PROF.DR.SÖNMEZ KUTLU ANKARA ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AHLAK, MANEVİYAT ve MANEVİ HAYAT
Advertisements

KUR'AN-I KERİM NASIL BİR KİTAPTIR?
İLMİHAL Bir müslümanın dinini en güzel şekilde yaşaması için öğrenmesi.
HUKUK BİLGİSİNE GİRİŞ · Hak ve Hukuk tanımı
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
Din ve İnanç Prof. Dr. Sönmez KUTLU
Din Kavramı ve Gerçek Dinin Esasları
Sözünde Durmak Dürüst ve Güvenilir Olmak
İBADET - TEMİZLİK İLİŞKİSİ
Farabi ve Türk-İslam Sentezi İslamiyetİmanFarabiFelsefeMantık A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research,
TÜRK-İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ
Vahiy Süreci- Anlam arayışı
Ders: Temel Dini Bilgiler Konu: Peygamberlik
KUR’ÂN-I KERİM’İ TANIYALIM
KUR’AN’DA BARIŞÇILIK.
KUR’AN-I KERİMİN İÇERİĞİ
KUR’AN-I KERİM’İN İÇ DÜZENİ
4. SINIF 1. ÜNİTE 1.5. SELAMLAŞMA
KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
KURAN’I KERİMİN İÇ DÜZENİ
Temel Eğitici Nitelikleri
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ 26 Kasım 2014, Çarşamba Kur’an’ın İşlevleri (Fonksiyonları) DERS 9
Kur’an-ı Kerim’in Temel Eğitici Nitelikleri
ALKOLLÜ İÇKİ İÇMEK VE UYUŞTURUCU KULLANMAK 1
KAZA VE KADERE İMAN AHİRET GÜNÜNE İMAN RABİA DOĞAN ERCİYES ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAK. DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİL. EĞİTİMİ ÖĞRT.
BURSA-Mustafakemalpaşa Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi Öğretmeni
8.SINIF 5.ÜNİTE İNANÇ VE DAVRANIŞ İLİŞKİSİ
PEYGAMBERLERE VE İLAHİ KİTAPLARA İMAN
ÖĞRENME ALANI İNANÇ 7.SINIF 1.ÜNİTE MELEK VE AHİRET İNANCI
DİN KÜLTÜRÜ PERFORMANS ÖDEVİ
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ BÖLÜMÜ
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi 9. Sınıf 1. Ünite
I. ÜNİTE: DİN KAVRAMI VE İSLAM DİNİ
ÖĞRENME ALANI İNANÇ ÖĞRENME ALANI İNANÇ 7.SINIF 1.ÜNİTE 7.SINIF 1.ÜNİTE MELEK VE AHİRET İNANCI MELEK VE AHİRET İNANCI pedagojiformasyon.com.
2. Ünite: İslam’da İman Esasları
KURANIN TEMEL KONULARI
- Hz. Muhammed Danışarak İş Yapardı
DİN NİÇİN EVRENSEL BİR GERÇEKLİKTİR?
KUTLU DOĞUM HAFTASI Nisan 2015
KUR’AN’ IN ANA KONULARI
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
İslam’da Bilginin Kaynakları
TASAVVUFÎ YORUMLAR Tasavvuf: İslam dininde yer alan ahlakî esasları hayata geçirmeyi amaçlayan, Peygamber Efendimizin sünnetine dayalı bir hayat tarzını.
Kur’an-ı Kerim’i Diğer Kutsal Kitaplardan Ayıran Başlıca Özellikleri
Kur'an'da Bilgi Edinme Yolları
Peygamberlere Gelen İlahi Mesajların Ortak Amaçları
İNSANIN İRADESİ VE KADER Cüz'î irade: Allah tarafından insana verilen sınırlı seçme özgürlüğüne cüz'i irade denir. İnsan akıl sahibi olduğu için düşünce,
HÜSEYİN SEYMEN SORGUNAİHL
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
Behçet Gündüz izmir Kendi varlığını tanıtmak için.
Bugün neler öğreneceğiz?
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
3. ÜNİTE: VAHYE DAYALI DİNLER
Bugün neler öğreneceğiz?
İSLAM HUKUKU- 1 İSLAM HUKUKUNUN NİTELİĞİ
9. Sınıftan Mezun Olunana Dek Görülecek Tüm Dersler
TEMİZLİK VE İBADET 9. SINIF 2. ÜNİTE BÜŞRA SELCEN YILDIZ.
İSLAM KÜLTÜR VE MEDENİYETİNİN ESASLARI
Kötü Alışkanlık ve Davranışlardan Nasıl Korunalım
Din,Ahlak, Değer İlişkisi Ve Eğitimi
9. Sınıf 4. Ünite Öğrenme Alanı: Vahiy ve Akıl
Din ve devlet ilişkileri bağlamına kavramsal netlik açısından bakış
6. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ BİLGİ YARIŞMASI
TANRI TASAVVURLARI Din ile Tanrı kavramları arasında çok sıkı bir ilişki vardır. Ancak yine de dinler Tanrı kavramı ile ilişkileri bakımından önemli ölçüde.
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
Sunum transkripti:

PROF.DR.SÖNMEZ KUTLU ANKARA ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DİN-MEZHEP İLİŞKİSİ PROF.DR.SÖNMEZ KUTLU ANKARA ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ

DİN NEDİR? Cürcanî: "Akıl sahiplerini, kendi iradeleriyle doğruya ulaştıran ve onlara dünyada mutluluğu, ahirette de ebedi saadeti temin eden ilahi bir kurumdur." Maturidi: " din, insanların ister hak ister batıl olsun, inandığı şey için kullanılan bir kavramdır." a) Akıl sahiplerine gönderilmesi, b) Doğruluğu kesin olan şeyleri ihtiva etmesi, c) Hür ve özgür iradeyle seçilmesi, d) Zor ve şiddet altında değil de gönülden benimsenmesi, e) İnsanları dünyada barış ve mutluğa ulaştırması, f)Ahirette ebedi saadete kavuşturması, g)İlahi kaynaklı olması.

DİN TEMEL KONULARI Din, temel iman esaslarını ve ibadetleri belirlemiştir. Din evrensel ilkelerini getirmiştir. Vahiy kapısı kapanmıştır. İnanç esası koyma Kur’an’a aittir. Kur’an düşünen ve sorgulayan insan tipini ister Kur’an inanç birliğine dayalı bir toplum kurmuştur. İnanç: Tevhid-Nübüvvet-Ahiret İbadat: Muamelat: Toplumsal ve hukuki ilişkiler Ahlak: Bireysel ve toplumsal ahlak

İSLAMIN EVRENSEL ÖZELLİKLERİ İslam, bütün insanlığa gönderilen ilk ve son dindir. İslam, Akıl ve ilim dinidir. İslam, dünya ve ahiret mutluluğunu hedefler. İslam, kolaylık dinidir. İslam’da güç yetirebilirlik esastır. İslam barış ve sevgi dinidir.

İNANÇ ESASI KOYMAK ALLAH’A AİTTİR İslam’da akide esası koyabilecek ne bir şahıs ne, bir mezhep, ne de bir kurum vardır. İslâm'da akîde esası koyacak tek otorite Allah'tır. Bu esaslar, Kur'an’da belirlenmiştir. İnanç esasının delalete ve sübutu kati bir nasla belirtilmesi. Her hangi bir mezhebin ortaya attığı görüşleri ve yorumları, akide veya iman esası değil mezhebî esaslar olabilir.

HZ.PEYGAMBER DÖNEMİ Sorunlar vahiyle çözülür. Hz. Peygamber’in ve sahabenin içtihadı ile çözülür. Uzmanlarıyla İstişare Mezhep, fırka, tarikat ve cemaat yok İslam toplumu ve müslüman Kafir ve Münafık

İSLAM ŞERİATININ 5 AMACI (Mekasıdu’ş-Şeria) Canı Muhafaza Aklı Muhafaza Malı Muhafaza Nesli muhafaza Dini muhafaza

KUR’AN’DA SOSYOLOJİK TESPİTLER Dine sımsıkı sarılmaları ve ayrılığa düşmemeleri. İslam toplumunu parçalayanların Hz. Muhammed’le bir ilişiğinin kalmayacağı; Ayrılığa düşenlerin güçlerini kaybederek başarısızlığa uğrayacakları sosyolojik bir gerçeklik olarak tespit edilmiştir (Bkz.: 3. Âl-i İmrân, 103, 105; 6. En'âm, 159; 42. Şûrâ 13; 23. Müminûn 53; 4. Nisâ, 171; 5. Mâide, 77; 8. Enfâl 46). fırka ve fırkalaşma, daha ziyade olumsuz çağrışımları içinde barındıran bir kavram olarak algılanmıştır ve fırkalaşmak kötü görülmüştür..

KUR’NDA FIRKALAŞMAYI YEREN AYETLER 3. Âl-i İmrân, 103, 105 6. En'âm, 159; 42. Şûrâ 13; 23. Müminûn 53; 4. Nisâ, 171; 5. Mâide, 77; 8. Enfâl, 46