HAYATBOYU ÖĞRENME AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİKLER SİSTEMİ HAYATBOYU ÖĞRENME ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARININ ROLÜ Prof. Dr. Mustafa.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Europass nedir? Beceri ve yeterliliklerinizi Avrupa’da anlaşılır hale getirmek için düzenlenmiş bir dokümanlar klasörüdür.
Advertisements

ERASMUS+ GENEL TANITIMI
MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Projemiz; Mesleki eğitimde kalite güvencesi ile ilgili farkındalık ve bilginin artırılması, EQAVET uygulamalarının ve ağları ile ilgili iyi uygulama örneklerini.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
28-29 Ş ubat 2012 Ş anlıurfa Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi YÜKSEKÖ Ğ RET İ M KURULU BA Ş KANLI Ğ I.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Akademik Gelişim Birimi Etkinlikleri
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMI
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİNİN İŞLEYİŞİ VE
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
ULUSALYETERLİLİK SİSTEMİMİZ VE MESLEKİ BİLGİ, REHBERLİK VE DANIŞMANLIK
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
31 Ekim Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Eğitim İstihdam İlişkisinin Güçlendirilmesi 24 Aralık 2014.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
«QUALITY ASSURANCE IN ECVET MOBILITY»
Mesleki Yeterlilik Kurumu
Serdar ARSLAN PPKB Uzmanı T.C. Orta Anadolu Kalkınma Ajansı
AVRUPA BİRLİĞİNDE MESLEKÎ REHBERLİK ve MEB ÇALIŞMALARI
1 / 140 İNŞAAT PENCERESİNDEN MESLEKİ -TEKNİK EĞİTİM ve BELGELENDİRMEDE TÜRKİYE, AVRUPA BİRLİĞİ ve DÜNYA ÖLÇEĞİNDE GÜNCEL GELİŞMELER.
EC Delegation to Turkey 1 Türkiye’de Mesleki Yeterlik Sistemi Mesleki Rehberlik ve Danışmanlık Hizmetlerinden Yeni Beklentiler Dr. Mustafa BALCI Avrupa.
ÜLKEMİZDE MESLEKİ REHBERLİK ALANINDA ÖNEMLİ BİR AŞAMA:
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
ÜLKEMİZDE MESLEKİ REHBERLİK ALANINDA ÖNEMLİ BİR AŞAMA:
Avrupa Yeterlikler Çerçevesi yolunda AYÇ & ECVET BERLIN – European Commission, DG EAC – Unit A3.
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
BAĞIMSIZLIKLARININ 20. YILINDA TÜRK CUMHURİYETLERİ TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDA EĞİTİM VE BİLİM ALANINDAKİ İLİŞKİLER: DEĞERLENDİRME, SORUNLAR VE ÖNERİLER.
Mesleki Yeterlilik Kurumu Ulusal Yeterlilik Sistemi
TÜRK-İŞ HBÖ YAKLAŞIMI Hayat Boyu Öğrenme Nedir? Hayat Boyu Öğrenme bireyin tüm yaşamı boyunca kişisel ve toplumsal gelişimine imkan sağlayan, şeffaf,
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PROF. DR. SEBAHATTİN BALCI KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ (28 – 29 Mart 2013, İstanbul, Türkiye)
Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu TİSK - HBÖ Çalışma Grubu
GÜNÜMÜZDE ÇIKAN SORULAR
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) TR1-LEO Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi Ulusal ve uluslararası meslek.
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Teknik Destek Projesi
PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI MEB / PKMB 1984.
Avrupa Birliği Eğitim Programları
MESLEKİ EĞİTİMDE KREDİ TRANSFERİ UYGULAMALARI TR1-LEO
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
HAYAT BOYU REHBERLİK VE DANIŞMANLIK SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ÖNCELİK 2: HAYAT BOYU ÖĞRENME FIRSATLARININ VE SUNUMUNUN ARTIRILMASI.
Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
Mesleki Yeterlilik Kurumu Nedir?
T.C. Yükseköğretim Kurulu
TÜRK DİLDEŞ ÜLKELER İŞBİRLİĞİ KONSEYİ (TÜRK KENEŞİ)
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
Sunum transkripti:

HAYATBOYU ÖĞRENME AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİKLER SİSTEMİ HAYATBOYU ÖĞRENME ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARININ ROLÜ Prof. Dr. Mustafa BALCI Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu TOBB 4. EĞİTİM KONGRESİ – 15 / 16 NİSAN 2011 TOBB - ANKARA

Avrupa Yeterlikler Çerçevesi Bologna ve Kopenhag süreçlerini temel alır Yaşam boyu öğrenim kapsamında yer alan tüm yeterlikleri içerir Talebin açık biçimde ifade edilmesini sağlar Sektörü temsil eden bir uzmanlar grubunun çalışmaları üzerine yapılandırılır Nihai bir tavsiyeden çok temel biçimle ilgili bir danışma aracı niteliği taşır

Avrupa Yeterlikler Çerçevesi Fonksiyonları Yeterliklerin karşılaştırılmasına yönelik bir tercüme aracı Öğrenim çıktılarını temel alan tarafsız bir referans noktası Kredi transferi ve kalite güvencesi sistemlerini destekler Sektör yeterliklerin geliştirilmesi için temel oluşturur

AYÇ’nin temel bileşenleri

AYÇ: Ortak Prensipler Ortak Prensipler Kalite güvencesi Anahtar yeterlikler konusunda anlaşma Yaygın ve informal öğrenime geçerlilik kazandırılması Danışma ve rehberlik

Y Y Y Y Y Y Y Y Y YY Y Y Y Y UYS vb AYÇ Çerçevenin İşleyişi

A Y Ç Ülke A Ülke B Yeterlikler ( A ) Yeterlikler ( B )

A Y Ç Ülke A Ülke B Yeterlikler ( A ) Yeterlikler ( B )

A Y Ç Ülke A Ülke B AYÇ işleyişi: örnek İsveç’te 4.Seviye Sertifika = AYÇ Seviye 4 = İrlanda ‘Advanced certificate’

Öğrenim çıktıları Öğrenme Çıktılar Girdiler Geleneksel Eğitim Sistemleri GİRDİLERİ temel alır AYÇ ÖĞRENİM ÇIKTILARINI TEMEL ALIR  OBJEKTİF referans noktasıdır

Öğrenim Çıktılarına Odaklanma AYÇ Öğrenim Çıktıları İnformal Öğrenim Örgün Öğrenim Yaygın Öğrenim

Neden Öğrenim Çıktılarına Odaklanma? AYÇ Öğrenim Çıktıları İşgücü Piyasası Bilgi Temelli Ekonomi Sosyal sebepler

HAYATBOYU ÖĞRENME ZENGİNLİĞİ BEŞİK MEZAR Hayatboyu Öğrenme Okul Üniversite Meslek Lisesi Formal & Non- formal Öğr. Sürekli Eğt. Merkezi İşbaşı Eğitimi Informal Öğr.

Türkiye’de Ulusal Yeterlik Sistemi AYÇ Türkiye Raporu tarihinde sunularak Türkiye’nin AYÇ katılımı resmen ilan edilmiştir. Ulusal Yeterlikler Sisteminin gerçekleştirilmesi kapsamında ilk adım olarak Ekim 2006 ayında yürürlüğe giren Mesleki Yeterlikler Kurumu (MYK) kurulması ile ilgili kanun yer almaktadır.

MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ ORGANLARI MYK Tekstil Metal ULAŞTIRMA Otomotiv İnşaat Turizm MEB YÖK ÜNİ. ÇSGB İŞKUR İŞÇİ VE İŞVEREN KUR. TÜRKAK

MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE EĞİTİM KURUMLARI MEB Genel Lise Halk Eğt.M. Mes. Eğt. M. Açık Lise Meslek Lise Dershaneler MYK YÖKÜNV. ÖZELSEKTÖR ÇSGB İŞKUR İŞÇİ VE İŞVEREN KUR. OKUL ÖNCESİ ve İLKÖĞRETİM OKULLARI

YÜKSEKÖĞRETİM SİSTEMİ YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI YÖK MESLEK YÜKSEKOKULU MEB MYK ÖZELSEKTÖR ÇSGB İŞKUR İŞÇİ VE İŞVEREN KUR. KALİTE AKREDİTASYON KURUMU ÜNİVERSİTELER SÜREKLİ EĞT. MERKEZİ TEKNOPARK İŞ BAŞI EĞT

Eğitim Sistemi Mesleki Yeterlilik Sistemi Uyumu ve Koordinasyonu MESLEKİ YETERLİLİK KURUMU – MESGEMLER MESLEK STANDARTLARI VE MESLEKİ YETERLİLİKLER İLKÖĞRETİM OKULLARI – MESLEKİ EĞİTİM KURUMLARI MESLEK YÜKSEKOKULLARI - ÜNİVERSİTELER EĞİTİM STANDARTLARI – MODÜLER MÜFREDAT

AYÇ: Ortak Prensipler Ortak Prensipler Kalite güvencesi Anahtar yeterlikler konusunda anlaşma Yaygın ve informal öğrenime geçerlilik kazandırılması Danışma ve rehberlik

Yaygın ve informal Öğrenmenin (Dershane-HEM-SEM…) Tanınırlık Kazandırılması MİLLİ DÜZEYDE VE BÖLGE / İL DÜZEYİNDE GÜVENİLİR ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME MERKEZLERİ – AÇIK ÖĞR. MESLEK STANDARTLARI / MESLEKİ YETERLİLİKLER MODÜLER MÜFREDAT – MODÜL GEÇME – MODÜL DİLİMLERİ PAYDAŞLARIN KATILIMI KREDİLENDİRME VE MEŞRUİYET BİREYSEL YETKİLENDİRME GÜVEN

Yaygın ve informal Öğrenmenin (Dershane-HEM-SEM…) Tanınırlık Kazandırılması Kredi Transfer ve Biriktirme Sistemi EUROPASS ve Yeterliliklerin Şeffaf ve Adil Ölçme Değer. Sistemi PLOTEUS Internet Ağı Öğrenme ve İstihdam Fırsatları Veri tabanı Öğrenme Desteği

Kredi Transfer ve Biriktirme Sistemi (ECTS + ECVET) Hedef: Avrupa Genelinde Mesleki ve Akademik Eğitim Kurumlarının İhtiyacını Karşılayacak Entegre Bir Kredi Transfer Sistemi Oluşturmak.

Kredi Transfer ve Biriktirme Sistemi (ECTS + ECVET) Entegre Edilmiş Kredi Transfer Sistemi: HBÖ de Farklı İhtiyaçlara (Akademik, Mesleki vb.) cevap verebilmeli, AYÇ seviyeleri ile ilişkili olmalı, Kurumlar, Sistemler ve Ülkeler arası Yatay ve Dikey geçişlere izin vermelidir

Europass Europass, AYÇ ile bağlantıyı sağlamak üzere düzenlenen ve beş belgeden oluşan bir bütündür. İçeriğinde şunlar bulunur: 1.Europass Özgeçmiş 2. Europass Dil Pasaportu 3. Europass Diploma Eki 4. Europass Sertifika Eki Birey tarafından doldurulur Yetkili kurumlar tarafından doldurulur ve onaylanır. 5. Europass Hareketlilik

Ploteus Öğrenme Fırsatları ve İstihdam İmkanları veritabanı Öğrenim fırsatları ile ilgili internet portalıdır. Hedef gruplar: öğrenciler, iş arayanlar, çalışanlar, anne – babalar, rehber danışmanlar, öğretmenler AYÇ ortak referans seviyeleri portal’ın içeriğini biçimlendirecektir.

Türkiye’de Ulusal Yeterlik Sistemi – Görevler Uzun Dönem Reform Süreci Ulusal Yeterliliklerin AYÇ ile İlişkilendirilmesi, Öğrenme Çıktılarına Dayalı Yeterlilikler Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi – Sistemi oluşturulması

Yeterliliklerin AYÇ ile İlişkilendirilmesi Sektörel Paydaşların Rolü Sektörel Yeterliliklerin AYÇ ile İlişkilendirilmesi İşbirliği Sektörlerin Yeterlilikler Konusunda Gelişiminin Desteklenmesi Ulusal ve sektörel yeterlikler arasında ilişki kurulması VOC-TEST Merkezleri yoluyla yerel düzeyde belgelendirme süreci

AB Desteği IPA I Projeleri Mesleki Yeterlikler Kurumu ve Ulusal Yeterliklerin Güçlendirilmesi Projesi –Toplam Bütçe 10,7 Milyon Avro –Projenin hibe ayağı kapsamında 26 VOC-TEST Merkezi kurulacak. Türk Yüksek Öğretim Sisteminin, Avrupa Yüksek Eğitim Sistemi ile Uyumunun Sağlanması Projesi –Toplam Bütçe 5 Milyon Avro

AB Desteği IPA IV Projeleri Hayatboyu Öğrenmenin Desteklenmesi (Phase 1) –Toplam Bütçe: 15 Milyon Avro –Hibe bileşeni altında şu anda toplam bütçesi 5 milyon avro olan 45 proje uygulanmakta –Hizmet ve Ekipman bileşenleri için ihale süreci devam etmekte.

AB Desteği IPA IV Projeleri Hayatboyu Öğrenmenin Desteklenmesi (Phase 2) –Toplam Bütçe: 15 Milyon Avro –Operasyonun detayları belirlenmekte yılında uygulamanın başlaması planlanıyor.

AB Desteği IPA IV Projeleri Mesleki Eğitimin Kalitesinin Geliştirilmesi (Phase 1) –Toplam Bütçe: 20 Milyon Avro –Hizmet bileşeni ihale aşamasında –Hibe ve ekipman bileşenleri hazırlık aşamasında.

AB Desteği IPA IV Projeleri Mesleki Eğitimin Kalitesinin Geliştirilmesi (Phase 2) –Toplam Bütçe: 13 Milyon Avro –Bu operasyonun 2014 yılında başlaması planlanmaktadır.

İlginiz için Teşekkür ederim