PROJEYE DAYALI FEN DERSİ Proje tabanlı öğrenme yöntemi, öğrencilere problem çözmeyi, karar vermeyi ve araştırmayı öğretir. Ayrıca öğrencilere belirlenen.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ
Advertisements

Çocuğunun Koçu olarak Aile
HEDEFİN GÜCÜ & DOĞRU HEDEF BELİRLEME
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Karşılaştırmalı Eğitim
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
KAZANIMLAR 4 Bilimsel araştırma basamaklarını kullanarak araştırma yapma.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Öğr. Gör.Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN
TÜBİTAK BİLİM PROJELERİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
Öğrencilerin birbirlerini tanımasına, görüşlerini, çözümlerini birebirleriyle paylaşmalarına el verişli yeni bir öğrenme tekniğidir.
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
PROGRAM TASARIMI
Öğretim Durumlarını Planlama
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
STRATEJİK PLANLAMA.
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Ozan ÖZGÜVEN & Esra KELLECİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretİmİn PlanlarI.
Hayat Biçimini Seçmektir
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE HATA Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
ANLATIMA HAZIRLIK.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
Öğr. Gör.Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİNDE
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ DERSİ 4. Hafta
AKTS Hesaplaması.
Ders Plânının Hazırlanması ve Uygulanması
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Öğretimin Planlanması
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Nicel ve Nitel Araştırmalar
Sunum transkripti:

PROJEYE DAYALI FEN DERSİ Proje tabanlı öğrenme yöntemi, öğrencilere problem çözmeyi, karar vermeyi ve araştırmayı öğretir. Ayrıca öğrencilere belirlenen bir zamanda çalışma imkanı vererek sorumluluk duygusu aşılar ve gerçekçi ürünler ve sunumlarla son bulur.

UYGULAMA 1. Proje amacının belirlenmesi: Öğrencilerin projelerini niçin yapacaklarını ve sonunda neler kazanacaklarını saptamaları aşamasıdır. Bu projeyi niçin ele alıyoruz? Proje hakkında birtakım bilgiler ve beceriler kazandığımızda, bunun bize pratikte ne gibi yararlar sağlamasını beklemekteyiz. İşte bu ve benzeri soruların cevabı projenin amaçlarını ortaya koyar. Öğretmen öğrencilerle birlikte, bu amaçları bir anlamda öğrencilerin yapmak istedikleri proje ile karşılamak istedikleri ihtiyaçlarını tespit eder. Belirlenen amaçlar projenin planlanmasında alt ayrıntıların neler olacağına ışık tutar. Amaçların çok genel ifade edilmesi yerine; açık, somut, kısa ve öğrenci seviyesine uygun bir anlatımla belirtilmesi gerekir. Projenin amacı belirlenirken öğretmen ile birlikte öğrencilerin iyi bir plan yapması gerekmektedir. Böylece projenin planlanması öğrencilerin birtakım yeteneklerinin esaslı bir şekilde gelişmesine de yardım eder.

2. Proje amacının soru şekline dönüştürülmesi: Projenin amacı belirlendikten sonra amaca nasıl ulaşabileceğimizi göstermesi için, amaç soru şekline dönüştürülür. Bu sorunun cevabını almak için kullanılacak araçlardan kolayca yararlanılmalı ve bu araçların mevcut bulunanlardan olmasına dikkat edilmelidir. 3.Projeye bilgi toplamak için başvurulacak kaynakların belirlenmesi: Proje amaçları soruya dönüştürüldükten sonra projenin başarıyla sonuçlanması için başvurulacak kaynaklar belirlenir. 4. Amaca ulaşmak için gerekli aşamaların açıklanması: Proje de kullanılacak araçlar belirlenir. Kütüphanede çalışma yapılır. Konuyla ilgili kişilerle görüşmeler yapılır.

5. Projede araştırılmak istenen önemli fikirler ve kavramlar yazılır: Yapılan projede önemli olan araştırmamızı yaparken amaca ulaşmaya yardımcı olan önemli fikir ve kavramlar not alınır. 6. Proje araştırmasının zamana göre ayarlanması: Araştırılan ve yapılan projenin hangi zaman diliminde olacağının belirlenmesidir. 7. Projenin sunumunun gerçekleştirilmesi: Yapılan projeyle ilgili somut bir ürünün yapılıp raporu İle birlikte sınıfta sunulması. 8. Projenin nasıl değerlendirileceği: Projenin özelliklerinin proje sonunda ortaya çıkan ürünün ve projenin aktarıldıktan sonra sınıftaki öğrencilerin projeyle ilgili görüşlerinin ve ilavelerinin alınması.

“ DERSİN BÖLÜMLERİÖĞRETME-ÖĞRENME ETKİLİKLERİ Dikkat çekme Kazanımdan haberdar etme Öğretmen sınıfa elinde asit yağmurlarından veya fabrika atıklarından etkilenen bitkileri içeren Gazete haber küpürü girer ve haberi çocuklara okuyarak öğrencilerin dikkatini çeker. Acaba bitkiler niçin bu hale geldiler?Bitkiler etkilendikçe biz insanlar yakın zamanda ve gelecekte bundan nasıl etkileneceğiz?Sorusunu çocuklara sorar. Bu soruna nasıl bir çözüm bulunabileceğini öğrencileri ile tartışırvebu soruna kimlerin cevap aramak istediğini sorar. Bu konuda çalışmak isteyen öğrencileri tespit eder.

Gruplara ya da bireysel Çalışmalara rehberlik etme Hipotezi belirleme Kimlerin hangi konularda çalışacağı tespit edilir.Bir sorunun değişik çözüm önerileri,öğrencler arasında gönüllülük esası dikkate alarak paylaşılır. Her grubun hipotezi tespit edilir. Örnek hipotez:Asitler bitkilerin büyümesini olumsuz yönde etkiler.Bu etki asit derecesi arttıkça belirginleşir.

Yöntemi belirleme Verileri Kaydetme Bu çalışmada hipotezleri test edecek çözüm yollarını öğretmen öğrencileri ile birlikte araştırırve öğrencilerini yönlendirir. YÖNTEM: 1.8mine bitkisi alınıp,aynı şartlarda olabilecekleri yerde sabitlenir. 2.İki tanesine hiç dokunulmaz.Altı tanesine 3,4,5pH değerinde asetik sitrik çözeltisi verilir.

3.Bitkilerin toprağı kurudukça belirlenmiş asitçözeltileri verilir,veriler Kaydedilir.Böceklenme nedeniyle bitkilerin öldüğü not edilir. 4.Deney 4 mine bitkisi ile tekrarlanır. 5.Bitkilerden ikisine hiçbir katkı maddesi verilmez.İki tanesine5’er pH değerinde asetetik asit ve sitrik asit çözetisi verilir gözlem kaydedilir.

SONUÇ ve YORUM Öğretmen öğrencilerin gözlemlerini ve bulgularını sorular sorarak öğrencilerle birlikte tartışır ve sonuçları raporlaştırarak yeni çalışmalara transiferini sağlar. Sonuç ve yorum:Birinci 4 bitkinin(ilk 3pH,en sonda4pH değerinde asetik asit olmak üzere)hepsi öldü.

İkinci 4 bitki ise büyümesine devam etti. 1.5pH ve üzeri değerde sitrik asit bitkilere belirgin bir zarar vermemektedir. 2.4pH ve altı değerde sitrik asit bitkinin büyümesini durdurur. 3.3pH ve altı değerde asetik asit bitkinin dayanıklığını kaybettirmektedir.

4.4pHve üstü değerdeasetik asit bitkiye hiçbir zarar vermezken bir dayanıklık da kazandırıyor olabilir. Kaynaklar:İnternet İlköğretimde Fen BilgisiÖğretimi