Kolluk ve Diğer Kurumlarla Birlikte Çalışma: Koordinasyon ve İşbirliği

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
ETİK GÜNÜ VE HAFTASI Mayıs 2013
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Kurumlar toplumu önemser
Siirt Valiliği Siirt Üniversitesi Siirt Sanayi ve Ticaret Odası Siirt İl Özel İdaresi Dicle Kalkınma Ajansı Siirt Esnaf ve Sanatkarlar Odalar Birliği.
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL STANDARTLARI
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
Uluslararası İş Etiği.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
Yrd Doç Dr Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
1 KURUMSAL YÖNETİM KOMİTESİ EYLEM PLANI (Yapılan Çalışmalar, Mevcut Durum ve Planlanan Çalışmalar) Ender ÇOLAK Sermaye Piyasası Kurulu Başkan Yardımcısı.
BÖLÜM 8. İtibar kavramı, Türk Dil Kurumu’nun Türkçe Sözlüğü’nde şöyle tanımlanmıştır: Saygı görme, değerli, güvenilir olma durumu, saygınlık, prestij.
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Psikolojik Danışma Uygulamalarında Etik İhlallerden Nasıl Korunabilir
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
MESLEK ETİĞİ Öğr. Gör. Alev UYSAL.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
PERFORMANS GÖRÜŞMELERİ
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
G ÖNÜLLÜLÜK “İsteyerek, bilerek, severek ona buna zıplama, atlamak.” “Yaşamaya devam etme sebeplerini çoğaltma ve varlığını toplumsal olarak gerçekleme.
Toplam Kalite Yönetimi
1/13. SUNUM İÇERİĞİ Modelleme Şube Müdürlüğü Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu’nun Teşekkülü SÇD ve Modelleme Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu 1’inci Toplantısının.
Yrd Doç Dr Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
Örgütsel Kariyer Planlaması
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİNE HOŞ GELDİNİZ Haftalar Yrd. Doç. Dr. Selim EMİROĞLU.
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Öğretimin Planlanması
KURUM KÜLTÜRÜ.
Matriks Organizasyon Yapısı
KURUMSAL İLETİŞİM.
İş Sağlığı ve Güvenliğinin Temel Prensipleri
Sunum transkripti:

Kolluk ve Diğer Kurumlarla Birlikte Çalışma: Koordinasyon ve İşbirliği Doç.Dr. Hasan BÜKER

- Kolluğun Görev ve sorumlulukları - Birlikte çalışma – işbirliği ihtiyacı - Neden?

Çocuk Koruma Alanının Genel Görünümü

Koordinasyon mu?

ETKİN KOORDİNASYONUN ÖNÜNDEKİ EN BÜYÜK ENGEL: SİLO TARZI DÜŞÜNCE

ASPİM MEB ADALET SAĞLIK ÇALIŞMA İÇ İŞLERİ STARTEJİK DÜZEY İl müd Şube Müd Alan Çalışanı İl müd Şube Müd Alan Çalışanı İl müd Şube Müd Alan Çalışanı İl müd Şube Müd Alan Çalışanı İl müd Şube Müd Alan Çalışanı İl müd Şube Müd Alan Çalışanı TAKTİK DÜZEY OPERASYONEL DÜZEY

ÇOCUK KORUMA İL KOORDİNASYONU STARTEJİK DÜZEY ÇOCUK KORUMA İL KOORDİNASYONU VALİLİK İl müd Şube Müd Alan Çalışanı İl müd Şube Müd Alan Çalışanı İl müd Şube Müd Alan Çalışanı İl müd Şube Müd Alan Çalışanı İl müd Şube Müd Alan Çalışanı İl müd Şube Müd Alan Çalışanı TAKTİK DÜZEY OPERASYONEL DÜZEY

Koordinasyon İhtiyacı Çocuğun korunma ihtiyacı farklı alanlarda Bu ihtiyaçların giderilmesi bir «üretim bandı» mantığı içerisinde her kurumun üzerine düşeni kendi yetki ve sorumlulukları dahilinde yapması ile çözülemiyor. Her çocuk için farklı ve kendine özgü gelişen korunma ihtiyacı durumu ancak bu durumlara uygun olarak işbirliği ve koordinasyon halinde uygulanan tedbirlerle giderilebilir.

Koordinasyon İhtiyacı Çocuk koruma alanının çok sektörlü ve çok disiplinli yapısı koordinasyon olmaksızın bir “kakofoni,” koordinasyon ile “senfoni” sonuçları verebilecek niteliktedir. hizmetlerin verimliliği; hizmeti sunacak kurumun iç koordinasyonu ile aynı çocuğun farklı ihtiyaçlarına yönelik hizmetleri sunacak kurumlar arasındaki koordinasyon ile sağlanabilir Koordinasyon İhtiyacı

Kurumlararası İşbirliğinin Faydaları Biribirinden öğrenme olanağı sağlaması. Fikir paylaşımı ve yenilikçi hizmet sunum modellerinin geliştirilmesi Uygulayıcıların bilgi ve kabiliyetlerini geliştirnesi Gelecek dönemde birlikte çalışma olanaklarını arttırması İşbirliği yapan kurumlar arasında güveni arttırarak bilgi paylaşımını güçlendirmesi Diğer birimlerin kabiliyetlerini ve yapabileceklerini kavrayarak kendisine yön verme ve beklentilerini revize etme Verilen hizmetlerde etkinlik ve verimliliğin arttırılması

TARTIŞMA NOKTASI Kurumlar arasında etkili bir koordinasyon ve işbirliği için neye ihtiyacımız var?

Kurumlararası Koordinasyon ve İşbirliği Sürecinde Çatışma Nedenleri Kurumsal önceliklerin farklılaşması Kurumları temsil eden kişiler arasında yaşanabilecek kişilik çatışmaları Bürokratik ve mesleki statü veya cinsiyet hiyerarşisi Zaman ve kaynakların kısıtlılığı Profesyonel rol ve sorumlulukların karşılıklı olarak yanlış ve yetersiz anlaşılması Eleştirilme korkusu Sorumluluk almama eğilimi Geçmişten kaynaklanan sorunlar Alan hakimiyeti yaratma kaygısı Kurumlararası Koordinasyon ve İşbirliği Sürecinde Çatışma Nedenleri

Çatışmaları Aşmada Temel İlkeler Çatışmalar ve fikir ayrılıkları işbirliği içerisinde çalışacak gruplarda beklenen durumlardır. Bu durumlar gelişimin bir gereği olarak görülmeli ve tüm grup elemanları bu önkabul ile ortaya çıkan fikir ayrılıkları ve çatışmalara yaklaşmalıdır. Ancak çocuk koruma alanında üst hedef “çocuğun üstün yararını” gözetmektir ve bu ölçek çerçevesinde tüm çatışmalar uzlaşmaya dönüştürülebilir. Yukarıda ifade edilen hususa ek olarak çocuk koruma alanına giren her çocuğun ilgili kurumların ortak sorumluluğunda olduğu unutulmamalıdır. Çatışmaları Aşmada Temel İlkeler

Çatışmaları Aşmada Temel İlkeler Çatışma ortaya çıktığı andan itibaren büyümeden çözüm yolları araştırılarak en kısa sürede aşılmaya çalışılmalıdır. Ortaya çıkan çatışma veya probleme her kurum ne şekilde katkı yapmış olabileceğini ortaya koyarak kendisine ilişkin çözüm önerileri ile soruna yaklaşmalı; grup üyeleri bir diğer kuruma ilişkin değerlendirme yapmaktan kaçınılmalıdır. Çatışma ortaya çıktığı durumlarda fazla zaman geçirmeksizin ilgili taraflar bir araya gelmelidir. Çatışmaları Aşmada Temel İlkeler

Çatışmaları Aşmada Temel İlkeler Çatışmaların önlenmesinde ve aşılmasında son ama en önemli yöntem ise tarafların iletişiminde problemlerden hareket ederek “ben merkezli” bir yaklaşım sergilemesidir. Örneğin ele alınan soruna “ben nasıl neden oldum?” veya “ben çözümün neresinde olabilirim” soruları ile karşılıklı görüşmeler başlatılmalıdır. Çatışmaları derinleştirecek yaklaşım ise “sen mevcut probleme şöyle neden oldun” veya “sen mevcut problemi şöyle çözmelisin” yaklaşımıdır. Çatışmaları Aşmada Temel İlkeler

Kurumlararası Koordinasyonda Düzeyler Resmi / Formel Düzey: - Genel olarak bilinen ve anlaşılan koordinasyon düzeyidir. - Bu çerçevede anlaşılan koordinasyon işlevi mevzuatın öngördüğü şekilde kurumların düzenli olarak bir iş ve bilgi paylaşımı içerisinde olması ve belirli bir sistematik çerçevesinde bir yönetici/kolaylaştırıcı etrafında sunulacak hizmetleri organize halde gerçekleştirmesidir. Genelde işbirliği sağlaması gereken kurumların üst düzey yöneticileri arasında gerçekleştirilen bu koordinasyon kurumların resmi karar alma süreçlerinde sağladığı kolaylıkla etkili olmakta ancak gündelik işlemlerin gerçekleştirilmesinde ihtiyaç duyulan pek çok noktada herhangi bir etki gösterememektedir. Çocuk koruma alanında ülkemizde oluşturulan il koordinasyonları ve merkezi koordinasyonun çalışması bu çerçevede değerlendirilebilir. Kurumlararası Koordinasyonda Düzeyler

Kurumlararası Koordinasyonda Düzeyler Gayri resmi / Enformel Düzey: Gündelik hizmetlerinin gerçekleştirilmesinde en çok ihtiyaç hissedilen işbirliği ve koordinasyon düzeyi Operasyonel seviyedeki profesyonellerin (uzman, alt-orta seviye yönetici gibi) gerçekleştirdiği ve genelde birebir ilişki ve iletişime dayalı işbirlikleridir. Bu düzeyde kurum çalışanlarının birbirleri ile geliştirdikleri gayri resmi ilişkiler, birbirlerinin misyonlarına ilişkin derinlemesine bilgi düzeyi, karşılıklı olarak sınırlılıkları ve yönetimsel beklentileri iyi anlamış olmak. Resmi düzeyde çözülemeyecek, mevzuatın net bir yön göstermediği sorunların çözümünde çok daha etkili Çocuk koruma alanı gibi insan odaklı bir çalışma alanında her vakanın kendine özgü farklılıklar sergileyebildiği ve yasal düzenlemelerin ve mevzuata bağlı sorumlulukların problemlerin çözümünde sınırlı kalabildiği bir alanda ihtiyaç duyulan hizmet kalitesini sağlamak, yani çocukların üstün yararını gözetebilmek için gerekli. Kurumlararası Koordinasyonda Düzeyler

Çok Kurumlu Çalışma ve Koordinasyon Açısından Bilgi Paylaşımının Önemi Etkin bir bilgi paylaşımı: -İhtiyaçların doğru tespit edilebilmesi, -Alınacak tedbirlerde isabetlilik, - Zaman ve emekten tasarruf, gibi faydaları beraberinde getirecektir. Çok Kurumlu Çalışma ve Koordinasyon Açısından Bilgi Paylaşımının Önemi

Bilgi paylaşımında ilkeler Çok-kurumlu bir çalışmada farklı kaynaklardan gelen bilginin yeni bilgi üretilmesi ve işlerin yürütülmesi için paylaşılması gerekir. Ancak kimin hangi bilgiyi, ne zaman alması gerektiğini bilmek de önemlidir. Taktik düzey ve stratejik düzeyde karar verme sürecinde kullanılacak bilginin paylaşılması gerekecektir. Operasyonel düzeyde ise, bir çocuğun özel hayatı ile ilgili bilginin paylaşılması gerekecektir. Çocuğun yararının korunması bir yandan etkili ve hızlı bilgi paylaşımının sağlanmasını gerektirirken öte yandan özel hayatın gizliliğine saygı gösterilmesi de zorunludur. Dolayısıyla çocukla ilgili bilginin ilgililer arasında paylaşılması, öte yandan da bu bilginin ilgisiz kişi ve kurumlara karşı gizli kalmasının sağlanması konusunun organize edilmesi gerekmektedir. Bilgi paylaşımında ilkeler

TARTIŞMA NOKTASI Çocuk koruma alanında hangi hallerde bilgi paylaşımı gerekli olmaktadır? Kurumların "bilgi cimriliği" yapmalarının nedenleri nelerdir. Bunları aşmak için hangi yollar izlenebilir?

Bilgi paylaşımında dikkat edilmesi gerekenler Açık ve dürüst biçimde diğer kurumdan istenilen bilginin ne için kullanılacağı ve çocuğun üstün yararına nasıl hizmet edeceği belirtilmelidir. Bilgi paylaşımında her zaman çocuğun korunma ihtiyacına neden olan hususların ortadan kaldırılması, güvenliği ve refahı göz önünde bulundurulmalıdır. Mümkün olan durumlarda çocukla ilgili bilgileri yine kendisinin iyiliği için gerekli yerlerle paylaşabilme yönünde kendisinden veya yasal temsilcisinden izin talep edilmelidir. Paylaşılan bilgi, vakaya ilişkin, güncel ve doğruluğu kesinleşmiş bilgi olmalıdır. Paylaşım mümkün olan her durumda kayıtlı olmalıdır. Bilgi paylaşımında dikkat edilmesi gerekenler