DYNAMIC WORDS POOL PROJE SAHİBİ : BAŞAK ÖZHAN KURTKÖY DOĞA KOLEJİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Çocuğunuza Dair Hayallerinize Değecek Bir Okul
Advertisements

NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
DİKKAT SÜRESİNİ UZATMA
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
ARAMA MOTORU KULLANIMI
HAZIRLAYANLAR: Hasan KAR İ P Ali İ hsan GENÇ Ali KAYGISIZ D. Gülseren D İ VLEK Ahmet KOÇAK Özcan KILIÇ Ercan GÜNEŞ Osman ARICI Mustafa KAPTAN.
HATAY İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ENGLISH FOR SUCCESS 6. , 7. ve 8. Sınıflar için by İrfan BOY
 Thinkquest; öğretmenlerin kendi eğitim müfredatına, planına,thinkquest eğitim projesini ekleyip,gelişen ve değişen 21 yüzyıla ayak uydurmasında yetenek.
DERSLERİNİZDE NASIL BAŞARILI OLABİLİRSİNİZ ?
4+4+4 Kesintili Eğitim Yasasının yürürlüğe girmesiyle birlikte , Eğitim ve Öğretim yılından itibaren, ilköğretim kurumlarında okutulacak haftalık.
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EYLÜL AYI BRANŞ BÜLTENİ.
OKULÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
DYNED NEDİR, NASIL KURULUR?
=>NOKTALAMA İŞARETLERİ<=
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun HALK OYUNLARI Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Sibel Kara BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Selim Kuruoğlu FEN LABORATUVARI George.
12 - KELİME İLİŞKİLENDİRME TESTLERİ
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
Brifing Dosyası Üstay Ortaokulu.
DYNED Dynamic&Education.
6. , 7. ve 8. Sınıflar için ENGLISH FOR SUCCESS ANKARA 2011.
ATÇA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi.  DYNED, Dynamic ve Education (Dinamik ve Eğitim) kelimelerinin bir araya getirilerek yazılmasından oluşmakta ve.
ORTAOKULA GEÇİŞ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
KELİME KUMBARAM.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
MODELİN AMAÇLARI ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN VE OKUL İLİŞKİSİNİ GÜÇLENDİRMEK.
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
ANTALYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI NENE HATUN İLK VE ORTA OKULU KASIM-ARALIK AYI DEĞERLER EĞİTİMİ ÇALIŞMASI.
Son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar ve dünyadaki gelişmeler, çocukların yetenek alanlarının saptanması ve desteklenmesinin önemini ortaya koymuştur.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
Otizmde öğretim içeriklerinin oluşturulması ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
1.Grup Aigai Öğrenci motivasyonunun arttırılması için yapılabilecek çalışmalar ve ödüllendirme kriterleri.
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Eğitim-Bilişim Ağı (EBA)
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
2013 SBS SİSTEMİ VE SINAVLARDA NASIL BAŞARILI OLURUM SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ Sevilay TAGTAŞ Rehber Öğretmen AKEV REHBERLİK SERVİSİ.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
BRANŞ BÜLTENİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
2017 TEOG-2 72,3 55,35 78,15 65,75 73,75 60,1 2.TEOG TÜRKÇE MATEMATİK
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
DYNED NEDIR? DYNED, Dynamic ve Education (Dinamik ve Egitim) kelimelerinin bir araya getirilerek yazilmasindan olusmakta ve Dinamik Egitim anlamina gelmektedir.
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ 1. Amaçlarımız Bu bölümde, yasal ve toplumsal temellere bağlı olarak öğretmenin görevleri ve bu görevleri yerine getirebilme.
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ. BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ.
Matematik ve Hayat Hazırlayan Muhammed Sar ATLI. MATEMATİK NEDİR? Matematik, insanlık tarihinin en eski bilimlerinden biridir. Çok eskiden matematik,
BRANŞ BÜLTENİ.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Sunum transkripti:

DYNAMIC WORDS POOL PROJE SAHİBİ : BAŞAK ÖZHAN KURTKÖY DOĞA KOLEJİ -İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ-

PROJENİN AMACI Projenin amacı, öğrencilerin Müzik, Beden Eğitimi, Sosyal Bilgiler, Fen ve Teknoloji vb. derslerle bağlantılı olarak detay kelimeler ve hatta terimler öğrenebilmeleridir Proje bir pano şeklinde sınıflara asılır ve her hafta farklı derslerle bağlantılı farklı konuları içerir. Tarım(Sosyal Bilgiler), Uzay(Fen ve Teknoloji), Müzik Aletleri(Müzik dersi), Takım Oyunları (Beden Eğitimi) vb. konular ceşitlendirilerek her hafta panoya konular ilgili görseller eşliğinde asılır.

öğrencilerden konu ile ilgili detay kelimeleri sözlük yardımıyla bularak panoya postit kağıt veya kartlar kullanarak yapıştırmaları istenir. Hafta bitiminde panoya yazılan kelimelerle ilgili mini bir quiz uygulanır ve öğrencilerin kelimeleri öğrenme yeterlilikleri ölçülür. Geçen haftalara dönük kelimeler 2-3 haftada bir tekrar yapılarak pekiştirilir.

NEDEN DWP ? Dil öğreniminde kelime bilgilsinin büyük bir önemi olduğuna inanıyor ve dil eğitimi süresince detay kelime bilmenin ayrıcalık ve fark yaratacağını savunuyorum. Günümüzde uzmanlar tarafından disiplinerarası eğitim modeli oldukca benimsenmekte ve biz öğretmenlere disiplinerarası eğitim modelini uygulamamız konusunda önerilerde bulunulmaktadır. DWP projesi İngilizce dersini hemen hemen her ders ile ilişkilendirmeyi hedefleyen bir projedir.

Örneğin, öğrenciler bu hafta sosyal bilgiler dersinde Tarım konusunu işleyecekler Dynamic Words Pool panosunun bu hafta ki konusu tarım yani -AGRICULTURE- olacak ve öğrenciler bu konuyla ilgili akıllarına gelen detay kelimeleri sözlük yardımıyla bulup panoya yapıştıracaklar. Böylece panoya yeni kelime eklemek için veya yeni kelimeler öğrenmek için gelen her öğrenci panoda ki görseller yardımıyla da kelime dağarcığını genişletmiş olacak ve tarım konusuyla ilgili kelime bilgisini zenginlestirme fırsatı bulacak.  

Dynamic Words Pool -AGRICULTURE- SOIL MUCK FIELD CROPLAND SEED FALLOW SWATH

Bir sonra ki hafta başka bir ders belirlenip panoya ilgili ders ile bağlantılı görseller asılır ve öğrencilerden detay kelimeleri bulup panoya asmaları istenir. Örneğin bir sonra ki pano konumuzun içeriği Fen ve Teknoloji dersi ile bağlantılı olsun.

Dynamic Words Pool -SPACE- SPACE VACUUM BLUE STONE MERCURY SATELLITE SHUTTLE GRAVITY

Müzik dersi ile ilgili bir konu belirleyip panomuzu o hafta müzik temasi ile zenginleştirebiriz.

Dynamic Words Pool MUSICAL INSTRUMENTS Concert flute Electric guitar violin drum harp trumpet mandolin

Sizce Türkçe dersi ile DWP panomuzu nasıl ilişkilendirebiliriz?

Dynamic Words Pool semi-colon comma brackets question mark full stop apostrophe speech marks

Biliyoruz ki noktalama işaretleri gözardı edilerek yazılmıs bir yazı, farklı algılamalara yol acabilir. DWP- PUNCTUATION- çalısması sonrasında, öğrencilerden seviyeleri göz önünde bulundurularak ingilizce paragraf veya kompozisyon yazmaları ve özellikle noktalama işaretlerine dikkat etmeleri istenebilir.

Beden eğitimi dersi için “Takım Oyunları” konusunu ele alalım Beden eğitimi dersi için “Takım Oyunları” konusunu ele alalım. Haftanın konusu Takım Oyunları olduğu için öğrencilerden konuyla ilgili detay kelimeleri panoya asmaları istenir.

Dynamic Words Pool PAINTBALL ICE HOCKEY RUGBY BASEBALL HANDBALL CROQUET HANDBALL

Görsel Sanatlar dersini de DWP Panomuza dahil etmek mümkün.

Dynamic Words Pool WARM COLORS COOL COLORS RED PINK GREEN BLUE ORANGE YELLOW PURPLE DARK BLUE

Matematik derslerini ingilizce olarak işlemeyen öğrenciler için DWP panosu faydalı olacaktır. Örneğin, panomuzun konusunu matematiksel işlemler olarak belirleyip öğrencilerimizin bu ders için gerekli olan kelimeleri öğrenmelerini sağlayabiliriz.

Dynamic Words Pool SUBTRACTION ADDITION MULTIPLICATION DIVISION EQUAL PERCENTAGE EXPONENTS

Günümüzün vazgecilmez bilgi ve iletişim aracı olan internetin kullanımı ve bilgisayar kullanma becerilerinin geliştirildiği bilgisayar dersi ile ilgili panomuzda bir konu belirleyip ilgili kelimelerle zenginleştirilmesini sağlayabiliriz.

Dynamic Words Pool WEBSITE PASSWORD BROWSER DATABASE BLOG SERVER CONNECTION

Drama derslerinde yer alan terimlerin de aynı şekilde panomuzda yer almasını sağlayabiliriz.

Dynamic Words Pool IMPROVISATION ROLE PLAY GESTURE CREATIVITY INTERACTION COMMUNICATION

HOW ABOUT A GAME OF CHESS? Dünya çapında turnuvaları düzenlenen ve bir spor olarak kabul edilen satranç oyununun panomuzda yer almasını ve öğrencilerimizin satranç takımının her bir taşının ve hatta hamlelerin ingilizce anlamlarını öğrenebilmelerini sağlayabiliriz.

Dynamic Words Pool QUEEN BISHOP PAWN CHECK CHESS PIECE ROOK CASTLING KNIGHT CHECKMATE

UYGULAMA ÖRNEKLERİ

PROJENİN EĞİTİM/ÖĞRETİM SÜRECİNDE OLUŞTURDUĞU FARKLILIK Projenin görsel, ekonomik, öğrenci merkezli, değerlendirilebilir olması eğitim sürecinde farklılık yaratmasını sağlayacaktır . Aynı zamanda diğer disiplinlerle ilişkili olması ve kelime öğrenimini spesifik bir boyuta indirgemesi projenin yarattığı farklılıkların başında gelmektedir. Öğrenciler çeşitli görsellerle zenginleştirilmiş DWP panosu sayesinde birçok kelime öğrenebilecek ve belli kategorilerde belirli ölçüde bir kelime dağarcığına sahip olacaklardır.

Projenin gerçekleştirildiği grubun yaşı, Büyüklüğü, genel özellikleri 8-18 yaş aralığını kapsamaktadır. Yaş özelliklerine bağlı olarak farklı derslerle ilgili belirlenen konular her hafta panoya asılır ve öğrencilerden buldukları detay kelimeleri panoya asmaları istenir. Örneğin, Lise öğrencileri için Vatandaşlık ve insan Hakları dersi ele alınarak bir konu belirlenip panoya ilgili kelimelerin asılması sağlanabilir. Ya da İlkokul düzeyinde ki öğrenciler için düzeylerine uygun konular belirlenip detay ingilizce kelimeler öğrenmeleri sağlanabilir.

Projenin ölçme ve değerlendirme süreci Her hafta bitiminde, haftanın konusu ile ilgili DWP QUIZ uygulanır ve öğrencilerin kelimeleri öğrenme yeterlilikleri ölçülür. Quizler belirli aralıklarla tekrar test yöntemi kullanılarak öğrencilere uygulanabilir. Amaç, kelimeleri pekiştirmek ve unutmamalarını sağlamaktır. Kelimeler diğer branş öğretmenleriyle de paylaşılarak mümkün olduğunca derslerde bu kelimeleri kullanmaları sağlanır.

Projede kullanılan materyaller/araçlar FOTOBLOK POST IT NOT KAĞIDI KONULARLA İLİŞKİLENDİRİLMİŞ GÖRSELLER