TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ULUSLARARASI GENÇLİK ÖDÜLÜNÜN 10 TEMEL PRENSİBİ. Uluslararası Gençlik Ödülünün dayandığı 10 temel prensip vardır.
Advertisements

İZCİLİĞİN AMAÇLARI ve TEMEL PRENSİPLERİ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
KAZANIMLAR 5. İçinde bulunduğu eğitsel ve sosyal faaliyetlerde işleyen süreçleri demokrasinin ilkeleri açısından analiz eder.
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
İZCİ ANDI İzcilik Teşkilatına giren herkes aşağıdaki İzci Andını içer : “Tanrıya - Vatanıma karşı vazifelerimi yerine getireceğime, İzcilik Türesine uyacağıma,
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Yaş Basamaklarına Göre Eğitim Gereksinimleri. Yaş Basamakları  8-11 Yavrukurt  İzci  Ergin İzci.
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
ÜNİTE TOPLANTILARI. Kaynaklar Baden Powell diyor ki; 16 yaş için iyi olan 15 yaş için çok iyi olmayabilir, hatta 13 yada 14 için kötü olabilir. Karakter,
İZCİLİK VE TOPLUMA HİZMET. Bilindiği gibi, İzcilik hareketi izciliğin kurucusu Baden Powell tarafından oluşturulmuş ve onun tarafından belirlenen amaç.
İZCİLİĞİN AMACI NEDİR ?.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
ÇOCUK HAKLARI.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
REHBERLİK.
NİÇİN İZCİLİK.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
REHBERLİK DERSİ III.
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
KİŞİSEL GELİŞİM.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
İZCİLİK.
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
HALK KÜTÜPHANESİ VE SOSYAL HİZMET BOYUTU Bu sunumdaki bilgiler Susan M. Currier’in «Public Libraries as Social Service Agencies: Birthright or Future Trend»
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
Bilgilendirme Toplantısı
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
Kişisel Rehberlik.
Hep Birlikte Ünitesi.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ SEMİNERİ. EĞİTİM HAKKI Özel gereksinimi ve/veya engeli olan ya da olmayan tüm çocuklar eğitim hakkından yararlanma özgürlüğüne.
ENGELLİLER VE SPOR  Bilindiği gibi spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
Haklarımı Biliyorum, Düşüncelerimi Açıklıyorum
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
YAZ DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMASI
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
TÜRK Eğitim Sistemi.
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
Sizce beden eğitimi ve sporun amaçları nelerdir?
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Din,Ahlak, Değer İlişkisi Ve Eğitimi
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
AİLEDE İLETİŞİM.
REHBERLİK DERSİ III.
TAEKWONDONUN TANIMI Taekwondo 20 yüzyılı aşkın bir zamandan beri Kore’de bağımsız olarak geliştirilmiş ve uluslararası çağdaş bir nitelik kazanmış bir.
ENGELİLERDE SPOR Engelli, diğerlerine göre kısıtlılığı olan (kişi) demektir, diye en basit tanımı yapabiliriz. Engellilik çeşitlerini bilimsel olarak.
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
Sunum transkripti:

TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ

İzcilik, eğitsel, okul-dışı, üniformalı bir gençlik etkinliğidir İzcilik, eğitsel, okul-dışı, üniformalı bir gençlik etkinliğidir. Gençler arasında bir arkadaşlık oluşturma ve onlarda karakter gelişmesinde olanak sağlama, çevresine faydalı çalışmalar dizisidir.

İzcilik, gence kendisini tanıtma fırsatı, sorumluluk duygusunu geliştirme, kendine güveni artırma olanağını da hazırlar. Bu özverilerde izci söz, türe, parolasının ışığında hazırlanan programlar bugünün gençliğinin eğitilmesinde etken olur.

İzciliğin amacı, okul eğitiminden farklıdır İzciliğin amacı, okul eğitiminden farklıdır. İzcilik, yalnız yaşamın nasıl kazanılacağını değil, nasıl yaşanılacağını da öğretir. İzcilik, doğada konfor halinde yaşamanın öğretildiği bir eğitim sistemidir.

İzcilik, çocuk ve gence yalnız sağlık ve beceri kazandırmakla kalmaz; aynı zamanda onu disiplinli ve cesur yapar. İzcilik, hayata atılmakta olan genci mesleğe hazırlar, karakterini ve kişiliğini geliştirir.

İzcilik çocuk ve gençleri değer yargıları ve ruh sağlıkları ile birlikte boş zamanlarını programlarla değerlendiren bir eğitim sistemidir.

İzcilik Çocuğun fiziksel, zihinsel, sosyal, ruhsal hissi ve karakter eğitiminde alan olarak doğayı öne alır.

İzcilik topluma katılımı seven, özverili sözünü tutan iyi vatandaşlar yetiştirmeyi hedefler. Bu çalışmaların bir Boyutu da Dünya Vatandaşlığıdır.

İzcilik Dünyanın en büyük gençlik organizasyonudur İzcilik 216 ülkede tanınmakta ve yapılmakta. 154 ülkede ulusal Teşkilatlarla Yönetilmektedir. İzci Sayısı 40 milyon civarındadır.

İzciliğin temel prensiplerine bağlı kalınarak gençlerin beklenti ve gereksinimlerine uygun olarak hazırlanan programlarla izcilik yaşanır. .

İzcilikte çocuk ve gençler kendilerini yetiştirmek için yapacakları etkinlikleri kendileri düzenlerler. Yetişkinler daima onlara destek verir gerektiğinde yol gösterir. Kısacası izciler hem planlayıcı hem de uygulayıcıdır.

İzcilik Yaşam için bir eğitimdir. İzcilik, ailenin ve okulun verdiği eğitimi tamamlar. Bu ikisinin veremediği gencin gereksinimlerini sağlar. İzcilik kişinin bilgisini arttırır, araştırma gereksinimini sağlar. Onu bulmaya. bilmeye yönlendirir. İzcilik sınıfın dışındaki dünyanın keşfidir. Diğerlerinden beceriler öğrenmektir. Bu bilgi ve beceriyi başkalarına aktarmak demektir.  

İzcilik Çok amaçlı bir eğlencedir. . Boş zamanları değerlendirerek, genç insanların fiziksel, zihinsel sosyal ve ruhsal gelişimini sağlar. Yetişkinler için de bir uğraştır. Genç insanlara yardım edebilme, kuşaklar arasında anlayış sağlama, Liderde hizmet ederek kendileri için çok değerli eğitim ve deneyim kazanırlar. Bu da onların kişisel gelişimine yardımcı olur.  

ÖZENDİRİCİ PROGRAMLAR – Doğa ile iç içe, genç insanların ilgi ve beklentilerine uygun geliştirici etkinlikler. Macera ve başarı yolları veren basit yaratıcı ve araştırmayı özendirici zengin bir öğrenme ortamı sağlanır. SEMBOLİK ÇERÇEVE. Yaşa uygun bir sembolik çerçeve içinde yaşanır

KİŞİSEL BİR SÖZ VERMEKTİR – Basit bir yaşam kuralı And ve Türe YAPARAK ÖĞRENMEK – Aktif katılım ile diğerleri ile birlikte KÜÇÜK GRUPLAR HALİNDE – Küçük obalar halinde liderlik grup becerileri ve kişisel sorumluluklar geliştirilir.  

İZCİLİK.. BİR YAŞAM KURALIDIR RUHSAL BOYUT – Bu materyal dünyanın dışını anlamaya çalışmak  SOSYAL BOYUT – Toplumun gelişmesine katılım, diğerlerinin kişiliğine saygı, doğanın bütünlüğüne inanç, Yerel ulusla ve uluslararası barış anlayış ve iş birliği için çalışma  KİŞİSEL BOYUT – kişisel sorumlulukları geliştirme ve sorumlu bir insan olarak kendini ifade edebilme  

İZCİLİK.. GERÇEK GEREKSİNİMLERİ BULARAK KATILIMCIDIR.   İzciler toplumları ilgilendiren her konuda çalışmaya hazırdır. Toplumun gereksinimi olan her konuda diğerleri ile çalışmaya hazırdır. Arkadaşları komşuları toplumun liderleri ve diğer topluma yararlı teşkilatlarla iş birliği onları mutlu eder. bu heyecan onları ülkeler arası iş birliği çalışmalarına götürür

İZCİLİK BARIŞ EĞİTİMİ İLE UĞRAŞIR Tüm izciler Kardeştir. Prensibi ile tüm ülkelerdeki izciler barış sevgi ve hoşgörü bağları kurarlar ve yayarlar. Bir gün Tüm Dünyadaki kardeşleri ile birlikte NOBEL Barış ödülünü alacaklardır İZCİLİK BARIŞ EĞİTİMİ İLE UĞRAŞIR

İZCİLİK ÇOCUK SAĞLIĞI İLE UĞRAŞIR Her Dünya Sağlık gününde Her aşı kampanyasında görevdedirler.

İZCİLİK ULUSAL KALKINMA KONULARI İLE UĞRAŞIR Okur Yazarlık Eğitim ve kalkınma konuları Meslek Eğitimi İLE UĞRAŞIR Dünyanın önemle gelişmekte olan ülkelerinde okuma yazma kampanyalarında daima hazırdırlar  

İZCİLİK MÜLTECİLERE YARDIM AFETLERDE HİZMET LE UĞRAŞIR Dünyanın her yerinde yaşayan 20 milyon mülteci ile ilgilenirler ve yardım projeleri geliştirirler Bosna ve Kosova krizlerinde, Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliğinin Teşekkür Ödülünü Kazanmışlardır.  

İZCİLİK.. Engelliler ile birlikte olmak İçin Uğraşır Özel yaz kampları ve yerel etkinliklerinde engellilerle birlikte olmak önemli bir çalışma alanıdır.

İZCİLİK.. Doğada ve Çevre için UĞRAŞIR Dünyanın her yerinde izci ormanları, Erozyonun önlenmesi, Çeşitliliğin korunması her izci teşkilatının programında önemli bir yer tutar. İzciler her düzeyde ve boyutta geleceğe daha iyi bir çevre bırakmanın uğraşındadır.   .

İZCİLİK.. Temiz su ve temizlik Ucuz ev yapımı Risk altında çocuklar İLE UĞRAŞIR

İZCİLİK.. Uyuşturucu ile savaş İLE UĞRAŞIR Bu konuda gençleri ilgilendiren tüm çalışmalara katılarak bilgilenirler ve bilgilerini yayarlar

İZCİLİK.. Çocuk Hakları İLE UĞRAŞIR Çocuk hakları tüm alanları ile izcilerin uğraş sahasıdır

6 Milyar insanın yaşadığı Dünyamızda 500 milyon insanın izcilik yaptığı tahmin edilmektedir.