Görsel Sanatlar Eğitimcisi İ.D.V. Özel Bilkent İlköğretim Okulu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
Advertisements

NEDEN KAREKTER EĞİTİMİ?
NE GEREK VAR GRUBU Buket Akcengiz
2.SINIF OKUL HEYECANIM.
BİRLİKTE PROJE YAPALIM
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
GÖRSEL SANAT ETKİNLİKLERİ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
YAZILI ANLATIM ÜRÜNLERİ
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun HALK OYUNLARI Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Şebnem Özyurtdaş BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Seda Cenci FEN LABORATUVARI.
5. SINIF TÜRKÇE KONU ANLATIMI
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
8 Sınıf Düzen Kuşağı.
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
Mandalanın Ölçme Değerlendirme Sürecindeki Rahatlatıcı Etkisi
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
KOLAJ ÇALIŞMASI KAPLUMBAĞA YAPIMI
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
HOŞGELDİNİZ… ODTÜ TOplum Gönüllüleri Grubu ARJANTİN İLKÖĞRETİM OKULU
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Oturum aç butonuna tıklayın.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
ŞEHİT BAHADIR TAYFUR İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
DEĞERLER ŞEHRİ KASTAMONU
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
Aileye Karşı SEVGİ VE SAYGI
YIL SONU SEMİNER ÇALIŞMASI
YAHYA KEMAL ORTAOKULU OKULUMUZDA DEĞİŞİM BAŞLADI.
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
SANAT EĞİTİMİ.
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
Karışık olarak verilen kelimeleri anlamlı cümle olarak yazalım …
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
İSTANBUL VALİLİĞİ «İSTANBUL’UN ÇOCUK YAZARLARI» PROJESİ
Düşünceyi Geliştirme Yolları
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Programın Karşılaştırılması Sunusu
Düşünceyi Geliştirme Yolları
KÜÇÜK SANATÇILAR ÖYKÜ YAZIYOR
YILDIZ SINIFI OKULUM VE BEN Tarih/Sayı: Ekim 2017/1
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
TC. MARMARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ ANABİLİM DALI RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ BİLİM DALI 6.SINIFLAR İÇİN KOLAJ TEKNİĞİ.
Yaratıcı Drama.
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Zihin Haritalama Tekniği. 1.Kavramı merkeze yerleştirin.
BRANŞ BÜLTENİ.
KAVRAM HARİTALARI.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Görsel Sanatlar Eğitimcisi İ.D.V. Özel Bilkent İlköğretim Okulu DEĞERLERİMİZİ YAŞATALIM PROGRAMINA İLİŞKİN GÖRSEL SANATLAR UYGULAMALARI Şükran Şahin Görsel Sanatlar Eğitimcisi İ.D.V. Özel Bilkent İlköğretim Okulu www.bilkent.edu.tr/~sukran

21. yüzyılın başlarında dünyamızda değişimler hızlı yaşanmaktadır. Teknolojide, genetikte ve diğer bilim dallarındaki gelişimler baş döndürücü bir hızla ilerlerken uyum sağlama ihtiyacını da beraberinde getirmektedir.

Günümüz insanının yaşam kalitesi bu gelişmelerle artarken diğer yandan yaşama bakış açısını da değiştirmektedir. Bu anlamda kişi değerleri etkilenmekte ve toplumları yönlendirebilmektedir.

1. Programın Amacı Değerler çalışması için Unesco tarafından geliştirilen Living Values Educational Program temel alınmıştır. Buna göre Yaşayan Değerler Eğitim Programı değerleri öğreten bir programdır. Öğretmenlere ve yardımcılara, çocukların ve yetişkin gençlerin 12 temel kişisel ve sosyal değeri, Barış, Saygı, Sevgi, Mutluluk, Dürüstlük, Alçakgönüllülük, Sorumluluk, Yalınlık, Hoşgörü, İşbirliği, Özgürlük ve Birlik, geliştirmelerine yardımcı olmaları için deneyimsel değer faaliyetleri ve pratik yöntemler sunmaktadır.

UNESCO D.Y. Türkiye Koordinatörü ile bağlantıya geçilmiş ve Okulumuzda değerlerin çalışılmasına karar verildikten sonra UNESCO D.Y. Türkiye Koordinatörü ile bağlantıya geçilmiş ve UNESCO İsviçre Koordinatörünün de katılımıyla öğretmenlere üç günlük değerler eğitimi verilmiştir. Bu eğitimde öğretmenler kişisel değerlerini tanımlamanın yanı sıra değerlerin eğitime nasıl aktarılacaklarına ilişkin deneyim kazanmışlardır.

Seminerin sonunda öğretmenler kendi panolarını hazırlıyorlar Öğretmenler değerleri sanatsal çalışmaya dönüştürüyorlar Seminerin sonunda öğretmenler kendi panolarını hazırlıyorlar

kontrol listesinde okulumuzda çalışılacak değerler belirlenmiştir. Ailelere ve öğretmenlere uygulanan kontrol listesinde okulumuzda çalışılacak değerler belirlenmiştir. Her bir değer yaklaşık olarak bir buçuk ay süreyle çalışılmış ve tüm çalışma bir eğitim öğretim yılında tamamlanmıştır. Bu değerler sırasıyla şöyledir:

Barış Saygı Sevgi Sorumluluk

Proje tabanlı öğrenme yönteminden yararlanarak belirlenen değerler tüm derslere entegre edilmiştir. Her değer çalışmasının sonunda kaynaştırılmış tema ile bütünleşen gösteriler ve sergiler düzenlenmiştir. Bu sunum Ana Sınıfı ,1. ve 4. Sınıflar Görsel sanatlar derslerimdeki uygulamaları kapsamaktadır.

2. Program Süreci TEMA: BARIŞ Yardımcı Noktalar: Barış, düzen içinde yaşamak ve birbiriyle dövüşmemektir. Eğer dünyadaki herkes barışsever olsaydı bu dünya barışçıl bir dünya olurdu. Barış, olumlu düşünceler , temiz duygular ve iyi dileklerden meydana gelir. Barış her birimizle başlar

Düzey : 4. Sınıf Konu : Seçmeli Proje Teknik : Karışık Teknik Uygulama: Barış Bizim Ellerimizle Büyüyecek

Öğrencilerle barış üzerine beyin fırtınası yapılır. Barış müziği dinlenirken (We are the world) barış kavramı tartışılır, barışla ilgili projeler üretilir. Hangi projenin uygulanacağına karar verilir. “Barış bizim ellerimizle büyüyecek ve dünyayı saracak” projesi uygulamasına geçilir. Öğrenci bristol kağıda elinin izini çizer, etrafından keser ve istediği boyama tekniği ile barışa dair duygu ve düşüncelerini resmeder. Her iki yüzü boyanan eller preslenir, yazılar ve renklerden oluşan çıtanın ucuna yerleştirilir.

Projeye dahil olan tüm öğrencilerin yaptıkları el çalışmalarından grup projesi oluşturulur ve farklı sergileme için tartışılır. “Barış Dünyamıza Hoş geldiniz” kapısı oluşturulur ve tüm eller kapının iki tarafına yerleştirilir. Barış günü etkinliğinde yer alan barış sergisinde öğrencilerin içinden geçebilecekleri, etkileşim yaratacak biçimde düzenlenir. Barış günü açılışında aynı öğrenciler barış kapısının önünde Türkçe dersinde kendi yazdıkları barış bildirgesini okurlar ve barışla ilgili dramayı gerçekleştirirler. Barış yolundan el ele geçerler. Proje bitiminde değerlendirme anketleri yanıtlanır.

Öğrenciler barış yolunda barış içinde poz veriyorlar

Uygulanan Barış Konuları Barış ormanında hayvan maskeleri Sınıf: 1 (7 yaş) Teknik: Kağıt işleri

“Bizim barış dolu dünyamız” GRUP ÇALIŞMASI Sınıf : 4 “Bizim barış dolu dünyamız” GRUP ÇALIŞMASI Sınıf : 4. sınıf (10 yaş) Teknik: Tuval üzerine akrilik

Öğrenciler kendi ürettikleri barış resimlerini inceliyorlar

Can Dündar’ın açılışını yaptığı Barış Sergimizde sergi boyunca öğrencilerimiz “Barış” temalı grafiti yaptılar

Yıldız masalı Sınıf : Anasınıfı (6 yaş) Teknik: Karışık teknik

“Barış yıldızları” mobil çalışması “Barış sembolleri” mobil çalışması Sınıf : 1 (7 yaş) Teknik: Karışık teknik

Problem çözme posterleri 1.Sınıflar Grup Çalışması

Teknik : Karışık teknik Barış sloganları üretelim, Barış posterleri Yapalım Sınıf : 4 (10 yaş) Teknik : Karışık teknik

Barış kahramanımız Sınıf: 1 Grup çalışması

Öğrencilerimizin buluşu olan bu projeyi, Ankara Mustafa Kemal Mahallesi Barış Sitesi Parkında, bazı sivil toplum örgütlerinin düzenlediği Barış şenliğinde o bölgenin çocukları ve gençleri ile yeniden gerçekleştirdik.

“Barışa Yolculuk, Barışa Uzanan Ellerle Gerçekleşecektir” sloganıyla parkta etkinliğe katılan çocuklar duygularını sanatsal ürünlere dönüştürüyorlar

Barış simgesi eller ve kutular, barış draması

Ve Sonunda Barış Anıtı Enstelasyonu

Yaşasın Barış

Konu : “Özsaygı” Projesi – Profil Siluet TEMA: SAYGI Yardımcı Noktalar: Saygı, bireyin kendinin eşsiz ve değerli olduğunu bilmesidir. Öncelikle kendimize saygı duyarsak, başkalarına saygı duymak daha kolay olur. Dünyadaki herkesin saygı ve onurla yaşama hakkı vardır. Düzey : 4. Sınıf Konu : “Özsaygı” Projesi – Profil Siluet Teknik: Kolaj, Kaligrafik Yazı

Saygı kavramı üzerine beyin fırtınası yapılır. Uygulama: Saygı kavramı üzerine beyin fırtınası yapılır. Öğrenciler kendilerinin saygı duydukları özelliklerini paylaşırlar. Karanlık odada (Fen Laboratuarı) duvara yansıtılan fener ışığı yardımıyla öğrencinin duvara yansıyan profil silueti duvardaki kağıda çizilir ve etrafından düzgünce kesilir. Beyaz kağıttan kesilen siluet portre siyah veya başka bir renk fon kartonuna, siyah kağıttan olan portre ise beyaz kartona yapıştırılır. Fonda kalan boşluklara estetik bir düzenle el yazılarıyla kendilerinin saygı duydukları özellikleri yazılır. Bu özelliklerinin maddi değil, duyarlılık ve bunun gibi değerler olmasın özen gösterilir. Saygı ünitesi bitimindeki saygı gününde saygı sergisi açılır ve kendime, arkadaşlarıma saygı duyuyorum performansı gerçekleştirilir.

Ben değerliyim projesi Uygulanan Saygı Konuları Ben değerliyim projesi Sınıf : Anasınıfı (6 yaş) Teknik: Kolaj

Öğrenciler kendi eserlerini inceliyorlar

Ben değerliyim arkadaşlarım da değerli ailem de dünyadaki tüm insanlar da

“Çevremizde değişim yaratmak” Grup çalışması Sınıf : 4 (10 yaş) Teknik: İllüstrasyon

“Saygı ağacım projesi” Grup çalışması Sınıf : 4 (10 yaş) Teknik: Karışık teknik

“Ben ve saygı duyduğum arkadaşlarım” Sınıf : 1 (7yaş) Teknik: Renkli çizim ve kolaj

Saygı Tacım (Ana sınıfı)

TEMA: SEVGİ Yardımcı Noktalar: Sevgi kollayıcı olmaktır, sevgi paylaşmaktır. Başkalarını sevmek, onlar için iyi olanı istemek demektir. İç dünyamız güçlü olduğunda, sevgi dolu olmak kolaydır. “Görevimiz… tüm canlı varlıkları ve tüm doğayı kucaklamak için şefkat çemberimizi genişleterek kendimizi özgürleştirmek olmalıdır.” Albert Einstein “Gerçek hukuk kalplerimizin iyiliğinde yaşar. Kalplerimiz boş ise, hiçbir yasa ne de siyasi devrim bu boşluğu dolduramaz.” Tolstoy.

Düzey : 4. Sınıf Konu : “Sevgiye Dair Her şey” Projesi Teknik:Tuval üzerine akrilik Uygulama: Öğretmen yada öğrenci müzik eşliğinde sevgi şiiri okur. (Behçet Necatigil) Öğrenciler gözleri kapalı sevgi kavramını hissederler ve düşündüklerini zihinlerinde canlandırırlar ve resmini oluştururlar. Bütün sınıf el ele tutuşarak grupça sevgi heykeli yaparlar. Tuval üzerine akrilik tekniği ile sevgiye dair her şeyin resmini yapabilecekleri belirtilir. Teknik açıklanır, örnekler gösterilir. Öğrenciler konu için taslak ve eskiz çizerler, kararlaştırdıkları özgün kompozisyonlarını önce guaş boya ile boyarlar ve akrilikle tuvale geçirirler. Sergiledikleri koridora sevgi koridoru ismi verirler.

Sevgi koridorunda sergimiz

Sevgi temalı grafiti çalışması ( 1. sınıf) - Sevgi masalları ( Anasınıfı ) - Sevgi kalpleri projesi (Anasınıfı, 1. sınıflar) Uygulama: Öğrenciler kestikleri kalplerin üzerine arkadaşlarına sevgi mesajı yazarak, kalpleri renkli kağıt ve değişik malzemelerle süslerler. Kalplerini arkadaşlarına hediye ederken yüksek sesle mesajı okurlar. Sevgi ağacının üzerine sınıfça kalpleri asarlar ve sevgi heykeli oluştururlar.

Sevgi konulu röprodüksiyonlardan yola çıkılarak bellek eğitimi çalışması (Picasso)

Konu : Sevgi kuklaları (1. sınıflar) Teknik: Karışık teknik Uygulama: Yapılan sevgi kuklalarına çıta eklenir ve öğrenciler kuklalarla sevgi konulu drama gerçekleştirirler.

Konu : Ben sevgi doluyum Konu : Ben sevgi doluyum.Çünkü… Düzey:Anasınıfı) Teknik: Karışık teknik

Sevgi konulu grafiti çalışması (Ana sınıfı)

Teknik: Karışık teknik Konu: Bizim sorumluluk evimiz (1. sınıflar) Teknik: Karışık teknik Uygulama: Sorumluluk kavramına ilişkin beyin fırtınası yapılır. Guruplar oluşturulur. Buzdolabının mukavva kutusuna göre kraft kağıtlar kesilir, evin çatısı oluşturulur. Guruplar kendilerine düşen evin bölümüne sorumluluklarıyla ilgili resimler yaparlar, bazı yerlerinde yazı kullanırlar ve guaş boya ile boyarlar. Evin penceresini açarlar, krafon kağıdından perde yaparlar ve sorumluluk evimiz dramasını gerçekleştirirler. Çalışmanın sonunda, sorumluluk zihin haritası yapılır.

Konu: Sorumluluk Yardımcı Noktalar: Temiz bir dünya istiyorsak, doğaya sahip çıkma sorumluluğumuz vardır. Sorumluluk sahibi olmak payımıza düşeni yapmaktır. Küresel sorumluluk tüm insanlara saygı duymayı gerektirir.

Konu : “Benim sorumluluk mini kitabım” - “Masal kahramanımın sorumluluk kitapçığı” Teknik:Karışık teknik, illüstrasyon Uygulama: Sorumluluk kavramına ilişkin beyin fırtınası yapılır. Okulda, evde, dışarıda sorumluluklarım neler ve iyi bir iş çıkardığımda kendimi nasıl hissederim soruları tartışılır ve paylaşılır, gösterilir. A 4 dosya kağıdı üçe katlanır ve açılır. Sekiz ayrı bölüm oluşur. Kağıt yatay tutularak kapağı ve son sayfası işaretlenir. Her bölüme ayrı bir sorumluluklarının resmi çizilir ve yazı ilave edilir. Üst bölüme geçilmeden önce kağıt ters çevrilerek resimlenir. Kitapçık oluşturulurken öğretmen kesme, katlama, yapıştırmaya yardımcı olur. Yapılan tüm kitapçıklar sınıflarına göre beş çekmeceli bir dolaba yerleştirilir. Çekmecelerin üzerine 1-A,B,C,D,E sınıfının sorumluluk çekmecesi yazılır. İzleyenler çekmeceleri açarak kitapları inceler ve okurlar.

Hayvan sahibinin sorumlulukları Çizgi film (1 Hayvan sahibinin sorumlulukları Çizgi film (1. sınıflar) Sorumluluğa dair masal resimleri (Ana Sınıfı) Çevreyi güzelleştirme sorumluluk projesi (1. sınıflar)

projenin arka yüzeyini sergiye Sergimizde projenin arka yüzeyini sergiye katılan minikler tamamladı

çevreci minikler eserlerini gururla izlediler. Çevreyi güzelleştirme projesi tamamlandı ve çevreci minikler eserlerini gururla izlediler.

Sorumluluk Evim 1.Sınıflar Teknik:Karışık t.

…..?

- Ben ........ (aslanım) ormanı seviyorum, çünkü ……….. (Anasınıfı projesi)

Barış Keki Yapalım ve Yapılışını yazalım. Düzey: 3. Sınıflar Teknik: Karışık t.

3D Sınıfının Dünya Barış Keki – Çalışmanın adı: Kardan Aşıklar

Barışçıl şekiller ve savaşcıl şekiller Düzey: 3.sınıflar Barışcıl

3. Programın Değerlendirilmesi Her değerin sonunda öğrencilere anket uygulanmıştır. Sanatsal uygulamaların ve değerlere dair düşüncelerin geliştiğine dair geri bildirim alınmıştır. Tüm okul öğrencileri diğer derslerde de bu programı işlediği için resim derslerinde temaları algılamaları ve uygulamaları kolaylaşmış, yaratıcı çalışmalar gerçekleştirmişlerdir. 7 ve 10 yaş grubunda 40 öğrenciye çalışmalara başlamadan önce barış, saygı, sevgi ve sorumluluk hakkında ne düşündükleri sorulduğunda yüzde sekseni ankete soyut yanıtlar vermişlerdir.

İyi bir şey,çok iyi,çok hoş Onlar olmazsa kötü olur Sevdiğim şeyler, önemli, anlamlı İnsanlar için gerekli şeyler

Değerlerin çalışma süreci bitiminde %90 öğrenci aynı soru formatına daha somut yanıtlar vermişlerdir. Barış, insanların iyi geçinmesi, birbirlerine yardımcı olmasıdır, savaş yapmamasıdır Saygı öncelikle kendimin özelliklerini bilmem ve kendime değer vermem, daha sonra başkalarına değer vermemdir Sevgi; çevremin iyiliğini istememdir, güler yüzlü olmaktır, içimde çiçekler açmasıdır Sorumluluk; ödevlerimi yapmak,dişlerimi fırçalamak, bana ait olan görevleri tamamlamak, çevreyi korumak, arkadaşlarıma yardım etmektir

7 yaş grubunda kırk öğrenciye program öncesindeki beyin fırtınası ve sonrasında yaptırılan zihin haritasında kavramlara yönelik gelişim dikkat çekicidir.Aynı şekilde soyut ifadeler somut anlatıma dönüşmüştür.

4. Sonuç ve Öneriler Tema merkezli sanatsal etkinlik içine giren öğrencilerin bu yolla sanatsal ifade ve öğrenmelerinin gerçekleştiği izlenmiştir. Tematik anlatımın plastik anlatımın etkisini azaltmaması sanat eğitimcisinin sanatsal birikiminin önemi gerçeğini göstermiştir. Tema merkezli bu programda, öğrencilerin sanatsal çalışmaları çok başarılı olmuştur. Program amacına ulaşmıştır. Soyut kavramlar olan barış, saygı, sevgi ve sorumluluk değerlerine ilişkin farkındalık artmıştır ve öğrenciler duygu ve düşüncelerini sanat yoluyla ifade etmişlerdir. Sevgi, saygı, barış, sorumluluk deneyimleri artmıştır. Her değer çalışmasının tamamlanmasından sonra temayla bütünleşen ilginç ve etkileyici sergi düzenlemeleri estetik amacı pekiştirmiş ve öğrenciler kapsamlı sanat eğitiminden yararlanmışlardır.

Değerler sergisinden bir kesit

Öğrenciler sergi anında en sevdiği arkadaşlarının resmini, yapıyorlar

REFERENCES Tillan Diana, HSU Diana, (2000) Living Values: An Educational Program, Living Values Activities for Children Ages 8-14 with Activities from Educators Around the World, Health Communications Inc. Florida. Tillan Diana, HSU Diana, (2000) Living Values: An Educational Program, Living Values Activities for Children Ages 7-13 with Activities from Educators Around the World Health Communications Inc. Florida Proje koordinatörü:Jale Ataşalar (atasalar@bilkent.edu.tr) www.livingvalues.net

Teşekkürler... Yaşayan Değerleri Birlikte Büyütmek Dileğiyle... “ Üçün Bir kelime yanına bir kelime gelince, Bir ses yanına bir ses gelince, Bir insanın yanına bir insan gelince... Büyürler, büyürler... “ Özdemir Asaf Yaşayan Değerleri Birlikte Büyütmek Dileğiyle... Teşekkürler... sukran@bilkent.edu.tr