KOOPERATİFÇİLİKTE YENİ YAKLAŞIMLAR EĞİTİM KOPERATİFÇİLİĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ankara Yenilikçi Kütüphane Girişimleri Grubu
Advertisements

Antalya Çağdaş Eğitim ve Kültür Vakfı 1995 yılında 228 gönüllü üye ile kurulmuş bir sivil toplum örgütüdür.
YENİ KOOPERATİFÇİLİK HAREKETİ
“Perakendecilerin Veteriner Hekimlikten Beklentileri” Şeref SONGÖR Türkiye Perakendeciler Federasyonu Genel Başkanı.
Nurcan CİVELEK Yeter ALTUNTAŞ
Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim
MUĞLA ÜNİVERSİTESİ VE BOSAV İŞBİRLİĞİ OLANAKLARI.
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI
ATATÜRK İLKELERİ.
ATATÜRK İLKELERİ.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK ÇAĞDAŞLAŞMASI
ETİK KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİ VE ŞEFFAFLIK
NASIL BİR ODTÜ ? 7 Mayıs NASIL BİR ODTÜ ?  Öncü ve farklılık yaratan bir ODTÜ  Demokratik ve laik cumhuriyetin değerlerini koruyan ve savunan.
Yunus emre ortaokulu İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir, sen kendini bilmezsen, bu nice okumaktır. Yunus Emre.
HOŞGELDİNİZ… ODTÜ TOplum Gönüllüleri Grubu ARJANTİN İLKÖĞRETİM OKULU
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI
TÜRK Eğitim Sistemi.
YEREL YÖNETİMLER VE DEMOKRASİ
OKUL AİLE BİRLİĞİ GÖREV VE YETKİLERİ
Akademik Danışmanı Yrd.Doç.Dr. Aslan KAPLAN Topluluk Başkanı
ÇAĞDAŞ YAŞAMI DESTEKLEME DERNEĞİ
ŞAHİNBEY-GAZİANTEP ÖZEL İDARE ANADOLU LİSESİ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Toplumsal Sorumluluk Tüm bireylerin, içinde yaşadıkları toplumun yaşam kalitesini iyileştirmek için bütün toplumla birlikte ekonomik, çevresel, kültürel.
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
BEŞİKTAŞ HALK EĞİTİM MERKEZİ
Misyon :Akkuş İlçesinde Eğitim- Öğretim hizmetinden yararlananlara nitelikli, kaliteli eğitim hizmeti sunmak. -Akkuş İlçesindeki tüm okulları tam donanımlı.
HALK KÜTÜPHANESİ VE SOSYAL HİZMET BOYUTU Bu sunumdaki bilgiler Susan M. Currier’in «Public Libraries as Social Service Agencies: Birthright or Future Trend»
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde.
Misyon: Örgün öğretimde yeteneğine göre öğrencilerimizi yönlendirebilme, yaygın eğitimde sektörlerin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirmek, Okul öncesi.
Türk Milli Eğitiminin Amaçları ve İlkerleri
SağlIk alAnInda çalIşan sİvİl toplum örgütlerİ
Hep Birlikte Ünitesi.
SOSYAL ÖRGÜTLER.
İlk çağlarda vahşi hayatın,günümüzde ise
TOPLUM İÇİN ÇALIŞANLAR
Öğretmenlik Mesleğine Giriş
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
ATATÜRK’ÜN İLKELERİ.
TÜRK Eğitim Sistemi.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Eğitim ve Çalışma Hakkı
6.1. Sendikalar ve toplu sözleşme
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
1.Uluslar Arası Kooperatifler birliği 2- Uluslar Arası Çalışma Örgütü
YAYGIN EĞİTİM.
KOOPERATİFÇİLİKTE YENİ YAKLAŞIMLAR EĞİTİM KOPERATİFÇİLİĞİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
C SPORUN TOPLUM ÜZERINDEKI ETKILERI. Yeni bir gün ve faaliyete istekli ve kuvvetli başlamayı sağlar. Toplumsal sorumluluğu geliştirir. Kendini kontrol.
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
1 ATATÜRK’ÜN İLKELERİ 2 1. Cumhuriyetçilik Cumhuriyet bir devlet biçimidir. Geniş manası ile halkın kendi kendisini yönelmesidir. Cumhuriyet, devlet.
KONU:SOSYAL ÖRGÜT, RESMİ KURUM ÖZEL ANTAKYA ATA KOLEJİ
Ahmetcan Beyin Tümörü İle Mücadele Derneği
Sunum transkripti:

KOOPERATİFÇİLİKTE YENİ YAKLAŞIMLAR EĞİTİM KOPERATİFÇİLİĞİ Hazırlayan : Fevzi TOPCUOĞLU Bursa Çağdaş Eğitim Koop. Kurucu Yönetim Kurulu Başkanı

Sorunların çözümü bireysel çabalarla başarılamıyor. Sorumluluk duygusu ve ortak çaba herkeste aynı ölçüde değildir. Sorumluluk bilinci yaratmak için ortak bir politika oluşturulmamış. Herkese eşit külfet yüklenmemiş. Ülkemiz, içte ve dışta ağır sorunlarla karşı karşıyadır. Her bireyde taşıyabileceği yük eşit dağıtılmalı Sorumluluk ve külfetin eşitlendiği bir örgütlenme (kooperatif) öne çıkarılmalı

Kooperatifçilik Nedir? Birlikte iş yapmaktır. Türk toplumunun İMECE geleneğinin örgütlü halidir. Güçleri birleştirerek büyük işler başarmaktır. Kooperatiflerin Sağladığı Yararlar: 1-Sosyal yararları 2-Ortaklarına sağladığı yararlar 3-Ülke kalkınmasına katkıları

Kooperatifçiliğin İlkeleri : Gönüllülük ve açık üyelik Demokratik yönetim ve işleyiş Ortakların ekonomik katılımı Özerk ve tarafsızlık Gelişim odaklılık Yardımlaşma ve dayanışma Topluma karşı sorumluluk

Kooperatifleri Diğer Örgütlerden Ayıran Özellikler Amaç, üyelerine kar sağlamaktan çok onların gereksinmelerini karşılamak. Her üye, sahip olduğu hisse sayısına bağlı olmaksızın bir oya sahiptir. Hesaplarının denetimi her üyeye açıktır. Her üye, yönetime gelme fırsatı açısından eşittir.

Kooperatiflerin Toplumsal Gelişmeye Etkileri Üyelerinin sosyalleşmesine katkı sağlar. Aidiyet duygusu geliştirir. Örgütlü yaşam kültürüne katkı sağlar. Yardımlaşma ve dayanışma hazzı tattırır. Toplumun ekonomik yaşamına artı değer katar. Tasarruflu yaşam alışkanlığı kazandırır.

Sosyal Sorumluluk Almada Kooperatiflerin Öncülüğü İçinde yaşadığı topluma karşı gönüllü sorumluluklar yüklenir. Yönetici ve ortaklarına eğitim verir. Toplum kalkınmasında gönüllü roller üstlenirler. Sosyal donatı alanları yaratırlar. Bireylerin sosyalleşmesine etki ederler.

Kooperatifçilik Alanları Çoğaltılabilir -Kooperatifçilik eğitim alanında yaygınlaşmalı. Çünkü; Eğitim, insanı gerçekten insan yapma sanatıdır. Eğitim, bireyin özgürleşmesini sağlar. Eğitim, bireyleri iyi bir üretici ve iyi bir tüketici olma nitelikleri kazandırır. Eğitim, bir kültürlenme aracıdır. Eğitim, bireylere hoşgörü ve demokratik davranma anlayışı kazandırır vb.

Mustafa Kemal Atatürk Diyor ki : “ Eğitimdir ki; bir ulusu özgür, şanlı, yüksek bir toplum olarak yaşatır ya da tutsaklığa ve düşkünlüğe sürükler” Eğitimin ne denli bir etkili araç olduğunu bu özdeyişten daha iyi anlatacak söz olmasa gerek.

Eğitim Alanında Kooperatifleşme Niçin Yaygınlaşmalı ? Eğitim, toplumun tüm bireylerini ilgilendirir. Türk Milli Eğitiminin sayılamayacak kadar çok sorunları vardır. Devlet, eğitime yeterli kaynak ayıramıyor. Özel sektör, bu alanda yeterince yoktur. Eğitim sorunlarının çözümü ertelenemez. Sorunların çözümünde İMECE’ ye ihtiyaç vardır.

EĞİTİM KOPERATİFÇİLİĞİNDE BİR MODEL BURSA ÇAĞDAŞ EĞİTİM KOOPERATİFİ Eğitimde taraf olmak. Eğitimdeki sorunlarla ilgili çözüm önerileri sunmak. Laik, bilimsel ve demokratik eğitimde örnek kuruluşlar oluşturmak. Atatürk ilke ve devrimleri ortak paydasında birleşenleri eğitime katkı yapmalarını örgütlemek. İMECE geleneğini öne çıkarmak. Gönüllü sosyal sorumluluk yüklenmek. Toplumsal yarara yönelik çalışmalar yapmak üzere örnek bir kuruluş olarak 1995 yılında ÇEK kuruldu.

ÇAĞDAŞ EĞİTİM KOOPERATİFİ (ÇEK) İLKELERİ Atatürk İlke ve Devrimlerini, öğretim birliğini, bilimsel ve laik eğitimi, eğitimde olanak ve fırsat eşitliğini savunur; tersi uygulamalarla mücadele eder. Ticari amaç gütmeksizin örnek özel eğitim - öğretim kurumları, öğrenci yurtları açıp işletir; yoksul ve çalışkan öğrencileri kurumlarından ücretsiz yararlandırır. Kurumlarının işleyişinde ve yönetiminde demokratiklik ilkesini uygular. Herkesin siyaset yapma hakkına saygı duyar; ancak hiç kimseye kendi siyasi görüşünü kurum içinde yayma fırsatı tanımaz. Yönetim ve denetim kurullarında görev alanlar, Kooperatif’ten herhangi bir ad altında ücret almaz. Danışma yüksek kurulu, yönetim ve denetim kurulları üyeleri ve personeli Kooperatif’ in ilkelerini ve felsefesini yaymak, tanıtmak ve kaynak sağlamakla kendilerini görevli sayar. Yönetim kurulu, kararlarını tartışarak oy birliğiyle almaya çalışır ve alınan kararları dışarıda tartışmamaya özen gösterir. Yönetim ve denetim kurullarında görev alanlar, ayni ve nakdi bağış yapanlar, Kooperatif’ten maddi karşılık beklemez. Üyeleri ve çalışanları Kooperatif’i maddi ve manevi zarara uğratacak davranışlarda bulunmaz. Kurumlarında, kuruluş ilke ve değerlerini benimseyen personel çalıştırır.

ÇEK’ in GERÇEKLEŞTİRDİĞİ PROJELER Yüksek Öğrenim Karma Öğrenci Yurdu ( 472 yatak kapasiteli) Anaokulu (212 öğrenci kapasiteli) Ortaöğrenim Kız Yurdu (64 yatak kapasiteli) Kültür Merkezi -257 koltuklu çok amaçlı salon -Sergi Salonu -Kokteyl Salonu -2 Cep sineması (faal değil) Kitap, Kırtasiye ve Fotokopi Merkezi Çelenk Hizmeti ÇEK Öğrenci Evi

SOSYAL SORUMLULUK KAPSAMINDA GERÇEKLEŞMELER Yüksek Öğrenim Öğrenci Yurdunda;75 öğrenci burslu barındırma Ortaöğrenim Kız Yurdunda; 57 öğrencinin tüm gereksinmeleri (Yemek, giyim-kuşam, kitap, kırtasiye, cep harçlığı, yol parası vb.)karşılanmakta ve tam burslu olarak okumaktadırlar. ÇEK Öğrenci Evi’nde 8 kızımızın her türlü gereksinimi karşılanıyor ve onlar sadece ÖSS’ye hazırlanıyor. ÇEK Anaokulu’nda 25 çocuk (3-6 yaş) tam burslu olarak eğitim görüyor.

SOSYAL-KÜLTÜREL ALAN ETKİNLİKLERİ Eğitime ilişkin konularda konferans, panel, sempozyum,açıkoturum,seminer düzenleme Tiyatro, konser, gezi, toplu yemek etkinlikleri Laik, bilimsel, demokratik özelliklere aykırı eğitim gerçekleşmelerini, Atatürk ilke ve devrimleri aleyhine olacak gelişmeleri kamuoyuna duyurmak. Eğitim sorunlarına ilişkin çözüm önerileri geliştirmek. Çağdaş Eğitim’e Katkı Ödülü vermek.

NİHAİ HEDEF : YAKIN HEDEF : İlköğretim Okulu ve yatılı lise yapmak, hizmete sunmak Gelişmeyi sürekli kılmak NİHAİ HEDEF : Üniversite açmak, çok sayıda eğitim-öğretim kurumu oluşturmak ve yurt genelinde EĞİTİM KOOPERATİFLERİ kurulmasına katkılar sağlamak.