Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Öğrenci Birliği Öğrenci Gözüyle Bologna Süreci Öğrencilere Yönelik Bölgesel Çalıştay İstanbul, Türkiye 13 Mayıs 2011 Magnus Malnes Akademik İlişkiler.
Advertisements

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
BOLOGNA SÜRECİ - DİPLOMA EKİ- DE ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
MİSYON VE VİZYON T.C PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ nin VİZYONU ( ÖZGÖRÜŞÜ ); Dünya kalitesi ve standartlarında eğitim ve öğretim vermek, araştırma yapmak ve küresel.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
BOLOGNA SÜRECİ - EĞİTİM ÖĞRETİM GÜNCELLEME
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Konu Başlıkları Müfredat Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Çalışmalardaki Olumsuz Örnekler ve İstatistiksel Bilgiler Anket Çalışmaları Teknik.
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
BOLOGNA SÜRECİ: Atatürk Üniversitesi’de Uygulaması
Bilgi Paketi Çalışmaları
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Avrupa Kredi Toplama ve Transfer Sistemi (AKTS)
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ Balıkesir Üniversitesi Ziyareti Mayıs 2009 Prof. Dr. Süheyda Atalay Prof. Dr.
BOLOGNA SÜRECİ VE TÜRKİYE. B OLOGNA S ÜRECI N EDIR ? Bologna Süreci, 2010 yılına kadar Avrupa Yükseköğretim Alanı yaratmayı hedefleyen bir reform sürecidir.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ: Öğrenci Konseyi Başkanlarına Yönelik Toplantı 14 Mayıs 2010 Akdeniz.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Bologna Süreci Nedir? Avrupa'da ortak, karşılaştırılabilir, rekabetçi ve şeffaf bir yükseköğretim yaratmak fikrinden gelişmiştir. Bologna Süreci'nin belirlediği.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM ve GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ Şubat 2007.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
Prof.Dr. İlgi K.KAPDAN 26 Eylül 2011 DEÜ Mühendislik Fakültesi
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
European Credit Transfer System (ECTS)
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,
Bologna Sürecinde Enstitümüz
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 14 KASIM 2012.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
Bologna Süreci Değerlendirme Raporu: Türkiye örneği
AKTS (ECTS): Avrupa Kredi Transfer Sistemi
AVRUPA KREDİ TRANSFER VE TOPLAMA SİSTEMİ (AKTS)
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ECTS /DS ÇALIŞMALARI 2006 – 2007 ÖĞRETİM YILI.
DIŞ İLİŞKİLER BİRİMİ 15 Şubat 2012 Kafkas Üniversitesi, KARS 1.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
KAFKAS ÜNİVERSİTESİ TANINIRLIK ve REKABET İÇİN BOLOGNA SÜRECİ: KAFKAS ÜNİVERSİTESİ KAFKAS ÜNİVERSİTESİ DIŞ İLİŞKİLER BİRİMİ 28 Mart 2012 Rektörlük Senato.
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
AVRUPA KREDİ TRANSFER VE BİRİKTİRME SİSTEMİ HÜ Bologna Süreci Çalışmaları, 2012 Sibel Aksu Yıldırım Arzu Akkoyunlu Wigley
AB Erasmus Eğitim Programı Öğrenci-Öğretim Üyesi Değişimi
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
BEK ÜYELERİNİ BOLOGNA SÜRECİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME
AVRUPA KREDİ TRANSFER VE BİRİKTİRME SİSTEMİ HÜ Bologna Süreci Çalışmaları, 2012 Sibel Aksu Yıldırım Arzu Akkoyunlu Wigley
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ECTS /DS ÇALIŞMALARI 2006 – 2007 ÖĞRETİM YILI Prof. Dr. Buket Akkoyunlu Doç. Dr. Sibel Aksu Yıldırım H.Ü. AB OFİSİ – ECTS Koordinatörü.
AKTS ve DE Etiketleri Müracaatları için Program Bazında Yapılacak Çalışmalar Hazırlayanlar:Dr. Ali Osman KURT Dr. Nesrin KENAR Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü.
Tanınma. Erasmus Öğrencisinin gitmeden önce yapması gerekenler – “Öğrenim sözleşmesi/anlaşması” (Learning Agreement) DİKKAT: Öğrenim Sözleşmesi karşı.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış “Bologna Süreci ve Program Akreditasyonu” u Prof. Dr. Süheyda Atalay Ege Üniversitesi.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
Bologna Sürecinde Marmara Üniversitesi
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Kalite Güvencesi ve ECTS G.Ü.ADEK Eğitim Komisyonu.
AKTS Hesaplaması.
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Sunum transkripti:

Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) Bologna Süreci ve Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) European Credit Transfer System (ECTS) Doç. Dr. Gülnaz KARATAY

1 2 3 4 5 Bologna Eşgüdüm Süreci Nedir? AKTS Kredisi Nedir? AKTS Kredilendirme Sistemi 4 Örnek AKTS Hesabı 5 AKTS Bilgi Paketi 2012 Doç.Dr.Gülnaz KARATAY

Bologna Süreci nedir? AB’nin ABD ile rekabet edebilmesi için araçlar sunan bir süreçtir. Öğrenci merkezli bir eğitim reformudur. Ulusal eğitim alanları birbiri ile karşılaştırılabilir, Eğitimi Avrupa boyutunda ele alan, Tüm süreci iç ve dış paydaş katılımı ile sürekli denetleyen ve izleyen Üniversitelerde tanınırlığı ve eğitimde kalite güvencesini sağlayan bir araçtır. Statik değil dinamik bir yapıdır. Avrupa Yüksek Öğrenim Alanı ve Bilgi Toplumu oluşturmak

Bologna Süreci Nasıl Başladı? Bologna Süreci’nin temelleri 1998 yılında Fransa, İtalya, Almanya ve İngiltere Eğitim Bakanlarının Sorbonne’da gerçekleştirdikleri toplantı sonunda yayımlanan Sorbonne Bildirisi ile atılmıştır. Avrupa’da ortak bir yükseköğretim alanı yaratma fikri ilk kez bu bildiri ile ortaya çıkmıştır.

Sürecin Tarihi Gelişimi 1998 Sorbonne Fransa, İtalya, Almanya ve İngiltere 1999 Bologna Bildirgesi 29 Avrupa ülkesi 2001 Prag, Türkiye’nin dahil olması 2003 Berlin, 2005 Bergin, londra 2007 2009 Lauvren 46 ülke 2010 Budapeşte – Viyana 47 Ülke ve 2020 hedefi

BOLOGNA SÜRECİ EYLEM PLANI Bologna Deklarasyonu ile: 1. Kolay anlaşılan ve karşılaştırılabilir bir derece sisteminin uygulanması 2. Lisans ve lisansüstü olmak üzere iki dereceli bir sistemin uygulanması 3. Kredili bir sistem oluşturulması (ECTS/AKTS) 4. Hareketliliğin arttırılması 5. Kalite güvencesinde Avrupa boyutunun oluşturulması 6. Yükseköğretimde Avrupa boyutunun güçlendirilmesi Prag Bildirgesi ile: 7. Yaşamboyu öğrenim 8. Yüksek Öğrenim Kurumları (EUA) ve Öğrencilerin (ESİB) sürece katılımı 9. Avrupa Yüksek Öğrenim Alanı’nın cazibesinin arttırılması Berlin Bildirgesi ile: 10. Avrupa Yükseköğrenim Alanı ve Avrupa Araştırma Alanı arasında sinerji, doktora programları

Bologna Sürecinin Ana Faaliyet Alanları Diploma ve Derecelerin Tanınması Kalite Güvencesi Yeterlilikler Çerçevesi Öğrenci Katılımı ve Sosyal Boyut

BU HEDEF GERÇEKLEŞTİRİLİRKEN: Ülkelerin eğitim sistemlerindeki farklılıklar korunarak ortak hedefler benimsenmesi Karşılıklı tanınma Şeffaflık Birbirinin deneyimlerinden faydalanma Doç.Dr.Gülnaz KARATAY 2012

BOLOGNA SÜRECİ “AVRUPA YÜKSEK ÖĞRENİM ALANI”NIN GERÇEKLEŞTİRİLEBİLMESİ İÇİN REFORMLAR ÖNGÖRÜR….. 2012 Doç.Dr.Gülnaz KARATAY

AKTS VE DİPLOMA EKİ BU REFORMLARIN YAPITAŞLARI ARASINDA YER ALIR. 2012 Doç.Dr.Gülnaz KARATAY

Öğrenci hareketliliğini kolaylaştırmak AKTS’nin Amacı NEDİR? Öğrenci hareketliliğini kolaylaştırmak Öğrencilerin yurtdışında gördükleri eğitimlerinin kendi ülkelerinde tanınmasını garanti altına almak AKTS’nin AMACI 2012 Doç.Dr.Gülnaz KARATAY

AKTS NEDİR? AKTS’de 1 Yarıyıl=30 AKTS Kredisi 1 Yıl = 60 AKTS Kredisi 1 AKTS =25-30 Saatlik Çalışma 15 haftalık (sınavlar dahil) akademik takvimde 1 ECTS kredilik bir ders için öğrencinin emek sarf etmesi gerekli süre haftada yaklaşık 2 saat olarak hesaplanmıştır. Öğrenme Çıktılarına geçiş yap 2012 Doç.Dr.Gülnaz KARATAY

2012 Doç.Dr.Gülnaz KARATAY

AKTS kredilerinde iş yükü esas alındığı için kredilerin belirlenmesinde yalnızca ders saatleri TEMEL ALINMAZ. 2012 Doç.Dr.Gülnaz KARATAY

NEREDEN? NEREYE? ÖĞRETEN MERKEZLİ’DEN ÖĞRENEN MERKEZLİ’YE Ulusal Krediler AKTS Pasif Rol Sorumluluk Öğretme Öğrenme ÖĞRETEN MERKEZLİ’DEN ÖĞRENEN MERKEZLİ’YE

08.04.2017 16

İŞ YÜKÜ NEDİR? NASIL HESAPLANIR?

İŞYÜKÜNÜ ETKİLEYEN FAKTÖRLER Hedeflenen öğrenme çıktıları Seçilen öğrenme - öğretme yöntemleri Seçilen ölçme/değerlendirme teknikleri Ders programının yapısı ve tutarlılığı (dersler arasındaki tutarlılık, derslerin yeri vb.) Öğrencinin yeteneği ve çabası Öğrenim süresi

AKTS/ İŞ YÜKÜ TABLOSU Etkinlikler Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü 08.04.2017 AKTS/ İŞ YÜKÜ TABLOSU Etkinlikler Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü Haftalık ders saati (Kuramsal) 14 2 28 Haftalık ders saati (Uygulama) Okuma 3 6 İnternette tarama, kütüphane çalışması 4 8 Materyal tasarlama, uygulama 5 15 Rapor hazırlama 1 Sunu hazırlama Sunum Arasınav ve arasınava hazırlık Final sınavı ve final sınavına hazırlık 10 120 Toplam İş Yükü / 30 120/30 Dersin AKTS Kredisi

Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinliklerin Türü AKTS Kredilerinin Hesaplanması için Tahmini Öğrenci İşyükü Hesaplama Çizelgesi   Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Kredisi Haftalar 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 TOPLAM Haftalık Ders Saati Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (Saat) Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinliklerin Türü AKTS Kredisi

TAHMİNİ İŞ YÜKÜ HESAPLAMA ÖRNEK DERSİN ADI BTÖ 307 ÖĞRETİM TASARIMI DERSİN KREDİSİ 3 Hafta 1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 TOPLAM Kazanım I II III IV V VI VII VIII HAFTALIK DERS SAATİ (Teorik) Ön öğrenmeleri hatırlatma, kavramları tartışma Internetten elde edilen kaynakları tartışma Rapor hazırlama sürecini yönlendirme 42 saat DERSLE İLGİ SINIF DIŞI ETKİNLİKLER Okuma İnternet tar, Kütüphane araş. Arasınav Rapor hazırlama Sunu hazırlama Sunum Final hazırlık 78 saat 17 120 saat Değerlendirme Ara sınav % 15, Derse katılım % 25, Rapor % 15, Sözlü Sunum % 15, Final % 30 % 100 Ders için harcanan zaman 120 saat, 1 kredi yaklaşık 30 saat 120 / 30 saat = 4 ECTS kredisi ÖĞRENME ÇIKTILARI Öğretim tasarımı ile ilgili temel kavramları açıklar. Öğretim ihtiyacını belirler. Öğrenenin özelliklerini belirler. İş analizi yapar. Öğretim hedeflerini belirler. Öğretim stratejilerini açıklar. Öğretim stratejilerini belirler. Bir dersin öğretim tasarımını yapar. 2012 Doç.Dr.Gülnaz KARATAY

Öğrencilerin Değerlendirmesi SÜRDÜRÜLEBİLİR İYİLEŞTİRME VE KALİTE GELİŞTİRME SÜREÇLERİ 08.04.2017 PROGRAM Öğrenci Ç I K T L A R Öğretim elemanı Yeni Öğrenci Mezun Öğrencilerin Değerlendirmesi Çalışan Mezun Öğrenci anketi Öğrenme Programı/Ortamı Bölüm/Program bazında. Dış ve iç paydaş gereksinimlerine göre program hedefleri belirleniyor. Tasarlanan sistemin, öngörülen çıktılara ulaşıp ulaşamadığı, periyodik olarak öğrencilerden alınan değerlendirmelerle sürekli iyileştiriliyor. Benzer biçimde, program hedefleri de, mezunlar ve dış paydaşlardan alınan değerlendirmelerle, sürekli iyileştiriliyor. Mezunların Değerlendirmesi İşverenlerin Değerlendirmesi 22

AKTS BİLGİ PAKETİ En önemli ECTS dökümanıdır Yabancı ve yerel öğrenciler için iki dilde hazırlanması (İngilizce okutulan programlarda sadece İngilizce hazırlanması yeterli) Bilgisayar ortamında ve basılı olarak ( bir veya birden fazla cilt halinde) Web’de mutlaka yer alması gerekiyor ÜÇ ANA BÖLÜMDEN OLUŞUR 1- Kurumla ilgili bilgiler 2- Genel pratik bilgiler 3- Bölümle ilgili bilgiler 2012 Doç.Dr.Gülnaz KARATAY

KURUM HAKKINDA BİLGİ İsim ve Adres, Name and address Akademik Takvim. Academic calendar Akademik Yetkililer, Academic authorities Kurumun Tipi ve Statüsünü Kapsayan Tanımlanması, General description of the institution (including type and status) Sunulan derece programları, List of degree programmes offered Kabul/Başvuru Prosedürü,Admission/registration procedures Başlıca Kurallar, Main university regulations ECTS Kurum Koordinatörü,ECTS institutional co-ordinator 2012 Doç.Dr.Gülnaz KARATAY

ÖĞRENCİLER İÇİN GENEL BİLGİ Yaşam Maliyeti,Cost of living Konaklama, Accommodation Yemek,Meals Sağlık Tesisleri, Medical facilities Özel İhtiyaçları olan Öğrenciler için tesisler, Facilities for special needs students Sigorta, Insurance Öğrenciler için maddi olanak,Financial support for students Öğrenci İşleri Ofisi,Student affairs office Çalışma Olanakları, Study facilities Uluslararası Programlar,International programmes Değişim Öğrencileri için pratik bilgiler, Practical information for mobile students Dil Kursları,Language courses Stajlar,Internships Spor Olanakları, Sports facilities Boş zamanlar ve hobi faaliyetleri, Extra-mural and leisure activities Öğrenci dernekleri,Student associations 2012 Doç.Dr.Gülnaz KARATAY

DERECE PROGRAMLARI HAKKINDA BİLGİ Genel Tanımlama, General description Edinilen Unvan, Qualification awarded Başvuru Şartları,Admission requirements Eğitimsel ve Mesleki Amaçlar, Educational and professional goals Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı,Access to further studies Dersin Kredilerini içeren Yapısal Şeması,Course structure diagram with credits (60 per year) Eğer var ise final sınavı,Final test, if any Sınav ve Değerlendirme Kuralları,Examination and assessment regulations ECTS Bölüm Koordinatörü,ECTS departmental co-ordinator 2012 Doç.Dr.Gülnaz KARATAY

DERS BİLGİ PAKETİ Dersin adı/kodu/ kredisi İngilizce (ECTS:kredisi) Dersin adı/kodu/ kredisi Türkçe (2-0)2 (AKTS:) Year/Semester-Yıl/Yarıyıl Type of Course-Dersin Türü Course Contents-Dersin İçeriği Prerequisite/Recommended-Önkoşul/Önerilen Objective of the Course-Dersin amacı Textbook / Recommended Reading-DersKitabı/Önerilen Kaynaklar Form of Teaching-Öğretme Biçimi Form of Assessment-Ölçme Değerlendirme Biçimi Language of Instruction-Öğretim Dili Instructor-Öğretim Elemanı GELEN VE KURUMDAKİ ÖĞRENCİLERİN ŞEFFAF BİLGİYE ULAŞmAsI; KARŞILAŞTIRMA YAPABİLMESİNİ SAĞLAR. 2012 Doç.Dr.Gülnaz KARATAY

Dersin Kodu ve Adı EBB 147 Eğitim Bilimine Giriş Dersin Türü Z Dersin Kredisi 3 0 3 Dersin ECTS Kredisi 4 Dersin Sorumlusu - Dersin Ön Koşulları Yok Dersin Süresi 1 Yarıyıl (3 kuramsal, haftada toplam 3 saat) Dersin İçeriği Eğitimin temel kavramları Bir bilim olarak eğitimin temelleri (felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik ve politik) Eğitimin tarihsel gelişimi Eğitim Bilimlerinde yöntem Eğitimin işlevleri Eğitim bilimleri bakış açısıyla toplumsal değişme ve yenileşme Bir meslek olarak öğretmenlik, Dersin Amacı (Öğrenme Çıktıları) Bu dersin sonunda öğrenci Eğitimin temel kavramlarını, bir bilim olarak eğitimin temellerini (felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik ve politik), eğitimin tarihsel gelişimini, eğitim bilimlerinde yöntemi, eğitimin işlevlerini, eğitim bilimleri bakış açısıyla toplumsal değişme ve yenileşmeyi, bir meslek olarak öğretmenliği, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulama ve gelişmeleri açıklayabilecek, yorumlayabilecektir. Önerilen Kaynaklar Demirel, Ö. Ve Kaya, Z. (Ed) (2003), Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Pegem A Yayıncılık, 3. Baskı, Ankara. Erden, M. (1998), Öğretmenlik mesleğine giriş Alkım Yayınları, İstanbul. Öğretme Yöntemi(leri) Anlatım, soru – cevap, tartışma Değerlendirme Yöntemi Derse devam (% 5), 1 ara sınavı (% 25), dönem ödevleri (% 20) ve final sınavı (%50). Eğitim Dili Türkçe 2012 Doç.Dr.Gülnaz KARATAY

Tavsiyeler 1. Üniversitede okutulan zorunlu ve seçmeli ortak derslere aynı AKTS kredisi verilmesi 2. Bölümlerin veya fakültelerin birbirine verdiği derslere (servis dersi) aynı AKTS kredisi verilmesi 3. Yine bazı servis derslerine mümkün mertebe aynı AKTS kredisi verilmesi ve bu derslerin kredilerinin kendi fakülte/bölüm kurulları/öğretim elemanları tarafından belirlenmesi

Tavsiyeler 4. Aynı içerikteki derslere kodu ve adı farklı olsa dahi aynı AKTS kredisi verilmeye çalışılması 5. Stajlara ve tüm kredisiz derslere AKTS kredisi verilmesi Meslek Stajı (Industrial Training,Summer practice) 1 AKTS Kredisi 6. Bitirme çalışmasına verilecek kredilerin bölümlerin kendileri tarafından belirlenmesi

Tavsiyeler 7. Buçuklu kredi vermemeye gayret edilmesi 8. 1 akademik yılın 60 AKTS, 1 yarıyılın 30 AKTS kredisine karşılık gelmesi ancak ancak bazı hallerde yarıyıl bazında salınım esnekliğinden yararlanılması (Uygulamalı alanlar için 28-32 AKTS) 9. Programlarda seçmeli derslerin tek tek isimleriyle dönemler içine yerleştirilmemesi, seçmeli havuzlarında gösterilmesi 10. Bir dersin AKTS kredisinin, o dersin yerel kredisinin altında olmaması

KAYNAKLAR http://www.abofisi.hacettepe.edu.tr/tr/belgeler/ECTS20_11_06.ppt#2 (Prof. Dr. Buket Akkoyunlu-Doç. Dr. Sibel Aksu Yıldırım) http://europa.eu.int/comm/education/socrates/ects.html http://www2.omu.edu.tr/socrates/bilgi.htm http://www2.omu.edu.tr/socrates/ECTS.ppt BOLOGNA HANDBOOK 2nd SUPPLEMENT (Writing and Using Learning Outcomes: A Practical Guide- D.Kennedy-J. Hyland-N.Ryan Selda Önderoğlu, Bolonya Süreci Sunumu Yeditepe Üniversitesi Bologna Süreci Eşgüdüm Süreci Hizmetiçi Eğitim Sunumu H.Ü. AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS/Ects-european Credit Transfer System) ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCİ İŞ YÜKÜ HESAPLAMA KILAVUZU   2012 Doç.Dr.Gülnaz KARATAY

TEŞEKKÜRLER..... 2012 Doç.Dr.Gülnaz KARATAY