Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BSÖ 101 (2 0) 2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BSÖ 101 (2 0) 2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri"— Sunum transkripti:

1 BSÖ 101 (2 0) 2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri
  Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor öğretmenliği Bölümü BSÖ (2 0) 2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri Prof. Dr. Fehmi TUNCEL

2 Terminoloji Sağlık-İlişkili Fitnes FİZİKSEL AKTİVİTE İLE İLİŞKİLİ OLAN VE HASTALIĞA KARŞI KORUYAN ÖZELLİKLERDİR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL

3 Terminoloji Sağlık-İlişkili Fitnes FİZİKSEL AKTİVİTENİN OLMAYIŞI, ÖRNEĞİN OBESİTE VE KARDİYOVASKÜLER HASTALIĞA NEDEN OLUR. BU NEDENLE SAĞLIK-İLİŞKİLİ FİTNES HERKES İÇİN ÖNEMLİDİR VE BEDEN EĞİTİMCİLER TARAFINDAN ÖNEMSENMELİ VE VURGULANMALIDIR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL

4 Terminoloji Performans-ilişkili Fitnes PERFORMANS-İLİŞKİLİ FİTNES, KUVVET, ÇEVİKLİK VE SÜRAT GEREKTİREN FİZİKSEL AKTİVİTELER VE SPORLAR İÇİN GEREKLİ OLAN ÖZELLİKLERLE İLİŞKİLİDİR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL

5 Terminoloji Performans-ilişkili Fitnes PERFORMANS-İLİŞKİLİ FİTNES, GENELLİKLE SPORA İLİŞKİNDİR. ÖRNEĞİN SPORCULAR, SAĞLIKLARINI KORUMAK VE GELİŞTİRMEK İSTEYEN SIRADAN İNSANLARDAN DAHA FAZLA FİTNES UNSURU OLAN KUVVETİ GELİŞTİRMEK İSTEYEBİLİRLER. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL

6 Terminoloji Sağlık DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ (WHO)’NE GÖRE SAĞLIK, FİZİKSEL, ZİHİNSEL, DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIKTIR; SAĞLIK YALNIZCA HASTALIK VE ÖLÜM RİSKİ OLMAMASI DEĞİLDİR. SAĞLIK, TOPLAM FİTNES ANLAMINA GELİR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL

7 Terminoloji Sağlık GÜNÜMÜZDE SAĞLIK SEKTÖRÜNDE HASTALIK YERİNE WELNES; VE TEDAVİ ETME YERİNE ÖNLEYİCİ TIP ÖN PLANDADIR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL

8 Terminoloji Sağlık SIKLIKLA KULLANILAN TERİM, ÖNLEYİCİ TIP’TIR. ÖNLEYİCİ TIP, HER FERDİN KENDİ SAĞLIĞINI EN ÜST SEVİYEYE TAŞIMA SORUMLULUĞUNA SAHİP OLDUĞUNU VURGULAR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL

9 Terminoloji Sağlık ÖNLEYİCİ TIP YAKLAŞIMINDA HER FERDİN SAĞLIĞININ FİZİKSEL, PSİKOLOJİK, DUYGUSAL, İNANÇLA İLGİLİ, ÇEVRESEL, GENETİK VE SOSYAL FAKTÖRLERİN BİRBİRLERİ İLE OLAN İLİŞKİLERİ TEMELİNE DAYANDIĞI TEMELİ VARDIR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL

10 Terminoloji Welnes WELNES YALNIZCA HASTALIĞIN OLMAYIŞI DEĞİL, OPTİMAL SAĞLIK OLUŞUDUR. WELNES’E GÖRE, KİŞİNİN SORUMLU KARARLAR VERME GÜCÜ, YALNIZCA HASTALIĞI ÖNLEMEYE DEĞİL, ÜST DÜZEYDE SAĞLIĞA SAHİP OLMAYA DA YOL AÇAR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL

11 Terminoloji Welnes WELNES, UYGUN BESLENME, DÜZENLİ EGZERSİZ, ETKİLİ STRES YÖNETİMİ VE SAĞLIĞI TEHDİT EDEN ALIŞKANLIKLARDAN (ÖR. SİGARA VEYA İLAÇLAR) UZAK DURARAK KAZANILIR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL

12 Terminoloji Rekreasyon REKREASYON, BİR KİMSE TARAFINDAN ÇALIŞILMAYAN SAATLERDE YAPILAN AKTİVİTELERDİR. GENELDE, SERBEST ZAMAN AKTİVİTESİ OLARAK DÜŞÜNÜLÜR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL

13 Terminoloji Rekreasyon REKREASYON EĞİTİMİ, İNSANLARA SERBEST ZAMANLARINI YAPICI BİR ŞEKİLDE DEĞERLENDİRMELERİNİ ÖĞRETMEYİ HEDEFLER. BU DA SERBEST ZAMAN AKTİVİTELRİNİN DİKKATLİ BİR ŞEKİLDE SEÇİLMESİNİ GEREKTİRİR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL

14 Terminoloji Spor oyunları SPOR OYUNLARI TERİMİ, GENELDE ÜST DÜZEY SPOR BECERİLERİNE SAHİP OLAN KİMSELERİN YER ALDIKLARI OYUNLAR YA DA SPORLARI İFADE EDER. BU KONUYU BİLMEYEN KİMSELER, SPOR OYUNLARI VE BEDEN EĞİTİMİNİN AYNI ANLAMDA OLDUĞUNU DÜŞÜNÜRLER. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL

15 Terminoloji Spor oyunları ANCAK, BEDEN EĞİTİMİ PROGRAMLARINDA ÇALIŞAN PERSONELİN ÇOĞU DA SPOR OYUNLARININ, GENİŞ BİR YELPAZEYE SAHİP OLAN OKUL BEDEN EĞİTİMİ PROGRAMLARININ (OKULLARARASI VEYA ÜNİVERSİTELERARASI) BİR SAFHASI OLDUĞUNU DÜŞÜNÜRLER. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL

16 Terminoloji Spor oyunları BİR OKULDAKİ SPOR OYUNLARI PROGRAM YÖNETİCİSİNİN TEMEL SORUMLULUĞU, BU YARIŞMA PROGRAMINI YÖNLENDİRMEK VE YÖNETMEKTİR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL

17 KAYNAKLAR Bennett, B. et al(1975). Comparative Physical Education and Sport. Henry Kimpton Publishers, London. Bucher & Wuest (1987). Foundations of Physical Education and Sport. Times Mirror/Mosby College Publishing,St. Louis. Fişek, Kurthan. Devlet Politikası ve Toplumsal Yapı ile İlişkileri Açısından Spor Yönetimi (Dünyada ve Türkiye’de). Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayını, Ankara, s. 38, 230. Kasap, Hasan. Eğitimsel Perspektiften Spor Eğitimcisi Yetiştirme Politikamızın İncelenmesi. 1. Eğitim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Spor Sempozyumu. Milli Eğitim Basımevi. Ankara, s Lumpkin, A: (1990). Physical Education and Sport-A Contemporary Introduction. Times Mirror/Mosby College Publishing, Missouri. Mirzeoğlu, Nevzat. Spor Bilimlerine Giriş. Bağırgan Yayımevi. Ankara, 2003. Sümer, Rıza. Türkiye’de Spor Kulüplerinin Yapıları, Yönetimdeki Yerleri ve Sorunları. Boş Zamanları Değerlendirme Alanı ve Toplumsal Çevreleri ile İlişkileri Üzerine Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara, 1997.s Üçışık, Fehim. Türk Spor Yönetiminde Gelişmeler ve Değişimler. Ulusal Spor Bilimler Sempozyumu. İstanbul, s. 187, 196. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL


"BSÖ 101 (2 0) 2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları