2009 - 2010 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MESLEKİ ÇALIŞMALAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
Advertisements

ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ ŞÜKRÜ AKKAYA.
Düzenleyen:Engin KARAMAN YAĞCILAR İLKÖĞRETİM OKULU BALIKESİR
Öğretim yöntem ve teknikleri
*Araştırma sorgulamaya dayalı etkileşimli ders yazılımlarının fen eğiminde etkili kullanımı nasıl olur? *Yapılandırılmış bilgi inşası nedir? *Tartışmanın.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Problem Çözme.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Altı Şapkalı Düşünme.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
6 DÜŞÜNCE ŞAPKASI VE 6 UYGULAMA AYAKKABISI.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
FATİH SULTAN MEHMET İLKÖĞRETİM OKULU
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
YANSITICI DÜŞÜNME.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De Bono'nun 1985'te yayınlanan kitabıdır. Yazar ,insanların düşünme alışkanlıkları ile kendilerini kısıtlayarak, sadece.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Öğretim Teknikleri - III
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
ROL OYNAMA ve DRAMA.
ALTI DÜŞÜNCE ŞAPKASI Bursa Öztimurlar İlköğretim Okulu
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
Probleme Dayalı Öğrenme
Altı Şapkalı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Altı Uygulama Ayakkabısı
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
AltI AyakkabIlI Uygulama Teknikleri
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Yaratıcı Drama.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımlar
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
21. YY BECERİLERİ.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

2009 - 2010 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MESLEKİ ÇALIŞMALAR

Ders : Öğretim Yöntem ve Teknikleri 25.06.2010 Ders : Öğretim Yöntem ve Teknikleri Süre: 60’ Öğretmenler : Hasan YILDIZ, Şeyhmus YÜCE

Öğretim Planlaması içerisinde yöntem ve teknikler Eğitim Durumları ve Öğrenme yaklaşımları basamağında yer alır. Bu basamakta yöntem ve teknikler, Strateji ve yaklaşımlar, Zaman – Süre, Kısacası dersin işlendiği süreci ifade eder. Peki Öğretim Planlaması içerisinde Yöntem ve Teknikler Hangi basamak içerisinde yer alır.

TARTIŞMA YÖNTEMİ ROL OYNAMA ve YARATICI DRAMA PROBLEME DAYALI ÖĞRENME PROJE TABANLI ÖĞRENME İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME KAVRAM HARİTASI TEKNİĞİ ANALOJİ YÖNTEMİ ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ BEYİN FIRTINASI TEKNİĞİ 6 ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ 6 UYGULAMA AYAKKABISI Bilindiği üzere ders işlenişi sırasında öğretmenlerin yararlandığı bir çok yaklaşım,strateji,yöntem ve teknik bulunmaktadır. Biz bugünkü sunumumuzda bu yöntem ve tekniklerden bazıları üzerinde duracağız.

Yöntem ile Hedef, İçerik ve Süreç İlişkisi Genel Yaklaşım Genel Yaklaşım STRATEJİ STRATEJİ STRATEJİ STRATEJİ HEDEFLER İzlenen Yol YÖNTEM - Bilişsel - Duyuşsal - Psiko-motor Yöntemin Uygulama Şekli STRATEJİ

TARTIŞMA YÖNTEMİ

Bu yöntem kavrama basamağındaki kazanımların öğretilmesinde kullanılır. Bu yöntemde öğretmenin yönlendirici olabileceği gibi, öğrenci de lider olabilir. Bu yöntemin en önemli kusuru Hedefin dışına çıkma ve ortamın gerginleşme olasılığının yüksek olmasıdır.

Tartışma, bir konu üzerinde öğrencileri düşünmeye yöneltmek, iyi anlaşılmayan noktaları açıklamak ve verilen bilgileri pekiştirmek amacıyla kullanılan bir yöntemdir. Kurallarına uygun olarak kullanılan tartışma yöntemi öğrencilerde eleştirel düşünme becerisini geliştirebilir.

Tartışma Yönteminin Yararları : * Öğrencilere duyuşsal davranışlar, özellikle de demokratik tutum kazandırır (Arkadaşlarının görüşlerine saygı gösterme) Öğrencilere birbirlerinin deneyimlerinden yararlanma olanağı sunar. Dil becerilerini geliştirir, dinleme alışkanlığı kazandırır. * Kendini ifade etme gücünü geliştirir, Konuların tekrarı ve pekiştirilmesiyle kalıcılığı sağlar.

ROL OYNAMA – YARATICI DRAMATEKNİĞİ

Rol oynamanın amacı, öğrencilerin çeşitli bireysel ve sosyal konularda görüşlerini ve duygularını anlamalarına yardımcı olmaktır ve öğrencilerde empati duygusunu geliştirmektir. Rol yapmada birey başkasının rolüne girerek onun gibi davranır. Roller önceden dağıtılır ve bireyler bu rolleri oynarlar. Dramada ise birey kendi açısından yaklaşır ve ne yapması gerektiğine ilişkin (doğaçlama) rol oynar. Bireyler beklenmedik durumlarda nasıl davranması gerektiğini çözerler. Öğrencinin kendi duygu ve düşüncelerinin, başka bir kişiliğe girerek, ifade etmesini sağlayan bir tekniktir, Öğrenci kendisini başka birinin yerine koyar, duygu, sezgi, sempati, öfke ve sevgi gibi duygular yaşanır.

PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ (Probleme Dayalı Öğrenme )

Bir problemin öğrenciler tarafından çözümüyle gerçekleşir. Öğrencilerde problem çözme becerilerinin gelişmesini sağlayan öğrenci merkezli bir yaklaşımdır. Genelleme ve sentez yaparak öğrenmeyi sağlayan yöntemdir. Bilimsel yöntem, problem çözmenin basamakları, eleştirel düşünme ve sorgulama gibi teknikleri kullanarak öğrenmeyi sağlar.

PROBLEM ÇÖZME SÜRECİNİN AŞAMALARI

PROJE TEMELLİ (TABANLI) ÖĞRENME YÖNTEMİ

Öğrencilerin grup olarak ya da bireysel olarak gerçek yaşam konularına ve uygulamalarına ilişkin olarak disiplinlerarası (bilimsel alanlar-konular- etkinlikler ) bağlantı kurularak bir problem ya da senaryo üzerinde yerine getirdiği bir tür problem çözme etkinliğidir. Bir bireysel öğrenme yöntemi olan proje yöntemi öğrencinin etkin olmasına dayanmaktadır. Öğrenci bir konu hakkında araştırma yapmak için planlama yapar, inceler, araştırır, uygular ve değerlendirir. Proje yöntemi bireysel ve grupla öğrenmeye, okul ile gerçek hayat arasında bağ kurulmasına önem verir.

İŞBİRLİKLİ – KUBAŞIK ÖĞRENME

-Öğrencilerin ortak bir amaç doğrultusunda, küçük gruplar halinde, birbirinin öğrenmesine yardım ederek çalışması. - Öğrenciler arasında birbirinden öğrenme, işbirliği, görev paylaşımı, sorumluluk, arkadaşlık bağını güçlendirme ve grup etkileşimini sağlamada kullanılır.

KAVRAM HARİTASI TEKNİĞİ Canlılar Bitkiler Hayvanlar İnsanlar

Kavram haritası tek bir kavramın aynı kategorideki diğer kavramlarla ilişkisini belirten somut grafiklerdir.

ANALOJİ – BENZETİM TEKNİĞİ

Bir olayı benzer bir olaya benzeterek öğrenme tekniğidir. Kan dolaşım sistemini şehrin trafik akışına benzetmek. Beynin öğrenmesini bilgisayar işleyişine benzetmek gibi

ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ

Öğrencilerin belirledikleri ya da öğretmenin ulaştığı, dersin hedeflerine hizmet eden örnek olay, bütün sınıfın katılımı ile incelenebileceği gibi; sınıf, küçük gruplara ayrılarak her grupta farklı ya da aynı örnek olay, çalışma konusu olarak verilebilir. Bütün sınıf ya da küçük gruplar olarak çalışmaya başlamadan önce, olayın herkes tarafından doğru anlaşılması sağlanmalıdır. Olayın nedeni, nasıl olduğu, neden olduğu durumlar ve sonuçları tartışılmalı, daha sonra alternatif çözüm yolları üzerinde durulmalıdır. Örnek olay, gerçek yaşamda karşılaşılan bir olay, durum ya da konunun içindeki problemlerin sınıf ortamında tartışılarak çözülmesi yoluyla öğrenimin sağlanması ve problem çözme becerisinin kazandırılmasında kullanılır.

BEYİN FIRTINASI TEKNİĞİ

Beyin fırtınası bir sorun çözme yolu ve bir tartışma çeşididir. Bu teknik katılımcıların hayal güçlerini ve buna dayalı olan yaratıcılıklarını kullanmayı gerektirir. Bireyin yaratıcı düşüncelerini harekete geçirerek çok sayıda fikri, bir grup insandan, kısa sürede toplamaktır.

İki bölümden oluşur: Fikir üretme, Fikirleri değerlendirme.

Fikir üretme aşamasında grupta problem çözmekle görevlendirilen üyeler mümkün olduğu kadar çok fikir ileri sürerler. Akıllarına geleni söylerler. Fikirler ile ilgili yorum, yargılama, eleştiri yapılmaz, düşünceler yönlendirilmez, fikirler tahtaya ya da kağıtlara yazılır, oturumun sonunda genel bir değerlendirme yapılır, Fikirlerin değerlendirilmesi aşamasında ise katılımcıların fikirleri sınıflandırılır, yeni ilişkiler kurulmaya çalışılır ve değerlendirme yapılır,

ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ

Altı şapka karar verecek her konuda sistematik düşünmeyi, farklı düşünebilmeyi ve doğru karar vermeyi öğretmek için kullanılan bir tartışma çeşididir. Bireyin düşünme etkinliğini belli bir düzene sokarak analiz etmesini sağlamak ve bireye nasıl düşünmesi gerektiğini öğretmek amacıyla kullanılır. Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmede kullanılan grup tartışma tekniklerindendir. Düşünce öğretiminde kullanılır. Eleştirel ve çok yönlü düşünmeyi sağlar.

Tarafsız bir şekilde bilgiyi temele alıp düşünme, BEYAZ ŞAPKA BEYAZ ŞAPKA Tarafsız bir şekilde bilgiyi temele alıp düşünme,

Özsezgisel olaylara dayalı duygusal tepki vermeyi temel alır, KIRMIZI ŞAPKA Özsezgisel olaylara dayalı duygusal tepki vermeyi temel alır,

SİYAH ŞAPKA c Olaylara eleştirel ve karamsar açıdan bakış,

İyimserlik, olaylara iyimser ve yapıcı bir yönden bakma, SARI ŞAPKA İyimserlik, olaylara iyimser ve yapıcı bir yönden bakma,

Olaylara yaratıcı ve yenilikçi fikirler üretmeye dayalı düşünme YEŞİL ŞAPKA Olaylara yaratıcı ve yenilikçi fikirler üretmeye dayalı düşünme

Olayları tüm olası yönleriyle gören ve değişkenleri kontrol altında MAVİ ŞAPKA Olayları tüm olası yönleriyle gören ve değişkenleri kontrol altında tutan bakış açısı,

6 UYGULAMA AYAKKABI TEKNİĞİ

Ayakkabılar uygulamayı çağrıştırdığı için bu isim verilmiştir Ayakkabılar uygulamayı çağrıştırdığı için bu isim verilmiştir. Değişik durumlar için değişik uygulama biçimleri gerekebilir. Örneğin, bir yumurtanın kabuğunu boyamak için gereken hassas bir uygulamayla, bir boks maçı sırasında yapılması gereken uygulama birbirlerinden çok farklıdır.

LACİVERT RESMİ AYAKKABI Rutin işler ve resmi prosedürler izlenir. Yani kurallar bütününü tanımlar dersek yanlış olmaz.

Delil toplanıp toplanan GRİ SPOR AYAKKABI Delil toplanıp toplanan bilgi kullanılır. Bu uygulama tekniğinde araştırma, bilgi toplama amaç edinmiştir. Bir konu ile ilgili verilere ulaşmak için düşünme tekniklerinden ( altı şapkalı düşünme tekniği, beyin fırtınası, tartışma, vb. gibi.) yararlanır. Gri spor ayakkabısı tekniğini kullanan kişi sonu belli olmayan bir yola girmiş gibidir. Konu ile bilgiler topladıkça bu sis dağılır.

KAHVERENGİ YÜRÜYÜŞ AYAKKABISI Uygulamada inisiyatiflerden, esneklikten faydalanılarak sonuca ulaşılmaya çalışılır.

Turuncu renk, tehlikeyi, patlamayı, TURUNCU LASTİK ÇİZME Turuncu renk, tehlikeyi, patlamayı, dikkat çekmeyi ve uyarıyı çağrıştırır. Lastik çizmeler ise itfaiye ve kurtarma görevlilerini hatırlatır. Bu uygulama tarzı tehlike ve acillik demektir.

PEMBE TERLİK Pembe terlik tarzı, insan duygularını ve i nsana ilgi göstermeyi ön plana alan tüm uygulamalarda kullanılır. Pembe uygulama tarzı, insan duygularıyla, şefkatle, sempatiyle, insanın karşısındakine hassas ve sevecen bir ilgi göstermesiyle ilgilidir. Terlik rahatlığı çağrıştırdığı için merhamet ve şefkat duygularını pembe uygulama tarzı ile bağdaştırır.

Mor, görkem ve makam rengidir. MOR BİNİCİ ÇİZME Mor binici çizmeli uygulama tarzı, resmi konularla ilgilidir. Bu davranışı belirleyen kişi değil; onun üstlendiği resmi roldür. Mor, görkem ve makam rengidir. Bu nedenle mor uygulama tarzı otorite rolünü temsil eder. Görevleri gereği bir otorite sahibi olanlar, görev başındayken normal yaşamlarından farklı davranırlar.