Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
Advertisements

FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
Aşırı Sınav Kaygısı Yard.Doç.Dr.M.Zeki ILGAR
Tam Öğrenme Modeli Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
BİRLİKTE ÇALIŞALIM BİRLİKTE ÖGRENELİM
Yrd.Doç.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
SOSYAL BİLİŞSEL KURAM ALBERT BANDURA (1925-)
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
ÖĞRENME STİLLERİ.
AŞIRI SINAV KAYGISI.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Hazırlayan : Ali ARSLAN ELETRONİK SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / 2008
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Gözleyerek Öğrenme Kuramı
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
SINAV KAYGISI.
SINAV KAYGISI
ZORBALIK.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
MOTİVASYON.
SINAV KAYGISI.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Probleme Dayalı Öğrenme
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
Probleme Dayalı Öğrenme
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
SINAV KAYGISININ NEDENLERİ Zamanı iyi kullanamama Kötü çalışma alışkanlıkları Beklenti düzeyi Görev ve sorumlulukları erteleme Başarısız olma ve değerlendirilme.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
TELEVİZYONUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura)
KONTROL ETMEK YA DA KONTROL EDİLMEK !
PROBLEM ALANLARINA GÖRE REHBERLİK
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
Uyarılmışlık, Stres ve Kaygı
GİRİŞ Bağlanma doğumdan itibaren gelişen ve yaşam boyu devamlılık gösteren bir fenomendir. Bowbly bağlanmayı özellikle gerilim yaratan durumlarda bakım.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
MOTİVASYON.
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Sınav Kaygısı.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
Öğretim Tasarımı Analiz.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
Free template from Kişisel Rehberlik Yaşamayı öğrenme 1/12/2019 Free template from
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İNSANCIL (HÜMANİST,DUYUSAL) ÖĞRENME KURAMLARI. İNSANCIL (HÜMANİST) KURAMIN TEMEL İLKELERİ İnsanda doğal bir öğrenme isteği vardır. Öğrenilen konu; ancak.
Sunum transkripti:

Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler

Öğrenme yalnızca bilişsel becerilerle ilgili bir süreç değildir. Bireylerin öğrenmesinde onların sahip olduğu tutum, güdülenme, özyeterlik algısı, akademik benlik kavramı gibi duyuşsal özellikler de önemli bir etkiye sahiptir.

Öğrenme ile ilişkili duyuşsal özelliklerden öne çıkanlar şöyledir:

Özyeterlik algısı Öz‑yeterlik, bireyin, belli bir performansı göstermek için gerekli etkinlikleri organize edip, yerine getirme kapasitesi hakkında kendine ilişkin yargısı olarak tanımlanmaktadır. Özyeterlik algısı bireylerin yaptıkları seçimleri, bir işi başarmada harcadıkları çabayı ve yaşadıkları endişe derecesini güçlü biçimde etkilemektedir.

Kaygı Kaygı, kaynağı belirsiz korku olarak tanımlanabilir Kaygı Kaygı, kaynağı belirsiz korku olarak tanımlanabilir. Kaygının genel olarak durumluk ve sürekli olmak üzere iki türü bulunmaktadır. Durumluluk kaygı, bireyin içinde bulunduğu stresli (baskılı) durumundan dolayı hissettiği korkudur. Sürekli kaygıyı ise, kişinin içinde bulunduğu durumları genellikle stresli olarak algılama eğilimidir. Durumluk kaygı düzeyi, sürekli kaygı düzeyinden etkilenmektedir. Sınav kaygısı ise kaygının özel bir türüdür.

Kaygının şiddeti ve görevin zorluk derecesi, kaygının yararlı mı yoksa zararlı mı olduğunu belirler. Yapılan araştırmalar, kaygı düzeyi yüksek olan bireylerin, basit malzemelerin öğrenilmesinde daha iyi, fakat zor öğrenme malzemeleri karşısında daha başarısız olduklarını göstermektedir. Diğer taraftan düşük kaygı bireyi çalışmaya yönlendirirken yüksek kaygı, bireyin zihnini meşgul ederek başarıyı olumsuz yönde etkilemektedir.

Güdülenme Güdülenme, insan davranışlarının ortaya çıkmasına sebep olan ve davranışlara yön veren içsel durumdur. Güdülenme başarı üzerinde etkilidir. İç (başarılı olmayı isteme gibi) ve dış (ödül kazanmayı isteme gibi) güdülenme olmak üzere iki türü bulunmaktadır.

Kaynaklar Aydoğan, D. (2008). Akademik Erteleme Davranışının Benlik Saygısı, Durumluluk Kaygı ve Öz-Yeterlik İle Açıklanabilirliği. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara. Cüceloğlu, D.(1997), İnsan Ve Davranışı, Remzi Kitapevi, İstanbul. Ekenel, E. (2005). Matematik Dersi Başarısı İle Bilişötesi Öğrenme Stratejileri Ve Sınav Kaygısının İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Ertem, H. (2006). Ortaöğretim Öğrencilerinin Kimya Dersine Yönelik Güdülenme Tür ve Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir. Seferoğlu, S. S. ve Akbıyık, C. (2005). İlköğretim Öğretmenlerinin Bilgisayara Yönelik Özyeterlik Algıları Üzerine Bir Çalışma. Eğitim Araştırmaları Dergisi, Sayı 19. Uyanık, S. (2007). Üstün Yetenekli Çocuklarda Mükemmeliyetçilik, Yalnızlık Ve Kendine Saygı Düzeyinin Sınav Kaygısı Üzerindeki Etkileri. Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi, Bursa.