Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Biyokimya Anabilim Dalı 2006-2011 Stratejik Planlaması.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
Eğitim Bilimleri Bölümü
ADÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Stratejik Planı,

TARİHÇE Makine ve İmalat Mühendisliği Bölümü, Bilecik Üniversitesi Mühendislik Fakültesine bağlı olarak tarih ve sayılı resmi gazetede.
NÜKLEER TIP ANABİLİM DALI
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Misyon (1) Kocaeli ili ve çevresini içine alan bölgeye nitelikli göğüs cerrahisi hekimlik hizmeti verebilmek, Göğüs cerrahisinin daha spesifik ve ileri.
Prof. Dr. YUNUS SÖYLET İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ
TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK ANABİLİM DALI BAŞKANLIĞI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Sanayi Araştırma ve Geliştirme
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
1 T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HALK SAĞLIĞI ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANLAMASI.
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
H.Ü. ONKOLOJİ ENSTİTÜSÜ 1.Ocak – 15.Şubat 2012
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ BİYOFİZİK ANABİLİM DALI
Şekillendirme ve üretim teknikleri konularında, klasik yöntemler yanında günümüz bilgisayar programları ve yazılımları kullanılarak donanımlı.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
İçerik I. Tanım ve Tarihçe II. Mevcut Durum Analizi 1. Alt yapı 2
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
Üstün Yetenekli Çocuklar Uygulama ve Araştırma
ME.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ STRATEJİK PLANLAMA RAPORU
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
1.2. Eğitim Öğretim Programı Yüksek Lisans programımız alandaki yenilikler ve öğretim üyesi kadromuzun gelişmesi unsurları da dikkate alınarak yeniden.
İÇERİK DURUM ANALİZİ Tarihi Gelişim
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Mikrobiyoloji ve Klinik Mikrobiyoloji Anabilim Dalı Stratejik Plan Çalışması.
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
İÇERİK GİRİŞ DURUM ANALİZİ Tarihsel Gelişim
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Yüksek kalitede standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
EGE ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 40.YIL Adres Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Bornova,
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ TARİH BÖLÜMÜ
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
T.C. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Tanıtım Sunumu.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI (3. PLAN DÖNEMİ)
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Biyoistatistik ve Tıp Bilişimi Anabilim Dalı Stratejik Plan Çalışması.
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
Sunum transkripti:

Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Biyokimya Anabilim Dalı Stratejik Planlaması

İÇERİK  DURUM ANALİZİ Tarihi Gelişim Yasal Yükümlülükler ve Mevzuat Analizi Faaliyet Alanları ile Ürün Hizmetlerinin Belirlenmesi Paydaş Analizi ( Hedef Kitlesi) Kuruluş İçi Analiz

GELECEĞE BAKIŞ  Misyon  Vizyon  Temel Değerler  Amaçlar, Hedefler ve Stratejiler

DURUM ANALİZİ Tarihi Gelişim:  Mersin Üniversitesi, Tıp Fakültesi Tıbbi Biyokimya Anabilim Dalı Dr. Gürbüz POLAT’ın Ağustos 1998’de yardımcı doçent olarak göreve başlaması ile kurulmuştur. Biyokimya Laboratuarı 14 Mart 1999 tarihinde hizmete girmiştir. Anabilim Dalımızda halen 1 profesör, 4 doçent ve 1 yardımcı doçent görev yapmaktır. 8 TUS, 4 Doktora ve 1 Yüksek Lisans öğrencimiz mevcuttur ve bugüne kadar 4 uzman ve 6 Yüksek Lisans öğrencisi mezun edilmiştir. Anabilim Dalımızda 6 sı lisans 22 si lise mezunu personel görev yapmaktadır.

Yasal Yükümlülükler ve Mevzuat Analizi Anabilim Dalımızın çalışma usulleri ve hizmetleri,2547 ve 657 sayılı yasalar çerçevesinde yürütülmektedir.Yukarıdaki yasaların dışında Üniversite ve Fakülte Kurullarının yönlendirmesi ile eğitim- öğretim,araştırma ve sağlık hizmeti verilmektedir.

Faaliyet Alanları ile Ürün Hizmetlerinin Belirlenmesi  Halen Anabilim Dalımızın Araştırma ve Uygulama Hastanesinde 2 ve Yenişehir kampüsünde 1 adet olmak üzere üç farklı laboratuarı mevcuttur. Bu laboratuarlarda 220 farklı test ve yılda yaklaşık 2 milyon analiz yapılabilmektedir.

Bu Hizmetler  Otoanalizörler  Flow Cytometry  Atomik Absorbsiyon Spektrofotometresi  Reat Time PCR  ELİSA Sistemi  Elektroforez Sistemleri  Doku tiplendirmesine ait Sistemler  Yüksek Basınçlı Sıvı Kromotografisi  UV Visible Spektrofotometre  Masa üstü ve soğutmalı santrifüjler  Homojenizatör, pH metre, benmari ve benzeri Laboratuar sistemleri kullanılarak verilmektedir.

Eğitim-Öğretim  Laboratuarlarda aynı zamanda araştırma, eğitim ve öğretim faaliyetleri de sürdürülmektedir. Anabilim Dalımız öğretim üyeleri, MEÜ Tıp Fakültesi 1.,2. ve 3. sınıflarında Biyokimya ve Klinik Biyokimya derslerini, Eczacılık Fakültesi II. Sınıfında Klinik Biyokimya ve Hemşirelik Yüksek Okuluna Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora dersleri vermektedir.

Lisans Üstü Eğitim-Öğretim  Bik 501 Organik Kimya Ve Biyokimya, Bik 502 Temel Biyokimya I, Bik 503 Temel Biyokimya II, Bik 504 Biyolojik Membranların Biyokimyası, Bik 505 Nükleik Asit Biyokimyası, Bik 506 Moleküler Teknikler, Bik 507 Lipid Biyokimyası, Bik 508 Karbonhidrat Biyokimyası, Bik 509 Protein Biyokimyası, Bik 510 Endokrin Seistemleri, Bik 511 Klinik Biyokimya, Bik 512 Organ İşlevleri Ve Biyokimyası, Bik 513 Kanser Kimyası, Bik 514 Kan Biyokimyası, Bik 515 Pediatrik, Gebelik Ve Yaşlılık Biyokimyası, Bik 516 Spor Biyokimyası, Bik 517 Instrumental Analiz, Bik 518 Laboratuvar Teknik Ve Metodlar I, Bik 519 Laboratuvar Teknik Ve Metodlarları, Bik 520 Enzimler Ve Enzim Kinetiği, Bik 521 İleri Biyokimya, Bik 614 Kan Biyokimyas,Bik 522 Seminer, Bik 600 Uzmanlık Alan Dersi, Bik 624 Seminer derslerini vermektedir.

 Anabilim Dalımız öğretim elemanları kuruluştan bu yana SCI kapsamına giren 210 eser yayınlamıştır, ayrıca 4 DPT ve 35 MEÜ BAP projesinde görev almıştır.

Paydaş Analizi  İç Paydaşlar  Faaliyet ve hizmetlerimiz YÖK,Üniversite Yönetim Kurulu,Senatosu,Fakülte Kurulları,Rektörlük kararları yönünde ve Anabilim Dalı Başkanı sorumluğunda yürütülür.  Dış Paydaşlar  Anabilim Dalımızın Hedef Kitlesi; sağlık güvencesi olan ( Emekli Sandığı, SSK, BAĞKUR), ve olmayan ( Yeşil kart,özel) kişiler ile araştırma yapan öğretim elemanlarıdır.Anabilim Dalı faaliyetlerini,Sağlık Bakanlığı,Maliye Bakanlığı olumsuz,DPT,TÜBİTAK ve TUBA olumlu olarak etkilemektedir.

Kuruluş İçi Analiz ve Çevre Analizi (GZFT)  Güçlü yönlerimiz:  Yeterli sayıda ve donanımlı akademik kadroya sahip olmamız  Bilgi paylaşımı ve yardımlaşmanın olduğu saygıya dayalı ilişkilere sahip olunması  Tıp Fakültesi ve diğer fakülteler ile ortak projelerin yürütülüyor olması  Laboratuar alt yapısının kısa sürede iyi duruma gelmesi  Anabilim Dalımız ile ilgili güncel bilginin belli periyotlarda yapılan bilimsel toplantılarla geliştirilmesi

Kuruluş İçi Analiz ve Çevre Analizi (GZFT)  Zayıf Yönlerimiz:  Bilimsel çalışmaları teşvik yetersizliği  Yurt içi ve dışı kongrelere katımın desteklenmemesi  Süreli yayınları takip etme zorluğu  Mezunlarımızın ( Yüksek lisans, doktora ve TUS) uygun görevlere atanmaması ve kadro sorunları  Her düzeydeki yönetimle iletişimin zayıf olması  Maliye Bakanlığının Üniversite genel bütçesini her yıl azaltması ve sağlık hizmetinin değerlendirilmesinde hatalı uygulamalar

Fırsatlar  Yüksek bütçeli projeler için TUBİTAK, DPT ve Çerçeve programlarının varlığı  Kişisel iletişimler ile sağlanan yurt dışı staj, eğitim ve araştırma olanakların varlığı

Tehditler  Tehditler  Siyasi iradenin Üniversiteler üzerinde kurmaya çalışmak istediği baskı, bütçe yetersizliği ve yatırım amaçlı projelerin engellenmesi  Akademisyenlerin maaşlarının azlığı

GELECEĞE BAKIŞ Misyon  Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda modern, yaratıcı, üretici ve pozitif düşünen; katılımcı, bilgi ve birikimlerini tüm insanlık yararına ve hastalıkların tanı ve tedavisinde kullanılabilecek yeni yöntem ve teknolojiler geliştiren; yaşamın her alanında kalıcı çözümler üreten, kaliteden ödün vermeyen Anabilim dalı olmak  Vizyon  Ulusal ve Uluslar arası düzeyde Biyokimya alanında mükemmel eğitim- öğretim ve sağlık hizmeti veren çağdaş, bilgiyi paylaşan ve katılımcı referans bir Anabilim dalı olmak

GELECEĞE BAKIŞ  Temel Değerler  Akademik üstünlük, seçkinlik, her türlü hizmette en üst düzeyde kalite ve güvenirlik  Dürüstlük ( Kişisel, akademik veya profesyonel)  Adalet ve tarafsızlık  Şeffaflık  Sorumluluk bilinci  Yaratıcılık

GELECEĞE BAKIŞ  Temel Değerler  Yenilikçilik  İşbirliğine açık olmak  Liderlik  Takım bilinci  Katılımcılık  Verici olmak, bilgiyi paylaşmak  Saygılı olmak  Liyakat  Hizmet ve araştırmada etik değerlere bağlı olmak ve kişi haklarına özen göstermek ve gizlilik  Kuruma bağlılık  Veri ve bilgiye dayalı karar almak

Amaçlar Hedefler ve Strateji  Amaç 1: Çağdaş eğitim ve öğretim düzeyini sürdürmek için lisans ve lisansüstü eğitim ve öğretim programlarının güncelleştirilmesi  Hedef 1: Lisans ve Lisansüstü eğitimde verilen derslerde beceriye yönelik uygulamalara ağırlık verilmesi  Strateji: eğitim-öğretrim yılında başlaması ve 2009 da sonuçlandırılması  Amaç 2: Genç akademisyenlerin fırsatlarını çoğaltmak  Hedef 2: Hak edilen kadroların temin edilmesi  Strateji: 2007 yılında norm kadro istenmesi

Amaçlar Hedefler ve Strateji  Amaç 3: Akreditif bir laboratuar olmak  Hedef 3: Konu ile ilgili eğitim-öğretim ve kurslara katılmak  Strateji: 2007yılında başvuru, 2009 yılında sonlandırma  Amaç 4: Tanı ve tedavide kullanılan biyokimyasal parametrelerin çeşitliliğini artırmak  Hedef 4: Bu analizlerine yapılmasını sistemlerin temini  Strateji: yılları arasında hazırlanacak projelerle destek

Amaçlar Hedefler ve Strateji  Amaç 5: Gelişen Bilim ve teknolojiyi takip etmek, ARGE çalışmalarında yoğunlaşmak  Hedef 5: İnternet olanaklarının daha yaygın kullanılması, yurt dışı akademik merkezlere öğretim elemanı gönderilmesi  Strateji: Bireysel iletişim araçları edinmek, 2007 yılından itibaren her yıl kısa sureli öğretim elemanının yurt dışı görevlendirilmesi  Amaç 6: Daha etkin ve kaliteli eğitim-öğretim, araştırma ve sağlık hizmeti verebilmek için güvenli ve geniş çalışma alanlarının olması  Hedef 6: Yeni Tıp Fakültesi Hastanesi inşaat projesinden amaçlarımız doğrultusunda yer almak  Strateji: 2011 yılına kadar yerleşmek