Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
28 Ekip çalışması.
Advertisements

TAKIM ÇALIŞMASI Prof.Dr.Ertuğrul YAMAN.
Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
KURUMSAL DEĞİŞİM VE GELİŞİM
EKİP ÇALIŞMASI.
Psk.Mevlüt ÜLGEN İzmir Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
SUNUM.
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
SUNUM. İYİ Kİ SANDIK VAR GİRİŞ: 2010 yılı Ocak, Şubat, Mart aylarında Birliğimize bağlı 154 meslek odamızın genel kurulları var. Oda üyeleri, yeni yöneticilerini.
YÖNETİM İŞLEMİNİN FONKSİYONLARI
Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
TÜRK EĞİTİM-SEN GAZİANTEP ŞUBESİ SUNAR © Office XP de en iyi görüntüyle sesler ve bütün efektler çalışır. M.K.
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Büro Yönetimi Öğretmeni Fatma GEZ BALIKESİR / BANDIRMA – İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Büro Yönetimi ve Resmi Yazışma Kuralları.
REHBERLİK.
NİÇİN İZCİLİK.
Örgüt Külütü, İklimi ve Sağlığı
ERK İSG&İK – –
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
ETİK LİDERLİK SEMİNERİ
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
BİRLİKTE ÇALIŞALIM ı Kazanım: Grup çalışmalarına etkili biçimde katılır. 10. Sınıf 11 nolu kazanım etkinliği.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
YABAN KAZLARI Yaban Kazları.
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
VİZYONER LİDERLİK.
AMAÇ BELİRLEME.
EKİP ÇALIŞMASI.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
BÜŞRA KOÇAK PEDAGOJİK FORMASYON 1. GRUP
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ NEDİR ?
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
SEKRETERLİK HİZMETLERİ-I İŞ PLANI
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Göç eden yaban kazlarının havada süzülmesi
TEMEL BECERİLER-3.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Projelerde İLETİŞİM VE PAYDAŞ YÖNETİMİ
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
ÇALIŞMA TAKIMLARINI ANLAMAK
Toplam Kalite Yönetimi
BİRLİKTE ÇALIŞMA UÇAN KAZLAR.
YABAN KAZLARI Yaban Kazları.
Kişisel Rehberlik.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Prof. Dr. Recep BOZLAĞAN. LİDER 2 MİSYON VİZYONVİZYON.
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
“SINAV BİLGİLERİMİ ÖLÇER, KİŞİLİĞİMİ DEĞİL!”. AMA BEN DAHA HAZIR DEĞİLİM Kİ!!!!!!!!!!
ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖRGÜT KÜLTÜRÜ Yrd. Doç. Dr. Muzaffer Şahin
Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
GRUP İLETİŞİMİ.
Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN YÖNETİMDE BAŞARI Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN
Sunum transkripti:

Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını araştırmışlar araştırma sonucunda şu verilere ulaşmışlar;

1-) "V" şeklinde uçulduğunda, uçan her kuş kanat çırptığında, arkasındaki kuş için onu kaldıran bir hava akımı yaratıyormuş. Böylece "V" şeklinde bir formasyonda uçan kaz grubu, birbirlerinin kanat çırpışlar sonucu ortaya çıkan hava akımını kullanarak uçuş menzillerini % 70 oranında uzatıyorlarmış. Yani tek başına gidebilecekleri maksimum yolu grup halinde neredeyse ikiye katlıyorlarmış. Kıssadan Hisse: Belli bir hedefi olan ve buna ulaşmak için bir araya gelen insanlar, hedeflerine daha kolay ve çabuk erişirler.

2-) Bir kaz, "V" grubundan çıktığı anda uçmakta güçlük çekiyor 2-) Bir kaz, "V" grubundan çıktığı anda uçmakta güçlük çekiyor. Çünkü diğer kuşların yarattığı hava akımının dışında kalmış oluyor. Bunun sonucunda, genellikle gruba geri dönüyor ve yoluna grupla devam ediyor. Kıssadan Hisse: Eğer kafamız bir kaz kadar çalışıyorsa, bizimle aynı yöne gidenlerle bilgi alışverişini ve işbirliğini sürekli kılarız. ASIM ULUSOY

3-) "V" grubunun başında giden kaz hiç bir hava akımından yararlanamıyor.Bu yüzden diğerlerine oranla daha çabuk yoruluyor. Bu durumda en arkaya geçiyor ve bu defa hemen arkasındaki kaz lider konumuna geçiyor. Bu değişim sürekli yapılıyor; böylece her kaz grubun her noktasında yer almış oluyor. Kıssadan Hisse: Yaptığınız her işi, yeri ve zamanı geldiğinde başkasına bırakmak gerekiyor.

4-) Uçus hızı yavaşladığında gerideki kuşlar, daha hızlı gitmek üzere öndekileri bağırarak uyarıyorlar. Kıssadan Hisse: İlerlemek ve yol almak için bazen başkalarının uyarılarına gereksinim duyarız. Bundan alınmamalıyız; tam aksine, böyle uyarıları sevinç ve takdirle karşılamalıyız.

5-) Gruptaki bir kuş hastalanırsa ya da bir avcı tarafından vurulup uçamayacak duruma gelirse; düşen kuşa yardım etmek üzere gruptan iki kaz ayrılıyor ve korumak üzere hasta/yaralı kazın yanına gidiyor. Tekrar uçabilene (ya da eğer ölürse, ölümüne kadar) onunla beraber yaralı kuşu asla terk etmiyorlar. Daha sonra kendilerine başka bir kaz grubu buluyorlar. Hiçbir kaz grubu, kendilerine bu şekilde katılmak isteyen kazları reddetmiyor. Kıssadan Hisse: Adam olmak sadece insanlara özgü değil....

Ekip ruhu, strese karşı direnç, geniş vizyon ve alçak gönüllülüktür... EKİP ÇALIŞMASI Ekip ruhu, strese karşı direnç, kendi çıkarını düşünmeme, organizasyon, iletişim, güven, motivasyon, bilgelik, geniş vizyon ve alçak gönüllülüktür...

EKİP ÇALIŞMASI Etkili Ekip Çalışması İçin Önemli Elementler - Liderlik - İletişim - Verimli Ekip Toplantısı - Problem Çözme - Çatışma Yönetimi

Ekip; belirli bir ortak yararı sağlamak üzere veya ortak bir amacı başarmak için iki veya daha fazla kişiden oluşan gruptur. Ekip; etkinliğe katılan ve geri planda bulunup onlara destek veren bütün kişileri içerir.

EKİP ÇALIŞMASI ÇAĞDAŞ YÖNETİM ANLAYIŞLARI “EKİP ÇALIŞMASINI” ZORUNLU HALE GETİRMEKTEDİR. GÜÇLERİN, ÇABALARIN, YETENEKLERİN UYUM İÇERİSİNDE BİRLEŞTİRİLMESİ İÇİN EKİP ÇALIŞMASI GEREKİR. BERABER YÖNETİM ANLAYIŞI OLAN ÇAĞDAŞ İŞLETMELERDE EKİP ÇALIŞMASI DAHA KOLAYDIR. EKİP ÇALIŞMASINDA BAŞARILAR BİRLİKTE KUTLANIR, BAŞARISIZLIKTAN BİRLİKTE DERS ÇIKARTILIR.

NİÇİN EKİP OLUŞTURMALIYIZ? KURUM ÇALIŞANLARI, KURUMUN AMAÇLARINI VE ONLARA NASIL ULAŞILACAĞINI BİLMELİDİR ALINAN KARARLARA KATILMIŞLARSA UYGULAMADA DAHA ÇOK KATKI SAĞLARLAR. EKİBİN BİR PARÇASI OLMAK ONLARI RAHATLATIR. EKİBE KATILMAK, ÜYELERE BENLİK SAYGISI, KABUL VE KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRME ŞANSI VERİR. YÖNETİCİ VE ÇALIŞANLAR ARASINDAKİ STATÜ FARKLILIĞININ ORTADAN KALKMASINA YARDIM EDER.

EKİP OLUŞTURMA 4- ULAŞMA 3- BULUŞMA 2- BOĞUŞMA 1-OLUŞMA

Ekip Performansının Yaratılmasıyla İlgili Genel Yaklaşımlar: - Ekip üyelerinin kişiliklerine göre değil, yetenek ve potansiyel yeteneklerine göre seçilmesi, - İlk toplantı ve davranışlara belirli bir dikkatin gösterilmesi, - Açık davranış kuralları oluşturma, - Yakın zamanda gerçekleşebilecek performans odaklı görev ve amaçların yaratılması, - Grubun yeni gerçekler ve bilgilerle kendilerini yenilemeleri, - Ekibin birlikte zaman harcaması, - Pozitif geri beslemede bulunulması.

ETKİN BİR EKİP ÇALIŞMASI İÇİN NE YAPMALIYIZ? EKİPLERİN GÖREVLERİ AÇIK BİR ŞEKİLDE BELİRLENMELİDİR. VERİLEN GÖREV KİŞİ TARAFINDAN KABUL EDİLMELİDİR. EKİP ÜYELERİ BİRBİRİNİ DİNLEMELİ VE DÜŞÜNCELERİNE SAYGI GÖSTERMELİDİR. YAPILACAK ELEŞTİRİLER YIKICI DEĞİL YAPICI OLMALIDIR. HERKESİN YETENEĞİNDEN AZAMİ ÖLÇÜDE FAYDALANILMALIDIR. ÇALIŞANLARIN KENDİSİNİN DIŞLANDIĞINI HİSSETMEMESİ SAĞLANMALIDIR.

ETKİN BİR EKİP ÇALIŞMASI İÇİN NE YAPMALIYIZ? BÜTÜN ÇALIŞANLAR BİRBİRLERİNİN DUYGULARINI ANLAMAYA ÇALIŞMALIDIRLAR. EKİPLER KENDİ YAPTIKLARI İŞ VE İŞLEMLERİ KENDİLERİ GÖZDEN GEÇİRMELİDİRLER. EKİPLER BİR GELİŞME PLANI OLUŞTURMALI VE BU PLAN İZLENMELİDİR. DİĞER EKİP VE ÜNİTELER İLE İŞBİRLİĞİ İÇİNDE ÇALIŞMALIDIRLAR.

ETKİN BİR EKİP ÇALIŞMASI İÇİN NE YAPMALIYIZ? EKİP İÇİNDE SAĞLIKLI BİR İLETİŞİMİN VAR OLMASI İÇİN EKİP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNE SAYGI VE GÜVEN DUYMASI GEREKİR. İYİ BİR EKİP OLMANIN EN ÖNEMLİ ÖZELLİĞİ EKİP ÜYELERİ ARASINDA BAĞLILIĞI GELİŞTİRMEKTİR. YÜKSEK PERFORMANS FARKLILIKLARI KABUL EDEREK BUNLARDAN YARARLANMA SONUCU ELDE EDİLİR.

İLETİŞİM VE ÇATIŞMA YÖNTEMİ İLE İLGİLİ TEMEL PRENSİPLER EKİP OLUŞTURMAK, KURUM VATANDAŞLIĞINI AŞILAMAK, ORTAK HEDEFE YÖNLENDİRMEK, PROBLEM BELİRLEME, ÖNLEME VE ÇÖZMEYİ ÖĞRETMEK, ESKİ KÖYÜ YENİ ADETLERE ALIŞTIRMAK, ALIŞKANLIKLARI YOK ETMEK, ÇATIŞMA YÖNTEMİNDEN ÖNCE İLETİŞİM YÖNTEMİNİ GELİŞTİRMEK, OLUMSUZ BAKIŞ AÇISI DEĞİŞMEYENLERİ UZAKLAŞTIRMAK,

İLETİŞİM VE ÇATIŞMA YÖNTEMİ İLE İLGİLİ TEMEL PRENSİPLER İNSANLARIN ODAKLANDIKLARI NOKTAYI İYİ BELİRLEMEK, KURUMDA İŞSİZ KİŞİ OLMAMASINA DİKKAT ETMEK, DEDİKODUYU YOK ETMEK, ÇATIŞMAYI AÇIĞA ÇIKARMAK, GİZLİ ÇATIŞMAYA MÜSAADE ETMEMEK, SOSYAL AKTİVİTELERİ CANLANDIRMAK, GÜÇLÜ BİR ÖRGÜT İLETİŞİMİ OLUŞTURMAK, ÇÖZÜMÜ DAHA ÇOK EKİBE BIRAKMAK, PROBLEMİ DEĞİL, ÇÖZÜMÜN BİR PARÇASI OLMAYI ÖĞRETMEK,

YÖNETİCİ EĞİTİM PROGRAMI DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER ASIM ULUSOY ASIM ULUSOY YÖNETİCİ EĞİTİM PROGRAMI EĞİTİM UZMANI ASIM ULUSOY