme yöntemleri – günlük aktiviteler  3) İç kontrol & denetim Yönergeler  İç raporlama ve hesap verebilirlik güvenilir bir dış raporlama ve hesap verebilirliğin temelini oluşturur.  Toplu ve bireysel hesap verebilirlik Niina Kiviaho

1) Hesap verebilirlik, tutum ve yönetim  Yönetişime ilişkin Avrupa Komisyonu Beyaz Kitabı (2001)  Kamu Sektörü için etik çerçeve (teklif 2004) Gönüllü yasal bağlayıcılığı olmayan Avrupa Etik Kuralları Öngördüğü temel değerler:  Hukukun üstünlüğü  Tarafsızlık /objektiflik  Güvenilirlik /şeffaflık  Bakım yükümlülüğü  Nezaket; saygılı bir biçimde yardım etmeye isteklilik  Profesyonellik /hesap verebilirlik Niina Kiviaho

1) Günlük işteki değerler – kamu çalışanları ahlaki değerleri – kamu yönetimi el kitabı  Maliye Bakanlığı yayını  “Etkililik verimli ve ekonomik faaliyet anlamına gelir. Kamu yönetiminin işlevleri etkin bir biçimde yürütülür. Faaliyetlerinin üretken olduğunu ve kaynaklarının verimli şekilde kullanıldığı, muhafaza edildiği ve geliştirildiğini temin etmek kamu hizmetindeki herkesin görevidir.”  Ödevlerini uygun şekilde ve gecikme olmadan yerine getirmek ve denetim ve gözetime ilişkin emirlere uymak görevidir. Üstler herkesin işte kendisinden beklenenleri bilmesini sağlar. ” Niina Kiviaho

1) Günlük işteki değerler  Şeffaflık:  “Kamu bilgisinin temel ilkesi vatandaşlarla ilgili faaliyetlerimizin açık olması demektir. Vatandaşların bilgi ve birikim ihtiyaçlarına hizmet veririz. Şeffaflık vatandaşlarımıza faaliyetlerimizi kontrol etme fırsatı verir. ”  Güven:  “İşimizde, kamu hizmetinin güvenilirliğini koruruz ki böylece vatandaşların kamusal hizmetin tarafsızlığına ve bağımsızlığına olan güveni muhafaza edilir. Görevlerimizi kanunlar ve iyi idari uygulamanın ilkeleriyle uyumlu olarak yerine getirmekteyiz. Faaliyetimiz harici bir değerlendiricinin gözünde iyi idari uygulamanın gerektirdiği şartları yerine getirmek olarak da görülebilir.” Niina Kiviaho

Araçlar  İzleme matrisleri  Diğer matrisler ve anketler  Öz-değerlendirme  Diyalog ve tartışma Niina Kiviaho

2) Bakanlık planlama ve izleme yöntemleri  Gelecek yıl için yıllık eylem planı ve sonraki dört yıl için bir eylem ve ekonomi planı 2011 yılı eylem planı ve eylem ve ekonomi planı.  Eylem planının temeli Hükümet programı ve harcama limitleri Bakanlık program uygulama planı ve bakanlık stratejisi  YPD (Yönetim ve Planlama Dairesi) koordinasyonu sağlayan birimdir; ana esasları ve zaman çizelgesini dairelere gönderir  Birimler planlarını dairelere sunar Niina Kiviaho

A5 01/2007/tao/paht Sosyal İşler ve Sağlık Bakanı Devlet Müsteşarı Sağlık ve sosyal İşler Bakanı Devlet Müsteşarı Daimi Müsteşar Uluslararası İlişkiler Birimi Bilgi ve İletişim Birimi Yönetim ve Planlama Dairesi Refah ve Sağlığı Geliştirme Dairesi Sosyal ve Sağlık Hizmetler Dairesi İş Sağlığı ve Güvenliği Dairesi Sigorta Dairesi Tıbbi Ürünler Fiyatlandırma Kurulu Danışman Personel Birimi Ombudsman Makamı (Çocuklar için) Hazırlık Birimi İç Denetim 2) Sosyal İşler ve Sağlık Bakanlığı Teşkilat Şeması Ombudsman Makamı (Eşitlik için) Niina Kiviaho

Eylem planı süreci Niina Kiviaho Hükümet Programı, strateji, bütçe Birimin teklifi Dairenin teklifi (Bakanlık Kurulu) (Yönetim Kurulu) Bakanlık eylem planı YPD: Stratejik projeleri birleştirme ve seçme Şube müdürü ve çalışan görüşmeleri Daire Başkanlığı

2) Daire’nin planı  Daire kendi eylem planını hazırlar Eylem planı: tedbir ve kaynakların planı  Önsöz;Daire başkanı  Genel taslak  Temel görevler ve kaynakları  Bakanlığın stratejik projeleri Yasama meclisi Strateji projeleri Diğer projeler  Dairenin diğer stratejik projeleri  Diğer önemli projeler  Kaynakların özeti  Toplumsal cinsiyet eşitliği projesi  Personel eğitim planı  Yayın planı Niina Kiviaho

2) Eylem planı Hedef/ ölçü SonuçSorumluluk (birim) Kaynaklarİzleme 1/3 2/3 3/3 Niina Kiviaho

2) Bakanlık eylem planı  Bakanlık eylem planı bütünüyle dairenin eylem planlarını içermez  Bakanlık eylem planı dairenin tekliflerinin bir derlemesi/özetidir Sadece stratejik ve odaksal öncelikler, projeler ve programlar Performans prizması düzeninde sunulur Niina Kiviaho

2) Eylem planı izleme  Yılda üç kez izleme gerçekleşir 1/3 Mayıs ayı izleme 2/3 Eylül ayı izleme ve 3/3 nihai i zleme aslında mali beyandır.Ocak ayında yapılır ve performans raporunun oluşturulmasını devam ettirir.  Vurgu her seferinde farklı konular üzerindedir.  1/3 izleme bir kontroldür: Yıl planlandığı gibi başlamış mıdır ? Eylem planında halihazırda bazı sapmalar ya da değişiklikler var mıdır? Niina Kiviaho

2) 2/3 izleme raporu  1/3 raporundan daha geniş kapsamlıdır  Ele aldığı konular: Stratejik projelerin durumu Diğer projelerin durumu Kaynaklar ve personel Performans yönetiminin durumu Kanun yapma durumu  Birimler tarafından Duruma genel bir bakış ve geliştirmeye yönelik olası öneriler Daire başkanlığı tarafından yürütülür YPD > yönetim kurulu

2) 3/3 Mali beyan  Hazine’nin yönergeleri (Huovinen)  Yıllık faaliyet raporu ve mali beyanını içerir.  Hesapların sözlü analizi  İç kontrol sistemlerinin yıllık değerlendirmesi  Hedef kazanım matrisi Bakanlık eylem planında bahsedilen her proje  Sözlü değerlendirme  Puanlama

3) İç kontrol  Hükümet Bütçe Yasası; Bölüm 4; Kısım 24 b:  Alt bölüm 1) Kamu kurumları kendi faaliyetlerinde ve sorumlu oldukları faaliyetlerdeki iç kontrole uygun düzenlemeler bulmak için bakmalıdır.  Alt bölüm 2) İç kontrol için düzenlemeler, her kurumun uygunluğu ve yeterliliğini sağlamadan sorumlu yönetimi tarafından yürütülür. Niina Kiviaho

3) İç Kontrol  İç kontrol; yönergeler ve faaliyet yürütülen süreçlerde, organizasyonel çözümlerde yer alan prosedürler ve aşağıdakiler hakkında makul kesinlik elde etmek için kullanılabilen işletme yöntemleri anlamına gelir. Faaliyetlerin, maliyenin ve bütçe gözleminin yasallığı Fonların güvenliği Operasyonel performans Mali durum ve performansa dair doğru ve adil bilginin üretimi.  Nasıl sağlanır? - taahhüt & iletişim  Bakanlıklar ve ajanslar yıllık faaliyet raporunun bir kısmı olarak bir iç kontrol sistemleri yıllık değerlendirmesi yazmalıdır Maliye Bakanlığı: İç kontrol ve risk yönetimi için genel çerçeve Daireler değerlendirir ve Bakanlığın değerlendirmesi bunu temel alır

3) Günlük aktivitelerde iç kontrol  Hükümet istihdam biriminin (Maliye Bakanlığı bünyesinde) sahip olduğu ana esaslar: Temek görev ve haklar Kamu ödeme sistemleri Seyahat masrafları Çalışma süresi Yılık tatil İzinler Emekli maaşları Mesleki sağlık hizmetleri İşçi sağlığı koruması Niina Kiviaho

3) Uygulama  Yönergeler belirli bir bakanlık için değiştirildiği takdirde daha ulaşılabilirdir İç yönergeler  Seyahat masrafları  Kurul ve çalışma gruplarının ücret ve masrafları  Temsili masraflar  Tedarik/satın alma  Yönergeler sadece ilk aşamadır – bunları takip etmemiz gerekir  Bazen can çıkar huy çıkmaz  Anlaması kolay  Merkezileşmenin faydaları Niina Kiviaho

3) İç denetim  İç denetim bağımsız ve tarafsız bir değerlendirmedir.  Amacı, kurumların faaliyetlerini korumak ve geliştirmektir  İç kontrolün uygunluğu iç denetimle onaylanabilir  Danışarak ve yaparak da gerçekleştirilebilir  Başdenetçi: Simula  İç denetim, iç denetim planı ve denetim raporu verir Dış hizmetler alma ihtimali  Doğru uygulama: İç denetim ağı Başdenetçi bu konularla uğraşan kamu çalışanlarını bir araya getiren bir iç denetim ağı kurmaktadır Kurumlardan sadece biri tam zamanlı iç denetçiye sahiptir Niina Kiviaho

3) Özet & sorular  Hesap verebilirlik bilinci nasıl uyandırılır?  Herkesin görevi; fakat yönetimin sorumluluğu (?)  Taahhüt ve iletişim Gereksiz masrafları kısmak  Riskli görevler ve bileşimlerden nasıl kaçınılır?  Belirli görevleri merkezileştirme ya da ademi merkezileştirme? Çoklu veri sistemleri Niina Kiviaho

GÜN 4 Çalıştay  Ödev bölüm 1) İç hesap verebilirlik  evraklar  prosedürler  güçlü & zayıf noktalar  Ödev bölüm 2) Dış hesap verebilirlik  evraklar  prosedürler  güçlü & zayıf noktalar Niina Kiviaho

Gün 4 Matris : Hesap verebilirlik farklılıkları Hesap verebilirlikİçDış Resmi Gayri resmi Niina Kiviaho