SPOR TEMELLİ KARİYER SEÇENEKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

ENGELLİ BİREYLER İÇİN FİZİKSEL AKTİVİTE
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI MEZUNLARIMIZ 1 ÖĞRENCİMİZ TIP FAKÜLTESİ 1 ÖĞRENCİMİZ HUKUK FAKÜLTESİ 1 ÖĞRENCİMİZ MİMARLIK 1 ÖĞRENCİMİZ İNŞAAT MÜHENDİSLİK.
PSİKOLOJİK TEMELLER Dr. Fatih DERVENT.
İ.K.Ü.İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Gençlik Ödülü yaş arasındaki gençlerin katılabilece ğ i, onların bireysel ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmayı hedefleyen gönüllülük.
INTERNATIONAL FEDERATION ADAPTED PHYSICAL ACTIVITY (IFAPA)
V A K A Y Ö N E T İ M İ Doç. Dr. Ertan Kahramanoğlu
31 Ekim Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır.
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
AVRUPA BİRLİĞİNDE MESLEKÎ REHBERLİK ve MEB ÇALIŞMALARI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
HERKES İÇİN FUTBOL-GRASSROOTS
OLİMPİYAT SPORCU EĞİTİM MERKEZİ
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
REHBERLİK DERSİ III.
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
12. Sınıf 100 nolu kazanım etkinliği
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
Öğretmen Yeterlikleri
SULUOVA FEN (ANADOLU ÖĞRETMEN ) LİSESİ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ. Daha iyi ölçme yapabilen, Öğrencilerin orta öğretim başarı puanını dikkate alan, Farklı puan türleriyle öğrencileri.
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
2015 YILI ÜNİVERSİTELERDE ÖZEL YETENEK PROGRAMLARI VE ŞARTLARI *Özel yetenek gerektiren programların sınavları ile seçme ve yerleştirme işlemleri yükseköğretim.
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
BESYO.
ENGELLİLER VE SPOR  Bilindiği gibi spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
DÜZİÇİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
2016/2017 ÖSYS TERCİH HAZIRLIK SUNUMU
Beden Eğitimi ve Sporun Genel Eğitim İçindeki Yeri
Beden Eğitimi ve Sporun Karşılaştırılması
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ
ALAN – DERS SEÇİMİ.
Sizce beden eğitimi ve sporun amaçları nelerdir?
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ 1. Amaçlarımız Bu bölümde, yasal ve toplumsal temellere bağlı olarak öğretmenin görevleri ve bu görevleri yerine getirebilme.
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
Felsefe KARİYER TERCİHİNİZ NE OLURSA OLSUN – EĞİTİMDE BİR ALAN OLABİLİR; OKUL DIŞINDA BİR ÖĞRETİM OLABİLİR; FİTNES İLE İLGİLİ BİR KARİYER OLABİLİR; - BİR.
BSÖ 101 (2 0) 2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri
Türk Hava Kurumu Üniversitesi
BSÖ 101 (2 0) 2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri
Büro Yönetimi ve Yönetici AsistanLIğI PROGRAMI
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ. BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ.
REHBERLİK DERSİ III.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
BSÖ 201 (2 2) 3 EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ
ENGELLİLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
21. YY BECERİLERİ.
7. Hafta Yöneltme (Liderlik).
Felsefeye İlişkin Düşünceleri Yansıtan Bazı Sorular
Sunum transkripti:

SPOR TEMELLİ KARİYER SEÇENEKLERİ Fatih DERVENT

Nasıl bir kariyer hedefliyorsunuz?

Hedeflediğiniz kariyer için doğru yerde misiniz?

Davranışlarınız, değerleriniz hedeflediğiniz kariyerle örtüşüyor mu?

Hedeflediğiniz kariyere ulaşmak için nasıl çalışmalısınız?

Profesyonellik Yaşam boyu öğrenme ve gelişime adanmış, hizmet sunduğu çevreye karşı sorumluluk taşıyan, ahlaki ve mesleki standartlara bağlı kalarak, kişisel ve organizasyonel koşulları düzenleyebilme yeteneği.

Profesyonellik Bir işi en ince ayrıntılarına kadar kavramış olmayı ve uygulayabilmeyi gerektirir. En önemli ölçüt işin gereğini en mükemmel haliyle gerçekleştirmektir. Toplumda iş yapan herkesin benimsemesi gereken bir düşünce ve davranış biçimidir.

Liderlik Belirli şartlar altında, hedeflenen kişisel veya grup amaçlarını gerçekleştirmek üzere, başkalarının faaliyetlerinin etkileme ve yönlendirme süreci.

Liderlik Liderlik, bir profesyonelin en önemli niteliklerin başında gelmektedir. Etkili liderlik başarılı spor temelli kariyerde kritik bir faktördür.

Liderlik Becerileri Vizyon ve bağlılık yaratma Bütünlük sağlama Model olma Başarı için fırsatlar sunma Başarısızlık için sorumluluk alma Grubun katılımını destekleme Etkili iletişimde bulunma Sorumluluk verme Pozitif bir ortam yaratma

Spor Temelli Liderlik Sağlık ve kişilik Mesleki yeterlilik Açıklık Adanmışlık

Spor Temelli Liderlik Yaratıcılık Gelişmeleri izleme Sorumluluk alma Diğerlerine saygı

Kişisel Gelişim Kişisel becerilerin geliştirilmesi eğitim sürecinin tamamlayıcı bir parçasıdır, Birey sadece aldığı eğitimle yetinmemeli diğerleri ile arasında fark yaratacak olan özelliklerin geliştirilmesine odaklanmalıdır.

Kişisel Gelişim Konuşma - Hitabet - Yazım Çağdaş Öğretim Yaklaşımları İnsan İlişkileri Çevreyle İşbirliği Organizasyon Becerisi Bilgisayar Uygulamaları

Kariyer Seçenekleri

Öğretmenlik Okulöncesi Oyunla Eğitim Öğretmenliği İlköğretim Hareket ve Temel Spor Eğitimi Öğrt. Ortaöğretim Spor Eğitimi Öğretmenliği Yükseköğretim Spor Eğitim Okutmanlığı.

Öğretmenlik Askeri Okullarda Öğretmenlik Sivil Toplum Kuruluşlarında Öğretmenlik

Özel Öğretim Zihinsel Engelliler Spor Eğitmenliği Bedensel Engelliler Spor Eğitmenliği Görme-Duyma Engelliler Spor Eğitmenliği Psikolojik Engelliler Spor Eğitmenliği Yaşlılarda Hareket Eğitimi Uzmanlıkları Otizmde Spor Eğitmenliği

Antrenörlük Çocuk Sporları Antrenörlüğü Elit Spor Dalları Antrenörlükleri Veteran Spor Antrenörlüğü

Fitness - Sağlık Spor Hekimliği Fitness Eğitmenliği Sportif Rehabilitasyon ve Masaj Uzmanlığı Sporda Psikolojik Yardım

Fitness - Sağlık İlkyardım Uzmanlığı Kilo Kontrol Merkezleri (SPA) Spor Beslenme Uzmanlığı Askeri Personel Programları

Spor Yöneticiliği Her Düzeyde Kulüp Yöneticilikleri Spor Teşkilatı Yönetim Hizmetleri Üniversitelerde SKS Yöneticilikleri (Kampüs Rekreasyonu) Spor Turizmi Yöneticilikleri

Spor Yöneticiliği Spor Tesisleri Yöneticilikleri Sportif Rekreasyon Yöneticilikleri Özel Spor Kuruluşları Spor Yöneticilikleri Spor Menajerlikleri Spor Hizmetleri Organizasyonları

Spor Medyası Spor Yazarlığı TV-Radyo Spor Spikerliği ve Yorumculuğu Spor Basını Yönetim Hizmetleri Spor Fotoğrafçılığı ve Kameramanlığı

Spor Bilimleri Alanı Araştırma Görevliliği Öğretim Görevliliği Öğretim Üyelikleri

Sporla İlişkili Fırsatlar Spor Hukuku Spor Mimari-İnşa Danışmanlığı Spor İstatistikçiliği Profesyonel Sporculuk

KAYNAKLAR Cohen, L., Bhengu, M. (2002). Career in Sport. Botswana: [Elektronik Versiyon]. Heinamann Educational Publisher. Floyd, A.P., Allen, J.B. (2009). Introduction to Careers in Health, Physical Education and Sport. [Elektronik Versiyon]. Belmont: Wadsworth, Cangage Learning. Germen, A.N., Evans, R., Krause, M.K. (2006). Professionalism. Journal of Healthcare Management. 51(4) 219. Gökçora, İ.H. (2005). Toplumsal Yaşamımızda ve Türk Bilim Dünyasında Profesyonel ve Profesyonellik Kavramlarına Değin. Bilgi Dünyası. 26(2) 237-250.

KAYNAKLAR Hoffman, J.S. (2009). Introduction to Kinesiology. Champaign: Human Kinetics Inc. Kasap, H. (2003). Sporun Kariyer Basamakları. İstanbul: TÜYAP Kariyer Günleri Sunumu, 30.03.2003. Mack, R. (1996). Leadership Skills: A Coach Greatest Asset. Coach, 16(4)3-4. Whuest, A.D., Bucher, A.C. (1999). Foundations of Physical Education and Sport.Fairfield PA: McGraw Hill.