Eğitim Yöntemleri BAP Projesi 2009/303 Prof. Dr. Zekeriya Aktürk, Doç. Dr. Hamit Acemoğlu Danışmanlar: Yrd. Doç. Dr. Serdar Gürel.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
İyi Bir Eğiticinin Özellikleri
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Klinikte öğrenme ve öğretmenin doğası
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Eğitici becerileri 3. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Klinik Yetiştiricilik
Öğrenme-Öğretme Süreci
Sunum Araçlarının Kullanımı
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
PROGRAM TASARIMI
Erişkinler Nasıl Öğrenir? -Öğrenme Teorileri- Zekeriya Aktürk
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Modül 1: Erişkin Eğitimi ve Yöntemleri
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Probleme Dayalı Öğrenme
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Klinik Yetiştiricilik ve COACH’luk Modeli Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 221.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Yapılandırmacı Öğrenme
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Sunum transkripti:

Eğitim Yöntemleri BAP Projesi 2009/303 Prof. Dr. Zekeriya Aktürk, Doç. Dr. Hamit Acemoğlu Danışmanlar: Yrd. Doç. Dr. Serdar Gürel (Sağlık Bakanlığı), Mark Gelula (Chicago Illinois), Doç. Dr. Nezih Dağdeviren (Trakya Üniversitesi) 1/23 Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu Modül 1: Erişkin Eğitimi ve Yöntemleri

Amaç Bu oturumun amacı katılımcıların hedef kitleye ve eğitimin içeriğine göre uygun eğitim yöntemi seçilmesi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. 2/23

Hedefler Bu oturumun sonunda katılımcıların; – Eğitim yöntemi tanımını yapabilmesi – Eğitim yöntemlerini sayabilmesi Toplu eğitim yöntemlerini açıklayabilmesi Bireysel eğitim yöntemlerini açıklayabilmesi – Küçük grup yöntemlerini açıklayabilmesi – Eğitim yöntemi ve hedef kitle ilişkisini açıklayabilmesi – Eğitim yöntemi ve öğrenim hedefi ilişkisini açıklayabilmesi hedeflenmiştir. 3/23

Eğitim Konusunda İki Tanım Eğitim tasarımı (Instructional design) – Bir ders, bir kurs ya da bir tıp fakültesinin müfredatının oluşturulması bir eğitimin tasarımı kapsamındadır. Eğitim yöntemi (Instructional method) – Öğrencilerin bir konuda önceden belirlenmiş bilgi veya yeterlik düzeyine getirilmeleri için seçilen yol bir eğitim yöntemidir. 4/23

Eğitim Yöntemleri Toplu eğitim Küçük grup eğitimi Bireysel eğitim Daha fazla Eğitici merkezli Daha fazla Eğitici merkezli Daha fazla Öğrenci merkezli Daha fazla Öğrenci merkezli 5/23

Eğitici Merkezli Konunun içeriğine ve eğitimin yöntemine eğiticinin karar verdiği eğitim şekilleri “eğitici merkezli” eğitimler olarak adlandırılır. Eğitim Yöntemleri 6/23

Öğrenci Merkezli Eğiticinin daha çok/sadece yönlendirici olduğu, öğrencilerin kendi zihinsel süreçlerini kendilerinin yapılandırdıkları eğitim şekilleri “öğrenci merkezli” eğitimler olarak adlandırılırlar. Eğitim Yöntemleri 7/23

Gagne Yaklaşımı 1.Dikkati Çek: – Konu ile ilgili bir sorunu, yeni durumu ortaya koy; bir film kullan veya bir soru sor – Bu ders için bir taban oluşturur ve motivasyon sağlar 2.Hedefi Açıkla: – Öğrencilere dersin sonunda hangi yeterlik düzeyine geleceklerini açıkla ve yapabilecekleri ile yaşamın içinden örnek ver. – Öğrencilerin yeni bilginin bir çerçevesini çizmelerini sağla. 3.Önceki bilginin hatırlanmasını sağla – Öğrencilere bu yeni bilgi ile ilgili önceden sahip oldukları bilgi ve becerileri hatırlat. – Yeni bilginin bunlarla nasıl ilişkili olduğunu açıkla. – Öğrencilere eski bilgi ile nasıl bir ilişki kurmaları gerektiğini açıkla. 4.Öğrenilecek bilgiyi sun – Yazı, grafik, simülasyon, şekil, resim, ses, film vs. – Bilişsel yükten kaçın. – Sunduğun bilgiyi farklı şekillerde çağırmalarını sağla. Eğitim Yöntemleri 8/23

Gagne Yaklaşımı Eğitim Yöntemleri 5.Öğrenme için destek ol – Farklı öğrenme şekilleri için farklı iletim yöntemleri kullan. 6.Kullanıma geçir “Uygulat" – Kazanılan yeni yeterlik ile öğrencinin bir şey yapmasını iste; bilgiyi yeni bir duruma uygulat, beceriyi uygulamasını sağla. 7.Geribildirim ver – Öğrencinin bilgi veya becerisinin bölümleri ile ilgili ona geribildirim vererek daha doğru yapma veya yapılandırmasını sağla. 8.Değerlendirme yap ve ilerlemeyi destekle – Yeterliği test et ve dersin öğrenilip öğrenilmediğini değerlendir. – Gerekirse dersten sonra ilerlemeyi destekle. 9.Hatırlamayı ve farklı durumlarda kullanımı destekle – Öğrenciyi öğrenilen bilginin/becerinin işe yarayacağı benzer durumlar hakkında bilgilendir ve ustalaşmayı destekle. – Öğrencinin dersi tekrarlaması gerekebilir. 9/23

Soru(n)-Temelli Yaklaşım (Inquiry-Based) STY olgu veya kavramların hatırlanması ile ilişkili değildir. STY olgu veya kavramın uygun bir durum veya sorunun çözülmesi ile ilişkilidir Sorun iyi tasarlanarak öğrencilerin sorunu kendi başlarına çözmenin keyfini yaşamaları ve deneyim kazanmaları beklenmektedir. Öğrenci sorunu çözmek için gerekli bilgiyi etrafındaki iyi tasarlanmış kaynaklardan, kendi öğrenme yöntemi ve bakış açısı (şema) ile sağlar. Eğitim Yöntemleri 10/23

Yöntemler ve Öğrenme Teorileri Davranışçı Bilişsel Yapılandırmacı Eğitim Yöntemleri 11/23

Andragoji-Pedagoji Eğitim Yöntemleri PedagojiAndragoji Katılımcının Rolü Pasif, Sorumluluğu az, İzleyici Deneyimlerini ve fikirlerini sunar, Aktif, Sorumlu Motivasyon Dıştan İçten İçerik Seçimi ÖğretmenKatılımcı Yöntem Öğretme/ÖğrenmeDeneyime dayalı 12/23

Toplu Eğitim Ders Demonstrasyon Sempozyum Seminer Uzaktan Eğitim Eğitim Yöntemleri 13/23

Grup Eğitimleri Tartışma Vızıltı Grup Ödev grubu Beyin fırtınası Uygulayarak öğrenme Proje temelli öğrenme Olgu tartışması Balint Grup Rol yapma Üçlü öğrenme Mikro eğitim Eğitim Yöntemleri 14/23

Grup Eğitimleri Çiftler halinde çalışma Tartışma grupları (3, 4, 5 kişi) Sendika formatı – Gruplar bir problemin farklı yönleri üzerinde çalışır Çapraz gruplar Kartopu – Herkes görüşlerini yazar. Sonra ikişerli gruplarda ortak görüş oluşturulur. Sonra dörderli, sekizerli… PDÖ 15/23

Grup Dinamikleri Kişi sayısıEtkileşim ihtimali 44 X3 X2 X , , ,628, ,432,902,008,176,640,000 / Forming: grubun oluşma aşaması 2.Storming: statü, liderlik vs. belirleme 3.Norming: davranış standartları oturur 4.Performing: üretim ve verimlilik 5.Ending: dağılma ve vedalaşma Tuckman B. Developmental sequence in small groups Psychological Bulletin 1965;63:384–399.

Bireysel Eğitim Klinik Eğitim Bireysel Öğrenme Aktiviteleri Eğitim Yöntemleri 17/23

Eğitim Yöntemi Seçim Kriterleri Öğrenci sayısı Öğrenci grubunun yapısı (Homojen/heterojen) Öğrenim hedefinin alanı ve düzeyi Öğrencinin yeterliliği Öğrenmeye ayrılan zaman Öğrencinin motivasyonu 18/23

Hedef Kitleye Göre Eğitim Yöntemi Seçimi Asimilasyon – Eğer hedef kitlenin konu ile ilgili yeterliği düşükse Akkomodasyon – Eğer hedef kitlenin konu ile ilgili yeterliği yüksekse 19/23

20

Öğrenene uygun yöntem seçme (Kolb) Deneyim Yansıtma Genelleme Uygulama 21/23

22 Hedefe uygun yöntem seçme BilgiDavranışProblem ç.İletişim b.El becerisi Sınıf dersi73420 Tartışma89672 GİA dest. ders63414 Oyunlaştırma48883 Vaka57934 Koçluk56879 Demonstrasyon64749 /23

Özet Toplu eğitim yöntemleri hangileridir? Bireysel eğitim yöntemlerini açıklayabilmesi Küçük grup yöntemleri hangileridir? Hangi öğrenim hedefi için hangi eğitim yöntemi seçilmelidir? /2323