Portekiz MERYEM ÜLKÜ SÜMBÜL 080645015.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

TVO Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
Konu Başlıkları Müfredat Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Çalışmalardaki Olumsuz Örnekler ve İstatistiksel Bilgiler Anket Çalışmaları Teknik.
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
Almanya’da Uzaktan Eğitim
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu
Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
BELÇİKA EĞİTİM SİSTEMİ
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
4+4+4 EĞİTİM SİSTEMİ İLE İLGİLİ MERAK EDİLENLER
MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
FRANSA EĞİTİM SİSTEMİ İLKÖĞRETİM ORTAÖĞRETİM.
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİNİN ÖĞRETMENLERE TANITIMI
Mersİn İl Mİllİ EğİTİm Müdürülüğü EĞİTİMDE KALİTE yönetİm sİstemİ değerlendİrİcİ eğİtİmİ   MERSİN.
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
ÖZEL EĞİTİM HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMI
KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ PDR HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
Kaynaştırma ve bep bilgilendirme toplantısı
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Ahmet SARI Rehber Öğretmen
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Aykut Yiğit Ortaokulu Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi KASIM 2014 ? ? ?
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
HOŞGELDİNİZ FUNDA KÖROĞLU REHBERLİK SERVİSİ.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI EK DERS ÜCRETLERİ
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
Destek Eğitim Odaları.
MEB ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ.
. TERCİH. Öğrenci & Rehber Öğretmen  Hocam, Ankara mı? İstanbul mu? Aslında Eskişehir’de fena değil…  Çift anadal, yandal ne demek?...  Hocam mimarlık.
Hemşirelik ve Bakım Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programı.
“Çinlilerin eğitime ilişkin çok yüksek beklentileri var
TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VE SON DEĞİŞİKLİKLER
AOÖ406 OKUL ÖNCESİNDE KAYNAŞTIRMA PROGRAMLARI
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
2016/2017 ÖSYS TERCİH HAZIRLIK SUNUMU
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
KANUNLARDA OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
Karşılaştırmalı Eğitim
… Sınıf Öğretmeni.
SINAVA GİRMEK ZORUNLU MU?
ESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
Sunum transkripti:

portekiz MERYEM ÜLKÜ SÜMBÜL 080645015

Portekiz’in eğitim yasası 14 Ekim 1986 tarihli Milli Eğitim yasası ile yeniden düzenlenmiştir. Zorunlu eğitim 6 yıldan 9 yıla çıkarılmıştır. Okulöncesi , ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim olmak üzere 4 tane eğitim basamağı mevcuttur. “Birleştirilmiş Temel Okul” olarak isimlendirilen okullarda birinci, ikinci ve üçüncü devre (6-15 yaş) ve ayrıca anaokulu (3-6 yaş) bir arada bulunur

İspanya’da zorunlu okula başlama yaşı 6’dır. 3 yaş için ise yaklaşık % 55’dir. 4-5 yaşları için okullaşma oranı % 90, 5 yaş için % 100 ,

Okul öncesi eğitim İlk resmi anaokulları Eğitim Bakanlığı’nca 1978’de kurulmuştur. Portekiz’de 3-6 yaş arası tüm çocuklara açık olan okul öncesi eğitim isteğe bağlıdır ve devlet okullarında parasızdır. Bu alanın en yaygın eğitim kurumları, 3-6 yaş arasındaki çocukların gittikleri anaokullarıdır. Ayrıca, 0-3 yaş arasındaki çocukların alındıkları çocuk yuvaları da vardır. Resmi, özel ve birlik anaokulları Eğitim Bakanlığı denetimindedir. Çeşitli resmi kurum ve kuruluşlara, özel kişilere ve kamu yararına çalışan kuruluşlara bağlı çocuk yuvaları mevcuttur.

Anaokullarında karma eğitim yapılır. Çok amaçlı yasaya göre okulöncesi eğitim temel eğitimin birinci devresinde işlerliğini sürdürebileceği gibi , bağımsız da olabilir. Anaokullarında gruplar çocukların yaşlarına göre oluşturulur. Eğitim Bakanlığı’na bağlı anaokullarında 20 den fazla öğrenci olamaz. Öğretmenlerin genellikle her yıl grupları değişir.

Eğitim Bakanlığı’na bağlı anaokullarında günde 5 saat, haftada 5 gün ikili öğretim yaparlar. Okul tatili, 45 günlük yaz tatili ile bir haftalık Noel ve Paskalya tatilinden oluşur. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına bağlı kurumlar ise haftanın 5 günü, günde 10- 12 saat açıktır. Yaz tatilinde 1 aylığına kapalıdır.

Zorunlu eğitim Zorunlu eğitim 6 yaşında başlar ve 15 yaşında sona erer. 15 Eylül günü-özel durumlarla 31 Aralık- 6 yaşını dolduran her çocuk okula başlamak zorundadır. Zorunlu eğitim 9 yıl sürer ve temel eğitim olarak adlandırılan okullarda verilir. Zorunlu eğitim devlet okullarında parasızdır.

Temeleğitim (Zorunlu eğitim) Temeleğitim birbirini izleyen üç devreye ayrılır: • Birinci devre, 4 yıl sürer (6-10 yaş) • İkinci devre, 2 yıl sürer (10-12 yaş) • Üçüncü devre, 3 yıl sürer (12-15 yaş)

Okula giriş, kayıt, okula devam, sosyal yardım, psikolojik-eğitsel rehberlik ve okul sağlık hizmetleri için ücret ödenmez. Devlet yemek ulaşım, barınma için öğrencileri destekler, gereksinimi olan öğrencilere öncelik tanır. Okul kitapları ve öğretim araç gereçleri için ailelerin sosyo-ekonomik durumlarına göre önceliği olan öğrencilere ekonomik yardım yapılır. Devlet özel ve vakıf okullarının harcamaları için de onlara destek sağlayabilir.

Temeleğitim (Zorunlu eğitim) Temeleğitim birbirini izleyen üç devreye ayrılır: • Birinci devre, 4 yıl sürer (6-10 yaş) • İkinci devre, 2 yıl sürer (10-12 yaş) • Üçüncü devre, 3 yıl sürer (12-15 yaş)

Temeleğitim 1. devre Birinci devre, 4 yıl sürer (6-10 yaş) Bu devrede eğitim genel niteliklidir. Devlet okulu, özel okul ve vakıf okullarında eğitim verilir. 15 Eylül’de altı yaşında olanlarla, 31 Aralık’a kadar altı yaşını dolduracak olan öğrenciler bu devreye başlayabilirler .

Eğitim, sınıf öğretmenlerince sürdürülür. Uzmanlık isteyen alanlarda başka öğretmenlerden yardım alınabilir. Konu alanlarına göre derslere ne kadar zaman ayrılacağı belirlenmemiştir, öğretmenlerce belirlenir. Okul ders programı, teneffüsler, grup özellikleri konusunda Okul Konseyi ile anlaşılmalıdır. Bu devre için sabit bir okul planı yoktur. Öğretim süresini, biçimini ve içeriğini öğretmen , sınıfın özelliğine göre düzenler.

Öğretim yılı, bir yıllığına Eğitim Bakanlığı’nca belirlenir. Öğretim yılı genellikle Eylül aynın ikinci yarısında başlar ve Haziran ayının sonunda sona erer. Haftada 5 gün ve bir öğretim yılında 184 gün eğitim öğretim yapılır. Bir öğretim yılı 3 dönemden oluşur. Haftalık ders saati ortalama 25 saattir.

2. DEVRE (2 YIL SÜRER / 10-12 YAŞ) Temeleğitim ikinci devre eğitimi, devlet veya özel okullarda ve uzaktan eğitim merkezlerinde verilir. Uzaktan eğitim öğrencisi az, coğrafi yönden ulaşılması zor alanlar içindir.

Sınıflar düzenlenirken Eğitim Konseyi, öğrencilerin bireysel gereksinimlerini, öncelikli eğitsel ölçütleri dikkate alır. Genellikte sınıflar karmadır, 10-12 ve 12-14 yaş grubundaki öğrencilerden oluşur. Sınıflarda ortalama otuz öğrenci bulunur. Her bir sınıfta kaynaştırma eğitimi için engelli öğrenci bulunur.

ikinci devre, disiplinlerarası alanlara bölünmüştür. Konu alanlarına göre her bir alanın öğretmeni ayrıdır. Arzu edilen, benzer konuların aynı öğretmenlerce verilmedir fakat bunun için zorunluluk yoktur. Haftada ellişer dakikalık 30 veya 31 ders görülür. Ders programının Pazartesi’den Cuma’ya olmasına ya da Cumartesi gününün de dahil olmasına Okul Konseyi karar verir

Dokuz yıllık zorunlu eğitimin son devresini oluşturur .3 yıl sürer Farklı bir model izleyerek akşam dersleri verilir. Bu devrede çeşitli mesleki alanları da kapsayan birleştirilmiş programlar uygulanır. Her bir konu alanı için başka bir öğretmen görevlidir. Sınıflar karmadır. Haftalık ders programı her biri ellişer dakikalık 30 ya da 31 dersten oluşur

Zorunlu temeleğitim sürecinin son üç yılında mesleğe yöneltme ve rehberlik çalışmalarına yer verilmekte ve öğrencilerin iş yaşamını tanımaları sağlanmaktadır. 9.sınıfın sonunda öğrencilere temeleğitim diploması verilir. Bu diploma ile öğrenciler genel, mesleki teknik ortaöğretimden birisine devam etme olanağını elde ederler.

Zorunlu eğitimini tamamlayan öğrenciler üç farklı eğitim program’ birisini seçebilirler. Bunlar: • Genel ortaöğretim okulu eğitim programları, • Mesleki ortaöğretim okulu eğitim programları, • Güzel sanatlar eğitimi programlarıdır.

Genel Ortaöğretim Okulları Genel ortaöğretim okullarına 15-18 yaşları arasındaki öğrenciler devam ederler. Öğrenim10., 11. ve 12. sınıfları kapsayacak şekilde üç yıl sürer.

Ortaöğretim okulları, hem genel eğitim hem de mesleki-teknik eğitim amaçlı programları uygulamak zorundadır. Öğrenciler bir programdan diğerine geçiş yapabilirler. Okulun özelliğine göre, iki programdan birine ağırlık verilebilir.

Ortaöğretimde değerlendirme 3 ‘e ayrılır Gelişimin Değerlendirilmesi Sonuç değerlendirmesi (Bitirme sınavı) Standart değerlendirme

Mesleki ortaöğretim okulları Meslek okullarının temel amacı , yerel ve bölgesel düzeydeki mesleki eğitim gereksinimini her meslek alanındaki çok seçenekli eğitim programları ile karşılamaktadır. Eğitim programları , öğrencileri çalışma yaşamına hazırlar ve okul ile iş dünyası arasındaki ilişkileri güçlendirir.

Portekiz'de yüksek öğrenim kurumları: Devlet Üniversiteleri 14 (Toplanı 64 fakülte, enstitü ve yüksek okul) Özel Üniversiteler l O (Toplam 110 fakülte, enstitü ve yüksek okul) Politeknik enstitüler 18 (Bünyelerinde 97 yüksek okul mevcuttur) Askeri/Polis akademi-okul ve enstitüsü 7 Yüksek öğrenim öğrenci sayısı (2001) : 380.000 Genel öğrenci sayısı (2001) : 2 123 748 (T emel-Lise- Yüksek) Öğretmen sayısı (yüksek öğrenim hariç) : 163 694

yükseköğretim Kamuya bağlı yükseköğretim kurumları, üniversiteler ve politeknik okullarından oluşur. üniversitelerde akademik eğitim politeknik okullarda ise mesleki eğitim verilmektedir. Yükseköğretim kurumlarına giriş, öğrenci kontenjanlarına bağlıdır. Eğitim Bakanlığı’nca denetimi yapılan kamu yükseköğretim kurumlarına alınacak öğrenci sayısı her yıl okulların Yönetim Kurulları tarafından belirlenir. Özel ve vakıf yükseköğretim kurumlarına alınacak öğrenci sayısı ise ilgili okulların önerileri doğrultusunda, Eğitim Bakanı tarafından belirlenir.

Yükseköğretim kurumlarına girebilmek için adayların, ortaöğretimin 12 Yükseköğretim kurumlarına girebilmek için adayların, ortaöğretimin 12. sınıfını veya buna denk bir okulu başarıyla bitirmiş olmaları gerekmektedir. Yükseköğretime giriş için öğrencilerin ortaöğretim başarı puanları ile ortaöğretimin tamamlanmasından sonra merkezi düzeyde yapılan giriş sınavından aldıkları puanlar dikkate alınır.

Her okul Yönetim Kurulu kendi akademik takviminden sorumludur. Genel olarak okullar 15 Ekim-31 Temmuz tarihleri arasında açıktır. Yükseköğretim kurumlarının çoğunluğunda akademik yıl, iki dönemden oluşmaktadır. Genel olarak bir dönem, 15-16 haftadan oluşmaktadır.

Akademik yükseköğretim Üniversitelerde verilen akademik yükseköğretim, kişinin mesleki ve kültürel etkinlikleri yürütebilmesi ve anlama, kavrama ve yorumlama becerileri ile yenilikçi ve eleştirel çözümleme yeterliliklerini geliştirebilmesi için gerekli olan kapsamlı bir bilimsel ve kültürel bilgi temelinin oluşturulmasına ve bir meslek alanında uzmanlaşmayı sağlayan öğretime dönüktür. Üniversiteler çeşitli fakülteler, bölümler, yüksekokullar, enstitüler ve diğer birimlerden oluşur. Bu programlarda öğretim 4, 5ya da 6 yıl sürer ve lisans derecesi ile bitirilir. Lisans üstü öğretim sadece üniversitelerde yapılır.

Mesleki yükseköğretim Üniversiteler alana girmeyen mesleki yükseköğretim politeknik yüksekokullarında verilir. Mesleki yükseköğretimde de, öğrencilere kurumsal ve uygulamalı bilimsel bilgilerin ve onların mesleki alanda kullanılması becerilerinin kazandırılmasına ve onları yenilikçi ve eleştirel düşme yeterliliklerini geliştirilmesine dönük bir eğitim verilir. İlke olarak politeknik yüksekokulları , ülkenin ve bulundukları bölgenin ekonomik ve sosyal gelişimi yönünden stratejik önemi olan meslek alanlarında eğitim programları uygularlar. 3 veya 4 yıl süren öğrenimlerinin sonunda öğrenciler ‘bacharelato’ veya ‘lisans diploması’ alırlar.

Öğretmen eğitimi Değişik eğitim basamaklarındaki okullar için öğretmen yetiştirilmesinde farklılıklar vardır. Öğretmen eğitimi programı uygulayan üniversite ve yüksekokullar kendi aralarında işbirliği yapabilirler, ortak programlar uygulayabilirler.

kaynakça Enginer, A.(2006) . Avrupa Birliği Eğitim Sistemleri, Ankara:PegemA Yayıncılık Balcı,A.(2007).Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, Ankara:Pegem A yayıncılık Ültanır,G.(2000) Karşılaştırmalı Eğitim Bilimi Kuram ve Teknikler, Ankara:Tek Ağaç yayınevi Türkoğlu,A.(1999). Karşılaştırmalı Eğitim: “Dünya Ülkelerinden Örneklerle” Adana: Baki Kitabevi. Demirel,Ö.(2002). Karşılaştırmalı Eğitim , Ankara:Pegem A yayıncılık Avrupa birliği üye ülkelerinin eğitim sistemleri, 1996,Ankara, Milli eğitim sistemleri www.eurydice.com Arslan,M. (2005). Avrupa Birliği Ülkelerinde Okulöncesi Eğitimin Gelişimi ve Mevcut Durumu, Milli Eğitim Dergisi, sayı 167 http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/167/index3-arslan.htm Haktanır,G.(2005).Farklı Ülkeler ve Okul öncesi Eğitimde farklılıklar , Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Sayı:62 http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/sayi62/haktanir.htm http://www.meb.gov.tr/haberler/html_haberler/PortekizdeEgitim.htm

en.wikipedia.org/wiki/Education_in_Portugal - 124k www.euroeducation.net/prof/porco.htm - 123k www.country-studies.com/portugal/education.html - 13k www.spainexchange.com/guide/PT-education.htm - 33k www.shelteroffshore.com/index.php/living/more/educ ation_system_in_portugal/ - 16k – www.education.stateuniversity.com/pages/1222/Port ugal-EDUCATIONAL-SYSTEM-OVERVIEW.html - 14k www.usakyibo.com/Egitim.doc www.dpt.gov.tr/DocObjects/Download/3211/temel.pdf