Uzaktan Eğitim Kuramları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MUSTAFA YEŞİLADA
Advertisements

UZAKTAN EĞİTİMDE ZAMAN YONETiMi Uzm.Nazime Tuncay.
 1 Ekim 2010 ile 1 Kasım 2010 tarihleri arasında İ stanbul Haydarpa ş a Numune E ğ itim ve Ara ş tırma Hastanesi Acil Servisine ba ş vuran toplam 985.
İNSAN-MAKİNA SİSTEMLERİNDE PERFORMANSI ETKİLEYEN SOSYAL FAKTÖRLER
İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI Gül Nur AKMAN
Kurulu ş Misyon Vizyon Amaçlar ve Hedefler E ğ itim-ö ğ retim alt yapısı Fakülte Bina Proje Süreci Akademik Kadro Da ğ ılımı Eylem Planı Stratejik Plan.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu Bülent ÖZTÜRK
Bilgisayar ? BİL 110 Bilgisayara Giriş Öğrt. Gör. Dr. Ahmet Cengizhan Dirican Bilgisayar Müh. Böl.
Sektörler Arası İşbirliği. Amaç: TSM Çalışanlara Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi 2 Katılımcıların sa ğ lı ğ ın geli ş tirilmesi müdahalesinde.
OKUL DENEYİMİ -I- Dr. Muhammed TURHAN.
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
7. Hafta: Sözel Dil ve Konu ş ma Sorunları Giri ş İ leti ş im-Dil-Konu ş ma Dil ve Konu ş ma Sorunlarının Tanımı Yaygınlık Oranı Nedenleri Türleri Ö ğ.
Master in Advanced European and International Studies.
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Bilgisayar Destekli Eğitim
Medya Araçlarının Yararları Ve Zararları
Ekinözü Çok Programlı Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin etkinlikleri, önleyici ve gelişimsel rehberlik hizmeti anlayışı çerçevesinde;
E Ğİ T İ MDE PROGRAM DE Ğ ERLEND İ RME Belgin TOPAL, E ğ timci Hakan AKSOY, E ğ itim Yöneticisi.
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
Çoklu Zekâ Kuramının Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Yansıması.
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR. Dr. Soner YILDIRIM Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE) Gündem E ğ itimde bilgisayar uygulamaları Bilgisayar Destekli E.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
Program Tasarım Modelleri
Büyük Fasulye Yarı şı Ünite Ürün Dosyası Sunumu. Ünite Özeti Büyük Fasülye Yarışı devam etmektedir! En uzun fasülyeyi yetiştirme yarışı farklı okullardaki.
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
WEB TABANLI ÖĞRENME.
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ASSURE Modeli.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Olgu Yönetimi Standartları
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yönetimin Tanımı ve Unsurları
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
BENZETİM (SİMULASYON) TEKNİĞİ
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
Bilgilendirme Toplantısı
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri
Sunum transkripti:

Uzaktan Eğitim Kuramları Uzm.Nazime Tuncay 08.04.2017

Uzaktan Eğitim Kuramları Yeni teknolojiler, globalleşme ve öğrenmeye ilişkin yeni düşünceler nedeni ile geleneksel eğitim yaklaşımları değişmektedir. Uzaktan eğitimin nasıl uygulanması ve araştırmaların ne şekilde yapılması gerektiğine ilişkin farklı görüşler bulunmaktadır. Uzm.Nazime Tuncay 08.04.2017

Uzaktan Eğitim Kuramları Bağımsız Çalışma Kuramı Öğretimin Endüstriyelleşmesi Kuramı Etkileşim ve İletişim Kuramı Yetişkin Eğitimi Kuramı (Andragoji) Eşitlik Kuramı Uzm.Nazime Tuncay 08.04.2017

Bağımsız Çalışma Kuramı Wedemeyer,bağımsız çalışma sistemlerinin 6 özelliği olduğunu söylüyor: Öğrenci ve öğretmen ayrı yerlerde İletişim yazılı veya farklı medyalar aracılığı ile yürütülüyor Öğretim bireyselleştiriliyor Öğrenme, öğrenci etkinlikleri sonucu meydana geliyor Öğrenme, öğrencinin kendi çevresinde erişilebilir duruma geliyor Her öğrenci kendi öğrenme sorumluluğunu alıyor, istediği zaman başlama ve bitirme özgürlüğü var Uzm.Nazime Tuncay 08.04.2017

Bağımsız Çalışma Kuramı Moore, uzaktan eğitimi öğrenci-yönetiminde ve öğretmen-yönetiminde olarak ikiye ayırıyor ve özellikle iki değişken üzerinde duruyor. Öğretmen ve öğrenci arasındaki uzaklık: Uzaktan eğitimin 2 boyuttan oluştuğunu söylüyor: çift- yönlü iletişim (diyalog) ve programın öğrenci ihtiyaçlarını karşılama düzeyi (yapı). Öğrenci sorumluluğu ve kararlılık: Kendi öğrenme sorumluluğunu almalı, öğretmenden çok az yardım istemeli, aktif olmalı. Uzm.Nazime Tuncay 08.04.2017

Öğretimin Endüstriyelleşmesi Kuramı Peters, uzaktan eğitimin analizi için şu terminolojileri önermiştir: Verimlileştirmek Çalışmanın bölünmesi Mekanikleştirme Özel bir amaçla bir araya toplanmış insanlar grubu Toptan Üretim Planlama Organizasyon Bilimsel kontrol yöntemleri Resmileştirme Standartlaştırma Fonksiyonel Değişim Objektiflik Konsantrasyon ve merkezileşme Uzm.Nazime Tuncay 08.04.2017

ETKİLEŞİM VE İLETİŞİM KURAMI Holmberg, kuramını 7 öneriye dayandırmıştır: Öğretmen ve öğrenci arasındaki iletişim çok önemlidir Duyuşsal katılım memnuniyeti etkiler Memnuniyet motivasyonu destekler Karar sürecine katılım öğrenci memnuniyeti açısından tercih edilir Güçlü bir motivasyon öğrenmeyi yönlendirir Samimi iletişim ve kolay erişim, diğer boyutları destekler Öğretimin etkililiği, öğrencinin ne kadar öğrendiği ile belirlenir Uzm.Nazime Tuncay 08.04.2017

YETİŞKİN EĞİTİMİ KURAMI Knowles, yetişkinlerin öğrenmesine ilişkin 7 boyuta dayandırdığı bir kuram geliştirmiştir: Yetişkinlere uygun bir öğrenme ortamının yaratılması Katılımcı bir organizasyon yapısı yaratılması Hissedilen ve olması gereken öğrenci ihtiyaçlarının incelenmesi Yönlendirmelerin oluşturulması Etkinliklere ilişkin tasarımların geliştirilmesi Hedeflere yönelik planlamanın yapılması Nitel ve nicel değerlendirme yapılması Uzm.Nazime Tuncay 08.04.2017

EŞİTLİK KURAMI Keegan, eğitimde herkese eşit olanaklar sağlanması düşüncesinden hareketle bir kuram oluşturmuştur. Öğrenme deneyimleri herkes için farklı ortamlarda ve farklı koşullarda olsa bile eşit olmalıdır. Uzm.Nazime Tuncay 08.04.2017