MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
DENİZLİ YAŞAR SANİYE GEMİCİ ANADOLU LİSESİ
REİS BEY ÜNİTE TANITIM SUNUMU
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
YAYA TEMASI.
CANLILAR DÜNYASINI GEZELİM TANIYALIM
Ünite Portfolyo Sunumu Zeynep Üzümcü
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
Ünite Ürün Dosyası Sunumu Bülent ÖZTÜRK
Herkes Gibi Benim de Yuvam Var Ünite Ürün Dosyası Sunumu Gamze BARIN Ünite Ürün Dosyası Sunumu Gamze BARIN.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Newton’un Hareket Kanunları
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
EN İYİ MESLEKLER YARIŞI
Maddenin Isı Etkisiyle Değişimi Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Genleşme ve Büzülme Katı , sıvı ya da gaz halinde bulunan maddelerin hacimleri ısı aldığında artar, bu olaya genleşme denir. Aynı maddeler sıcaklığı düşük.
Hazırlayan Sibel Güler- Fatma Akfırat Binnur Sancak Palaz- Volkan Tay
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
MADDE VE ÖZELLİKLERİ MADDENİN 4. HALİ PLAZMA.
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Ünite Tasarım Sunusu Hazırlayan : Ebru GİRGİN.
ANADOLU MEDENİYETLERİ ÜNİTE TANITIM SUNUSU
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
TAŞITLAR.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Ünite Planı Özeti: Bu ünitede temel soru ile çevremizdeki cisimlerin disiplinler arası bağlantı kurularak öğrencilerin aklına gelebilecek her şekilde.
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
MİLLİ EDEBİYAT HAZIRLAYANLAR  Gülcan Diribaş  Elif Er  Aylin Köseler.
TÖMÜK SİNAN SUVERİR İLKÖĞRETİM OKULU MERSİN - Erdemli Ferda ÇELİK
Ünite Portfolyo Sunumu
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
Ünite Portfolyö Sunumu
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
HAZIRLAYAN: DİLEK BEZGAL
Aynaya nasıl yazı yazdığımı merak ediyor musunuz?
CANLILAR DÜNYASINI GEZELİM TANIYALIM
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
VÜCUDUMUZ BİLMECESİNİ ÇÖZELİM TANITIM SUNUMU
ÜNİTE PLANI MESLEKLER.
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
DÜN BUGÜN YARIN Ünite Portfolyo Sunumu Fatma KIYMAZ Asuman İŞLER.
ÜNİTE PORTFOLYO SUNUMU HAYRİYE UTKU
DONDURMAMA NE OLDU?.
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
EKONOMİK MUCİZENİN ÜLKESİ JAPONYA
Kat Hizmetleri Organizasyonu
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Büyük Fasulye Yarı şı Ünite Ürün Dosyası Sunumu. Ünite Özeti Büyük Fasülye Yarışı devam etmektedir! En uzun fasülyeyi yetiştirme yarışı farklı okullardaki.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
Mutluköy İlköğretim Okulu
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
PLAZMANIN TANIMI Plazma “iyonize olmuş gaz“ anlamına gelir.
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Aynaya nasıl yazı yazdığımı merak ediyor musunuz?
ÖĞRETİMİN PLANLANMASI
Sunum transkripti:

MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ

ÜNİTE İÇERİĞİ Maddenin üç hali olduğu, Katı, sıvı ve gaz maddelerin neler olduğu, Yeryüzündeki hiçbir maddenin yok olmadığı, Katı maddelerin ısının etkisiyle eriyerek sıvı maddeye dönüştüğünü,

Sıvı maddelerin ısının etkisiyle buharlaşarak gaz haline dönüştüğü, Sıvı maddelerin ısı vererek katı hale geldiği (donma), Bir maddenin ısı vererek gaz halden sıvı hale geçmesinin yoğunlaşma olduğu anlatılacak.

ÖĞRETİM PROGRAMI TASARIM SORULARI TEMEL SORU Aynaya nasıl yazı yazdığımı merak ediyor musunuz? Bir şeyin yok olması mümkün müdür?

ÜNİTE SORULARI Hal değişimi için gerekli koşullar nelerdir? Maddelerin hal değişiminin insan hayatına ne gibi faydaları vardır? Su ne gibi değişimlere uğrar?

İÇERİK SORULARI Madde kaç değişik halde bulunur? Katı madde nedir? Sıvı madde nedir? Gaz madde nedir? Erime nedir? Donma nedir? Buharlaşma nedir? Sıvı maddelerin buharlaşması için ne gereklidir? Yoğunlaşma nedir?

Bu Proje öğrencilerimin 21 Bu Proje öğrencilerimin 21. yüzyıl becerilerini geliştirmesine aşağıdaki şekilde yardımcı olur. Öncelikle ÖPTS sorularına cevap bulabilmek için araştırmak, değerlendirmek ve paylaşmak için dijital teknoloji ve iletişim araçlarını kullanacak, Elde ettiği bilgiler üzerine akıl yürütecek, fikirlerini arkadaşlarıyla tartışacak, Öğrendiklerini yaratıcı fikirlerle ve deneylerle somutlaştıracak. Grup çalışmasının önemini anlayacak.

Öğrenci Gereksinimlerini Belirleme Aracı AMAÇ Doğadaki hiçbir maddenin yok olmadığını sadece hal değiştirdiği hakkında sorular sorarak , deneyler yaparak sonuca varmak. ÖPTS sorularından yola çıkarak öğrencilere beyin fırtınası, düşün-eşleş-paylaş ve bil-merak et- öğren şemaları uygulattırarak öğrenci ihtiyaçlarını belirledim. Öz yönelim ve iş birliğini özendirme adına grup çalışmaları yaptırarak öz değerlendirme ve akran değerlendirmeleri yaptırdım.

Öğrencilerin proje üzerinde ilerlemelerini takip etmek adına ilerleme denetim listeleri oluşturdum. Bu listeleri gözlemlerime, öğrenci günlüklerine ve konuyla ilgili sorular sorarak doldurdum. Kavramayı denetleme ve üst bilişi özendirmek için yazılı, fotoğraf ve video günlüklerinin yanında yazılı ve sözlü sınavlar uyguladım.

Kursa İlişkin Hedeflerim Öğrencilerimin, derslere karşı ilgisini çekebileceğim yeni yöntemler bulmak. Öğrencilerimin kazanımları, kalıcı öğrenmelerini sağlamak adına farklı teknolojileri ve yöntemleri öğrenmek. 21. Yüzyılın gerektirdiği öğrenci ihtiyaçlarını belirleme ve değerlendirme yöntemlerini öğrenmek. Meslektaşlarımla fikir alış verişinde bulunmak.

Öğrencilerimin Hedefleri Bireysel ve grup çalışmalarının önemini kavramak. Bilmediklerini kendi yöntem ve çalışmalarıyla öğrenmek. Öğrendiklerini akranlarıyla paylaşmak. Araştıran, düşünen ve aktaran bireyler olmak.

Öğrenci Gereksinimlerini Belirleme Değerlendirme Aracı Proje çalışması başlamadan önce Beyin Fırtınası , Soru Sorma Düşün-Eşleş-Paylaş, Bil-Merak Et-Öğren Öğrenciler proje üzerinde çalışır ve işleri tamamlarlar Grup Planı ,Soru sorma, Öğretmen görüşmesi, Öz Değerlendirme, Akran Değerlendirmesi Proje çalışması tamamlandıktan sonra K-W-L şeması, Denetim Listeleri, Soru Sorma Yazılı ve Sözlü Sınavlar , Deney Sunumu