Similasyon (Benzetim)Tekniği

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
DÜZ ANLATIM - KONFERANS
Genel Öğretim İlkeleri
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Melike KUZUGÜDEN Havva KABALAK
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖRNEK OLAY.
BALIK KILÇIĞI.
ROL OYNAMA.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
NLP ALGISAL DAVRANIŞ KONTROLÜ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretimde Kullanılan Yöntemler
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Problem Çözme Becerileri
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Philips 66 Tartışma Tekniği (1/6)
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Benzetim (Simulasyon)Tekniği
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİ GELİŞTİRME Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
ETKİLİ OKUMA.
DERS-1 SİMÜLASYON (BENZETİM) Prof. Dr. Hüseyin BAŞLIGİL
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
Bilgisayar Destekli Eğitim
Genel Öğretim Yöntemleri [Tartışma (discussion) yöntemi]
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Özel Öğretim Yöntemleri Vızıltı
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
Öğretim Teknikleri - III
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
Fuat AYDEMİR Psk. Dnş. KAZIM ÖZDEMİR İLKÖĞRETİM OKULU
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
SİMÜLASYON HAZIRLAYANLAR: SİNEM ÇIRAKMAN ECE ÜÇER
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
Genel Öğretim Yöntemleri [Problem çözme / Gezi-Gözlem]
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
POSTER.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖRNEK OLAY Son zamanlarda hemen bütün öğretim kademelerinde, ama özellikle öğretimin seviyesi arttıkça daha çok kullanılan bir metod haline gelmiştir.
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
Probleme Dayalı Öğrenme
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ HaZIRLAYAN: ŞİRİN KÜBRA YILDIZ
Örnek olayda asıl olan yaşanmış gerçek olaylardan hareket etmektir. Öğretmen planladığı öğretim faaliyetine uygun olarak, öğrencilerin davranışlarını değiştirmek.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Yapılandırmacı Öğrenme
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Bireysel Çalışma Yöntemi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Sunum transkripti:

Similasyon (Benzetim)Tekniği

Similasyon Tanımları Genel olarak : Günümüzde mevcut olan ve daha önemlisi yarın da mevcut olabilecek işlemler hakkında objektif bilgilere ulaşmamızı sağlayan bir süreçtir. Eğitim açısından : Eğitici ortamda similasyon, gerçekteki olayların taklit veya kopyalarının güçlü bir teknikle öğretilmesidir. Öğrencilerin bir olayı gerçekmiş gibi ele alıp üzerinde eğitici çalışmalar yapmalarına olanak sağlayan bir öğretim tekniğidir.

Temel Amaçları Bir gerçek hayat sistemini girdi ve çıktılarıyla ifade etmek Gerçek sistemi, kurulan model üzerinden tanıyıp araştırmak,değişik kararları ve seçenekleri gerçek sistemde hiçbir değişiklik yapmadan deneyebilmek Elde edilen bilgiler ışığında sistemle ilgili öngörümler de bulunabilmek ve uygulamaya esas olan kararları belirlemek

Similasyon Kullanım Alanları Genel olarak bir benzetim çalışması, Sistem deney yapmaya uygun değilse Sistem henüz tasarım aşamasındaysa Sistem/problem karmaşıksa Sistemin davranışı analiz edilecekse

Similasyon Çeşitleri Bir şey hakkında bilgi veren benzetimler Fiziksel Benzetimler, Yöntemsel Benzetimler Birşeyin nasıl yapılacağını öğreten benzetimler Prosedürel Benzetimler, İşlevsel Benzetimler

Yararlılıkları En kötü durum senaryoları Güdüleme Öğrenci merkezliliği İş kazaları Öğrenci aktifliği Yaparak öğrenme Öğrenciye kazandırdıkları

Sınırlılıkları Her zaman ölçülebilirlik ve uyarlanabilirlik durumu Karışık Modellerin Uygulanılabilirliği Öğrencinin Dikkatini Çekebilme

Similasyon Ortamı Hazırlanırken Öğretmenin kendisi de rol almalıdır. Öğretmen uygulamaya geçmeden önce bu tekniğin genel noktalarını kısaca anlatmalı ve anlaşılmayan noktalara açıklık getirmelidir. Öğrencilere roller yansız bir şekilde verilmelidir.

Similasyon Ortamı Hazırlanırken Benzetim tekniği ile ele alınan olay eğer birkaç aşamadan oluşuyorsa olayı kontrol edecek kişi her aşamadan önce küçük bir açıklama yapmalıdır. Uygulamaya başlamadan önce benzetimle ilgili tüm dökümanlar hazır olmalıdır.

Çeşitli Benzetim Örnekleri Uçuş Simulatörleri Yarış Simulatörleri Deney Setleri Bilgisayar Programları ve Oyunları

Örnek Olay Yöntemi

Örnek Olay Yöntemi Gerçek hayatta ortaya çıkan ya da gerçek hayatta yaşanma ihtimali olan ve öğretmen tarafından hazırlanan problemin sınıf ortamında çözümlenerek öğrenmenin gerçekleşmesine dayanan bir yöntemdir.

Örnek Olay Yönteminin Özellikleri Öğrenciler öğrendikleri bilgileri bir olay ya da durumda kullanarak sonuç elde ederler. Örnek olay dersin hedeflerine ve öğrencilerin gelişim seviyelerine uygun olmalıdır. Öğretmen öğrencilerin süreçte düşünmelerini sağlayacak anahtar sorular hazırlayarak yönlendirme yapmalıdır.

Örnek Olay Yönteminin Özellikleri Öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirir. Bilişsel alanın uygulama ve üzerindeki hedef alanlarını (analiz, sentez, değerlendirme) kazandırmada kullanılır. Duyuşsal (ilgi, tutum, sosyal etkileşim) hedeflerin kazandırılmasında da kullanılır.

Uygulamada Dikkat Edilecek Noktalar Örnek olayda temel ayrıntılar belirlenmiş olmalıdır. Bir örnek olay seçerken olay gerçek mi? Anlamlı mı? Bir bütünlük taşıyor mu? soruları yanıtlanmalıdır. Örnek olayda temel bir sorun bulunmalıdır. Öğrencilerin örnek olayla ilgili önceden bilgi sahibi olmaları gerekir.

Uygulamada Dikkat Edilecek Noktalar Örnek olayı yönlendirici sorular önceden hazırlanmalı, olayın nedeni ve sonuçları üzerinde durulmalıdır. Tartışma sonunda önerilen çözümler değerlendirilmeli ve en uygun çözüm yoluna sınıf olarak karar verilmelidir.

Örnek Olay Yönteminin Etkili Kullanılışı Bu yöntemin kullanılışı konuya bakılarak belirlenmelidir. Konu ile öğrencinin hazır bulunuşluluğu birbirine uyuyorsa kullanılmalı İdeal öğrenci sayısı 30 dur.

Örnek Olay Yönteminin Etkili Kullanılışı Yöntemi kullanırken ‘U’ biçiminde oturulmalıdır. Öğretmen hoş görülü, yönlendirici ve sabırlı olmalıdır.

Örnek Olay İncelemesi Metodunu Kullanmanın Faydaları Öğrenciler belli bir sorunla ilgilendikleri için ilgi, güdü ve dikkatleri genellikle yüksektir. Öğrenciler, sorunları tartışarak çözme yeteneği geliştirirler. Üst düzeyli hedef davranışlar öğrencilere kazandırılır.

Örnek Olay İncelemesi Metodunu Kullanmanın Faydaları Etkili dinleme ve karar verme becerisi geliştirir. Öğrencilere diğer öğrencilerle çalışma imkânı sağlanır.

Örnek Olay İncelemesi Metodunu Kullanmanın Sınırlılıkları Yöntemin çok iyi planlanması gerekir. Uzun zaman alır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.

Örnek Olay İncelemesi Metodunu Kullanmanın Sınırlılıkları Sınıfı kontrol etmede, tartışmaları yönetmede ve değerlendirmede zorlukla karşılaşılabilir. Öğrencilerin bazıları bu tür etkinliklere katılmak istemeyebilir.

Kaynaklar http://www.odevsel.com/egitim/2607/ornek-olay-incelemesi-yontemi-ornek-olay-analizi.html http://www.rehberogretmen.biz/ornek-olay-yontemi%C2%A0/3.gazi.edu.tr/web/alperal/orn-ola.pdf http://bilgibirikimi.tripod.com/simulasyon.htm www.ozelogretim.hacettepe.edu.tr www.uludag.edu.tr/~fenbil/_private/20072008/Fizik.ppt