SERVİS PERSONELİ ÇALIŞMA PRENSİPLERİ 2
Güler yüzlü ve yardım sever olmak. Kılık kıyafetimizle diğer personellere örnek olmak İşe tam saatinde gelmek, bedenen ve ruhen sıhhatli ve bakımlı olmak. Misafirlerin kullandığı autletleri kesinlikle kullanmamak.
Doğru ve dürüst olmak. Mesai içindeki hitap şekillerine dikkat etmek ve kibar olmak. Misafirle diyaloglarda art niyetli olmamak Misafir isteklerine ‘’memnuniyetle’’ deyip cevap vermek,başka bir istekleri olup olmadığını sormak
Mesai saatleri içinde kesinlikle kılık kıyafet çıkarmamak. Diğer Müdürlere ve personele karşı davranışlara dikkat etmek Çalışırken takım ve ekip ruhu ile çalışmak.
Kullandığınız malzemeleri korumak ve bakımını yapmak Gösterilen servis standartlarına harfiyen uymak,uymayanları uyarmak. Kişisel ve materyal temizliğine önem vermek,uyarıları dinleyip hata yapmamak.
Misafir memnuniyetini en üst seviyede tutmak,baştan savmadan isteklerine anında yardımcı olmak. Misafiri masasından kaldırmadan temiz ve kurallara uygun servis yapmak. Hiçbir misafire ayrım yapmadan eşit hizmet vermek
Göz kontağına önem vermek,mümkünse misafire adıyla hitap etmek,servis alanı içerisinde body language olayını dikkate almak. Misafirle fazla sohbet ortamına girmeden kısa ve öz olarak hatırını sormak ve hoşça kalın deyip masadan uğurlamak. Misafir isteklerine ‘’memnuniyetle’’ deyip cevap vermek,başka bir istekleri olup olmadığını sormak
Telefonu açarken önce mekan,isim,ve ’’nasıl yardımcı olabilirim’’ deyip not almak. Misafirlerden alınan olumlu yada olumsuz tepkide anında şefe bilgi vermek. Bulunan kayıp eşyaları şefin nezaretinde anında lost and faund (kayıp eşya ) ofise teslim etmek
Unutmayın ki; Bir otelin yıldızlarının içini dolduran altın avizeler, altın çatal bıçaklar değil, sizlersiniz; yani ÇALIŞANLAR