KADIN FİLOZOFLAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜÇ FİLTRE SOKRATES. ÜÇ FİLTRE SOKRATES SOKRATES (M.Ö ) “Kendi kendini tanı" özdeyişinin felsefesinin temel kuralı olduğuna inanmış, “Hiç bir.
Advertisements

MUSTAFA YEŞİLADA
BBY 206 Bilginin Organizasyonu Uygulama II
KONUMUZ : EPİSTEMOLOJİ
B İ LG İ S İ RAYIN İ CADI VE TAR İ HSEL GEL İŞİ M İ TEKNOLOJ İ VE TASARIM HAZIRLAYAN HÜLYA AYTEK İ N GÜNDÜZ-A 2.SINIF.
JOHARİ PENCERESİ HAZIRLAYAN: BEDİİ DURMUŞ
Türkiye’nin AB’ye Giriş Süreci ve Ermeni Meselesi
PAMUK PRENSES YEDİ CÜCELER
T. C. ANKARA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Şube Müdürlüğü www
İŞ YAŞAMINDA CİNSİYET EŞİTSİZLİKLERİ
HAZIRLAYAN : EBRU ÖZÇİFTÇİ NO: 1257 SINIF: 6-B
GENEL BİYOLOJİYE GİRİŞ
HEMŞİRELİK FELSEFESİ HATİCE OLTULUOĞLU.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
NOT TUTMA TEKNİKLERİ Not tutma: Bir konuşmacıyı ya da dersi dinlerken, okurken, gözlem yaparken,düşünürken, dinleyiciye/öğrenciye sunulan mesajı yeniden.
->Tiyatro Nedir? ->Tiyatronun Geçmişi
Uygarlık nedir? Uygarlık ve Çağdaşlık Bilgilendirme
14 2) 19. ve 20. YÜZYIL STADYUMLARI
Uzaktan Eğitim Kuramları
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri
AYDINLANMA ÇAĞI.
EMPİRİZM.
MERKANTİLİZM TANIM Orta çağın sonları ile sanayi devrimi arasında kalan dönem. Ticaret Ev-sanayi şeklinde başlayan sanayi Kapitalist sınıf: sanayiciler,
Psikoloji.
Liberalizmin Tarihsel Kökenleri
Kuhn ve Bilimsel Devrimler
Master in Advanced European and International Studies.
Don Kişot.
Zaman içinde bilim.
Kim olduğunu Başına gelen Değil, Senin hareket Tarzın belirler, .
İPEK YOLUNDA TÜRKLER ŞEHİT POLİS İSMAİL ÖZBEK ORTA OKULU
HAYATA DAİR.

AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
CİN ALİ FACEBOOK İLE TANIŞIYOR
İSTİKLAL MARŞI’NIN KABULÜ VE MEHMET AKİF ERSOY’U ANMA GÜNÜ
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin TILFARLIG İ L.
WEB 2.0 ARAÇLARI TANITIM MUSTAFA EROĞLU
BİR KİTAP BİR DOST.
SANAT TARİHİ.
BETÜL GÜTLEK TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ 2. SINIF WEB 2.0.
SOSYOLOJİDE KURAMSAL DÜŞÜNME
YOKSULLUK, REFAH DEVLETİ VE TOPLUMSAL DIŞLANMA
ÇALI Ş MA VE EKONOM İ K YA Ş AM. “ÇALI Ş MA”YI TANIMLAMAK İ nsan ihtiyaçlarına kar ş ılık gelen mal ve hizmet üretimini amaçlayan, zihinsel ve fiziksel.
SOSYOLOJİ NEDİR?.
ÜTOPYALAR Ütopya, hiçbir yerde bulunmayan anlamında eski Yunancadan gelen bir sözcüktür. Felsefede bu terim, ger­çekleştirilmesi olanaksız tasarı ya da düşünceleri.
PARAGRAFIN BÖLÜMLERİ. Paragrafın Bölümleri Hikâye, deneme gibi yazıların giri ş, geli ş me, sonuç bölümleri oldu ğ u gibi paragrafın da vardır. a. Paragrafın.
ÜRET İ M VE ÜRET İ M YÖNET İ M İ KAVRAMLARI.  Üretim:" İ nsan ihtiyaçlarını kar ş ılamak amacıyla mal veya hizmetlerin meydana getirilmesi i ş lemidir."
Giri ş imcilik Fikrinin Geli ş mesi. Giri ş imcilik zorlu ve dikenli bir yol. Mutlak ba ş arı için; çok iyi bir planlamacı, detaycı bir ara ş tırmacı,
AHLAK FELSEFESİ (ETİK).
TEKNOLOJİNİN EKONOMİ ALANINDAKİ ETKİLERİ. Teknoloji Nedir? Teknoloji, malların veya hizmetlerin üretiminin planlanmasından da ğ ıtımın gerçekle ş tirilmesine.
PLATON NAMI DİĞER: EFLATUN
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Varoluşçuluk (Egzistansiyalizm) Nedir, Ne Demektir?
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
Kelimenin ek almamı ş hali KKÖ LER Çokluk bildiren eklerden biri.

SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMİ
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
Hazırlayan : Atahan Aybars ERDEM Fatih ALBAYRAK yılında Bursa’da kurulan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, yıllık 360 bin otomobil ve 450 bin motor.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
AYDINLAnMA ÇA Ğ I. AYDINLATMA ÇA Ğ I Aydınlanma felsefesi ya da 18. yüzyıl felsefeleri genel olarak insanın kendisini, hayatını ve toplumsal yaşamın düzenlenmesini.
FATMA GÜNDÜZ 10/A 131 MERKANT İ L İ ZM. Merkantilizm 16. yüzyılda Batı Avrupa'da ba ş lamı ş ekonomik bir teoridir. Merkantilizme göre bir milletin refahı.
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
BU SÖZLER SİZE TANIDIK GELİYOR MU? Hep onun tarafını tutuyorsunuz. Ben de abim kadar harçlık istiyorum. Ö ğ retmenim hep ona söz hakkı veriyorsunuz.
VAROLUŞÇULUK VAR OLMAK, ÖNCE KENDINI TANıYABILME CESARETINI GÖSTEREBILMEKTIR. VAROLUŞÇULUK, 20. YY ıN SONLARıNA DO Ğ RU FRANSA’DA ORTAYA ÇıKAN INSANıN.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÇAĞDAŞ VARLIK GÖRÜŞLERİ VE BİR VARLIK OLARAK İNSAN
Sunum transkripti:

KADIN FİLOZOFLAR

“Filozoflar şimdiye kadar dünyayı sadece erkeklere göre yorumladılar “Filozoflar şimdiye kadar dünyayı sadece erkeklere göre yorumladılar.Fakat onun insanlık bakımından değiştirebilmesi kadınca da yorumlanmasını gerektirir.” Irmtraud MORGNER

ANTİKÇAĞ’DAKİ KADIN FİLOZOFLAR -Miletli ASPASİA -Mantineal DİOTİMA -Hipparchia -Arete Ve Lais -İskenderiyeli HYPATİA

Antikçağ’da kadınların felsefe okulları açtıklarını ve zamanın ünlü filozoflarına dersler verdiklerini görüyoruz. 

Miletli ASPASİA Sokrates’in hocasıdır.Sokrates diyalog yöntemini Aspasia’dan öğrenmiştir.

Mantinealı DİOTİMA Sokrates’in hocasıdır.

İskenderiyeli HYPATİA Antikçağ’ın sonlarının en etkili bilginidir. ‘Özgürlüğü savunan’ ilk kadındır. Tarihte bilinen ilk kadın matematikçidir. Sonradan “cadı avı” olarak anılacak olan kanı susamışlık derecesine varan kadın düşmanlığının ilk kanlı kurbanı olmuştur. Onun ölümü,Roma imparatorluğunun Hıristiyanlaşmasını kesin işareti,”pagan” felsefenin son bulması anlamına gelir.

AGORA FİLMİNDEN GÖRÜNTÜLER

Ortaçağ’da Kadının Yeri; Ortaçağ kadınlara çok büyük baskıların yapıldığı bir çağ olarak tanınmıştır. Kilise egemendi.Bilim ve felsefe ile uğraşan kadınlar cadı olarak anılıyordu. Kadınlarının kendi çağlarının kültürel hayatının etkin şekilde katılma olanakları çok azdı.Çok az olanaklardan biri olan manastıra girmekle bu katılımı sağlayabiliyorlardı.

Ortaçağ Filozofları; Hildegard von Bingen Mechthild von Magdeburg Katharina von Siena Christine de Pizan

Mechthild von Magdeburg “Aptallık, kendi halinden memnundur; bilgelik soruları sormakla bitiremez.”

Katharina von Siena “ İnsan iradesi özgürdür; insanın kaderi önceden belirlenmiş değildir.”

Christine de Pizan İlk Fransız kadın yazardır.

Rönesans - Reform İtalyan rönesansı süresince yani antikçağ kültür geleneğinin “yeniden doğuşu” ile,14. ve 15. yüzyılda yeni bir kadın tipi “Virago” kültürlü “erkek kadın” tipi ortaya çıktı. Rönesans felsefi tarihi bakımından hiçbir yeni sistemin ortaya çıkmadığı bir geçiş dönemi sayılır. Rönesans bütünüyle alındığında kadınlar için oldukça geriye atılmış büyük bir adımdı.Antikçağın düşünce dağarcığının yeniden doğuşu bu çağın kadın düşmanı düşüncelerinin de rönesansı olmuştur.

“ Cadı takipleri” adı verilen davalar yüzünden bir milyondan fazla kadın işkenceye uğradı ve yakıldı.”

RÖNESANS’IN FİLOZOFLARI İsotta Nogarola Tullia D’Aragona Teresa von Avila

Isotta Nogarola “Havva ile Adem’in Günahının Eşitliği ya da Eşitsizliği Hakkında Diyalog”

Tullia D’aragona “Aşkın Sonsuzluğu Üzerine Diyalog” adlı eseri Platonik diyalogun yeniden keşfi olarak görülür.

Teresa von Avila ‘Vida’ adlı eseri Montaigne’in keşfettiği düşünülen deneme formunun ilk örneğidir.

AYDINLANMA ÇAĞI Aydınlanma Çağı olarak adlandırılan tarihsel dönem, Aydınlanma felsefesinin 18. yüzyılda doğup benimsenmeye başladığı dönemdir Bu çağda kadınlar hala eskiden olduğu gibi, mal edinme, özgürlük ya da düşüncesini serbestçe söylemek hakkından yoksundu. Aydınlanmanın birkaç erkek kuramcısı, örneğin Jean De Condorcet kadına da eşit haklara sahip olma olanağı verilmedikçe devrimin amacına ulaşmayacağını ileri sürmüştür Bilgi teorisinin iki düşünme yolu , aydınlanma felsefesinde egemen rol oynar.Rasyonalizm Almanya ve Fransa’da onun yolunu hazırlamıştır

Fransız devriminin ideali olan “özgürlük,eşitlik,kardeşlik” hiçbir şekilde kadınlar için geçerli olmayınca “kadınlar yeniden ocak başına gönderildi.”onlar erkeklere hizmet etmeli annelik rolüne yoğunlaşmalıydılar anlayışı vardı. Düşünsel romantik akım felsefenin büyük sistemler kurma geleneğinden ayrıldı.Romantik akım zaman bakımından aydınlanmanın son zamanlarıyla kesişip Alman idealizm felsefesiyle yapılan hesaplaşmalar içinde oluşmuş ve gelişmiştir. Kadın ve erkek romantikler aydınlanmacıların ideali olan hoşgörü ve eşitliği silmek istemiyor,duygularla beslemeyi istiyorlardı.

Mary Astell Mary Wollsonecraft Olympe de Gouges

Mary Astell “Eğer Tanrı kadının anlayış yeteneğini kullanmasını istemeseydi, ona bunu vermezdi; çünkü o hiçbir şeyi boş yere yapmaz.”

Mary Wollsonecraft İlk kez İngiltere’de kadınların toplumsal hakları üzerine bir kitap yayınladı. Böylece feminizmin temelleri atılmış oluyordu.

Olympe de Gouges ” Kadının idam sehpasına çıkma hakkı var; aynı şekilde bir konuşma kürsüsüne hakkı da verilmeli ona…”

Bettina von Arnim Hedwig Bender Karen Horney Rosa Mayreder

19.Yüzyılın sonlarında Aydınlanmanın başlangıçlarındaki kadının da erkek gibi akıl yeteneğine sahip olduğu düşüncesi silinerek,geleneksel kadın imgesine geri dönüldü.Bu durum,kadın haklarını savunanların harekete geçmesine neden oldu.

Rosa Mayreder “Kadınların ne olduğu ancak onların ne olmaları gerektiği önceden belirlenmezse bilinebilir.”

Karen Horney Freud’un feminism karşıtlığını ilk eleştirenlerdendir.  

20.yy’da Varoluşçuluk felsefesi, Fenomenoloji, Analitik felsefe gibi felsefe akımları egemen olmuştur.

Dönemin önemli düşünürlerinden biri Hannah Arendt’tir.

Simone de Beauvoir “Benim için bir düşünce, teorik bir şey değildir; o yaşanır ya da teori olarak kalır ve geçerli değildir.”

Sartre ile üniversitede tanışmış ve ölünceye kadar onunla yaşamıştır.