© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU « Yeni Kamu İhale Prosedürleri ve Araçları” Ankara 5-6 Şubat 2008 Peter Bennett, UK Çerçeve Anlaşmalar, Merkezi ve Koordineli Alım: Birleşik Krallık Sistemi
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Çerçeve anlaşmalar 2004/18/EC sayılı Tüzüğün ilgili hükümlerinin Birleşik Krallık Tüzüklerinde uygulanması (Kamu Sözleşmeleri Tüzüğü 2006) - yeni tüzüklerin incelenmesiyle, 32. Maddedeki yaklaşımın faydalı olduğu ve Devlet Ticaret Ofisi’nin Mayıs 2004’te çıkardığı kılavuzun iyi olduğu anlaşılmıştır - Birleşik Krallık tüzükleri bu hükümleri merkezi satın alma mercilerinde de uygulamıştır
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Çerçeve anlaşmalar Kılavuz - 31 Ocak 2006’da yürürlüğe giren tüzüklerle bağlantı sağlamak için güncellenmiş kılavuz - Eğitim modülü, çerçeveleri de kapsıyor Sorular & önemli hususlar: - Kim kullanabilir - Satın alım aşamasında tedarikçi nasıl seçilir - Süre
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Çerçeve anlaşmalar: alıcıların yararına - AB ile uyumlu ihale süreci - Zaman ölçeklerini azalttığından, istediğinizi, istediğiniz zaman alabilirsiniz - Paranın tam karşılığı alınır - Tedarikçilerle olumlu ilişkiler geliştirilmesini sağlar
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Çerçeve anlaşmalar: tedarikçilerin yararına - AB ile uyumlu süreç - Daha az ihale maliyetleri - Merkezi çerçeve yapılıyorsa, önemli piyasaya giriş - Alıcılarla iyi ilişkiler geliştirilmesini sağlar
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Devlet Ticaret Ofisi’nin (DTO) Rolü & DTO alım çözümleri (DTOaç) l DTO 2000 yılında kuruldu. Amacı: - Bakanlıkların & Kamu kurumlarının alım gücünü koordine etmek - Alım tekniklerini iyileştirmek & başlıca projelerin performansını arttırmak l DTOaç - DTO’nun ticari uzantısı, ancak kâr amacı gütmez - En önemli rolü, kamu sektöründeki alıcıların ihale etkinliklerini ve paranın tam karşılığını alma kapasitelerini en üst düzeye çıkarmak - Gelirleri, çerçeveler için tedarikçiler tarafından ödenen vergiden alınan paylar
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU DTOaç çerçeveleri Catalist markası altında, DTOaç’nin 5 çerçeve grubu bulunmaktadır l Danışmanlık hizmetleri l Kaynak hizmetleri (belli işlerin teslimi için) l IT yararına IT (donanım, yazılım ve altyapı) l İş çözümleri (belli iş ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik tam bir baştan sona çözüm için) l Mülkiyet çözümleri (mülkiyet ve tesis yönetim hizmetleri, yemekhane ekipmanı, ofis ekipmanı, mobilya ve mefruşat dahil)
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU DTOaç’nin fayda izlenimi DTOaç çerçeveleri, 600’den fazla tedarikçiye ve çok çeşitli ürün ve hizmetlere erişim sağlar - e-ihalenin kullanılması durumunda, standart ihale sürecinden 77 gün tasarruf edilebilir - bağımsız bir kuruluş aracılığıyla paranın tam karşılığının alınması sağlanır ve fiyatlar kıyaslanır - tedarikçi performansı izlenir ve merkezden profesyonel destek verilir - Tedarikçiler geniş bir piyasaya erişim imkanı bulur; ölçek ekonomiler, daha düşük maliyetler, standart sözleşme koşulları ve müşteriyle doğrudan iletişim vardır
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Ortak İhale Devlet İhale Sisteminin Dönüştürülmesinde DTO’nun rolü “Bakanlıkların ayrı ayrı hareket etmesi yerine, topluca hareket etmek, paranın tam karşılığının alınmasında önemli bir itici güç olabilir. Harcama yetkililerinin, sadece kendi kurumsal hedelerine ulaşmada bir politika etkisi olarak görmek yerine, bütün olarak Exchequer için paranın tam karşılığının alınması ilkesini gözetmesi gerekmektedir. Bu özellikle ticari mal ve hizmetler gibi ortak harcamaların yapıldığı alanlarda geçerlidir.”
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Ortak ihale: neden değişime ihtiyaç var? - 78 milyar sterlin değerindeki kamu sektörü harcamalarının yönetimi ve düzenlenmesinde daha iyi bir anlayışa sahip olarak vergi mükellefleri için daha iyi miktarların sağlanması - Kamu harcaması hedeflerinin yerine getirilmesi - Kamu sektöründe kaliteli hizmet için kaynakların tahsis edilmesi - Devlet İhale Sisteminin Dönüştürülmesi gündeminin gerçekleştirilmesi - Ortak ihalenin, sürdürülebilir daha iyi uygulamalara işlenmesi
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Ortak ihale l Paranın tam karşılığının alındığı ortak ihalelerin sayısı giderek artmakta l Ortak mal ve hizmetler için aşağıdaki pilot kategorilerde 9.6 milyar Sterlin değerinde harcama: - Taşıt - Enerji - Ulaşım - Ofis çözümleri 55 adet farklı kategori belirlenmiştir
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Referanslar l Kamu Sözleşmeleri Tüzüğü 2006 l Çerçeve anlaşmalar: DTO kılavuzu ( agreements.pdf) agreements.pdf l Merkezi satın alma ofisleri: DTO kılavuzu ( chasing.pdf) chasing.pdf l Devlet İhale Sisteminin Dönüştürülmesi ( treasury.gov.uk./media/E/6/government- procurement-pu147.pdf) treasury.gov.uk./media/E/6/government- procurement-pu147.pdf
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Teşekkürler