PROJE TABANLI ÖĞRENME.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Proje Tabanlı Öğrenme Hazırlayan: Habil UZAN
Senaryolar, öğrenme hikayeleri ve aktiviteleri
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME Konu Adı: Dünyamızın İklim Zenginliği.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
21. Yüzyıl Öğreneni.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Paradigmalar. Paradigmaları m ız Değişmiyor mu? 21. Yüzyıl Öğreneni.
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Ozan ÖZGÜVEN & Esra KELLECİ
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
PROJE YÖNTEMİ Proje nedir?
Bilimsel düşünme becerileri
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
ITEC PROJESİ KAPANIŞ SEMİNERİ TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ PROJELER BİRİMİ AĞUSTOS,2014.
Probleme Dayalı Öğrenme
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Program geliştirme sürecini etkileyen bağlamsal unsurlar Kuramsal (çoklu zeka-genel zeka) Toplumsal değerler Aile beklentileri Toplumsal değer Eğitim sistemi.
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
7th International Congress of Research in Education
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
PROBLEM ÇÖZME.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Projenin Amacı Projenin en temel amacı okul öncesi sınıflarında engeli olan çocuklarla çalışan öğretmenlerin sınıf içi yeterliklerinin artırılmasıdır.
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
21. YY BECERİLERİ.
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

PROJE TABANLI ÖĞRENME

 Proje tabanlı öğrenme, günümüzde eğitim sistemlerinin alması gereken biçimi göstermek için özenle seçilmiş üç temel kavramdan oluşmaktadır.

Bu kavramlardan birisi öğrenme kavramıdır ki dikkati öğretene değil öğrenene çekmek açısından son derece önemlidir.

Bir diğeri proje kavramıdır Bir diğeri proje kavramıdır. Proje, tasarı ya da tasarı geliştirme anlamına gelen bir kavramdır ve öğrenmenin transferi ve tekil öğrenmeden çok belli bir amaca dönük ilişkisel öğrenmeye işaret etmektedir.

Projeyi bir hedef olarak değil, alt yapı unsuru olarak ele almakla da proje tabanlı öğrenme, öğrenmenin ürün değil süreç boyutunu vurgulamakta ve öğrenmeyi arzulanan ölçüde bireyselleştirmektedir.

Proje Tabanlı Öğrenme müfredatın birbirinden bağımsız küçük bilgiler yığını olarak öğretilmesine karşı geliştirilmiş ve çağdaş ülkelerde uygulanmakta olan bir öğretim ve öğrenim modelidir.

Bu model bir yada daha fazla alanın temel kavramları ve prensipleri üzerine odaklıdır ve bir ders senaryosu içinde mümkünse birden fazla dersin öğrenme hedeflerini kapsar.

Bu modelde öğrenci gerçek problemlerin çözümüne yönelik ders senaryoları içerisinde ağırlıklı olarak, düşünme, problem çözme, yaratıcılık, bilgiye erişim, işleme, yeniden harmanlama, sorgulama, uzlaşma gibi aktiviteler yapar ve hem bireysel hem de ekip çalışması için zaman ayırır.

Bu modelde öğretmen yardımcı ve rehber, öğrenci ise özerk ve kurgulayıcıdır ve her senaryonun sonunda gerçekçi ve öğrenci tarafından geliştirilmiş bir ürün ortaya çıkar.

Ayrıca Proje Tabanlı Öğrenme/Öğretim, öğrencinin aktif katılımını güdülediği, üst düzey bilişsel aktiviteler içerdiği, çok çeşitli araç ve kaynak kullanımını desteklediği, ders, sosyal beceriler ve hayat becerilerini birlikte ele aldığı için bilgisayarın kendisini hedef olarak almayan ve genelde teknoloji kullanımının, bir araç olarak kullanımını vurgulayan doğru bilgisayar destekli eğitim uygulamalarının da temel öğretim modelidir.

Projeye dayalı çalışma, çok ileri düzeydeki bilişsel becerileri ortaya çıkartır ve öğrencilerin kendilerini, kendi öğrenmelerinden sorumlu tutar.

Proje çalışmalarının yapılandırılmasına ilişkin faktörler: a- Öğrenciler: • Genellikle kendi ilgi alanlarına denk düşen bir proje seçerler, • Kendi kaynak materyallerini kendileri bulurlar, • Ortaya bir sonuç ürün koyarlar (bu genellikle bir rapor olur) ve, • Kendi başlarına ya da gruplar halinde çalışırlar.

b- Projeler: • Belirli bir süre devam eder ve saptanmış zaman parametreleri gerektirir ve, • Bir dizi girdi ve ek gayret gerektirir. c- Öğretmenler: • Bir orkestra şefinin oynadığı rolden pek de farklı olmadan, yöneten ve kolaylaştırıcı rolünü üstlenerek rehber olurlar.

Proje tabanlı öğrenmede temel adımlar: 1. Hedeflerin belirlenmesi. 2 Proje tabanlı öğrenmede temel adımlar: 1. Hedeflerin belirlenmesi. 2. Yapılacak işin ya da ele alınacak konunun belirlenip, tanımlanması. 3. Takımların oluşturulması. 4. Sonuç raporunun özelliklerinin ve sunuş biçiminin belirlenmesi. 5. Çalışma takviminin oluşturulması. 6. Kontrol noktalarının belirlenmesi. 7. Değerlendirme ölçütlerinin ve yeterlik düzeylerinin belirlenmesi. 8. Bilgilerin toplanması. 9. Bilgilerin örgütlenip, raporlaştırılması. 10. Projenin sunulması

Özgüveni yüksek, öğrenmeye istekli, araştıran, paylaşımcı, yeniliklere açık, olaylara eleştirel bakabilen nesiller yetiştirebilmek için proje tabanlı öğrenmeye destek verelim.

HAZIRLAYAN SELAHATTİN BİLGİN