1Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik2 İşyeri Hemşiresi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ordu Üniversitesi Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Ordu/Türkiye
Advertisements

Nefize Gökmen, Ömer Deniz, Ayşe Yıldız
*Damla GÜVEN **Yasemin AKBAL ERGÜN
Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.
DOĞAL SAYILAR.
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Uzm. Mine H.Bahçeci I.Derece Öğretmen Hemşire KKTC Sağlık Bakanlığı
As.Yük.Hem.Gülçin ÇEVİRME
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
HEMŞİRELERİN SÜREKLİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Gülşen Güner Üzel* , Resmiye Özdilek**,Nihal Öztürk***, Sevim Ulupınar Alıcı****
KADIN ve SOSYAL YAŞAM Prof.Dr. Gönül BUDAK Dokuz Eylül Üniversitesi
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği, 2 Koç Üniversitesi
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
Hastane Çalışanlarında Tüberküloz Bilgi Düzeyi ve Risk Algılanması
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
AKREDİTASYON BELGESİNE SAHİP ÖZEL HASTANELERDEKİ
BİR DEVLET HASTANESİNDE HASTA BAĞIMLILIK DÜZEYLERİNE GÖRE YAPILAN HEMŞİRE İNSAN GÜCÜ PLANLAMASI UYGULAMASI   Özcan Selma, Tanrıöver Funda , Akın Bihter.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
NEDEN TIP FAKÜLTESİ. Derya SEZEN. , Aysun KELEŞOĞLU. , Emine KARAHAN
BESLENME ANEMİLERİ VE KORUNMA
CBÜ HAFSA SULTAN HASTANESİ ENFEKSİYON KONTROL KOMİTESİ 2011 OCAK-ARALIK 2012 OCAK- MART VERİLERİ.
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
SPORUN OKUL BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Üniversite öğrencilerinin video oyunlarına olan alışkanlıkları
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
4 X x X X X
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
BİR ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE HEMŞİRELERİN ARAŞTIRMA KULLANIMINA İLİŞKİN ALGILADIKLARI ENGELLER VE KOLAYLAŞTIRICILAR Gülseren KOCAMAN*, Şeyda SEREN*, Seyyare.
GATA HEMŞİRELİK YÜKSEKOKULU KLASİK EĞİTİM MEZUNU HEMŞİRELER İLE ENTEGRE EĞİTİM PROGRAMI MEZUNU HEMŞİRELERİN BAŞARI KARŞILAŞTIRMASI Evren ÖRNEK ÖZTÜRK*,
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
Cinsiyete Göre Sınav Dönemi Kaygı Düzeyi
BİR ORGAN BİR HAYAT.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
Katsayılar Göstergeler

14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Hazırlayan: Uzm. Nazan TORUN
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
ELEKRİK SEKTÖRÜNDE EĞİTİM DÜZEYİ İLE İŞ KAZALARININ İLİŞKİSİ GÜTF HALK SAĞLIĞI ABD EPİDEMİYOLOJİ PROJE ÖDEVİ.
Araş. Gör. Meryem Berrin BULUT ve Doç. Dr. Nuri BALOĞLU
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
HEMŞ.MELİKE ÇELİK DOÇ.DR.ÖZLEM UĞUR DOÇ.DR.EZGİ KARADAĞ
Sunum transkripti:

1Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik2 İşyeri Hemşiresi BİR GIDA ÜRETİM FABRİKASINDA ÇALIŞAN İŞÇİLERİN SAĞLIKLI YAŞAM BİÇİMİ DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ Yard.Doç.Dr. A, Beşer 1, Prof.Dr. Z, Bahar1,Araş.Gör.D, Büyükkaya,Hem.J, Tümer 2 1Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik2 İşyeri Hemşiresi

İş sağlığı hizmetlerinde sağlığı koruma ve geliştirme öncelikli hizmetler arasında yer alır.

Pender’e göre sağlıklı yaşam biçimi davranışları kendini gerçekleştirme, sağlık sorumluluğu, egzersiz, beslenme, kişilerarası destek ve stres yönetimidir (Pender,1992).

Sağlığı geliştirici davranışlar üzerinde yapılan çalışmalar çeşitli yaş grupları, cinsiyet ve etnik gruplar üzerine yoğunlaşırken çalışan bireyler üzerinde yapılan çalışmalar azdır.

Weitzel (1989) Pender ve diğ.(1990) Dufy ve diğ.(1996) Esin ve Erdoğan.(1997) Tokgöz (2002)

Çalışmanın Amacı Bir gıda sektöründe çalışanların sağlık davranışlarının belirlenmesi ve bu sağlık davranışları ile ilişkili değişkenleri tanımlamaktır. Çalışanların sağlık davranışlarının belirlenmesi, sağlık çalışanlarının sağlığı geliştirici aktivitelere yönelik yapacağı etkinliklere ışık tutacaktır.

YÖNTEM Araştırmanın Tipi Tanımlayıcı tipte bir araştırmadır Evren ve Örneklem Evrenini bir gıda sektöründe çalışan toplam 530 işçi oluşturmaktadır Çalışan işçilerin %50’si (264) araştırma kapsamına alınmıştır.

Örneklem Özellikleri Genel yaş ortalaması: 30.49+0.41 Cinsiyet: %70’i erkek, %30’u kadın Medeni durum: %56.5’i evli, %43.5’i bekar Eğitim: Erkeklerin %41.1’i lise, %22.7’si üniversite mezunu, Kadınların %30.4’ü lise, % 44.3’ü üniversite mezunu

Çalışma yılı: %30.8’i 1-5 yıl, %22.1’inin ise 10 yıl ve üzeri yıl Gelir: %62.7’sinin geliri orta düzeydedir.

Veri toplama aracı Sosyo-demografik soru anketi Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeği

Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeği Walker ve diğ.,(1987).’de geliştirilmiştir 52 sorudan oluşmaktadır 4’lü likert şeklindedir. Hiçbir zaman (1), bazen (2), sık sık (3), düzenli olarak (4) Ölçeğin Alpha güvenirlik katsayısı 0.92, alt faktörlerinin Alpha güvenirlik katsayısı ise 0.70-0.90 arasında değişmektedir.

Ölçek Alt Faktörleri Kendini gerçekleştirme Sağlık sorumluluğu Egzersiz Beslenme Kişilerarası destek Stresle başetme

Sağlık durumunu algılama “Sizinle aynı sosyoekonomik konumda olan insanlarla karşılaştırdığınızda sağlığınızı nasıl değerlendirirsiniz? ” Çok iyi-1 İyi-2 Kötü-3 Çok kötü-4

Esin (1997) Alpha değeri 0,91 Akça (1998) Alpha değeri 0.90

Verilerin toplanması Verilerin değerlendirilmesi Veriler SPSS paket programında analiz edilmiştir. Verilerin analizinde, t testi, varyans ve tukey analizi kullanılmıştır.

BULGULAR ve TARTIŞMA

Çalışanların Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçek Puan Ortalamaları Alt Faktörler ve Genel Ölçek X+SD Kendini gerçekleştirme 2.74+0.51 Sağlık sorumluluğu 2.30+0.54 Egzersiz 2.02+0.64 Beslenme 2.40+0.46 Kişilerarası destek 2.78+0.47 Stres yönetimi 2.39+0.53 Genel ölçek 2.45+0.41

Çalışanların Sosyo-Demografik Özellikleri ve Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçek Puanı Arasındaki Analiz Sonuçları Kendini Gerçekleştirme Sağlık Sorumluluğu Egzersiz Beslenme Kişilerarası Destek Stres Yönetimi Toplam Yaş F p 0.841 0.522 1.430 0.214 2.983 0.012* 2.262 0.049* 0.517 0.763 2.047 0.073 2.204 0.054 Cinsiyet t 0.039 0.969 -0.320 0.750 0.854 0.394 -0.151 0.880 -0.724 0.470 0.321 0.749 0.013 0.989 Eğitim 0.087 0.967 0.345 0.793 0.735 0.532 0.507 0.678 0.803 0.493 1.511 0.212 0.152 0.928 Evlilik Durumu -0.601 0.548 1.389 0.166 -1.560 0.120 0.016 0.987 -0.665 -0.668 0.505 -0.446 0.656

Çalışanların Sosyo-Demografik Özellikleri ve Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçek Puanı Arasındaki Analiz Sonuçları-Devam Kendini Gerçek leştirme Sağlık Sorumluluğu Egzersiz Beslenme Kişilerarası Destek Stres Yönetimi Toplam Gelir F p 5.606 0.004** 3.358 0.036* 5.325 0.005** 4.595 0.011* 6.829 0.001** 7.628 8.607 0.000** Toplam Çalışma Yılı 2.082 0.084 1.003 0.406 2.737 0.029* 1.090 0.362 1.471 0.212 2.135 0.077 2.463 0.046* Algılanan Sağlık Durumu 8.892 7.612 8.818 6.050 0.003** 5.863 9.125 12.382

ÖNERİLER Çalışma ortamlarında çalışanların sağlık davranışlarını belirleyerek gereksinim duyulan öncelikli alanlara göre program geliştirmelidir. İşyeri sağlığı geliştirme programları çalışanların sağlığı geliştirici davranışlarını etkileyen faktörleri göz önüne alarak planlanmalıdır. Bu etkinliklerin planlanmasında destekleyici bir çevre oluşturulmalıdır

TEŞEKKÜR EDERİM